Huss: "Var det någon som hade räknat med att vi skulle vinna 4 raka?"
Ja, NU!
Gurra88: Jag är optimistisk då jag tycker att Brynäs spelar en fantastisk hockey, men tappar vi nästa match så börjar jag bli orolig. Vinner i på onsdag så tar vi det här är känslan,men förlorar vi så blir det oerhört tufft att vända på det....
Jag är nervös redan och det känns som att om vi går till final så har vi knäckt kanske de två svåraste nötterna redan....Dax för Honken nu kanske?
Silly season? Är ni redan klara med matchen?
Först: Med normalt flyt hade Fbk förlorat igår. Fbk är det slutliga beviset på att gud inte finns.
Sen: Brynäs måste sluta vara så jävla naiva. Lägg ner skiten med offensiv anfallshockey som spelidé. Sluta med tramset att leta passningar, vara kreativa och utmana motståndarna.
Se och lär av lag som Frölunda och mästarna på området, Fbk. Lägg 90% av träningstiden på styrspel och markeringsspelet i egen zon. Offensivt räcker det att utnyttja de slumplägen som alltid dyker upp under en match. Utnyttja domarnivån. Det betyder att i slutspel måste ni hålla i, låsa och stänga motståndarna. Om inte dagens spelare kan eller vill - värva såna spelare; starka 95-100-kilosbjässar som orkar hålla emot när motståndarna vill åka skridskor. Och lär er säkra hemåt med 3-4 spelare. Det är den hockey som Hockeysverige, domare och media, älskar och premierar.
Det är länge sen ett spelande lag tilläts vinna ett SM i ishockey. Det kommer inte hända i år heller.
Ha. Min senaste kommentar blev snyggt kopierad i GD:s kommentarskolumn. Utgår royalties?
Redigerad kommentar
Huge: Visst, vi kan kalla det styrkor. De har trots allt rest sig från den tuffa inledningen (inga namn)
Absolut de har fördel av att ha spelat länge i stort sett varje år. Där Brynäs tvärtom kommer från år av slutspelsmissär. (inga namn)
Trots detta så är vi ett mycket bättre lag för stunden. Färjestad kan givetvis ha stolpe in hela semifinalsserien. Men nej, jag tror vi vänder och vinner..
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
arnio: Det är två jämna lag, men Brynäs känns bättre. Jag har fortfarande min övertygelse om att Brynäs vänder och går vidare, men då lär de vinna idag, annars blir det vädigt tufft.
Gillar inte resonemanget som tex Wennerholm? skrev, OM man tar bort de första 11 omgångarna är FBK näst bäst i serien, det är fan det dummaste jag hört, ska vi bara räkna 44 omgångar då och bortse från lags formsvackor?
Bissett_19:
Ja, varför är jag inte förvånad om det här skulle bli sanning.... Klart som faen att inte Dansbandet kan få NÅN motstuds:(
Jaha, då var det semifinal 2:7 ikväll och det enda som räknas är seger. Att vända ett 0-2 underläge i matchserien tror jag nästintill är omöjligt. Ikväll handlar allting om effektivitet och att få PW ur balans genom ett snabbt mål, att skjut högt på plocksidan är det som gäller. Sen hoppas jag att domarna börjar att ta lite fler FBK utvisningar för sist var det ju bara löjligt.
Tips: 2-3
Må: Silfverberg, Gunderson och Granström.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: En sak jag undrat över när det gäller Torpets ögonskada är vilken inverkan den "fältmässiga" reparationen av masken som gjordes i första perioden efter skottet på masken hade. Materialeren stog och bankade rejält på gallret som tydligen fått sig en smäll. Jag tror att vi hittar anledningen till att klubbspetsen kom in genom hålet där!
Horace76c:Nihlstorp ser säkert suddigt. Släng in han i kassen bara.
För övrigt är det riktigt skönt att Mårts går ut så tydligt och kritiserardomare för att inte följa regelboken. När vi påpekade detta under matchen var vi ju bara gnälliga supporters enligt diverse forumtroll från andra lag.
Det här visar bara hur kunniga vi brynäsare, och det sätter dumstruten på alla andra :-)
Matchen på TV4 Sport ikväll, betyder det att vi måste dras med Niklas Wikegård?
Jobbigt i så fall!
MarcusElving:
Du måste dras med Perlskog om du har otur det är ett helvete. Jag kör webradion med ljud och Tv utan ljud. Sämre kommentator finns inte
Redigerad kommentar
mattias - 74:
Blir det inte väldigt mycket osynk mellan ljud och bild
när man kör med ljudet från webbradion?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Jag kunde inte komma in i HS under kvartsfinalspelet.
Anders har ju frågat mig efter varje förlust under hela säsongen vilka vi får i semin och nu kan jag ge ett svar.
Spydyig nä, skojjig kanske, informativ absolut.