Jaha, så var det GAMEDAY igen, semifinal 3:7 i ett fullsatt Läkerol Arena. Hoppas o tror att PW står ikväll, ett snabbt mål så får vi hoppas att hans kväll är förstörd. Precis som vanligt så är det mycket o snabb skridskoåkning som gäller, ligga tätt på och våga ta o ge lite stryk, gör vi det så kommer det att brinna till hos FBK o de kommer att ta korkade utv, vilket vi förhoppningsvis kan uttnyttja.
Tips: 4-2
Mål: Silfverberg 2, Granström och Gunderson.
Horace76c: Har själv bidragit med 4 biljetter till kvällens match. Det finns bara några ströplatser kvar läste jag någonstans.
Kan vi visa upp samma spel som senast så vinner vi. Hoppas att domarna tar ett steg till på spelförstörande moment.
65selander:
Inget speciellt angenämt problem FBK har nu. Sätta in en halvblind Nihlstorp eller en PW som sprider osäkerhet i laget (tycker inte han gjort några misstag den tiden han stått mot oss dock).
Vem som än står i kväll så kommer FBK vara hämmade av det .... tror jag.
Angenämare för oss om en målvakt skulle gå sönder då vi har fullgod(a) reserv(er?)
Gurra88: "Det kallas avundsjuka. ALLAS våta dröm är att ha en Järnkrok i laget. Den som förnekar det är bara oerhörd obegåvad."
Clarence: "Men efter igår känner t o m jag en strimma av hopp inför fortsättningen."
Trodde aldrig jag skulle få skriva det. Men det är ju kloka och bra kommentarer!
Peja: Det är en olyckshändelse, de som inte kan se det har jag inte mycket hopp för. Det är bara att kolla på situationen så ser man det klart och tydligt, Wännström är inte ens medveten om att hans klubba kommer upp i ansiktet på Nihlstorp.
Nihlstorp själv säger ju att det var en olyckshändelse och på frågan om målvaktsmasken svarar han att han har spelat med samma mask hela sin seniorkarriär och det här var maximal otur, det kommer aldrig hända igen menar han på.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Så skön läsning på FBK:s hemsida och deras inoffiella forum. Kan varmt rekommenderas. Trollen matar på om hur skönt det var att Hyvönen spöade Sundqvist och hur fel det var med matchstraff.
Genomsnittliga IQ:n där motsvarar väl ungefär mina barns skostorlek.
Horace76c: Vilken underbar seger igår, och att dansbandsraggarna än en gång visade vilka ärkesvin de är, ska bli så jävla skönt att slå ut packet:)
Det blev några sköna sömntimmar inatt till skillnad mot senaste matchen... Längtar verkligen till imorgon, då jag får ta familjen med , gäller att försöka behålla lugnet bara..... Som en god far;)
Huss: "Det lustiga är att de inbitna Färjestadare man pratar med är än mer negativa till deras lags chanser än vad du är gällande Brynäs...."
Samma här, sen är det skönt att höra hur debatten förs i media där Brynäs talar om att spela sitt spel och åka mycket skridskor medan allt Färjestad pratar om är hur dom ska stoppa Brynäs.
sylf:"Är det mer ok att bedriva häxjakt på unga killar som Calle t.ex?"
Det kallas avundsjuka. ALLAS våta dröm är att ha en Järnkrok i laget. Den som förnekar det är bara oerhörd obegåvad.
Man babblar i media om att domarna nu börjat döma igen och att det gynnar Brynäs snabba hockey.
"Börjat döma"- Vilket skitsnack!
Brynäs hade 5 tvåminutare mot FBK´s 6... Det speglar då INTE matchen jag såg igår...
Angående Hyvönens dubbla matchstraff.
Fick inte Dixon två eller tre matchers avstängning när han
kastade handskarna i en match? Så då borde ju Hyvönen
få dels ett antal matcher för huvudtacklingen, och sen några
matcher till för slagsmålet med kastade handskar.
Den enda jag kommer i håg som fått dubbla matchstraff
är väl Ilja Bijakin i Malmö (när ha jagade efter någon på
isen). Kommer inte ihåg om det var en spelare eller
domaren han jagade efter.
Huss:Antagligen en skada men vet nagon om han ar pavag tillbaka? Tranar han?
"70 Rodrigues: Känn lugnet! Brynäs känns mycket starkare för en utomstående som mig. Jag tror ni vänder detta redan i nästa match och vinner med 4-1 i denna serie."
Jag säger det igen! Kul att ni vann! Nu vände ni skutan på rätt köl!
Man grämer sig allt över att de inte vann första matchen också när det nu var så nära. Men efter igår känner t o m jag en strimma av hopp inför fortsättningen. Dock tror jag inte Brynäs har råd med en ny hemmaförlust i morgon.
SH:
Anrell:
"Det här var kvällen när domarna plötsligt upptäckte att det finns en regelbok att döma efter.
Först tillämpades hakningsregeln och det innebar att Brynäs kunde spela sin snabba hockey igen.
Sen tillämpades den rena överfallsregeln och då fick man inte hoppa in tacklingar mot huvudet längre."
Genererade ett litet leende faktiskt:)