Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Växjö Lakers fredagen den 30/12-11

« · 1452346 Till forumet

Brynäs IF-Växjö Lakers fredagen den 30/12-11
Ska bli grymt kul att vara på plats imorgon kväll :-)

Tips: 6-2
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers fredagen den 30/12-11
Tydligen Silfverberg som ska nr 100 på matchtröjan imorgon :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Konstigt val av spelare måste jag säga. Poängen var väl att spelaren skulle ha #100 hela säsongen och Jacke lär ju inte bli kvar i Brynäs.

Det skulle vara om Ottawa blivit osäkra på hans tendens att bli skadad.

Kommentera

70 Rodrigues: Jag tippar 4-2 sista i tom kasse.

2 mål i PP, Gunderson och Granström sedan ett av järnkrok och Hansen i tom kasse

Kommentera

Burken:#100 lär han ju ha hela säsongen, men jag antar att du syftar på hela ÅRET, och då kan det skita sig.....
Kommentera

Burken: " Konstigt val av spelare måste jag säga. Poängen var väl att spelaren skulle ha #100 hela säsongen och Jacke lär ju inte bli kvar i Brynäs."

???

Poängen är väl snarare att LAGKAPTENEN ska bära tröjan under säsongen, oavsett vem som för tillfället har det förtroendet.

Kommentera

sylf: Behöver ju inte skita sig då heller, ifall Dackell väljer att fortsätta ytterligare en säsong.
Vilket inte känns helt osannolikt.
Men som sagt: det viktigaste är nog inte att man vill försäkra sig om att #100 bärs av en spelare som med garanti blir kvar hela nästa år utan mer att det ska vara lagkaptenen som ska bära tröjnumret.
Kommentera

Huge:

Just nu tycker jag det känns högst osannolikt att Dackell fortsätter en säsong till,frågan är om vi ens får se honom mer denna säsong?
Vad gäller valet av #100 så känns det rätt att en riktig Brynäsare Silfverberg får bära den.
Hoppas bara man inte har stressat fram en comeback av Jakob tills just denna match.

Med Basse och Silfverberg så får vi ju verkligen ett lag som återigen har fler hot än bara på en eller två kedjor.
Skulle föredra dessa linor imorrn :

Silfverberg-Järnkrok-Wännström
Basse-Nordqvist-Ollas
Widing-Granström-Johansson
Lavander-Hansen-Rohdin
Kommentera

Huge: Ja frågan är om det är LAGKAPTENEN som skall ha tröja nummer 100 för det blir ju knixigt i och med att man måste anmäla tröjnummer till HL innan säsog...

Jag tror snarare att man valde Dackell för att han är en profil i laget

Kommentera

Spelar det någon roll vem som har #100 och varför den spelaren har det? Det är väl bara en rolig grej.
Kommentera

Bissett_19: Nä, att man skulle ha stressat fram en comeback enbart pga jubileet känns osannolikt. SÅ otroligt viktigt kan det inte vara, att man riskerar att få en längre skada på lagets vassaste målskytt.
Och förutom att det är lagkaptenen som ska bära tröjan så håller jag med dig: helt rätt att det dessutom är en "riktig" Brynäsare som får äran...
Kommentera

Burken: Nu förblir väl frågan om VARFÖR man valde just Dackell enbart akademisk, eftersom han både är lagkapten och den stora profilen i laget, som jag ser det.
Kan inte se att nån annan i dagens lag skulle vara ett bättre val.
Han är väl den som i dagsläget personifierar "Mr Brynäs", som jag ser det.
Kommentera

Huge: Ja det är inte konstigt med tanke på att Brynäs genomgått en generationsväxling. För ett tag sedan hade Molin varit det självklara valet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Burken: är det realistiskt att tro på hyffsade vinstchanser för Brynäs mot Växjö?
Kommentera

arnio: Det är ett fritt land du får tycka vad fan du vill!
Kommentera

arnio: Ja det tror jag. Får vi bara bukt med deras förstalina och deras PP så är chanserna stora. Förtsatt att inte Gerber står på skallen som han har för vana att göra emellanåt.

Jag har tippat 4-2

Kommentera

Burken:

Laget mot Växjö
Målvakt
Johan Holmqvist
(Niklas Svedberg)

Kedjeformationer:
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Martin Johansson
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Mats Lavander – Jonathan Granström – Daniel Widing
Joachim Rohdin – Mads Hansen – Sebastian Wännström
Extra forward: Emil Molin

Backar:
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Niclas Andersén – Mattias Ekholm
Jörgen Sundqvist – Jonathan Carlsson
Lasse Jonsson
Kommentera

Bissett_19: Jag hade nog hellre sett Emil Molin istället för Rhodin..
Kommentera

foppa78:härligt inlägg foppa, med svordom och allt. Vad duktig du är
Kommentera

Burken: Hade inte jag velat, Molins tid kommer. Jocke har alltid varit en av mina favoriter och jag tror bara att det är en tidsfråga innan det lossnar med poängen för han!
Kommentera

Ståplats är nu också utsålt!
Kommentera

Brynäslegenden:  Fyfan! Förväntar mig en högklassig stämning på fredag kväll! Jag hoppas på ett riktigt tifo före match och gärna under matchen också :)

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: bli inte ledsen arnio :)
Kommentera

Erat: Jag vet om att ett Tifo kommer att tas upp när spelarna gör entre!
Kommentera

Burken: Jag skulle hellre se Elias Lindholm.
Kommentera

Nån som behöver biljett till matchen. Sektion F1, rad 4. Har en eventuellt två stycken över
Kommentera

arnio: "Burken: är det realistiskt att tro på hyffsade vinstchanser för Brynäs mot Växjö?"

Om du nu verkligen vill ha ett svar som känns trovärdigt och någorlunda nyanserat så kanske du inte borde fråga nån som trodde att CZ skulle få sparken innan jul....    ;-)

Skämt åsido: håller med Burken i hans antaganden innan gårdagens match: inte mkt som egentligen pekade på vinst i det läget:

Ingen vinst däruppe sen 2007.
Modo hade fått 1 match i benen den 26:e efter juluppehållet.
Lauritzen, Dackell, Silfverberg skadade.
Johan Larsson spelar JVM.
LJ på bänken.
Widing helt iskall.

Så med tanke på ovanstående är det tamejfan en jättebedrift att knipa 3 pinnar däruppe.
Kommentera

Huge: Den parameter som jag glömde var deras målvaktsproblem därför tippade jag förlust.

Något arnio tyckte var okunnigt av mig. Men han är ju urtypen som alltid tippar med hjärtat och låter alla höra att han minsann trodde på laget och kommer med matchanalyser som är totalt uppåt väggarna. Eller håller du med honom?
Du brukar ju ofta beskylla vissa här inne för att vara okunniga men du verkar inte hoppa på alla, i synnerhet efter en turlig vinst.
Kommentera

Martin Johansson är grym. Men tycker man borde sätta Widing tillsammans med Kroken och silfver, kommer han inte igång då, ja då kan vi skicka tillbaka honom till djurgården.
Kommentera

Gurra88:Widing har ju spelat i alla möjliga tänkbara konstellationer och bränt öppna mål.

He's lost his mojo!

Kommentera

Gurra88: Håller helt med här. Tycker dock inte Johansson alls har varit bra dom sista 10 omgångarna.
Kommentera

Burken:"Den parameter som jag glömde var deras målvaktsproblem därför tippade jag förlust."

Hm innan match så var ju målvaktsproblemen uppe och din ytterst kompetenta analys då var:

"70 Rodrigues: Det skulle inte förvåna mig ett dug om vem de än ställer i kassen gör sitt livs match..."

Kommentera

arnio:

Brynäs IF > Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

70 Rodrigues: Det skulle inte förvåna mig ett dug om vem de än ställer i kassen gör sitt livs match...

Brynäslegenden:Jag hoppas att du har rätt, men jag tror tyvärr på modovinst 4-1

Nu glömde du att kolla tidpunkten på inläggen. Men det brukar väl vara så när man saknar argument.

I rest my case. ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Burken: Det var väl knappast så att du tog tillbaka ditt tidigare tips genom att poängtera att "vem de än ställer i kassen så lär han göra sin livs match"?
Ibland har man bara fel helt enkelt....

Kommentera

Huss: Baserat på att det är måpnga lag som ställt sin andrekeeper mot Brynäs och de har gjort sitt livs match just mot oss. Det var det som låg till grund att jag skrev ilnägget.
Kommentera

Bissett_19:Jaha, dags för honom att göra sitt livs match då ;)
Kommentera

Bissett_19: Undrar om Växjös extraspelare Robin Dahse har blivit retad för sitt efternamn ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Haha men det kunde vara värre. Ham kunde ju va i från Sandviken.

That's rock bottom
Kommentera

dreamland:

Såg inte du mitt pm? Jag är intresserad av att köpa biljetterna.

Kommentera

Burken: Finns andramålvakter som också har gjort en medioker eller usel insats mot oss, så din statistik säger just ingenting.
Mer än att dom ibland gör bra, ibland mindre bra insatser.
Bara det att när dom stått på huvet och gjort tokbra insatser så är det just dom man kommer ihåg lite extra.
Man glömmer lätt bort att nämna när dom varit genomusla och i stort sett varit anledningen till att vi vunnit.

I övrigt förstår jag inte vad debatten egentligen handlar om.
Oavsett om Ullmark nu hade stått eller inte så hade väl vilken sansad bedömare som helst tippat på förlust, främst baserat på våra egna förutsättningar. Men att deras målvaktsproblem isf hade lindrat farhågorna sas.

I övrigt tycker jag att arnios matchanalyser håller bra klass.
Och jag kan heller inte se vad dom har med hans ev tro på laget i alla lägen att göra?
Den tron tolkar jag mer som ett uttryck för att man alltid ska tro på sitt lag och stötta, oavsett förutsättningar.
Och att tron kanske inte är en realistisk bedömning av läget alla gånger.
Han hade säkert sina tvivel även inför Modomatchen, sett till framförallt våra egna förutsättningar.
Men det utsluter ju inte att man ändå kan tro att det finns en hygglig chans, vilket jag uppfattade som hans andemening.
Kommentera

Hescores: Kollar bara HS via mobilen, har inte kommit på hur man ser sånt här. Har 1 biljett över. Åker mot Gävle nu kl 15 så jag är där från kl 17 typ. Skicka ett sms eller ring om du är intresserad, 0703838259
Kommentera

Komigen nu Brynäs, nu kör vi!!!!
Kommentera

Lallaren på C+ kände inte igen Tord Lundström...
Kommentera

Snygg tröja Tord Lundström hade på sig, hoppas få se Brynäs spela i en sådan någon gång. Ren klass!
Kommentera

Så var då jubileet igång...Hoppas att året blir en enda lång fest :-)
Kommentera

Tommy: Kom igen nu bryyyyyyynäs fortsätt firandet på isen nu!!!
Kommentera

foppa78: Läge att mota Partycrashern Växjö i dörren nu ?
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Kommentera

Widing och Iggulden har nästan samma odds som matchens nästa målskytt :-D

Men där var det ju nära iofs...

Redigerad kommentar

Kommentera

Tommy: Man kan ju undra om det är en uppvisningsmatch? Widing är absolut sämst o ska bänkas!
Kommentera

« · 1452346