sylf: jag är övertygad om att Brynäs kommer snäppa upp spelet igen. Detta laget bryter gamla mönster från tidigare år: vi har gått till semi, vi vinner mot FBK på bortaplan i slutspelet. Det handlar om att killarna verkligen känner att de kan ta guldet. Mentala spärrar är borta.
FBK går på en mina till hemma!!!
sylf:
Huvudsaken är väl att ni gör fler mål än motståndarna. Ni visade ju sist i Karlstad att ni kan vinna mot FBK, varför inte bara göra om det?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Jag har väldigt svårt att förstå mig på hockeyn.
Domare och experter tycks snöa in fullständigt bara för att det blir slutspel. I går fick visserligen FBK två utvisningar mer än BIF men enligt mitt sätt att se det borde FBK haft i snitt ca 5-6 fler per match hittills med tanke på den hockey de spelat.
Canal + gick igenom några sekvenser innan match som var framgångsnycklar för FBK. Var det bara jag som tyckte att det fanns minst ett par utvisningssituationer i de 4-5 sekvenserna? De så kallade experterna hyllade dock FBK för den ryggsäckshockey de får spela och tyckte Mårts hade fel när han klagade på bedömningsnivån.
Är jag partisk när jag tycker det är för xxxxx att spelare som Frögren, Lindström, Sevc och Wallin tillåts göra betydligt mer än Brynäsarna? Utvisningen Jonsson fick för omfamningen sker i princip i varje anfall Brynäs har utan att det leder till åtgärder från dömeriet.
Jag tror svensk hockey kommer att ta flera steg tillbaka internationellt om inte domarnivån återgår till att premiera lirarna framför vedhuggarna.
PS
Att Wallin sen kan stå och beklaga sig för uteblivna PP efter matchen är inte annat än ren parodi tycker jag.
foppa78: tänkte bjuda på lite hockeyporr på FBK:s forum. Finfin underhållning, där de tycker sig se trötta brynäsare, domare som inte följer regelboken etcetera etcetera blaha blaha.
Jag är emellanåt väldigt enögd, men detta tar fanimig priset. Förmodligen är kräken så vana att se sitt lag grisa sig igenom slutspel utan åtgärder från domare.
Fan, vad kul det kan va med slutspel. Att få våndas, glädjas, hetsa upp sig.
Att få reta sig på media, domare, motståndare. Att få möta flera olika motståndare i samma slutspel !!! Och än är det inte slut...
Bissett_19:
Stämningen i Arenan var helt fantastisk, min tv höll på att skaka ner från väggen. Måste vara underbart att vara på plats en sådan kväll.
Jag hoppas på en finalserie för då måste det bli en resa till Gävle igen :)
Wallin, ja. Vilken idrottstyp. Kan vara världens sämsta människa inom idrottsvärlden. Har alla sett hans spearing mellan benen på Silfverberg från matchen igår?
Och hur störd han blev när reportern frågade om Brynäs kvaliteter. Där är en som förstått att tiden håller på att rinna ifrån honom och resten av laget. Hur många år kan du ha kvar inom topphockeyn? En säsong? Två?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bissett_19: Tråkigt!
Bara att tacka Dackell för allt han gjort för föreningen. Med volleyn mot Luleå april -93 som höjdpunkt.
Jajjen:
Tack Dacke för alla fantastiska insatser på hockeyrinkarna. SM 1993 och avgörandet där smäller givetvis högt men jag kommer att sakna din fantastiska förmåga att läsa spelet, ta ner puckar på tennis, de kluriga passen på små ytor och allt annat hockeygodis du bjudit på under en lång och fantastisk karriär.
Tröjan i taket kommer att uppskattas.
15 osålda sittplatser till nästa hemmamatch. Räkna med fullsatt.
6 hemmamatcher i slutspelet (så här långt). Snitt över 7.500. Bör bli ca 1 miljon per match. Plus det överskott grundseriens publiksnitt måste ha gett. Ska vi gissa på ett överskott på 7-8 miljoner efter den här säsongen. Än så länge.
Jajje
Fy va trist men väntat med tanke på hans sesång så långt , Nu krigar vårat Brynäs för en fin avsl på KAPTENS sista,
En förebild för många spelare inteminst kaptener i es lagen , Något som griinvallin kan lära sig en del av ,
Lycka till vidare Dacke hoppas du stannar i kulissen i Läkerolen ,
BRYNÄS4EVER NR1:
Bara att instämma med tidigare inlägg..... så väldigt tråkigt att han inte kunde spela säsongen ut.
sylf:
Stämmer nog...... såg nåt på facebook om vad som krävs för att det skall dömas avstängning.
Jag svarade att jag såg fram emot nästa avsnitt...... förslag - hakning, slashing, fasthållning....... har inte fått nåt svar från Färjestaarn som la ut det.
Bissett_19: Stort tack Andreas Dackell för alla stunder du har givit hockeyälskare landet runt i så många år!
Tolvan i taket?
En fråga som jag grubblat på efter en diskussion med en polare som är Brynäsare.
Vem är egentligen störst genom tiderna för er Brynäsare av Ove Molin och Andreas Dackell? Han trodde att det utan tvekan var Molin.
Och Honken har bihåleinflammation. Borde räcka med ett par Treo.
Simmalugnt:
Jag skulle nog svara Tord Lundström på frågan om störst genom tiderna. Men i modern tid får nog även jag lägga min röst på Ove, men det är inte långt före Dackell.
tompap71:
Imponerande att svara Tord Lundström på den uttryckliga frågan vem som är störst av Ove Molin och Andreas Dackell. ;)
Och för andra som kan tänkas missuppfatta så menade jag inte fysiskt.
Tack för allt Dacke! Minns när du kom hem 04/05 då du direkt blev en idol för mig. Nu tycker jag klacken ska försöka med något tifo eller banderoll till Dacke.
Ett stort plus är också att han går in i båset iallafall.
Pinsamt att FBK's målvaktstränare lägger ut en YouTube-video med utvisningssituationer. HAHA!
Är det 100% säkert att det är hans YouTube-konto? Detta skulle man ju tipsa kvällstidningarna om, de skulle garanterat nappa och göra en rubrik av det. Då får Granqvist skämmas.
MarcusElving:Är det han som lagt ut det så måste han ha svart bälte i enögdhet. Skrattretande! jag håller visserligen med honom att många av domsluten var tveksamma och i nåt fall riktigt dåligt. Men hur många situationer uppstår inte under en match?
Däremot så tycker jag att DN borde stänga av Wallin förden fula grejen han gjorde på Kung Jacke..
Totte: "Janne Larsson jobbar tydligen på en liknande video om FBK. Men han hade så mycket material, det kommer ta flera veckor att sammanställa.."
Hahaha! Det finns ingen server som orkar hantera all den informationen. Bandbredden måste utökas.
Det har ALDRIG varit sånt drag i Läkerol Arena,fem minuter innan nedsläpp stod hela arenan upp och väntade in laget.
Helt underbart.
Även fast Brynäs inte gjorde en av sina bättre matcher i slutspelet så kände i alla fall jag att det inte gick att förlora igår.
Nu ska det bli möcke kul att åka till Karlstad imorrn.