Brynäs IF

727978 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06

« · 649760 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06
Dream Team: NU vet jag om inte annat ;)
Kommentera

GävleLasse: Vad har jag skrivit, när? :-))
Kommentera

65selander: Nej det är din senilitet.. inget annat ;)
Kommentera

Huge: Innan Boork kom så fanns det inga som helst tecken på att Miettinen skulle visa en massa divalater och att han skulle förstöra mer än vad han tillförde. Att truppen har tunnats ur är ju uppenbart, samma sak gäller spelkvalitén.

OM nu de sparkade var så dåliga för laget, varför tog man då MER poäng innan sparkningarna?
Kommentera

Bissett19/Huge/GävleLasse

Vet inte om ni har samma fel som mig men mitt HS upprepar sig bara, måste vara ett jack i HDD. :-))
Kommentera

Bissett19: "Tycker du effekterna blev bra efter sparkningarna eller??"

Jobbar du också som spågubbe?
Verkar som ni har årsmöte härinne....
Det beror väl på vad man har att jämföra med.
Och eftersom vi inte vet hur det hade sett ut med Walle och Tommi kvar, så verkar väl den diskussionen rätt meningslös.
Ocn nu tala vi om det korta perspektivet.
I ett längre perspektiv så kanske Boorken tänkt liiite längre än dysterkvistarna härinne.
Får man hoppas på....
Kommentera

Huge: Tycker du effekterna blev bra efter sparkningarna eller??
Kommentera

GävleLasse: Du vet väl att domaren inte får använda sig av målkameran för något annat skäl än att avgöra om en puck är inne i mål eller ej?
Kommentera

Helgesen: " Håller med dig Lasse, sparkningarna har varit förödande för matchningen av återstoden av Brynäslaget."

Hur kan du veta det?
Jobbar du som spågubbe och kan se in i framtiden, eller...?
Kommentera

GävleLasse: Du förutsätter ju hela tiden att sparkningarna har försvagat laget som helhet och att allt hade varit mkt bättre om Walle och Tommi inte hade sparkats.
Hur kan du vara så säker på det?
Antag att vi behållit de sparkade och att det blivit ännu sämre.
Det hade också varit tjänstefel.
Lätt att döma med facit i hand, vilket jag tycker du gör.
Visst, ett tufft beslut av Boork men knappast ett oöverlagt och impulsivt agerande.
Som jag ser det så har truppen inte tunnats ur så mkt som alla dysterkvistar vill få det till och spelet och tabelläget för tillfället kan inte heller enbart skyllas på urtunningen, vilket många verkar göra.
Felsner t.ex är en klar förstärkning jämfört med Miettinen, som jag ser det.
Bättre offensivt, framförallt. Det är väl egentligen bara Walles kapacitet då han är som bäst och motiverad, som inte riktigt har blivit ersatt till fullo.
Men här kan man kanske å andra sidan se Bäckis som en ersättare, iom att denne som du själv säger, har överträffat alla förväntningar som man hade på honom innan seriestart.
Vad beträffar Bäckis i övrigt så begriper jag heller inte vad dennes kapacitet har med lagets dito att göra.
Han är en spelare som alla andra och råkar nu vara en tongivande sådan i laget.
Jag ser inte det som ngt bevis på att laget i övrigt skulle hålla en låg nivå.
Kommentera

GävleLasse: det stämmer, Sjödda var ju den som reagerade mest av alla.
Kommentera

Bissett19: Nej, Sjödda var framme direkt och påvisade att det var hög klubba. Men domaren saknade ryggrad, precis som linjedomarna som inte ens gjorde sken av att de sett nånting överhuvetaget.
Kommentera

GävleLasse: Kanske var det för LITE protester från Brynäsarnas sida,på TV-bilderna är det bara Honken som reagerar!!
Kommentera

GävleLasse:
ja men man får ju hoppas att nån av linjemännen skulle sagt något om dom nu sett det men det vågar väl dom inte fegskitarna
Kommentera

Bissett19: Vidare så kan man ju konstatera att domaren godkände målet UTAN att konferera med sina kollegor.
Kommentera

freddie77: stämmer bra det!!

men faktum kvarstår,det var en solklar hög klubba!!
Kommentera

freddie77: OK... då vet jag.
Kommentera

GävleLasse: Vilka kameror då? De som sänder TV?
Kommentera

GävleLasse:
man får bara använda kameran för att som pucken var inne i mål eller inte.
kameran får inte användas för att som det var offside i målgården t.ex.
vad hände brynäs mot HV71? *suck*
Kommentera

Dream Team:
ögonen :-)
Kommentera

Dream Team: det finns väl kameror...
Kommentera

GävleLasse: Berätta för mig vilken tillgänglig teknologi domaren skulle ha använt sig av?
Kommentera

GävleLasse:
Det har du rätt i!
Ska bli intressant att se om Örat får nytt kontrakt, får han det så har vi misslyckats med värvningarna i sommar...
Kommentera

Clubsport: Jag tyckte att båda lagen var lika dåliga...
Kommentera

65selander:
För att det finns folk som inte kan acceptera att motståndaren var bättre än Brynäs?
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig Lasse, sparkningarna har varit förödande för matchningen av återstoden av Brynäslaget. Jag tycker att man borde i alla fall behållt Wahlberg och Miettinen tills ersättare kunnat spelas in. Istället har vi fått luckor i laget som gjort oss sårbara när skador sker. Bäckström håller jag dock inte med om genom att han gör ett bra jobb för den ålder han har och låt honom växa med tiden. Dock är han ingen frälsare utan alla som har hållt på med någon lagsport vet att kollektivet är viktigast i grunden.
Kommentera

Dream Team:
det gick väldigt fort, det sa bara pang så det är inte så lätt för domaren att hinna med och se det. han har ju även ett gäng spelare att hålla reda på.
jag är inte så förbannad på domaren för det, köper att han inte han med att se det. det jag menar är att Brynäs har så förbannad otur.
Kommentera

Dream Team: Förslagsvis för att de håller ihop. Huvuddomaren dömer en sak och de andra tiger... Hade domaren varit kunnig i sin uppgift så hade han tagit till den teknologi som finns till hands för att avgöra OM det nu var mål eller inte.
Kommentera

Dream Team: Hört talas om tre blinda möss??.......:-)
Kommentera

freddie77: Varför tror du att tre domare väljer att godkänna målet? Tre domare som dessutom är betydligt närmare händelsen än den kamera som nu fångade målet.
Kommentera

Huge: Det jag menar är att i början lät det ungefär: "Vi ska låta Bäckström spela och matcha in honom i lugn och ro. Han kommer att spela som center i tredje och fjärde kedjan..."

Och nu är han helt plötsligt någon slags "frälsare". Visst har han varit bra och vida överträffat de förväntningar många hade på honom. MEN, det går inte att bortse ifrån det faktum att det ÄR ett tydligt tecken på vilken nivå Brynäs trupp håller.

Det som har hänt nu är en försenad variant av mina värsta farhågor i samband med sparkningarna. Jag var visserligen blåögd nog att tro att saken var utagerad i samband med att vi klarade oss från skador fram till transferfönstret. I och med att det var "stendött" på spelarmarknaden och inga värdiga ersättare på centerpositionen tillkom så hamnade vi nu i nuvarande situation. Ett lag med EN Center i truppen. En center som dessutom inte vann en enda tekning igår. Sånt oroar och jag kan inte förstå hur du kan sitta och försvara ett sånt agerande som Boork och Sundlöv har gjort.

Att tunna ur truppen på centersidan och ersätta med INGEN är fan på gränsen till tjänstefel. Andra lag sparkade spelare, spelare som man hade höga förväntningar på. Men de ERSATTE dem med spelare på samma position. Jag ställer mig mycket tveksam till att det inte skulle finnas centrar på marknaden som är bättre än Almtorp alla dagar i veckan. Forwards som är bättre än Spets.

Tjänstefel var ordet!
Kommentera

freddie77: Glasklart!!Typiskt, vi har inte flytet med oss!!
Kommentera

Aftonbladets ska det stå :-)
Kommentera

Kolla på Atonbladets webb-tv, solklar hög klubba på Timrås 1-1 mål. :-(
Kommentera

TIKbiff:
haha, åh herre gud
Kommentera

GävleLasse: "Står allt och faller på en Junis?"

Vad spelar det egentligen för roll om Bäckis är junis eller pensionär?
Han är de facto en av våra bästa centrar och i nuläget fattas det centrar.
Det är inte hans juniorstatus som vi är beroende av (vilket det känns som att du hela tiden försöker få fram och dessutom få till ngt negativt och ngt som dessutom skulle understryka vår oförmåga att hitta andra spelare utifrån).
Visst kan man tolka det hela som "panik", men det gör nog bara den som generellt sett är negativt inställd till Boorken, Sundlöv etc och hur det mesta har utvecklat sig.

Det är ju i själva verket så att Bäckis är en av våra viktigaste SPELARE i laget, och då vore det väl konstigt om vi inte försökte få hem honom lite tidigare när möjligheten ges.
Märkvärdigare än så är det väl inte, som jag ser det....
Kommentera

arnio: och mot hv fick vi ett bortdömt mål..det är..jäkligt tufft men jag tror att vi kan komma till slutspel..hoppas:)
Kommentera

tacklingen var osjuste, Timrås mål var nog hög klubba....livet är tufft för en Brynäsare..
Kommentera

TIKbiff: Avdelningen Kasta sten i glashus....
Kommentera

TIKbiff: Precis som er Sanny som delade ut säsongens fulaste bentackling under mästarcupen på Björn Danielsson. En tackling som gav honom en skada han frtfarande har känningar av.

På det så gjorde han en verkligt ful cross checking på nämnde Aarnio som renderade i en hjärnskakning.

På tal om J*vla idioter.
Kommentera

65selander: På bilderna ser man tydligt att det är mer ben än höft i tacklingen. Men den skall rendera i 2 minuter tycker jag för man har sett värre tacklingar som bara gett en tvåa.

Däremot så tykcer jag att Gahns klubba är på gränsen till hög vid målet.
Kommentera

BFG:

Du måste ha druckit, Kent Manderville är sjuk och är hemma, han är inte med i morgon heller,
J*vla idiot skulle jag nog kalla Aarnio i stället som hade kunnat orsakat en rejäl knäskada med sin tackling.

Hade en Timråit orsakat den hade det haglat ner matchprogram och dylikt i avbytarbåset.
Kommentera

okänd: Man kan se tacklingen på SVT.SE (se länk)
Kommentera

Peja:
Mycket tveksam om det verkligen va en knätackling .. likaså dom runt omkring mig på I J sektion , Dom flesta tyckte nog det var en höfttackling och det visa ju aarnio rätt tydligt för timrå liraren som stog och surra med han vid utvisningsbåset när han stog och peka på höften/stjärten ..
Kommentera

GävleLasse: Det är snart den enda junior ni har kvar.
Kommentera

Peja: Om nu Nielsen gjorde så lär han väl inte precis vara den förste spelaren som agerat på det viset, och han lär ej heller vara den siste. Men är det inte själva tacklingen som ska bestraffas, och inte skadan som den orsakar? Så trodde jag det var iaf.
Kommentera

65selander: Visst är jag glad att vi fått fram en kille som bäckis...Men det är samtidigt beklämmande att vi verkar stå och falla med en talang.
Kommentera

GävleLasse: Faller gör det inte men han han tillför laget någonting och vi har inte så mycket annat att stoppa in nu.

Bäckström har gjort mer än det har förväntats utav honom. Var glad att vi har en Junis som har lyckats.
Kommentera

Aarnios tackling på Nielsel var en knätackling, inget snack om den saken. Däremot är det förjävligt att Nielsel spelar skadad bara därför att domaren ska ge Aarnio matchstraff istället för en tvåminutare. En ren jävla filmning av Nielseln. Det hann inte ens gå en minut förrän han var inne igen. Pinsamt!

Jag tycker att BIF och TIK är ungefär lika bra iår. Ligger på samma nivå. Har samma problem också - målskyttet. 1-1 kändes som ett logiskt resultat.
Kommentera

Gusten: Ja tänk vilken "effort" Sundlöv har gjort... Hade han skött sitt jobb på ett bättre sätt så hade vi inte behövt Bäckis i samma utsträckning.

Står allt och faller på en Junis?

Panik?
Kommentera

« · 649760 · »