1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1485506 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
ja o bara de inte blir sören persson som dömmer denna match så.
Kommentera

claesw:
Saxat från NWT (Per Mårtensson)
"En annan sak som talar emot FBK i semifinalsserien är att domarna uppenbarligen har sänkt toleransribban"

Med andra ord säger han att FBK's spelide är att haka och hänga, och med nya bedömningsnivån kan dom inte det längre....hmmm
Kommentera

arnio:
Ingen imponerande svit direkt.  Inte direkt så dom dominerat oss heller (i alla fall 3 senaste, kommer inte ihåg året innan), utan haft sjuk tur och slagit oss.
I fjol var det väl Ekholm som sullade på egen blå x2 sista minuten som gjorde att vi tappade...och förra matchen...ja, den minns vi ju alla.
Som du säger...DAX FÖR SVITBROTT!!!!!
Kommentera

Jaha, så var det GAMEDAY igen, semifinal 3:7 i ett fullsatt Läkerol Arena. Hoppas o tror att PW står ikväll, ett snabbt mål så får vi hoppas att hans kväll är förstörd. Precis som vanligt så är det mycket o snabb skridskoåkning som gäller, ligga tätt på och våga ta o ge lite stryk, gör vi det så kommer det att brinna till hos FBK o de kommer att ta korkade utv, vilket vi förhoppningsvis kan uttnyttja.

Tips: 4-2

Mål: Silfverberg 2, Granström och Gunderson.

Kommentera

arnio: Det är ett ok att bära och det enda som kan göra att vi faktiskt förlorar den nionde i rad.
Kommentera

65selander:
Hoppas Dackell spelat färdigt för i år.
Kommentera

Horace76c: Har själv bidragit med 4 biljetter till kvällens match. Det finns bara några ströplatser kvar läste jag någonstans.

Kan vi visa upp samma spel som senast så vinner vi. Hoppas att domarna tar ett steg till på spelförstörande moment.  

Kommentera

Horace76c: Färjestad har ÅTTA raka slutspelsvivster i Gävle, läge att bryta sviten?
Kommentera

Treklövern1912:
Blir det inte fullsatt till sista plats i kväll så kommer det ALDRIG bli det .....semi...bra spel...chans att knäppa dansband på näsan...och fredag... Kan inte bli så mycket bättre förutsättningar.:)
Kommentera

65selander:
Inget speciellt angenämt problem FBK har nu.  Sätta in en halvblind Nihlstorp eller en PW som sprider osäkerhet i laget (tycker inte han gjort några misstag den tiden han stått mot oss dock).
Vem som än står i kväll så kommer FBK vara hämmade av det .... tror jag.
Angenämare för oss om en målvakt skulle gå sönder då vi har fullgod(a) reserv(er?)

Kommentera

65selander: Det är bättre att göra några mål istället.
Kommentera

Peja: Dessutom kan man undra hur hans splitvision är?
Annars är det bara att sikta ett skott i hjälmen så kliver han av! ;-)
Kommentera

Bissett_19: Jag är ingen expert, men man brukar ju kunna få rejält ont i skallen och eventuellt därefter spy om man koncentrerar sig under en längre tid (t.ex spelar match) med en ögonskada... Känns absolut inte som att han spelar imorgon?!
Kommentera

Bissett_19: Jag tror dom är lite desperata. Utspelade i 2 matcher och märker att dom inte hänger med. Tycker dom borde glädja sig åt det faktum att det bara står 1-1 i matcher.
Kommentera

Jajjen:

Såg just Nihlstorps öga på Hockeykväll,det såg inte vackert ut.
Ställer man honom i kassen imorgon så är dom desperata.
Kommentera

Gurra88: "Det kallas avundsjuka. ALLAS våta dröm är att ha en Järnkrok i laget. Den som förnekar det är bara oerhörd obegåvad."

Clarence: "Men efter igår känner t o m jag en strimma av hopp inför fortsättningen."

Trodde aldrig jag skulle få skriva det. Men det är ju kloka och bra kommentarer!

Kommentera

sylf: man kan ju läsa skiten trots att det bara är skit för ibland får man sig ju ett gott skratt. Jag skulle dock aldrig få för mig att tex betala för Aftonbladet eller Expressen.
Kommentera

sylf: garvar...jeppp men jag har för stora horn i pannan för att låta bli :)
Kommentera

Roger Ramkvist: Egenutnämda experter vimlar det av i dagens internetsamhälle. Räcker med ett intresse och en usel blogg så tror dessa ufon att dom är experter. Läs inte skiten!
Kommentera

Bra där Andersén :-)
Kommentera

Angående folk med dålig självinsikt, jag hade en diskution med robert Pettersson på Hockeysverige. Där jag ifrågasatte hans ord om sig själv att vara en av sveriges bästa expert. Så jag ifrågade satt han tackvare att han inte spelat hockey på nån hög nivå. Det skulle jag inte ha gjort :) jag fick mig en läxa att man kan vara lika mkt expert genom att läsa och titta på tv har ingen betydelse alls om man har spelat eller ej. Sen kom vi in på F1 det enda skillnaden det var på en som tittat på F1 i 30 år och Prost är just att prost kört bil och kört lopp men nån större expert skulle inte Prost vara. Jag bara undrar hur jävla dåligt självinsikt får en människa ha...
Kommentera

Peja: Exakt, och att Wännström dessutom skulle lyckas med det trots att han inte ens tittar på Nihlstorp utan har ryggen emot och står på knä är ännu mer osannolikt.
Kommentera

MarcusElving: Precis. Dessutom är det jävligt tajt att få in bladet bakom gallret, att sticka in den medvetet så där snabbt vore liksom ett omänskligt svårt nummer att utföra...
Kommentera

Peja:
"Alla lags fans anser väl att de har domaren mot sig"

Jo, det är samma sak på den här GB'n, men här är vi ju i alla fall en handfull som väger upp eviga hacket på domarna genom att se på deras insater någolunda nyktert.
FBK's och MODOs (idiotiskt att nämna MODO vet jag, nu blir jag hackkycklign nr1) GB'n har också som alla andra GB'n nyktra skribenter, men vesäntligt färre än övriga.
Kommentera

Peja: Det är en olyckshändelse, de som inte kan se det har jag inte mycket hopp för. Det är bara att kolla på situationen så ser man det klart och tydligt, Wännström är inte ens medveten om att hans klubba kommer upp i ansiktet på Nihlstorp.

Nihlstorp själv säger ju att det var en olyckshändelse och på frågan om målvaktsmasken svarar han att han har spelat med samma mask hela sin seniorkarriär och det här var maximal otur, det kommer aldrig hända igen menar han på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c: Alla lags fans anser väl att de har domaren mot sig... men jag förstår inte klagomålen på Wännström, de borde klaga på målvaktsmasken istället. Det ska väl för fan inte ens vara möjligt för en klubba att leta sig in bakom en målvaktsmasks galler?

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic:
Japp.  Det brukar ju alltid finnas några skribenter som är nyanserade när man läste mostståndar GB'n, men på FBK's är det faktisk oväntat klent med detta.
Widings armbåge är t.ex. värre än Hyvvääs, och Hansens tackling också det bland det fulaste som finns.
Brynäs har domaren med sig jämt, och hela världen är emot dom.
Ögonskadan på Nihlstorp var ju också självklart avsiktlig.
Inte undra på att dom kallar sig "Familjen"...är nog så att väldigt många delar DNA där nere :D
Kommentera

Så skön läsning på FBK:s hemsida och deras inoffiella forum. Kan varmt rekommenderas. Trollen matar på om hur skönt det var att Hyvönen spöade Sundqvist och hur fel det var med matchstraff.

Genomsnittliga IQ:n där motsvarar väl ungefär mina barns skostorlek.

Kommentera

Horace76c: Vilken underbar seger igår, och att dansbandsraggarna än en gång visade vilka ärkesvin de är, ska bli så jävla skönt att slå ut packet:)

Det blev några sköna sömntimmar inatt till skillnad mot senaste matchen... Längtar verkligen till imorgon, då jag får ta familjen med , gäller att försöka behålla lugnet bara..... Som en god far;)

Kommentera

Zzz: Wikegård börjar se ut som en gammal gubbe.
Kommentera

Huss: "Det lustiga är att de inbitna Färjestadare man pratar med är än mer negativa till deras lags chanser än vad du är gällande Brynäs...."

Samma här, sen är det skönt att höra hur debatten förs i media där Brynäs talar om att spela sitt spel och åka mycket skridskor medan allt Färjestad pratar om är hur dom ska stoppa Brynäs.

Kommentera

Gurra88: Ja, ligger nog mycket i det du säger.
Kommentera

sylf:"Är det mer ok att bedriva häxjakt på unga killar som Calle t.ex?"

Det kallas avundsjuka. ALLAS våta dröm är att ha en Järnkrok i laget. Den som förnekar det är bara oerhörd obegåvad.

Kommentera

Huge: Norrbaggen filmar nåt kopiöst. Dessutom ser domaren ut att ta utv först efter att ha sett det på jumbotronen, vilket gör det ännu märkligare, där borde han ju ha sett att det inte var nån utv....

Varför ältas inte andra lags filmningar i media och bland supportrar? Är det mer ok att bedriva häxjakt på unga killar som Calle t.ex?
Kommentera

Man babblar i media om att domarna nu börjat döma igen och att det gynnar Brynäs snabba hockey.

"Börjat döma"- Vilket skitsnack!

Brynäs hade 5 tvåminutare mot FBK´s 6... Det speglar då INTE matchen jag såg igår...

Kommentera

optimisten:
Ingen som har någon bra länk till Widings armbåge och FBK-filmingen igår?? Vill titta närmre på dessa situationer.
Kommentera

Angående Hyvönens dubbla matchstraff.

Fick inte Dixon två eller tre matchers avstängning när han
kastade handskarna i en match? Så då borde ju Hyvönen
få dels ett antal matcher för huvudtacklingen, och sen några
matcher till för slagsmålet med kastade handskar.

Den enda jag kommer i håg som fått dubbla matchstraff
är väl Ilja Bijakin i Malmö (när ha jagade efter någon på
isen). Kommer inte ihåg om det var en spelare eller
domaren han jagade efter.

Kommentera

Huss:Antagligen en skada men vet nagon om han ar pavag tillbaka? Tranar han?

Kommentera

optimisten,Huss:

Sjuk.
Kommentera

optimisten: Finns det något annat alternativ än skadad?
Kommentera

Nagon som vet vad grejen ar med honken egentligen?
Kommentera

"70 Rodrigues: Känn lugnet! Brynäs känns mycket starkare för en utomstående som mig. Jag tror ni vänder detta redan i nästa match och vinner med 4-1 i denna serie."

Jag säger det igen! Kul att ni vann! Nu vände ni skutan på rätt köl!

Kommentera

Clarence: Det lustiga är att de inbitna färjestadare man pratar med är än mer negativa till deras lags chanser än vad du är gällande Brynäs....
Kommentera

Man grämer sig allt över att de inte vann första matchen också när det nu var så nära. Men efter igår känner t o m jag en strimma av hopp inför fortsättningen. Dock tror jag inte Brynäs har råd med en ny hemmaförlust i morgon.

Kommentera

Huge: Ja, underligt nog krävdes det nästan ett par filmningar från FBKs sida, sura, griniga, ifrånåkta FBK backar som börjar spela fult och hjärnsläppet från Hyvönen för att media skulle börja ta vårt parti och tycka att det nog är rätt bra med en regelbok trots allt.
Kommentera

Bissett_19: "Enligt de första rapporterna från Karlstad mår Simon Bertilsson bra efter matchen."

Hoppas det stämmer även idag, vi har inte råd att avvara vår backklippa.
Den fula armbågen från Hyvönen förtog glädjen när Silfver slog in spiken i kistan, man satt bara och hoppades på att Bertil kom helskinnad ur det hela.
Var lite osäker innan match på hur vi skulle tackla förlusten hemma och hur Färjestad skulle se ut, men nu börjar man skönja ett litet övertag som vi har skapat. Frögren och Sanny låg hårt på vårt radarpar igår, fick jobba oerhört och lyckades väl skapligt med att neutralisera firma Silverberg/Järnkrok, men nog fan fick Silfver sista ordet till slut. Imponerande, han syntes kanske inte så där jättemkt under matchen men var ändå där på kontoret och slog in det avgörande målet.
Ser bra ut nu, en oerhört viktig seger för det mentala välbefinnandet.

Skönt att Sunken inte gick på Hyvönens försök att dra honom med sig på ett matchstraff och ev avstängning.
Snacka om nedköp ifall vi hade tvingats byta honom mot en för dagen iskall finne. Ändå skönt att slippa Hyvönen, en obehaglig typ som helt plötsligt kan vakna till liv och få utdelning på sitt skott.

I övrigt en solklar filmning/förstärkning från Holtet på Hansen tackling, den tar i bröstet. Därmed kvitterat och betalt för Järnkroks filmning mot Frölunda innan kvitteringen.

Som sagt: känns betydligt tryggare efter den här vinsten, men jag tar inte ut nåt i förskott. Man vet hur dinosaurierna fungerar, dom ger aldrig upp frivilligt och har slutspelsrutin så det räcker och blir över.
Kommentera

SH:
Anrell:
"Det här var kvällen när domarna plötsligt upptäckte att det finns en regelbok att döma efter.
Först tillämpades hakningsregeln och det innebar att Brynäs kunde spela sin snabba hockey igen.
Sen tillämpades den rena överfallsregeln och då fick man inte hoppa in tacklingar mot huvudet längre."

Genererade ett litet leende faktiskt:)

Kommentera

arnio: Lite utanför ämnet men detta skulle kunna bli redan till VM. Om Bäckis kommer tillbaka, är sugen på mer hockey om Caps missar slutspel är det nog inte helt omöjligt. Men Järnkork var ju ett jävla namn...

"Utvisningar och målvaktstavlor - det är exakt vad man inte får bjuda Brynäs på. Hur detta slutar vet jag inte. Men en sak vet jag säkert: Bäckström, Järnkork och Silfverberg kommer garanterat att spela i Tre Kronor ihop. "
Kommentera

« · 1485506 · »