Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

« · 1647915 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

Peja: Den där uppgivenheten och handlingsförlamningen  måste vara unik för gävlefödda. Det förklarar en del.

maddog1970: Finns bara ett lag som drar mer publik på bortaplan - trots vår usla bortstatistik. Vore intresset för Brynäs lika stort i Gävle som det är ute i landet vore Brynäs en storklubb. Igen.

Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm, tänker strax åka 40 mil t.o.r. med full bil, jag bjuder på käk, inträde och transport för ett gäng aikare, räknar med att det kostar 3-4 tusen, det mesta ner i Brynäs kassakista. Gävleborna sitter hemma och tittar på tv.

Kommentera

Jajjen: Huva, vilket grymt straff, enbart GIF att titta på!
Kommentera

5-1, Islossning inför nyår!..Brynäs ge mig en seger!

Kommentera

Sebastian Erixon kan inte spela för Växjö i kväll. Då saknar Växjö 3 spelare. Brynäs saknar 9!
Kommentera

Jajjen: Det ständigt negativa snacket gör att folk blir 'uppgivna' och 'handlingsförlamade'. Baserat på sociala medier och här är Brynäsfans utanför Gävle minst lika negativa som Brynäsfans i Gävle ;) 
Kommentera

Peja: Negativ och handlingsförlamad är inte synonymer. Jag är pessimistisk OCH går på matchen. The stockholmsbrynäsare way.

Brynäs gillar jag, gävlebor, njaa.....

Kommentera

Jajjen: Ja, fast de flesta går ju inte på matcherna om de inte tror att de ska få 'några roliga timmar', om du fattar vad jag menar. Tvivlar på att du är representativ för Brynäsfansen utanför Gävle i just den bemärkelsen. Dessutom skrek väl stockholmsfansen på Tommys avgång senast?

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Det som stör mig så in i helvete är att vi har ett lag som ska slåss för en topp fyra-placering. De flesta åker omkring på isen utan att veta exakt vad de ska göra i givna situationer. Det måste tränarstaben hållas ansvariga för. 

Laget behöver i nuläget en ledare som är tydlig som en lågstadielärare i sin metodik och pedagogik. Då kommer den här skutan kunna vändas om. Sitter alla stilla båten så är risken överhängande att kursen är utstakad mot kval. Väl där är risken än mer överhängande att vi har ett totalhaveri framför oss. 

Usch hemska tanke...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Var det inte "tre busslaster" med gävlebor där?

Jag påstår att jag är j-vligt representativ för brynäsare utanför Gävle. Källa: de brynäsare jag träffar på bortamatcher och de jag träffar på hemmamatcher.

Kommentera

Jajjen: Brynäs gillar jag Brynäsare gillar jag, Stockholmare njaa...

Luktar 2-2 & lotteri därefter ikväll.
Kommentera

Jajjen: Du verkar åka till Gävle relativt ofta och tar dessutom med dig en last icke-Brynäsare, det tror jag inte är representativt, men det är starkt jobbat :) Jag har fått uppfattningen att Brynäsare utanför Gästrikland bara kommer hit enstaka gånger per säsong. 

Skrika på Tommys avgång kan man ju ha olika åsikter om, det som slår mig är att jag bara har hört stockholmsklubbars fans göra det tidigare, och nu när det händer i Brynäs så är det i Stockholm som det sker. Det kanske inte är en tillfällighet?  
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Det gäller att kunna spela olika för vinna olika matcber. Antalet spelare med flexibel spelkompetens är lägre än tidigare framgångsrika år.
Tänker tillbaka på en spelare från förr som då var ett tydligt undantag: Soling. Han fick enligt ryktet order om att alltid åka ner i anfallskortsargen mot samma reklamskylt. Det är ett exempel på oflexibel spelkompetens.
I andra änden har vi spelare som Jan-E , Kyrö, Ove, Dacke, Bissett m fl.
Med såna spelare i laget går det att vinna både hemma och borta. Offensiv gameplan, defensiv gameplan, olika gameplan för olika femmor under samma match, olika gameplan under samma match för hela laget osv.

Dagens spelare är smala i sin hockeykompetens och har ett fokus på fart.Utan fart ingen aning...

Färg som torkar är sexigare än nutidens fruktsallad.

Publiken röstar med fötterna, så även i kväll...?
Kommentera

Brynäsgubbe: Blomqvist och Brodin byter plats i kedjorna. Få se vad det ska tillföra.
Kommentera

Zappaholic: Nu vill jag se ett desperat Brynäs som jobbar stenhårt i varje byte. Backar som spelar enkelt och hellre slår sarg ut än försöker vara överkreativa.

Kom igen nu, tre poäng är det som gäller!!!!
Kommentera

Släpp handbromsen nu. Mycket tid i anfall avlastar vår tunna backsida
Kommentera

Ok försöker vara positiv då. Seger med 3-1....
Kommentera

Blås av matchen för fan!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vilka jävla soper och va fan gör Djoos på isen???
Kommentera

70 Rodrigues: Underbart PP..
Vafan gör Nordan & Djoos i en Brynäs tröja?
Kommentera

Fy fan vad dåliga Brynäs är...
Kommentera

Jahapp. Har nog aldrig reagerat så lite eller blivit så oförvånad som vid det där målet.
Kommentera

VARJE MATCH är avgjord innan andra perioden. Viss supportrarna att ni bryr er och plocka bort TJ och resten av ledarstaben. Det här är skandal!! Ni tar ner vårt älskade Brynäs till Allsvenskan.....
Kommentera

Om Tommy älskar Brynäs IF så avgår han direkt efter slutsignalen, seger eller ej!!!!
Kommentera

Rödins ord är ju bara droppen och en utmärkt sammanfattning på att det finns noll självinsikt och koll från det egna ledet på vad som är fel i dagens Brynäs.
Kommentera

Kan inte tänka mig att Rödin verkligen tycker perioden har sett ut så. Förhoppningsvis är han mest trött på att behöva säga i ännu en intervju att "det är för dåligt därute".
Kommentera

Peja - larvigt. Tillåt frustration i detta läge.
Kommentera

Davey_22: Å här var det klackarna i taket. Det är ju givet att Brynäs ska börja torska hemma med. Hur många spelare har TJ med sig?
Kommentera

Tycker ändå sista bytena tydde på att ångesten börjar släppa
Kommentera

Sanningen gör ont som synes!!
Kommentera

krobbe: ... men vad spelar det för roll när vi får det sedvanliga tidiga baklängesmålet i andra? :)

Nej, skämt åsido. Jag tror på grabbarna – jag tror dock inte på TJ. Vilket gör att det ser mörkare ut än en decembernatt i Jukkasjärvi.

Redigerad kommentar

Kommentera

krobbe: Ja, helt nattsvart är det inte.
Vi möter dessutom ett bra lag som har självförtroende och ett stabilt grundspel, nåt vi saknar just nu.
Ganska typiskt också att vi åker på två riktiga skitmål i baken och får jobba i uppförsbacke.
Som Rödin säger: går inte att tycka synd om sig själv, den biten har vi nog av härinne, av allt grinande att döma....
Kommentera

TJ skriver på Twitter att han fått "skit" de senaste dagarna. Nej, du har fått KRITIK. Ska Bif lyckas vända detta måste tränarna lära sig skilja på sak och person. En tränare som tar på sig en offerroll i detta läge har Bif inte råd med.
Kommentera

Huge: syns att det är tunga ok på axlarna. Tycker Pontus Westerholm ser pigg ut
Kommentera

dacke72: Tror nog att TJ har fått mycket skit och inte bara kritik. Folk som säger "jävla idiot" och "jävla sopa" kastar ju bara skit. Det är inte att dela ut kritik. 
Kommentera

Huge: Möjligt vi kan komma tillbaks. Mycket hockey kvar. Men tycker du att vi "åker på två riktiga skitmål" ? Det är ju två situationer där vi själva ger bort pucken helt galet enkelt ?

Kommentera

Huge: "Ganska typiskt också att vi åker på två riktiga skitmål i baken..."

Vad menar du med det? Att vi bara hade "otur" vid baklängesmålen? Otippat...

Kommentera

TJ "Vi ska slappna av"
Vafan finns det valium kvar i läkarens väska?!?!
Kommentera

En sådan här kväll önskar jag att var lika lugn och oberörd som Huge, för oss andra fans är det hemskt att bevittna denna kräftgång....
Kommentera

VD-lönerna är spända NU, när vi har ALLT att vinna
Vågar vi tänka på hur det skulle se ut i ett SHL-kval?
Kommentera

Peja: men att skriva med Caps lock är fruktansvärt farligt.
Kommentera

Peja: Javisst, men oerhört oproffsigt att skriva detta på Twitter. Stinker uppgivenhet.
Kommentera

tjugo8: Åker vi ur så kommer det ta lång tid innan/om vi kommer tillbaka!!
Kommentera

dacke72: Hela föreningen är oprofessionell, är inte ett dugg förvånad.
Kommentera

Om vi hade en chans till poäng så försvann den nog där...Det här är verkligen hemskt. Vart fan slutar detta? 
Kommentera

Westerholmarna och Lundberg kommer 3mot2 men eftersom #17 inte driver mot mål utmynnar det inte i något farligt avslut. 
Kommentera

Inledningen på våra senaste sju matcher, innan vi gör mål:

Mot Linköping: 0–1
Mot Luleå: 0–2
Mot Skellefteå: 0–2
Mot Örebro: 0–1
Mot HV: 0–1
Mot Djurgården: 0–4
Mot Växjö: 0–3 (hittills)

Kommentera

Domarens fel att det blev 0-3. Ingen fara vi vänder det här(visslar och flackar med blicken)
Kommentera

Är det bara tvillingarna som vill något ikväll?
Blomman, Nordan & Rödin vart är dom? Ryggraden fniss fniss
Kommentera

Peja: fantastisk analys nätpolisen. Du lever i samma fantasivärld som Brynäsledningen. Snart kommer vändningen. Yiha!
Kommentera

« · 1647915 · »