5-1, Islossning inför nyår!..Brynäs ge mig en seger!
Peja: Negativ och handlingsförlamad är inte synonymer. Jag är pessimistisk OCH går på matchen. The stockholmsbrynäsare way.
Brynäs gillar jag, gävlebor, njaa.....
Redigerad kommentar
Peja: Det som stör mig så in i helvete är att vi har ett lag som ska slåss för en topp fyra-placering. De flesta åker omkring på isen utan att veta exakt vad de ska göra i givna situationer. Det måste tränarstaben hållas ansvariga för.
Laget behöver i nuläget en ledare som är tydlig som en lågstadielärare i sin metodik och pedagogik. Då kommer den här skutan kunna vändas om. Sitter alla stilla båten så är risken överhängande att kursen är utstakad mot kval. Väl där är risken än mer överhängande att vi har ett totalhaveri framför oss.
Usch hemska tanke...
Redigerad kommentar
Peja: Var det inte "tre busslaster" med gävlebor där?
Jag påstår att jag är j-vligt representativ för brynäsare utanför Gävle. Källa: de brynäsare jag träffar på bortamatcher och de jag träffar på hemmamatcher.
krobbe: ... men vad spelar det för roll när vi får det sedvanliga tidiga baklängesmålet i andra? :)
Nej, skämt åsido. Jag tror på grabbarna – jag tror dock inte på TJ. Vilket gör att det ser mörkare ut än en decembernatt i Jukkasjärvi.
Redigerad kommentar
Huge: Möjligt vi kan komma tillbaks. Mycket hockey kvar. Men tycker du att vi "åker på två riktiga skitmål" ? Det är ju två situationer där vi själva ger bort pucken helt galet enkelt ?
Huge: "Ganska typiskt också att vi åker på två riktiga skitmål i baken..."
Vad menar du med det? Att vi bara hade "otur" vid baklängesmålen? Otippat...
Inledningen på våra senaste sju matcher, innan vi gör mål:
Mot Linköping: 0–1
Mot Luleå: 0–2
Mot Skellefteå: 0–2
Mot Örebro: 0–1
Mot HV: 0–1
Mot Djurgården: 0–4
Mot Växjö: 0–3 (hittills)
Peja: Den där uppgivenheten och handlingsförlamningen måste vara unik för gävlefödda. Det förklarar en del.
maddog1970: Finns bara ett lag som drar mer publik på bortaplan - trots vår usla bortstatistik. Vore intresset för Brynäs lika stort i Gävle som det är ute i landet vore Brynäs en storklubb. Igen.
Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm, tänker strax åka 40 mil t.o.r. med full bil, jag bjuder på käk, inträde och transport för ett gäng aikare, räknar med att det kostar 3-4 tusen, det mesta ner i Brynäs kassakista. Gävleborna sitter hemma och tittar på tv.