70 Rodrigues:
Förstår inte vad du menar??
Jag äälskar sympatiska, osjälvgoda och ödmjuka motståndare..:o
Om domarna använder regelboken och dömer efter denna så tror jag att Färjestad inte har en chans. Dessvärre så tror jag att domarna kommer att fortsätta att skita i att blåsa för allt utom misshandel/ mord och det gynnar ju Färjestads hockeymördare.
OK för tuffa tag, det är bara härligt, men hakningar och liknande ska rendera utvisning i samma grad som det gjort under grundserien. Om så blir fallet tror jag det borgar för den bästa hockeyn.
Qvarre:
Vi får hoppas på "too many players" eller "puck out"...... det är ju kanske dom enda brotten man inte blundar för...... misshandel är ju helt OK om man skall jämföra med tidigare matcher.
Brynäslegenden: Kvartsfinalssyndromet? (dryga 6' i första, 7' i andra o 8' i tredje).
Verkar som hemmapubliken inte förstår att varje match är livsviktig!
Huss: " Vi vet att vi är starka hemma och jag hoppas att vi får publiken med oss, säger Granström."
Granström låter en aningen osäker vad gällande publiken.
70 Rodrigues: Historiskt sett har han väl belägg för det, men jag tycker att det varit bra drag under slutspelet i de matcher jag varit på plats.
Går inte ens att jämföra med en vanlig grundspelsmatch. Å andra sidan, det borde gå att få ännu bättre drag.
Stående ovationer när laget kommer in på isen tycker jag är en självklarhet t.ex.
Känslorna börjar komma redan nu!
Jajjen: One marvels...
Vi kanske skall klä våra krigare i VF tröjor och locka över cykloperna från Göteborg? De är trots allt skyldiga oss ett tröjbyte ;-)
Påbud till Brynäs IF inför semin:
- Tillåt ej en klubb som blir 6:a i serien med en målskillnad på plus-minus-noll spela SM-final.
- Tillåt ej en klubb som redan gått till alldeles för många SM-finaler (19 st av 36!) att få spela ännu en.
- Tillåt ej en klubb som slagit ut oss ur slutspel de 6 senaste mötena att få göra det igen, allraminst en i år 100-åring.
Nu är det villkorslöst time för revansch, dags för den bittre motståndaren att få betala tillbaka för alla sorger vi åsamkats alltför många säsonger. Nu är det vår motståndare som ska få inta den roll vi i våra sammandrabbningar haft alltför många gånger. Förlorarens.
Nu är det vi som för första gången på 13 år ska spela SM-final.
Go for it, BRYNÄS!!
Inte Brynäs med och rycker i honom? Tycker de e lite synd
Huge:
Bestämde mej inför kvarten att jag skulle banda denna kvartsserie,kan säga att jag inte ångrar det.Såg under kvällen match fyra när vi slog Frölunda med 5-0 i Scandinavium,och känslan från i Lördags hänger i att man inte på många herrans sett BIF gjort en så klockren match.
Gåshud.
Ser att många härinne är säkra på att vi slår ut FBK i Semin,det är rätt kul att det är samma skribenter som kört sitt mantra hela säsongen om att Brynäs aldrig kommer passera en kvartsfinal nu är rätt säkra på att vi tar FBK rätt komfortabelt.
Själv har jag sen jag såg Brynäs i turneringen i Åbo under Augusti månad haft en positiv känsla under hela säsongen och när väl Brynäs spelar som dom kan är det inget lag i ligan som slår oss.
MEN,nu kommer Brynäs få möta ett gäng ärkegrisar,Sevc,Lindström,Frögren,Berglund etc..fixar vi det??
Jag tänker inte tro eller tippa nånting,jag bara hoppas hoppas hoppas...
Redigerad kommentar
Jajjen:
Under slutspelet kan man inte boka biljetter via ticnet endast direktköp med kontokort funkar.
Bissett_19:Inte bra alls.
Jag tror man behöver bygga om laget en smula ändå infpr semin. Jag vill ha in Granis eller Lavander i "Metallkedjan" Järnkrok, Silfverbergs kedja. Det kommer att hackas och slshas rejält på dessa herrar nu. Därför behöver vi en polis i den kedjan. Matcha gärna in Bertilsson på backen i den linan med;)
Skäms tammefan över Gävle när det inte är slutsålt i arenan under vårat första semifinalspel på århundraden..
..på fredag däremot, då är folk helt plötsligt helpigga på att gå på hockey. på måndagar kanske man vill göra någonting annat, typ glo på 'Familjen Annorlunda' på tv?