Brynäs IF

728849 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

« · 1482165 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Horace76c: Borde det inte, i alla punkter, stå att man ska sänka Frögren, Fanny Lindström och fröken Wallin?
Kommentera

Zappaholic:
Var därför jag var tvungen att skriva att inte alla scenarion var med... men att Bertilsson sätter in en open-icer på Fröken ligger ganska högt på listan (om det händer kommer ni garanterat höra min plats i arenan förresten);)
Kommentera

70 Rodrigues:
Förstår inte vad du menar??
Jag äälskar sympatiska, osjälvgoda och ödmjuka motståndare..:o

Kommentera

Om domarna använder regelboken och dömer efter denna så tror jag att Färjestad inte har en chans. Dessvärre så tror jag att domarna kommer att fortsätta att skita i att blåsa för allt utom misshandel/ mord och det gynnar ju Färjestads hockeymördare.

OK för tuffa tag, det är bara härligt, men hakningar och liknande ska rendera utvisning i samma grad som det gjort under grundserien. Om så blir fallet tror jag det borgar för den bästa hockeyn.

Kommentera

Qvarre:

Vi får hoppas på "too many players" eller "puck out"...... det är ju kanske dom enda brotten man inte blundar för...... misshandel är ju helt OK om man skall jämföra med tidigare matcher.

Kommentera

På Ticnet kan jag bara hitta 15 prickar som inte är köpta inför semifinal 3 men mängder med prickar kvar till semifinal1. Undrar varför?
Kommentera

Brynäslegenden: Kvartsfinalssyndromet? (dryga 6' i första, 7' i andra o 8' i tredje).
Verkar som hemmapubliken inte förstår att varje match är livsviktig!

Kommentera

Huss: " Vi vet att vi är starka hemma och jag hoppas att vi får publiken med oss, säger Granström."

Granström låter en aningen osäker vad gällande publiken.

Kommentera

70 Rodrigues: Historiskt sett har han väl belägg för det, men jag tycker att det varit bra drag under slutspelet i de matcher jag varit på plats.
Går inte ens att jämföra med en vanlig grundspelsmatch. Å andra sidan, det borde gå att få ännu bättre drag.
Stående ovationer när laget kommer in på isen tycker jag är en självklarhet t.ex.

Kommentera

Huss: Det skulle kunna vara mycket bättre drag kan jag tycka. Jag kommer att vara på plats under FINALSERIEN hur jävla ont jag än har i min nyopererade rygg. Jag hoppas att vi möter AIK i final, då får jag bosätta mig hemma hos mamsen under hela serien. Gävle-Stockholm-Gävle-Stockholm :-)
Kommentera

Det känns som ett måste för Brynäs att vinna första matchen när den är hemma och allt.
Kommentera

Clarence: Känns också som ett måste för FBK att vinna andra matchen, dvs. sin första hemma. Och sen känns det som ett måste för Brynäs att vinna tredje matchen, dvs. sin andra hemmamatch.
Kommentera

Huss: Just nu ser det ut som 6.500 åskådare på måndag. Är det nån som berättat för gävleborna att det är match då?
Kommentera

Jajjen: One marvels...
Vi kanske skall klä våra krigare i VF tröjor och locka över cykloperna från Göteborg? De är trots allt skyldiga oss ett tröjbyte ;-)

Kommentera

Påbud till Brynäs IF inför semin:

- Tillåt ej en klubb som blir 6:a i serien med en målskillnad på plus-minus-noll spela SM-final.

- Tillåt ej en klubb som redan gått till alldeles för många SM-finaler (19 st av 36!) att få spela ännu en.

- Tillåt ej  en klubb som slagit ut oss ur slutspel de 6 senaste mötena att få  göra det igen, allraminst en i år 100-åring.

Nu är det villkorslöst time för revansch, dags för den bittre motståndaren att få betala tillbaka för alla sorger vi åsamkats alltför många  säsonger. Nu är det vår motståndare som ska få inta den roll vi i våra sammandrabbningar haft alltför många gånger. Förlorarens.

Nu är det vi som för första gången på 13 år ska spela SM-final.

Go for it, BRYNÄS!!

Kommentera

Nu jävlar är det kris i idrottsvärlden. Nu filmar man i innebandy också! Var fan ska det här sluta? Som av en slump är det ett förlorande lag som drar till med klassikern.
Kommentera

70 Rodrigues:Med tanke på hur LAGET agerade på isen vid senaste hemmamatchen så kanske osäkerheten är befogad. Det kanske snarare är en vädjan om förlåtelse ;)
Kommentera

Just nu repriserar Canal Plus Hockey vår vinst senast.
Går det att få en trevligare fredagskväll än så?
Nä.   :-)
Kommentera

Matchstraff på Dackell och Lasu alldeles nyss.
Vår lagkapten i utbyte mot en av deras marginalspelare.
Det här går aldrig....  
Kommentera

Paus nu efter första.
Skönt att få ett litet break så man får slappna av en stund....
Kommentera

Ekholm slarvar bakom mål och Kahnberg kan göra 2-1.
Släkten är värst, nu blir det jobbigt.
Synd, vi hade ett par bra lägen att ta ledningen, men.....
Kommentera

Huge:
Jaha...som vanligt då..då blir det väl en 7:e då...och den vinner vi aldrig;)
Kommentera

Huge:

Bestämde mej inför kvarten att jag skulle banda denna kvartsserie,kan säga att jag inte ångrar det.Såg under kvällen match fyra när vi slog Frölunda med 5-0  i Scandinavium,och känslan från i Lördags hänger i att man inte på många herrans sett BIF gjort en så klockren match.
Gåshud.

Ser att många härinne är säkra på att vi slår ut FBK i Semin,det är rätt kul att det är samma skribenter som kört sitt mantra hela säsongen om att Brynäs aldrig kommer passera en kvartsfinal nu är rätt säkra på att vi tar FBK rätt komfortabelt.
Själv har jag sen jag såg Brynäs i turneringen i Åbo under Augusti månad haft en positiv känsla under hela säsongen och när väl Brynäs spelar som dom kan är det inget lag i ligan som slår oss.
MEN,nu kommer Brynäs få möta ett gäng ärkegrisar,Sevc,Lindström,Frögren,Berglund etc..fixar vi det??

Jag tänker inte tro eller tippa nånting,jag bara hoppas hoppas hoppas...

Kommentera

Horace76c: Ja, nu gjorde dom 3-1 alldeles nyss när Ekholm och Löf går på samma gubbe och Axelsson kan lägga in pucken i tom kasse.
Nu är det nog kört, men hoppet är som bekant det sista som överger människan....   :-)
Kommentera

Bissett_19: ingen under 60 säger att man bandar något.

För övrigt hade jag också velat se mitt lag vinna en kvartsfinalserie.
Kommentera

spud:

Men jag svarade ju Huge=)
Kommentera

Bissett_19: Lugna ner dig nu, vi måste väl slå ut Frölunda först??   ;-)

Som du säger: blir stentufft. Positivt är att vi har kastat av oss det gamla Färjestadskomplexet och har tappat respekten för dom.
Tror dessutom att dom passar oss lite bättre än Frölunda.
Våra spelares hunger efter ett guld plus att Bertilsson är tillbaka kommer att avgöra.
Tror och hoppas jag....
Kommentera

Huge:
Fan måste dom lägga sig ner JÄMT när det är såna här viktiga matcher...FAEN va TRÖTT jag blir...GÖR nånting TJ!!!!
Kommentera

Huge:
Mmm, inför kvarten räddes jag Frölunda mest faktistk..  Ville helst ha HV, sen FBK och allra sist FHC...
Är försiktigt optimistisk inför semin, men kommer ALDRIG ta ut nåt innan vi har 4 matcher vunna mot dom..
Kommentera

Horace76c: YYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!

Widing reducerar, 3-2 nu.
Det kanske går vägen, men då måste vi ha lite flyt.
Blir nog 2-4 i tom kasse när vi plockar Svedberg med 2 minuter kvar, eller nåt....
Kommentera

Huge: Kan lägga en slant på att det inte blir fullsatt på måndag. :/
Kommentera

hahii: Börjar tvivla på ticnet. Klockan 10 idag var det slutsålt på sektion D1 och nu är det ett 20-tal platser kvar
Kommentera

Brynäslegenden: Ticnet är vilseledande. Har alltid varit. Fattar egentligen inte varför klubbarna fortsätter att använda skiten.
Kommentera

Brynäslegenden: Ang. nya lediga biljetter på Ticnet. Är det inte så enkelt att det handlar om biljetter som bokas och ska hämtas ut hos ATG-ombuden inom ett par dagar. När biljetterna inte hämtas läggs dom tillbaka i systemet. Sen har jag sett att vissa sektioner är gråmarkerade från början men vartefter arenan fylls öppnas dom upp för försäljning. Jag antar att det handlar om att man vill sälja vissa sektioner först. Ticnet funkar rätt bra numera.
Kommentera

Bissett_19: Betamax eller VHS?
Kommentera

9 sittplats biljetter kvar till 3e semifinalen. 
Kommentera

Jajjen: Betamax för rörliga bilder, en gammal Tandberg rullbandspelare för musik. De lite yngre vet inte vad dom gått miste om...    :-)

För övrigt så är uppsnacket inför första semin igång och media kokar som vanligt soppa på en spik.
En målgest, är inte det nåt man gör EFTER att ha gjort mål och dessutom inför publiken på arenan?
Att Somvervuori slog 3 gånger på ett eluttag innan man lämnade omklädningsrummet kan väl knappast räknas som en målgest, eller.....?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:

Under slutspelet kan man inte boka biljetter via ticnet endast direktköp med kontokort funkar.

Kommentera

Huge:Rubriksättaren har sniffat lim...igen
Kommentera

Jajjen: Kan man glömma 5 biljetter till fredagens drabbning?
Kommentera

Helt slutsålt på sittplatserna till fredag!
Kommentera

Ollas ligger sjuk och spelar ej imorrn.
Inte bra..
Kommentera

Bissett_19: Typiskt när han verkar vara i sitt livs bästa form :-(
Kommentera

Bissett_19:Inte bra alls.

Jag tror man behöver bygga om laget en smula ändå infpr semin. Jag vill ha in Granis eller Lavander i "Metallkedjan" Järnkrok, Silfverbergs kedja. Det kommer att hackas och slshas rejält på dessa herrar nu. Därför behöver vi en polis i den kedjan. Matcha gärna in Bertilsson på backen i den linan med;)

Kommentera

Skäms tammefan över Gävle när det inte är slutsålt i arenan under vårat första semifinalspel på århundraden..

..på fredag däremot, då är folk helt plötsligt helpigga på att gå på hockey. på måndagar kanske man vill göra någonting annat, typ glo på 'Familjen Annorlunda' på tv?

Kommentera

« · 1482165 · »