Brynäs IF

723945 inlägg · 7957 ämnen

Brynäs IF-Timrå

« · 789120 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Tro det du, om det får dig att må bättre. Men det säger väl en del om hur du resonerar om du tycker att det är ok att spelare blir långtidsskadade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Sannerligen, sannerligen... vilken härlig vändning!! Trodde jag inte ett ögonblick på, det erkänner jag villigt. Detta är ändå något som faktiskt utmärker och skiljer Brynäs åt från andra säsonger, att man har moralen, kraften och (faktiskt!) kvalitén att komma tillbaks i matcher från ett par måls underläge. Har ju hänt tidigare i höst också. Fint!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Clarence: Måste bero på att Brynäs är så otroligt starka. Någon annan förklaring kan inte finnas för Timrå hade väl fullt lag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
RTS: Vi slog ju er även när ni hade fullt lag, senast när ni var på besök!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: Skillnaden då var väl att ni vann alla poäng. Nu vann ni en extrapoäng efter målet i sudden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: Äh vi har ju kört med tre femmor i flera år :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: Jomen då var det ju dålig is o inte fick dem ngn Trocadero i pausen:)bortförklaringar hittar man alltid.Sen att Brynäs gjorde sin sämsta match för i år det är det ingen som skriver.Men just nu skiter man i hur det såg ut,det står inte i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: Vi vann, vändningen visar att laget trots allt har kurage. Men spelet lovar inte speciellt gott inför fortsättningen. Skärpning måste verkligen till. Elegant 1-0-mål i alla fall!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
70 Rodrigues: Jovisst gjorde ni det, Tror ni skulla vara riktigt slagkraftig om Bäckis,månsson,Lind, Dackell, Sjödin,Angell,Jiri B och Danielsson var borta. Ja nu är det väl svårt att jämföra Bäckis med någon men ändå
Men jag är en dålig förlorare så det är bara därför jag gnäller.
Grattis till segern!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Clarence: 3-3 målet är inte så dåligt heller. Bäckis väl avvägda pass till en släpande Danne som prickskjuter in pucken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Clarence: Ni vann en extrapoäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå

El tabello

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 Timrå IK 23 14 3 6 61 : 45 46 1 1
2 HV 71 21 12 5 4 64 : 51 42 1 1
3 Färjestads BK 22 10 6 6 72 : 61 38 2 1
4 Brynäs IF 22 8 10 4 66 : 57 37 3 2
5 Linköpings HC 21 11 2 8 57 : 44 36 1 0
6 MODO Hockey 20 8 5 7 53 : 49 31 2 2
7 Luleå HF 22 9 3 10 64 : 64 31 1 0
8 Skellefteå AIK 21 8 3 10 54 : 64 28 1 1
9 Djurgårdens IF 22 6 6 10 55 : 60 25 1 0
10 Mora IK 21 7 2 12 56 : 66 23 0 1
11 Frölunda HC 21 4 6 11 48 : 63 19 1 0
12 IF Malmö Redhawks 22 3 7 12 42 : 68 16 0 5

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
RTS:
Du kan ju inte jämföra era skade nu med alla dom namnen!
Ni har väl ändå inte både första och andra kedjan borta + två av de bästa backarna! Dessutom rabblade du upp 8 namn!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå

65selander: Vi får tacka D.J för pinnarna,hoppas det lossnar för honom nu,han har haft en tung start på säsongen.

Tack D.J,nu är det over and out för idag.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Härlig match av Danne Johansson, En av Brynäs tre bästa backar idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Clarence: "Detta är ändå något som faktiskt utmärker och skiljer Brynäs åt från andra säsonger, att man har moralen, kraften och (faktiskt!) kvalitén att komma tillbaks i matcher från ett par måls underläge. Har ju hänt tidigare i höst också. Fint!"

Mår du illa? Har det hänt något allvarligt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
65selander: Strongt att vända på steken, har för mig att DJ har lirkat in ett liknande sudden-mål tidigare. Härligt!

Omgång 1-11; 7 hemmamatcher, 19 poäng.

Omgång 12-22; 4 hemmamatcher, 18 poäng.

Det tycker jag är j-ligt bra gjort!

Det ser ju riktigt illavarslande ut.......;-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
RTS: "Jävligt" bra jämförelse där du. Du skrev våra åtta (!) kanske bästa spelare medan ni inte alls saknar Hedström, Strålman och Hahl. Visst saknade ni många men inte alls lika bra spelare som du försöker få det till.

En liten kul notis är att dom du skrev upp för oss har hittills producerat 97 poäng tillsammans och då tog jag bort Lind också. Dom ni saknar endast 38. Alltså hade det räckt med Bäckis och Dackell för att komma upp i samma poängskörd. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
JanT: "Strongt att vända på steken, har för mig att DJ har lirkat in ett liknande sudden-mål tidigare"

Mot Leksand förra säsongen, härligt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
JanT: Innan Dacke började röja så var spelet bedrövligt och dom hade riktigt fina chanser innan vi började röra på oss. Får hoppas på bättre genomförd match på Torsdag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå

Publiksiffran var ju riktigt bra iaf för att vara en måndagsmatch. End Over Out från Västra Förorten

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Klacken suger på hemmaplan, var är alla gävlebor. Varför har vi så liten klack skäms ju nästan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Jag har två frågor:

1. Varför tecknade Ulf Rådbjer för misconduct efter Angells protest mot diving-utvisnigen? Angell klev ju in efter två minuter igen.

2. Vad stod det på banderollen som publikvärdarna plockade ner? Åsiktsfrihet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Och det fick du veta av Bisset 3 min innan du skrev det...duktigt! En sak till som du kan lära dig; I nio fall av tio så tar inte en domare ut för delaying the game i det läget. I lövrigt så förstår inte jag hur man kan älta Sannys grej gång på gång. Det är smått fantastiskt och verkligen relevant. Vill minnas Cassels "våldtäkt" på Gunno, det var väl också ett par-tre säsonger sedan och det vart inte ens en 2 minuter på den grejen...lägg ner nu! Att du sen också skriver att Sanny fick smaka på sin egen medicin vid Plüss-situationen är fan pinsam! TÄNK PÅ VAD DU SKRIVER!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
JimmyH: "1. Varför tecknade Ulf Rådbjer för misconduct efter Angells protest mot diving-utvisnigen? Angell klev ju in efter två minuter igen."

Intressant fråga.Han tecknade ju misconduct,då borde han suttit 2+2 eller 2+10.......Eller rättade Rådbjer till sina söndersupna njurar ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
wap.hockeysnack.com
Diving har samma tecken som missconduct,tror jag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
65selander:
Vilket drag det var på publiken i Gavlerinken i kväll. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Hagge_87: Problemet är inte att den är "liten" utan att den mestadels består av grabbar i 14 års åldern, och massvis med tjejer. Basrösten kommer inte fram när majoriteten av de som står i klacken är dessa. Idag var det riktigt dåligt måste jag säga, förutom i tredje perioden när Brynäs vände matchen. Stod och tittade över klacken innan matchen och då flockas mitten av detta folk, just det är problemet tyvärr.

JimmyH: "Fungerade det bra sist, Roland?"

Gissar att det är protest mot Roland Hennings arbete med arenan där man valt att placera hemma och bortaklacken bredvid varandra, vilket i lördags resulterade att bangers och annat slängdes in mot Brynäsklacken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Per HApps: Gavlerinken? Var finns den numera? Vilka spelade?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
sylf: Gavlerinken finns kvar fortfarande.. Men det är väl Arenan som de byggt runt den som du åsyftar antar jag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Fanzin:
Det mest pinsamma är när musikkillen måste spela "hejarramsor" i högtalarna, trodde det bara behövdes i Globen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
GävleLasse: JAG har inte åsyftat ett piss.Vet bara att Brynäs inte längre spelar i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Per HApps: Haha, behövde nästan anteckningsblock för att komma ihåg antalet hejaramsor dom spelade i högtalarna. Detta plus den höga ljudvolymen i spelavbrotten förstör allt för en klack, förstår inte att Brynäsklacken aggerar mot detta(?). Den höga volymen gör ju att ramsorna förstörs och färre vill sjunga med, trodde att Brynäs skulle inse detta med nya arenan, men tydligen inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
JanT: Clarence öppningsreplik mitt i matchen, efter en tids bortavaro från HS:

"I sedvanlig stil, när det gått en tid av elitserien, visar Brynäs att man inte har nåt med tabelltoppen att göra den här säsongen heller. Mönstret är välkänt vid det här laget."

Clarence visdomsord lite senare:

"Sannerligen, sannerligen... vilken härlig vändning!! Trodde jag inte ett ögonblick på, det erkänner jag villigt. Detta är ändå något som faktiskt utmärker och skiljer Brynäs åt från andra säsonger, att man har moralen, kraften och (faktiskt!) kvalitén att komma tillbaks i matcher från ett par måls underläge. Har ju hänt tidigare i höst också. Fint!"

Härlig konsekvens i den mannens analyser.... :-)

Vändingen var nog den bästa medicinen efter slarvet senast mot Djurgården.
Nu fick man verkligen kämpa sig in i matchen och dom 2 pinnarna kändes nästan skönare än om vi hade tagit en fullpoängare med lite ängsligt och avvaktande spel. Bättre att gå in i nästa match med dagens avslutning i ryggen, än att åter ha fått börja en match med Djurgårdsavslutningen på näthinnan. Timrå gör det mkt bra, men har ju god hjälp av vår passivitet i första och andra.
Kul att Danne får avgöra då han i övrigt även gjorde en bra match.
Sperrle gör ett par direkt matchavgörande räddningar, men Angell står ju faktiskt för den absolut viktigaste räddningen på Regins friläge.
Man kan iaf inte beskylla grabbarna för att inte ge publiken valuta för pengarna.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Huge: I och med att han i vanlig ordning trodde stenhårt på KS inför årets säsong så har väl inte chocken över 4:e placeringen släppt riktigt än....

Du måste betänka att dylika händelser tär hårt på en dysterkvist...;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Dream Team: Nej, jag tycker inte att det är OK att spelare blir låångtidskadade, men i Sannys fall så ser jag en skillnad.

Han är ett antal hjärnskakningar på "sitt" samvete pga sitt ovårdarde och ibland fega spel.Därför tyckte jag att det kanske var bra att han åkte på en riktig jäkla propp och själv blev offer för en händelse som han själv mycket väl skulle kunnat vara orsaken till. Kanske bäste Sanny tänker till en gång extra innan han nästa gång skickar in en motståndare med huvudet före i sargen, och vipps så har vi besparat Elitserien en hjärnskakning.
För tacklingen mot Aarnio blev inte Sanny avstängd utan kunde spela igen nästa match. Aarnio var borta i två veckor. Logiskt? Knappast !

Hörde i Hockeykväll Wikegård utala sig om att Styf var Timrås fegaste spelare, men jag håller Sanny för en värre fegis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Fanzin: Varför går publikvärdar och tar bort den för? Fruktansvärt lågt att censurera sina egna supportrars åsikter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: Visst tänker jag på vad jag skriver.. och jag vidhåller det jag tycker om Sanny. Han är en vårdslös spelare.
Beträffande din fråga vad "sanny åkte ut för" så fick jag INTE reda på det av Bisset 3 min innan jag skrev det. När jag skickat min förklaring och sidan uppdaterades så hade även Bisset skrivit svar på din fråga. Jag såg ju matchern själv så varför ska jag behöva ta hjälp av Bisset för att minnas??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Robban74: Sanny Lindström är en sån där back som alla motståndare hatar att möta, men som man gärna skulle vilja ha i sitt eget lag.
Tycker du är helt fel ute när du snackar om att han skulle vara feg. Tycker att han är en av de modigaste backarna i ES. Håller med i Blomstens utlåtande idag: "Lindström täcker skott med huvudet om det krävs..."
Att han däremot kanske spelar lite vårdslöst ibland, kan jag hålla med om.
Men å andra sidan så är han väl knappast ensam om den förmågan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Ambroo: glömde skriva svar på att "I nio fall av tio så tar inte en domare ut för delaying the game i det läget". I nio fall av tio så blir det utvisningar på hakningen som er back gjorde på Dackell när han kom igenom i 1:a perioden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
JimmyH: Vad jag fått höra så får inte "Personliga missnöjen visas på läktaren". Men Roland verkar ju inte brytt sig något alls om sina supportrars åsikter, så det är fruktansvärt illa tycker jag.

DIFmatchen i lördags är ju ett praktexempel varför dom inte skulle ha byggt borta och hemmastå bredvid varandra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Fanzin: Är den regeln ens laglig i så fall?

Jag hade blivit vansinnig bara av tanken att hemmastå är på fel sida. Hemmaklacken ska ju få se sitt lag anfalla två perioder på nära håll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Med allt snack om klacken så tycker jag att den som sköter trumman är fullständigt usel på sitt "jobb". Hörde den kanske 5,6 ggr under hela matchen. Den ska användas MER, herregud. Den är bra och får igång klacken rejält.

7.000 på en Måndagsmatch, riktigt bra. Sköön vändning med.

JOHANSSON ÄR VÅR ÄNGELL!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
.. och det var väl inte bara jag hoppas jag som såg att det var Angell som räddade oss? Han fullkomligt SLÄNGDE sig framför kassen och räddade skott i slutet, på kontringen gjorde BIF 3-3.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Gillade omvaskningen Boorken gjorde inför sista. Vill se kedjorna så här mot Mora:

Bicek-Hansen-Molin
Månsson-Bäckis-Dackell
Björne-Lind-Herman
Salmon-Karlsson-Spets

Dackell förtjänar en bättre center i nuläget och Bicek fick mer fart tillsammans med Molin & Hansen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
90Steen_: Johansson har väl kallats både det ena och det andra här. Ängel tror jag är första gången. Men det är kul att han fick göra två mål idag. Kan kanske bli en nytändning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Huge: Jovisst förstår jag Timråiternas försvarstal om Sanny i alla lägen, men de skulle ju aldrig erkänna att han gör något fel heller. De är ju GANSKA partiska i sina uttalanden. Visst han är tuff ofta och täcker säkert skott med skallen före, men sen gör han ju de otroligt fula rent fega sakerna ibland. Det är de JAG ser och som (självklart) inte Timråanhängarna ser.
Det var säkert många som ville ha storgrisen Mats Lusth i sitt egna lag också, men det kan jag då säga att hade den mannen satt på sig i Brynäströja så hade jag ALDRIG förlåtit föreningen detta. Usch vilken äcklig tanke... Mats Lusth.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Gusten:
Tror inte det spelar någon roll vilka formationer Koorken snickrar ihop.

Huggorm och Scheike borde in som inslag i träningen omedelbart!
Bara hot om ris borde göra att lathetens och bekvämlighetens ansikte gömde sig för åtminstone resten av året...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
JimmyH: Ja det är fruktansvärt. Jag vet faktiskt inte, för att gå lite off från det här forumet, så fick jag iaf höra inom säkerheten runt fotbollen att personlig kritik mot personer inte fick framföras på läktaren i tex banderollform. Problemet Brynäs gjort är väl att man byggt arenans restaurang på andra sidan och Brynäs vill säkert att sånt folk ska få se Brynäs anfalla dit i två perioder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå
Jompe: Jo men skrev ju ängel(l!!) för jag ville få med Angell på ett hörn med;D
Kommentera

« · 789120 · »