Brynäs IF

727120 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

« · 342985 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Detta var självklart ingen orättvis seger för timrå. TIK sätter sina chanser som brynäs inte gör så enkelt är det. Att bif fick ett övertag på slutet var för att timrå trappade ner, tyvärr för mkt och bjöd in dem i matchen. Men att tik vann var inte orättvist. =), sätt era chanser brynäs så lagen får mötas i slutspelet, om ni tar er dit vill säga =)
Kommentera

Gavlerinken: Matchens lirare, i Brynäs, hette Nicklas Danielsson. Säker på att du inte sett fel på tröjnumret? ;) Björn Danielsson gör också ett stort jobb, liksom Malmström och Nylander.
Kommentera

orion: Jag hörde inte vad Ove Porslin sa i pausen så jag vet inte vad du syftar på. :)
Kommentera

orion:
Med Rådbjer vet man att nu blir det en bra insats. Bästa domaren nånsin...
Kommentera

Reflektioner efter matchen:
Rejält avslaget redan innan match med bara 3500 i Rinken, dåligt!
Nåväl man slapp ju att trängas i gångarna i pauserna alltid något.

Om matchen då, det var hårresande att se alla misstag i första perioden jag fattar inte hur man kan gå bort sig i anfallszon så många gånger med backarna och inte ha nån forward som täcker upp.

Laitinen håller inte elitklass makalöst slarvig.
Adam noll balans och också väldigt slarvig karln väger för lätt, han borde man låta spela dock det finns trots allt lite hockey nånstans långt därinne. Såg han i Mora mot VIK och i den matchen var han rinkens gigant, trots konkurrens med sådana storheter som R Ekström, Lind o Grillfors :o).
Spela in Karlsson på backen så slipper han stå och gnida sig mot sargen som han gör nu...

Anger var matcgens lirare han jobbar konstant och skapar mycket det måste lossna snart.
Soling gjorde ett piggt inhopp.
Daniel Johansson mycket bra ända backen med hedern i behåll.
Sjödda kunde ju prova att skjuta istället för att fösa puckarna mot mål.
Tur att vi har Korhonen han är skillnaden mot i fjol, en klassmålvakt, det trodde jag inte i somras...

För vilken gång i ordningen som bortaklacken utklassade hemmaklacken har jag tappat räkningen på!
Kommentera

Ford Prefect: Jag är ingen förlorare!
Vi gjorde inte vårt bästa, så enkelt är det!
Vi vann, det vet jag väl, fast jag hade hellre vunnit på Timråvis!

Det här var som när Löven vann över oss, fast vi grisade inte...

Det här var som när Brynäs vann mot oss, fast ikväll såg inte Ove Molin ut som svart skokräm när han snackade med domaren...."Vi är ju Brynäs, ska vi bli bedömda efter regelboken, vaaah?", Ove Molin var ju inte ens på banan...

Jaja...
Kommentera

orion: *S* Man behöver inte be om ursäkt för vinster. Och det är bara förlorare som gnäller om att de gjort sitt bästa...
Godnatt.
Kommentera

Ford Prefect: Och visst är det märkligt att hockey framför teven är så ofattbart tråkig när man jämför med "the real thing".

Det är väl därför jag går på riktig hockey, att få dras med i en flodvåg och slippa vara så förbannat objektiv...

Rådbjer är inte kung, han är kejsare!!!

Jorå, det är en märklig sorts teater vi medverkar i...och fanns inte vi så blev det ingen föreställning, det tenderar dom styrande ibland att försöka glömma!

Jag säger som en gammal skådiskollega, apropå kvällens match:

"Skål och förlåt"
Kommentera

orion: Visst är det märkligt att det är så mycket lättare att vara objektiv framför teven än på läktaren?

Och ja, Rådbjer är klockren.
Kommentera

Ford Prefect: Jo, ibland måste man be om ursäkt för vinster...
märkligt hur mer objektiv man blir i tevesoffan! Hade jag varit på plats hade jag älskat segern utan tvekan. Nu älskar jag segern, fast med tvekan, om jag säger så...

Apropå Rådbjer: Skönt att se en match där jag inte behöver bry mej om domaren, vi litar på honom helt enkelt!
Kommentera

Ford Prefect: Så har jag förekommit Huge... :)
Kommentera

orion: Fast OM Brynäs fått över Mackan och Söderström för ett par år sen så hade det inte hänt. ;)
Kommentera

orion: Rådbjer är Sveriges bästa domare, och han bevisade det idag igen. Jag har inget att säga om domsluten idag, och att Timrå vann... tja, man gjorde mål på sina chanser. Det är det hockey går ut på. Inte mycket att snacka om egentligen. Man behöver inte be om ursäkt för vinster. :)
Kommentera

Ford Prefect: Rådbjer är köpt! Måldomaren är köpt!
Hela domarkvartetten är ett köpelag!

Sanningen är väl att när Mackan skjuter står blixten stilla, och uppenbarligen du med ; )

Medger dock att vår seger inte var rättvis, men historiskt sett så har det varit tvärtom, glöm inte det!

the beat goes on...
Kommentera

Frella: Antar att jag borde det ja. Men som sagt, jag har inte sett den i mål fortfarande...
Kommentera

70 Rodrigues: Har 65 "bangaren" Selander nånsin sett en match?
Kommentera

Ford Prefect: Du bör nog ta det lugnare med ölen, för den pucken var solklart inne, tog i mittstolpen och ut. Dock orättvis seger för oss, men ruskigt skönt =)
Kommentera

westerlind: Ja vi såg ju hur det gick med det
Kommentera

Vilket jävla skit. Först hämtar man upp 2-0 till 2-2 för att sen slarva till sig 2-3 med mindre än två minuter kvar av sista perioden. Varför spela tillbaka pucken bakom mål istället för att lyfta ut den? Och 2-0målet... Kan nån förklara för mig? Inte för att jag misstror domare och så, men på x antal repriser har jag fortfarande inte sett att den är inne.
*ska nog ta det lugnare med ölen*
Kommentera

70 Rodrigues:

Vilken jäkla tur för er, hörru! Man undrar förresten: hur ska det gå när ni ska ta er till Övik? Kommer ni att lyckas komma på rätt buss, eller kommer ni efter ett par timmar att upptäcka att ni är på väg till Skåne i stället?
Kommentera

knaskamilla: Canal+ visar matchen, he he!!
Kommentera

westerlind: Jag hinner nog inte dyka upp förän vid 18:45...är det ok??......=)
Kommentera

westerlind:

Vilken kanal är det som visar matchen? Är det så enkelt som C+, eller får ni hoppas att O'Learys i Sundbyberg är bättre än er på att trixa med sådant där?
Kommentera

westerlind: Du glömde Ford Prefect, det är nog större chans att han kommer än att 65 "bangaren" Selander gör det, han ska ju på mutmiddag med sitt jobb först!!!
Kommentera

Hockeyälskare eller timråiter:

I morgon ska Selander, Rodrigues och jag se och jubla när Brynäs förintar brädgårdsindianerna från Timrå. Vill ni också se matchen i lite festligare miljö så är ni är välkomna att kolla med oss på O'Learys, Järnvägsgatan i Sundbyberg. Vi dyker upp ca 18:30.
Kommentera

Nä godnatt på er...nu är det dags att slumra in och drömma om ännu en stormatch av Korhonen och varför inte några ytterligare mål av N.D.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag kan slå vad om att pojkstackaren är uppvuxen på Öster, gettonas getto!
Kommentera

70 Rodrigues: Förmodligen hela paketet ;)
Kommentera

Gusten: Det är aldrig för sent att lära en gammal hund att sitta, som det gamla kära gävleordspråket säger. Du har helt enkelt lyckats med din uppfostran av din sambo.
Kommentera

Gusten: Betong i sandlådan kanske :-)
Kommentera

Ett klassiskt fall av blåa brandbilar och enfärgat lego som liten.
Kommentera

knaskamilla: Vi snackar om att Fanzin bytte lag från Brynäs till Timrå när han var 10 år, 6 år sedan!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Vad pratar ni om egentligen? Byta lag kan man väl inte göra? Ja, förutom westerlind då, men det vet ju alla att han är lite hockeyschizofren.
Kommentera

Fanzin: Hade 2 polare som bytte lag från Brynäs till Timrå, dom har varit försvunna sedan 1983, he he!!!
Kommentera

Fanzin: Min sambo visste knappt vad hockey va när vi träffades...nu håller hon stenhårt på Brynäs, kan iof bero på att stämningen hemma ALLTID är bättre efter en vinst :)
Kommentera

Brynäs-Timrå 1-3

typvärdet av min släkts olika lag är ändå Timrå, så är det =)
Kommentera

Anneli,Gusten: Jo då klart man har., så du har en helren Brynässläkt alltså =/
Kommentera

Fanzin: Då kan du ju i alla fall glädja dig åt att du tycks ha en vettig Mormor i alla fall.
Kommentera

Fanzin: En riktig krutmormor du ligger inne med iaf.
Kommentera

Anneli: heh trevligt, min släkt hmm ska se,,, jag timrå, bror Timrå han med. Morbror AIK, Mormor Brynäs. Syster (timrå?) Systers Pojkvänn Färjestad, så det är lite splittrat....hehe
Kommentera

Fanzin: Uppfostran! Det handlar om uppfostran. Hade din pappa hotat med att fosterhemsplacera dig i stället för att ge dig korv då du "började" hålla på Timrå så hade du nog banne mig varit Brynäsare idag. Alla í min familj och släkt är Brynäsare kan jag tillägga.
Kommentera

Där satt den, natti natti,,, dröm sött =)
Kommentera

oJ, glömde mina målskyttar

R.Carlsson
Kent Manderville och Kalle Koskinen det tror jag =)
Kommentera

Fanzin: Bra jobbat! God natt god natt!!
Kommentera

Gusten: näe, skola skola skola du vet,,,,tråkigt värre, men kommer till skolan, 1h spanska, sen håltimme i 1 h 20 minuter så det blir SpS framför datorn i datasalen då också jippiiii=)
Kommentera

Gusten: Nope, 6-2 blir det.Soling 2, N Danielsson, Kuparinen, Malmström och Lind.
Kommentera

70 Rodrigues: hah jo jag får vara uppe längre, men med tanke på att jag har skola i morgon så orkar jag inte vara vaken längre. Gosedjur har jag inte, men skulle jag ha ett så skulle det vara en öRn självklar haha. Sen borsta tänderna ska jag göra =),,,,
Kommentera

Fanzin: Nää håll dig uppe hela natten och drick lite klorin istället...tips 2-1 till Brynäs, målskyttar B & N Danielsson
Kommentera

Fanzin: Får du inte vara uppe längre nu:-) Tänk på att borsta tänderna ordentligt för annars så kommer Karius o Baktus o äter upp dina små mjölktänder. Glöm inte dit gosedjurm måste vara en mjuk o härlig örn va :-)
Kommentera

Gusten: hehe precis, men ännu värre om det varit Malmö tycker jag =(
Kommentera

« · 342985 · »