Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

« · 337457 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Så här blir det.. Lind,Lind,Lind & B.Danielsson. Tröstmål av Marcus.M.

HÄPP
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Tordan: Marcus Matihasson var ju rätt i allafall
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Verkar som Kapanen har en sån där dag då det blir VÄLDIGT svårt att göra mål :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Gusten: Man måste skjuta lite också för att det ska bli mål......verkar vara klent på den fronten.

Ingen match för Kapanen än så länge att nolla Bif.

mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Beezer: Rodrigues,Selander o Westerlind i Gavlerinken. Då är det dött på sps.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hong Kong: Dött är ordet för Brynäs offensiv ikväll......måhända en normal reaktion efter ett hett derby!

Mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Beezer: Man kan inte ursäkta sig med några "heta derbyn". Dåligt är vad det är. Man blir aldrig klok på det här laget. Nu har man snart spelat två hela matcher mot Timrå i Gavlerinken utan att kunna göra ett enda mål. Fy och usch!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Beezer: Dom verkar vara lite "dagen efter"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Bright: Ursäktar ej en förlust men om man tror att ett derby går HELT obemärkt förbi så tror jag man är åtmindstånde en aning naiv.

mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hoppas malmstöm är ok
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hong Kong: 0-3 nu. Märkligt vad svårt vi har för Timrå hemma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Jompe: Väldigt konstigt. 35 år med bara segrar över Timrå. Och sen bara förluster sen förra säsongen i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Beezer: Du, det är 3 dar sen derbyt. Orkar man inte samla sig på den tiden så kan man ju undra. Nä, det är tur att MIF och SSK är så svaga. Dessa ska Brynäs faktiskt kunna hålla efter sig i tabellen serien ut. I övrigt är jag inte så säker på att de blir före så många till slut. Inte med ett spel som ikväll i alla fall. Trist!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Jompe: Det här är ju pinsamt !!!!!!!!! nollade igen ??!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Bright: Undrar var det lysande PP spelet tog vägen??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Bright: Fysiskt är det säkert nada problem.Psykiskt tror jag det är värre med efter en sådan anspänning som det ändå är.

mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Är man proffesionell och tjänar en massa pengar så SKA man kunna prestera 3 dagar senare...särskilt inför hemmapublik.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Offensiva Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Gusten: Så man åtehämtar sig snabbare både fysiskt och psykiskt med högre lön?

Detta var nytt för mig iaf!

Då kanske de i Bif som tjänar minst har en jobbigare återhämtning.

Och då är ju Bif's bergochdalbanespel lätt att fatta då de flesta andra lag tjänar bättre.

mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Fick ett sms från Rodrigues..Pinsamt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hong Kong: Enligt Rodriques på plats så har det sällan skådats nåt sämre.En inställning lika med noll.Skamligt !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
sylf: Fick ett nytt som nog inte bör skrivas så barn under 18 kan läsa det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Beezer: Ähh lägg ner...varken den fysiska eller psykiska urladdningen är faaan inte så mycket större efter ett urvattnat derby mot 4-5 gamla "lagkompisar" än mot låt oss säga...Djurgården. Kan man fan inte ta två matcher på 4 dagar har man inte i ES att göra...OCH som jag sa SPECIELLT på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Elitserien är bara trist och tråkig. Toppen är avgjord redan innan halva säsongen, Brynäs har överraskat en aning men har ingenting med nån toppstrid eller några medaljer att skaffa. Man undrar egentligen varför man varje matchomgång sitter framför webben, radion eller text-tv:n...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hong Kong: Fullt förståeligt,inget annat än en stor fet skandal.Nollade på hemmaplan av ett bajslag som dessutom är en av konkurrenterna till en slutspelsplats.Hur fan kan man vika ner sig då ?? Jävla divor !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Clarence: Kan inte hålla med dig. Förutom Färjestad i toppen så tycker jag serien är jämn. Varje match betyder mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Om vi inte kan slå Timrå hemma frågar man sig om vi tar Luleå(b), VF(h), MoDo(b) innan vi igen blir nollade hemma mot Timrå.....brrr...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Beezer: Tycker du är inne på helt rätt spår. Efter 2 bra insatser, Malmö borta och Leksand hemma, var man faktiskt orolig för denna match redan innan nedsläpp. Timrå är giftiga och spelar smart samt med bra aggressivitet. Första perioden var tydligen jämn, med ngt övertag för vår del. Kändes redan där att första målet (som vanligt) skulle kunna bli matchavgörande. Många tyckte nog att 4 kedjor var en efterlängtad sak, men undrar om inte detta till sist blev vår akilleshäl idag. 4 formationer brukar tyvärr också medföra sämre tempo och att man får vila för mkt. Rytmen i spelet blir ryckigt och många spelare (de flesta?)
brukar inte gilla det upplägget.
Timrå gör också en klockren insats och vinner helt rättvist.
Tyvärr så var nog inte huve´na inte riktigt med idag, och då vinner man sällan ngn match. That´s life....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Gusten: Luleå och Modo borta tar ni lätt men TIK och VF hemma skiter sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: Frågan är ju därför varför inte huvena är med ? en viktig match som denna och killarna kan inte komma bättre laddade,löjligt.Sen är det patetiskt att slå sig för bröstet efter 2 tursamma segrar som det ändå var.Båda hade lätt kunnat sluta med förlust.Vissa lag kan motivera sig efter 10 raka vinster.Brynäs klarar det tydligen inte efter 2 segrar.AVGÅ GP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
sylf: Jaså, GP spelade idag.....? :-)

Malmömatchen var betydligt viktigare och den matchen vann vi inte på tur, utan på bra inställning. Att komma FÖR laddade hämmar oftast prestationsförmågan och får motsatt effekt, även om jag inte skyller på detta specifikt idag. Tror dock att det till viss del kan förklara dagens insats. För övrigt verkar de flesta ha svårt att inse det faktum att vi har en motståndare på andra sidan röda. I dagens ES dessutom en mkt bra sådan....i varje omgång. Lätt att glömma bort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: Måhända spelade han inte,men han ska fan motivera killarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
sylf: Kanske Sundlöv borde ha tagit den biten idag? Funkade ju bra mot Malmö....

Tur iaf att Malmström inte blev allvarligt skadad idag. Deras vedhuggande ryss fick ju GM. Alltid nå´t....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge:
Han är faktiskt finne
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: Att Timrå vann är inget att orda om, Brynäs var inte först på nån puck, satt inte åt i någon närkamp, nonchalanta och onoggranna i varje moment med puck, utom vid något tillfälle med molin, lind och miettinen på isen... Man ska vara tillräckligt laddade och ha en sådan inställning att man är just noggrann med puck, inte ger pucken till motståndaren så fort dom befinner sig i närheten, pinsamt, ytterst pinsamt, och inget som ens är värt att försöka bortförklara med diverse teser om det ena och det andra. Det är professionella idrottsmän det här ska vara, dom ska visa mer än så här om dom överhuvudtaget vill spela i denna serie.

Men, för att inte enbart vara negativ på laget, eller insatsen, så trots det dåliga spelet så stod det ju 0-1 rätt länge, och en vändning kunde ju ske. Och vid flera lägen då Timråspelare kunde ha blivit utvisade så blev dom inte det, utan istället fick Brynäs en utvisning, och en till, osv, samtidigt som Timrå kunde uttnyttja det, medans Brynäs inte kunde klara av att göra mål på en 5-minutare. Och där spelade ju domarens ojämna bedömningar in i bilden, hade det dömts med en ngt jämnare nivå så hade nog slutresultatet inte blivit lika stort i Timrås favör, kanske Brynäs t.o.m. kunnat producerat ngt framåt, men Brynäs var inte värda ett ynka poäng denna kväll, så 0 poäng ikväll var helt på sin plats, tyvärr...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
p j davydjoos: Vi är m a o ganska så överens.
Med 1-0 istf 0-1, hade det nog kunnat sett annorlunda ut, vem vet....
Att man förlorar när man inte har rätt inställning, är ingen borförklaring.
Det är ju oftast därför man just förlorar, genom att det blir slarv i spelets alla moment, som du säger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
p j davydjoos: Tycker att domarinsatsen idag var väldigt låg, Timrå hakade, klängde och höll sig fast hela tiden. Men det är inte så mycket att orda om. Efter att Nyllet blev nergjord, så gick all kraft till att prata med domaren istället för att spela hockey.
Men det som gör mig rädd är: att när vi är dåliga då är vi jävligt dålig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Mickis: Du menar inte Malmström? Äh, sak samma... Håller med.

Det finns bara en sak som gäller - skärpning på alla punkter, vill man inte ha flygvapen-psykologer till hjälp, så måste man iallafall grundligt rannsaka sig själva. Varför ger man motståndaren ytor? Varför slarvar man med puck? Varför blir det så här? Varför? Varför?

Till varje BIF-spelare - Finn svaret på ovanstående frågor, och din och våran lycka skall vända...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
oj vad Timrå vann klackmatchen idag. VIlket tryck det var på läktaren =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Fanzin: Intresseklubben antecknar....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Huge: Känns segt att våra sk målskyttar aldrig komer igång, nu har halva serien gått för Anger och Soling. När inte Lind och Molin producerar framåt är vinner Brynäs mkt sällan. Nollade två gånger på hemmaplan mot timrå, jag förstår att inte fler än 4200 ville släpa sig iväg till matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
p j davydjoos: Blev inte Nyllet sänkt i första utan att domarn gjorde någonting?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Fanzin: Ka Timråklacken var bra, fast parodin på TKUlåten sög.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Mickis: och vad är det för låt? vart satt lr stod du? såg flaggtifot snyggt ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Fanzin: Jag satt på sektion H och såg ingenting för jag kollade inte så noga. Låtförstörelse av första grad var av TheKristetUtseendes Alien Brännvin: Världsrymneden anfaller, spriten flödar städer faller :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Mickis: hehe oK, jo Flaggor fanns iaf på bortasektionen,. =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Precis hemkommen från Gävle och Gavlerinken, och jag måste tyvärr säga att kvällens insats är det mest pinsamma jag sett Brynäs prestera på mycket länge.Inställningen var lika med noll, trots 5 min i PP så lyckades dom inte ens avlossa 2 skott, inga tacklingar, dom låg alldeles för långt ifrån TIKspelarna, sköt i princip inte alls. GP är alldeles för vek för att hålla i ett Elitserielag, som 2:e tränare är han helt ok. GP står och stirrar sig blind på sin förbannade lilla lapp matchen igenom, vill se honom gå omkring i båset och peppa spelarna men icke sa nicke. Divan Anger kan dom skicka hem till Stockholm igen, maken till primadonna får man leta efter. Och vad ska man säga o klacken, ett gäng kinderägg som bara skämmer ut sig.Återigen så sjunger bortaklacken ut dom och dessutom så är Brynäsklacken mindre än Tiks. 2 spelare får godkänt och det är Korhonen o Miettinen. Kuparinen och Björck utnyttjades som rundningsmärken av timråspelarna, VPL och Johansson hängde inte heller med. Ikväll så skäms jag över att vara Brynäsare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Det är inte lätt att möta Timrå, för Brynäs. Du vet det gamla spöket är bortblåst. Imorgon är en ny match det kirrar Brynäs.Kom IGEN
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues:
menar du att det var en till match som var ett sömnpiller
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
70 Rodrigues: Jag värvar över dig till Nolby. westerlind har redan ringt och han är på gång att skriva på. 65Selander lär också skriva på inom kort. 0-7 på två hemmamatcher mot TIK, hmm, byt lag vettja!

Ps. Du kommer in som bubblare på listan över "Ångestfyllda kommentarer" Ett enormt ångestfyllt inlägg måste jag tillstå - världsklass och en Bergman-influerad kille som jag bara njuter vidare och letar nya guldkorn till samlingen ;)
Kommentera

« · 337457 · »