Brynäs IF

726824 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF-Växjö Lakers HC 12/10-13

« · 1593211 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Växjö Lakers HC 12/10-13
Jajjen: Klart dom kan, det är Brynäs vi snackar om :-(
Kommentera

70 Rodrigues: Haha
Kommentera

Vilka slapptaskar.
Kommentera

Jacobsson & Löf tillsammans är stabilt.
Kommentera

rafalski: Äähh solklar tavla av Honken...
Jävla statister som ska skämmas.
Kommentera

Jaha, nu kommer den gammla svackan tillbaka jippi!!!
Kommentera

Förväntar mig mer av Nokke som förstacenter. Detta spelet på tisdag när jag är på plats..
Kommentera

Brynäslegenden: Känns lite som TJ har en del att fundera på spelet i egen zon.
Kommentera

Nollade hemma av Växjö är nog bra för framtida publiksiffror.
Kommentera

Lindström: För andra året. Hur länge har vi råd att vänta på ett fungerande försvar?
Kommentera

Jajjen: Omg 44?
Kommentera

Spännande........
Kommentera

Hoppas att Bertilsson är tillbaka tills nästa match så att man kan dumpa Löf åt helvete.
Kommentera

Men vänta lite, vi har tagit poäng i alla matcher utom en. Det kommer komma skitmatcher, som den här, för alla lag. Visst är det inte bra och det ser krampaktigt ut, men vi kommer inte ta poäng i varje match vi spelar.
Kommentera

En delförklaring till dagens insats är att Växjö är bra. Det förklarar dock inte varför vi var utspelade de två föregående matcherna. Dom måste få stopp på utförsbacken innan spelarna börjar minnas förra säsongen.

Kommentera

Rödin -2 ikväll, varit inne på 12 baklängesmål under säsongen, sämst i laget.
Kommentera

Sammanfattar matchen; Ett jävla hån mot dom stackars 4800 persen som tagit sig upp till LA.
1-2 i varje femma som gör jobbet resten tragiska statister.

Jobbet för varandra lika med noll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic:
Brynäs har gjort 3 skitmatcher denna vecka...
Var har du varit?
Kommentera

37 skott och noll mål säger ganska mycket :-(
Kommentera

Zappaholic: Var väl bara en tidsfråga innan vi till sist tvingas kamma noll, som spelet sett ut ett tag nu.
6 matcher på 12 dagar tar ut sin rätt, Växjö dessutom bra och på väg uppåt spelmässigt där det känns att vi är lite på väg åt andra hållet.
Gäller att bita ihop nu sista 2 .matcherna innan det blir 1 veckas uppehåll med välbehövlig vila och inte minst träning.
Helst med fokus på defensivjobbet.
Vi sprattlar till emellanåt och har ändå chansen på poäng en bra bit in i matchen, men en tät och säker Munro i komb med en givmild Honken avgör.
Kommentera

Huge: Givmilda Honken?
Hade pillerburken stått hade det blivit tennis siffror.
Kommentera

Lindström: Men nu var det Honken dom stod mellan stolparna och släppte 2 billiga mål, dina spekulationer kan du ta med Saida....
Kommentera

Huge: Så du anser att det var Honken fel att vi förlorade?
Kommentera

tjugo8: sett de matcherna, dock har vi tagit poäng i två av dem. Svackor kommer. Svackor går.
Kommentera

70 Rodrigues: Klart det var, att hans lagkompisar hade glömt att stämpla in och lämnade han i sticket är ju ingen ursäkt.

Sen är det Honkens fel att Lauritzen sin vana trogen kladdar bort minst 50s i varje PP.
Kommentera

Lindström: Var är vi på väg har kollat på matchen nu och vi blir nollade av Luftslott lakers hemma! Ja Fyfan dom kalla kårarna längs ryggraden känns jävligt bekanta tyvärr!:-( Fy satan vad besviken man är!
Kommentera

Huge:

Av ren nyfikenhet, vilka var de två billiga målen?

Kommentera

360x2kr åt h-e, hela laget uruselt, klart sämst dock Honken ("ja, det stämmer, pucken är i målet - igen"), borde personligen betala tillbaka biljetterna till alla stackars 4 800 blåsta....omöjligt Rahm kan vara sämre
Kommentera

robocop:

Du stod i baren hela matchen va? För om man skyller den här förlusten på Honken måste man ha supit rätt hårt.

Kommentera

tompap71: Av ren nyfikenhet, varför frågar du när du vet svaret? ;-)
Klart att han borde ha tagit tvåan och trean, såg billiga ut.
Men det är förstås inte där vi förlorar, säger bara att vi trots dåligt spel ändå hade chans på poäng då båda lagen gör en medioker match. Lite plus för Växjös offervilja och bättre organisation bakåt som känns avgörande.
Kommentera

tompap71: Innan du vräker ur dig l-ä-s vad jag skrivit "hela laget uruselt" men sämst var ju faktiskt Honken, var var du - spydde på toan!?
Kommentera

robocop: Gråstarr?

Första perren var det Honken - Växjö

Kommentera

Huge:

Trean där försvaret lämnar Rassmusen helt fri tycker jag inte man kan klandra Honken för alls, Vart var försvaret som borde ha tagit bort honom är vad jag frågar mig. Tvåan har jag ingen klar minnesbild av men kom inte den i boxplay?.

Anledningen till att jag frågar är att jag som gammal målvakt brukar hålla lite extra koll på deras spel och reagera när de gör något jag tycker känns galet, det jag såg ikväll väckte inga större frågor hos mig, mer än att Honken fick åt H-vete för dålig hjälp av sina backar. 

Kommentera

Lindström: Grönstarr!?
Kommentera

robocop:

Jo, men skriver man att Honken personligen borde betala tillbaka entréavgiften för samtliga besökare så lägger man ju hela skulden på honom. Eller hur? Tänk klart innan du skriver vad du tänker...

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: OK, förklarar din inställning väldigt tydligt
Kommentera

För att tydliggöra det hela: detta var nog den sämsta målvaktsinsats jag sett sen Asplund och Pettersson mot Färjestad i slutspelet (i olika hemmamatcher) för typ 10 år sen
Kommentera

robocop:

Det avgör saken, antingen var du i baren och söp skallen i bitar eller så går du på tunga droger, alternativt har du inte sett särskilt mycket hockey på...typ 10 år.

Kommentera

tompap71:robocop: Sluta bråka nu grabbar, Brynäs sög ikväll och vi (dom flesta iaf) är djupt oroade vart detta barkar iväg?
Kommentera

tjugo8: Det var riktigt tamt ikväll. Hjälpte inte varann. Spelöppningar oftast till stillastående spelare. Sätter man press på våra backar så vinner man.
Kommentera

70 Rodrigues: åh herregud vilken blek insats, något pinsamt faktiskt och nog sjutton borde det bli spöstraff?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det var bara andra nollan denna säsong och det blir inte lätt mot VF. Blir det förlust även där så börjar spelarna fundera då man åker hiss neråt i tabellen. Nu prövas både tränarna och spelarna eftersom tabellen är jämn och det kan gå ganska fort neråt.

Förhoppnisvis kan vi komma igen i Götet.

Kommentera

Treklövern1912: Hallå, kanske vi vinner?? Sen finns fler lag i serien som har en del mer att fundera på än Brynäs men just den jämna tabellen gör kanske att en hiss nedåt inte är någon katastrof.

Det som slog mig igår är i alla fall att örebrospelarna kämpar ungefär dubbelt så mycket som brynässpelarna och det var otroligt tydligt när man zappade igår. Nu kan det vara så att Örebro kommer att gå in i väggen och inte orka i 55 omgångar men nog skulle Brynäs kunna lära en del trots allt. Vi får hoppas att gårdagens bottennapp kan tända spelarna och skaka liv i dem.

Kommentera

Den här utvecklingen vart ganska otippad, vi har ju värvat spelare och har sen tidigare många spelare med just hårt jobb som adelsmärke, nu har vi sett 3-4 matcher i rad där det andra laget jobbar hårdare och åker mer skridskor.

Det tycker jag är jävligt snett. Rejäl jävla hårfön krävs från TJ nu, fler såna här insatser kan inte accepteras.

Kommentera

Davey_22:Det verkar som om någon har använt hårfön med högsta hastighet på TJ ;-)
Kommentera

Davey_22: Dags att ta fram storsläggan ( mormor )!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tittade också på Örebro idag. De har en sjätte spelare i form av publik som bär fram dem, vilket vi inte har. Tror att ÖIK kommer att tappa så småningom. Tippade dom sist i serien. Vi får se så lite längre fram. Serien är jämn.

Skrev tidigare före gårdagens match att vi är i en svacka och det stämmer bra när man såg spelet igår. Vi har haft turen att få med oss poäng trots dåligt spel så spelarna har omedvetet slappnat av och ger inte 100 %.

Vi får hoppas på en vändning mot VF.

Kommentera

Treklövern1912: Med det spelet vi visat upp det sista så lär VF åka åttor runt oss på tisdag som så många gånger förr i Gbg!
Kommentera

foppa78:Vi får ställa oss i åttornas skärningspunkter så får vi stopp på dom ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1593211 · »