Redigerad kommentar
Det låter bra, mer sånt...
"Brynäs är på väg att krossa Färjestad i semifinalserien.
Och Calle Järnkrok skickar en passning till de regerande mästarna inför mötet i Läkerol Arena.
– Vi har inte spelat på topp i de två senaste matcherna, men det ska vi göra på tisdag, säger Brynäs spelgeni."
Redigerad kommentar
Svanru: Som jag minns det gjorde man ett svep med kontroller under ett antal matcher under ca. en vecka. Vem som "åkte dit" först torde vara ointressant då det avgjordes av i vilken ordning lagen kontrollerades. Detta förminskar inte Erik G´s reaktion mot att Torpet m fl tvingades byta handskar. Sen håller jag med dig när det gäller Fasth där var det inte bara plocken det gällde. Titta på bilder av honom från förra säsongen och början av denna. "Axlarna" sitter ca fem cm högre på de gamla bilderna än vad de gör på nytagna bilder...
Förresten såg jag att Torpet åker med till Gävle. Hoppas att han får Ok att stå. Inte kul med ögonskador, men trots allt tycker jag att PW gjort det jäkligt bra efter inhoppet.
Man ser tydligt på backar som Sanny Lindström och Martin Sevc att det inte räcker att bara vara tuff och stark, man måste som back vara rörlig och rapp i benen oavsett.
Kolla på en back som Gunderson, han har varit suverän i slutspelet tycker jag. En back som väger typ 77 kilo eller något. Han är effektivare i sitt försvarsarbete än vad Lindström och Sevc är, de hamnar mest i bakhasorna på Brynäsforwards och drar på sig utvisningar.
Färjestad får mer utvisningar för att de inte har lika bra fart som oss, de hänger inte med när våra spelare trampar igång.
Vi spelar en fartfylld och kreativ hockey medans dom såklart gör allt för att få ner farten på oss, grejen är att det går inte att stoppa ett lag med schyssta medel om man inte hänger med i skridskoåkningen. Istället blir det hakningar och fasthållningar, utvisningsstatistiken är bara ett bevis på att FBK inte hänger med.
Det är fullt naturligt att FBK drar på sig mer utvisningar om man kollar på hur de spelar. Det är deras eget fel att de sitter i utvisningsbåset, domarna har tagit för rätt saker dvs spelförstörande moment. FBK är världsmästare på spelförstörande moment för fan.
Nej, FBK borde sluta gnälla på domarna och försöka få upp farten och hänga med i skridskoåkningen istället.
Horace76c: Håller helt dig de vill bara bygga upp en hatstämning för att sälja lösnummer.
Domaren gör fel åt båda hållen men oftast rätt
Var i ser du att självgodenheten syns. Är det att vi alltid har målet att vinna SM-Guld eller ligger den i betraktarens avundsjuka ögon för att vi ofta har lyckats. Dock har vi misslyckats fler gånger än vi har lyckats
I år har ni ett bättre lag och kanske drabbas ni till nästa säsong vad du kallar självgodhet.
Zzz:
Det där trodde jag inte ens om dom...
En tränare lägger ut videoklipp på youtube om att domarna varit "emot dom"...
Nog för att jag skäms för del saker om BIF, men det där tar fasiken priset...som FBKare skulle jag skämmas ihjäl nu..
Huss: Låt dom hålla på, deras bubbla där dom tror att dom leder svensk hockey håller på att brista. Konspirationsteorierna är det sista dom har att ta till. Hela hockeysverige håller på oss mot sveriges självgodaste förening.
Horace76c: Detta börjar bli löjligt, hoppas att Brynäs går i svaromål i rikspressen och inte bara genom Stisses krönika.
Visst, FBK är utspelade och därmed desperata men domarna som dömer på tisdag kan ändå påverkas av detta fega och löjeväckande uppträdande.
Horace76c: Erik G. är inget att ta på allvar. Minns hans förklaringar när FBK´s målisar avslöjades med för stora plockhandskar i början av serien. Allt berodde på att Hockeyförbundets representanter var idioter som inte klarade av att mäta just dessa handskar. Dessutom var handskarna godkända i NHL (vad nu detta hade med saken att göra?).
Tänk om deras saknade hjälte Torpet blivit uttagen i Tre Kronor och stått med den plock han började säsongen med. Kul om man begärt en mätning av plocken i en VM-final och den blivit underkänd. Samma regler där som i Elitserien.
Jag tycker att en målvaktstränare som avsiktligt låtit målisarna spela med ej godkänd utrustning (=fusk) inte kan tas på allvar. Särskilt som han går till angrepp mot förbundets representanter när de, helt riktigt, underkänner handskarna.
Jag undrar vad han skulle säga om ett motståndarlags målis skulle bli tagen med att spela med fem cm för breda benskydd, då skulle han vara den förste att stå på barrikaderna och skrika att de blivit utsatta för fusk.
Hans video från häromnatten tänker jag inte ens orda om. Det är så låg nivå att jag räknar med att Loob har tagit honom hårt i örat för den.
Huss:
"Det man kan begära är ju att en förseelse mot en stor och stark spelare bedöms på samma sätt som en mot en liten spelare, säger Erik Granqvist, målvaktstränare och videocoach.
Under lördagen lade han ut en video på Youtube där man vill visa hur felaktiga domarbedömningarna varit mellan Färjestad och Brynäs."
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/vi-blir-misshandlade-av-slutspelsdomarna/
Alltså...ALLVARLIGT?????
Huge: Konstigt att alkemisterna under så lång tid inte förstått att järn och silfver är kombinationen som ger guld.
Å andra sidan krävs många brännbara ämnen också för att få upp hettan, som löf och qvistar för att få igång branden och uthålliga typer som gran och ek för att få upp värmen ordentligt.
Redigerad kommentar
Ska vi gissa att FBK ställer Nilstorp i mål på tisdag? Känns som att det är deras sista trumf att spela ut...
Kan dessutom bli riktigt grinigt (grisigt) om FBK hamnar i underläge typ 0-3. Gäller då att vara kall och lite hård.
Huge: Jag har aldrig tidigare varit in på FBK´s forum på deras off. hemsida. Nu har tittat lite där och jag måste säga att det är en del mindre roliga kommentarer:
Kommentar om deras egna spelare Micke Johansson:
"Gå och släng dig under tåget din jävla fjantiga äckliga jävla Tragic..."
2012-04-01 15:48:47 av NMA
Det finns dessutom en del saker som är av mycket grövre sort och då främst riktade mot våra spelare...
Där kan man snacka om hatfans...
Nog om detta. Hoppas att vi stänger serien redan i morgon. Jag hade tyvärr inte möjlighet att vara på plats i fredags. Det blev TV med viss fördröjning. I morgon är jag dock på plats på Sätraåsen. Detta till stor lycka för nerverna hos hustru och husdjur. De har lite svårt att hantera när jag hoppar upp och vrålar med jämna mellanrum...
Det blev en lång dag igår, tolv timmar jobb.... därefter iväg till övning av Johannesspassionen av J S Bach som vår stora kör skall sjunga på långfredag. Hem, spela upp matchen, så j....a gott. Stora starka värmlänningar är så ledsna för att dom inte hinner med.... Wallin surar.... Berglunds hjärnsläpp när han lindar klubban runt halsen på Simon.
Så otroligt många att imponeras av..... men mest värmer ändå att Hansen får göra ett så avgörande, viktigt mål..... somnade gott efter några repriser.
Var bara tvungen att spela Ack Värmeland du sköna på pianot..... den är riktigt vacker ;-))
Horace76c: Ja du, nu gäller det att gubbarna har fokus på rätt grejer och visar ödmjukhet inför uppgiften imorgon. Kan man göra det så tror jag inte att det är någon fara på taket, vi får helt enkelt åka dom sönder o samman, mala ner dem med våran grymma skridskoåkning. Förhoppningsvis så saknas Frögren imorgon, han spelade ju inte 3:e perioden igår. Vill se Molin från start imorgon, jävlar vad pigg o hungrig han ser ut :-)
Tips: 4-2
Mål: Järnkrok, Ollas, Granström och Silfverberg(såklart) :-)
Redigerad kommentar
MarcusElving: Jag har ju sagt att det är skön hockeyporr på FBK:s forum. De skyller på precis allting. Det klarar av det faktum att de hittills mött ett bättre hockeylag.
Hade de haft Torpet hade de vunnit i fyra raka etc etc.
Patetiskt.
Huge:
HAHA Avdelning " jag är inte bitter " Jag såg reprisen och det är en klockren brytning av Ekholm. Sedan undrar jag hur spelare som Berglund står ut med sig själv. Jävla sopa och Gris som åker runt och är småful. Likaså den där Wallin. Man skall tydligen kunna gnälla mest i Es för att kaptensbilndeln i Brynäs. Jönsson Wallin m.fl
Anders Berg: "Faaan vad jag är trött på att höra om spelskickliga/skridskoskickliga brynäs osv. De nämner det verkligen i var och varannan mening och känns som en liten smygkänga mot FBK varje gång."
Mer godis från FBK:s forum.
Verkar vara lite olika synpunkter när det gäller kommentatorerna och att dom bara berömmer Färjestad hela tiden... :-)
Fyller på med lite mer godis från FBK:s forum. Underbar läsning och ändå har jag bara hunnit till första perioden... :-)
"Precis, på reprisen ser man att Ekholm inte rör pucken. Inte ens nära. Domaren är återigen ett jävla as. Fy fan! Äckliga jävla domare."
Haha, blindstyrena lyckas missa Ekholms klockrena brytning trots att man sett reprisen. Kan det bli mer komiskt?
Redigerad kommentar
Tycker krönikören i AB/GD uttrycket det pricksäkert:
"Veckans värsta bullshitär utvisningsdebatten, där Färjestad drabbades av någon slags upper body injury i argumentationen i sarghörnen.
Fakta är fakta. Fram till i går hade Brynäs på tre semifinaler haft tolv tvåminutersutvisningar. Färjestad hade haft 13. Större än så var är inte skillnaden. Visserligen försökte Färjestads målvaktstränare och videocoach Erik Granqvist redigera om statistiken på Youtube. Men anledningen till att Färjestad hade många fler utvisningsminuter var Tok-Hyvönens 50 minuter när den andra matchen redan var avgjord. I går var det 5x2 minuter för båda lagen, innan Christian Berglund lindade klubban några varv kring Brynäsbacken Simon Löfs hals och Brynäs fick det power play som man gjorde 2–0 på. Och på slutet kom några typiska matchen-är-över-vi-ger-igen-utvisningar för Färjestad.
Enkel analys där: Färjestad hänger inte med. Domarna gör det rätt ofta. Det är därför det står 3–1 i matcher."