Brynäs IF

724435 inlägg · 7957 ämnen

Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

« · 521952 Till forumet


Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Kanske den viktigaste matchen redan i 1:a omg.!
Denna match måste vi nog vinna för att ta oss tillbaka, och vi SKA vinna den oxå! ;D..matchvinnare kan nog t.e.x H.Malmström bli, han har riktigt bra form och öser in mål för tillfället..oxå Holmqvist förstås!..

Mitt tips till BIF - MIF: 5-2

1-0 Ove Molin
1-1 Mika Hannula
2-1 Micke Lind
3-1 Henrik Malmström
3-2 Frans Nielsen
4-2 Ronald Petrovicky
5-2 Chris Phillips

Storseger mot MIF i premiären, och vi seglar lungt mot ES 2005/06!! ;D
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
BIF_: Mjo, visst är den matchen (hemma mot MIF) en av dom viktigaste. Den tillsammans med Leksand borta är dom två absolut viktigaste matcherna för vår del. MIF borta tror jag blir för svår, det blir bara en bonus om vi tar några poäng i den matchen.

Angående MIF-matchen hoppas jag absolut Brynäs kör över Malmö och sänker deras självförtroende något enormt, det vore bra eftersom jag vill se Leksand och Brynäs i Elitserien nästa år. Men ytterst viktig match på torsdag, vinst och självförtroendet får sig en knuff framåt, en förlust och grabbarna börjar säkert fundera. Men vi får hoppas på det bästa, tror nog Brynäs tvålar dit Malmö med, vi säger väl 4-2. 4-2 i öppen kasse. Sedan vore det ju roligt om Petrovicky fick göra mål, han har ju "bara" fem assist hittills.


Dom viktigaste:
Malmö, hemma
Leksand, borta
Skellefteå, borta
(Leksand, hemma - Beror på om Kvalserien är avgjord eller ej)

Nyköping och Oskarshamn (hemma och borta) tar vi, det är jag stupsäker på. Trots det ska vi absolut inte underskatta dessa två lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
BIF_:
Jag håller med det är en nyckelmatch,en bra inledning är viktig för att slippa jaga poäng på slutet.Rent historikskt så krävs ca 20 p för att säkra elitserieplatsen.
Mitt tips: Bif-Mif 4-2
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Det var inte lätt att få tag på biljetter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Lundberg74: Mycket sålda? Bra det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Falken: Ser ut att finnas gott om skapliga sittplatser på ticnet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
96 Artisten: Hmm. Det var väl mindre bra. Blir besviken om det blir lite folk mot t.ex Malmö. Jag kommer i alla fall att finnas på varje match hemma, köpt nämligen ett sånt där paket i förra veckan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Fan! Jag som tänkte åka iväg till Leksand och se LIF-BIF. Enligt ticnet.se är det slut på alla biljetter. Det är i alla fall så det ska vara i ett sån här viktigt kval!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Falken: dito, seriebiljetter sedan början på nedgångsperioden (oh, ironin i att gå från ströbiljetter till seriebiljett 2000)...
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
96 Artisten: Hehe. Får se om det blir seriebiljett för mig nästa säsong, beror väl på vart dom spelare (ES eller Allsvenskan).
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
det var dåligt med platser överallt om man inte vill sitta långt ner. skit platser med andra ord. stå var helt slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Vi kommer att slå Malmö med 5-2 på torsdag, bara så ni vet :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
70 Rodrigues: lite väl optimistisk nu eller? nej det får duga med 3-2 och det kommer bli en svår match rakt igenom
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
AD: Nu får ni bestämma er, förut har man blivit kallad medgångsupporter o dysterkvist o nu är man för optimistisk :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
70 Rodrigues: Nån måste styra upp det här.2-8 på torsdag:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
70 Rodrigues: Ja du har rätt, vi säger väl 5-2 och välkommen till optimist sidan igen :))
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

AD:

Rodrigues på optimistsidan, det kan inte vara möjligt, undrens tid är inte förbi ännu....... :))

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Sannes: nej helt rätt, SSK håller ju på att slå ut Linköping. Undrar om Melin kommer att få gå om de åker ur nu?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

AD:

Linköping vill nog inte ha mer turbulens nu, det räckte med Huselius och Timander så jag tror att Melin får vara kvar.

Det hade ju varit lite kul om Södertälje kunde klara av Linköping, just nu är det 1-1 när 8 minuter har spelat av andra perioden.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Undrar om man måste trycka på knappen Allsvenskan N nästa säsong?
Se upp för Nyköping,mycket starka i Peabhallen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

51 Roger: NH är mycket starka hemma som du säger men det räcker inte till men som dom sa på Radiosporten så kan dom ställa till det för AS lagena.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

65selander: Aftonbladet har tydligen en pryo som skriver om hockey. Det är väl första gången någon från den tidningen tippar Brynäs i topp.

Men han får säker bassning av Wennerholm och har där efter gjort sin sista dag på tidningen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Hong Kong: Hahaha, ja det blir nog till att krypa till korset om han vill vara kvar. Han revanscherar sig säkert med en lögnaktig skandalartikel vid lämpligt läge under KS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Så här ska vi enligt GD/AB formera laget imorgon.

Målvakter:
1. Johan Holmqvist
(25. Antti Jokela)

Förstafemman:
7. Tommy Sjödin
28. Daniel Casselståhl
9. Henrik Malmström
62. Mikael Wahlberg
21. Ove Molin

Andrafemman:
8. Jesper Björck
20. Marc-André Bergeron
29. Ronald Petrovicky
22. Peter Sachl
27. Christian Sjögren

Tredjefemman:
4. Chris Phillips
5. Mikko Kuparinen
12. Andreas Dackell
36. Mikael Lind
39. Vesa Viitakoski

Fjärdekedjan:
10. Jonas Soling
24. Tommi Miettinen
23. Björn Danielsson

Extra back:
3. Daniel Johansson

Spelare som inte får byta om:
Nicklas Danielsson, Jonas Anderson, Jakob Johansson, Niklas Andersson och Mattias Karlsson.

När kunde vi senast ställa över hela fem spelare utan att ha brist. Riktigt härligt i alla fall. Själv tycker jag andrafemman ser ruskigt intressant ut, med Sjögren, Petrovicky och Sachl som forwards och Bergeron, Björck på backen. Tror den kan bli en succé. Det får vi förhoppningsvis smakprov på imorgon mot Malmö.

Mitt tips:

Brynäs - Malmö 4-2
BIF, Petrovicky, Sjödin, Malmström, Bergeron.
MIF, McEachern, Staal
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Falken: själv tycker jag att dem här kedjorna visar bredden på laget. Alla kedjor är extremt starka, se fjärdekedjan bara:

10. Jonas Soling
24. Tommi Miettinen
23. Björn Danielsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
AD: Jag tror att det är just dessa saker som kommer att göra att det blir ES nästa år åxå. Leksand har EN bra femma, sedan är det ganska skralt. Samma med Skelle och di andra. Det mesta talar för att det blir MIF och Brynäs. MEN man ska aldrig säga aldrig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Lämnar idag snöiga Sverige för en kortare semester tripp,den var redan beställd,så tyvärr kan jag ej se matchen ikväll.Tror starkt på Brynäs,och det beror ej på moståndarna,har bara Flemming fått Brynäs att spela för varandra,och att de hittat lagmoralen,så fixar de det.Positiva vibbar J.Johansson är bänkad! Förstår ej hur han har fått förtroende match efter match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
51 Roger:

"Positiva vibbar J.Johansson är bänkad! Förstår ej hur han har fått förtroende match efter match."

Hoppas du tränar upp minnet lite grand under semestern.

Johanssons formation var väl den som var mest pålitlig under grundserien och dom bidrog nog mkt till att vi ändå var med in i slutet.
Hade övriga presterat lite mer förväntat, hade vi nog aldrig varit i nuvarande situation.
Att Jacke är bänkad skall inte överdrivas utan snarare ses som att konkurrensen har ökat iom Flemings nya tankegångar. Nu får vi ju dessutom en revanschsugen center att tillgå.
Smart drag av Fleming.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
någon som har en aning om hur mycket folk det kommer till rinken idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Se upp alla dysterkvistar, neggo-supporters, knarrgökar, depp-konsulter, multipla nick-typer och alla ni andra som glömt bort den stolthet och historia som Brynäsemblemet står för i svensk hockey. Jompe is back.

Vi står inför en stenhård kvalserie och nu måste vi ställa upp för den anrika föreningen. Heja fram laget, skicka uppmuntrande mail, gör något.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

Jompe: Synd att du bor så långt bort. Vi lär behöva all stöd nu oavsett om det är bara Leksandsmatchen alla har i huvudet. Vinst i kväll och på söndag så ser det hyfsat ut. Men vi ses nog i Malmö.

Är länge sedan man var så nervös inför en match som i kväll men efter en Kebab och Dr Pepper innan för västen så skall nog varvtalet gå ner i maskineriet.

Som hemsidan skriver så är det vår plikt nu att göra allt för att bära fram vårat Brynäs "Call Of Duty" som förövrigt är ett bra Pc-spel.

Dock tänker jag inte gå så långt som någon i Timrå igår försökte med, att sno klubborna från Ekman. Det får räcka med min högljudda spruckna stämma.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
65selander: Vi kommer att vinna hela KS före Leksand. Ikväll vinner vi med 5-2. Målskyttar: Lind, Viitakoski, Sachl, Soling och Malmström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Christer Lärking blåser i pipan ikväll!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
70 Rodrigues: inte den tomten :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Falken: GD brukar inte ha rätt laguppställning så därför så kommer Brynäs att ställa upp så här ikväll ;-)

Målvakter: Holmqvist(Jokela)

1:a Sjödin-Casselståhl Malmström-Wahlberg-Molin

2:a Björck-Bergeron Petrovicky-Sachl-Soling

3:e Phillips-Kuparinen Dackell-Lind-Viitakoski

4:e kedjan Sjögren-Miettinen-B Danielsson

Extra back: N Andersson

Vi byter inte om: N Danielsson, Jonas Andersson, JJ, DJ, Mattias Karlsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!

Här är Hobérs ord om matchen
 
"Kanske svåraste matchen"
Imorgon ställs Malmö Redhawks mot Brynäs på bortaplan. Och det är en uppgift som Dan Hobér tror kan bli den svåraste av de 10 matcherna. I övrigt mörkas allt.

   - Ja jag tror att det blir den kanske svåraste matchen. Vi har förvisso mött Brynäs under säsongen, men de är ett starkt kollektiv - och det andra av de två elitserielagen. På bortaplan. Så visst blir det tufft. Kan vi ta poäng mot dem är det en bonus. Det är viktigt att få en bra start, men därmed inte sagt att det är kört om vi skulle förlora. Då återstår nio matcher, sa Dan Hobér.

Brynäs har bytt tränare. Roger Kyrö fick lämna, Wayne Fleming kom in.
   - Jag tror de får ett lyft av det. Mer fart och aggressivitet.

Hur mycket kan man hinna ändra på så kort tid?
   - Jaadu det vet jag inte. Det var ju som när jag kom hit, farten på träningarna ökade direkt. Kyrö var kanske lite mer försiktig av sig, som Björn Kinding är, Fleming kanske mer som jag. Sen om det blir så mycket bättre spel vet jag inte, men som ny tränare kan man gå in och välja annorlunda, kanske lite bättre övningar.

Hur spelet kommer se ut mot Brynäs vill Dan inte säga så mycket om.
   - Vi får väl se! Vi ska spela strikt och disciplinerat positionsspel. Så får vi se om de överraskar oss, då får vi agera.

Och laget är också det hemligt. Mycket hemligt. 
   - Många har sett heta ut på träningen. Men det enda jag väl egentligen kan säga är att Pasi Nurminen står, det är aldrig någon  större hemlighet.

Slutligen, ska det inte bli skönt att det äntligen drar igång?
   - Det kommer bli en lång säsong innan den är över. Spelarna har gått och väntat på detta, och vi ska vara etta eller tvåa i serien. Men jag vill understryka att det kommer bli tufft.


Fotnot: Webbredaktionen finns på plats i Gavlerinken under morgondagen - och levererar ett periodvis uppdaterat matchreferat därifrån.

(Källa: www.mifredhawks.com)

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
65selander:
Samma intetsägande klyschor från deras håll alltså. KANSKE svåraste matchen, ja det är väl svårt att veta innan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
65selander: Brynäs kommer att vinna ikväll, men om dom mot förmodan INTE skulle göra det så kommer det att bli tungt MYCKET tungt i fortsättningen, Brynäs behöver all positiv kraft som finns!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
70 Rodrigues: Nu börjar det kännas riktigt nervöst igen, norrlandslagen borta ur slutspelet, hoppas det inte är ett dåligt omen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
rafalski: D e lungt, vi kommer att leka oss igenom d här, men det hänger på att vi vinner ikväll!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Malmö IF 17/3!
Härligt att det äntligen startar, det har har man ju sett fram emot sedan jul! Tänker inte tippa utan kommer bara helt kallt konstatera resultatet i kväll strax efter 21. Lycka till Brynäsare, nu kör vi!
Kommentera

« · 521952