1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs jagar HV-veteran

« · 660800 · » Till forumet

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
Brynäs1912: Källa?
Kommentera

Brynäs1912: Såg det i Kebs spalt nu... Synd!
Kommentera

Falken: Hur går de till? de står ju att han är klar!
Kommentera

88Lindkvist: Vad surrar du om nu? ;)
Kommentera

Falken: Nää alltså de blev för mkt idag bara.. ursäkta mig! :P

Men leksingar.. va tysta ni är! lika tysta som sista perioden ju..
Kommentera

88Lindkvist: Är Rolatorn sjödin med än ?
Kommentera

Springsteen: Är de tommy du syftar på? Ja!
Kommentera

88Lindkvist: Tommy Rolatorn Ja !!!
Kommentera

Springsteen: Rolator eller ej, skriv på 5-år med "grabben" för än håller han måttet och ser ut att göra det ett par dagar till
Kommentera

AD: Hahahaha !!!!!!!!!!!
Kommentera

Ehmm kan Keb spå in i framtiden: "Detta då Peter Ekelund sa nej tack till Brynäs under söndagen." ?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Så jäva enkelt. Är så jävla glad efter hemkomsten från Leksand. 3-0 till Brynäs så jävla nice...
Kommentera

65selander: Kanonjobb i klacken,Selander!!!GävleLasse zoomades in i PPV-sändningen efter matchen när ni hyllade Brynäs:-)
Kommentera

65selander: Ja du är inte ensam om att vara glad, jag är lika glad jag med efter dagens seger mot leksand
Kommentera

Makkan: Blev tydligen ingen Ekelund,iaf om man ska tro Keb!!

Tjenis Keb!
Jag måste säga att Almtorp, Felsner, Hermansson gör sina bästa matcher här under dessa senaste matcher när poängen har trillat in...
Undrar bara hur det ser ut nu på värvningsfronten när fönstret på måndag öppnas, förutom att man lyckas knyta upp Widing?
Bor i mittersta och mörkaste Norrbotten, så jag måste säga att jag har aldrig varit så glad att Brynäs vinner, ska och kolla nu 31 januari när Luleå och Brynäs spelar i Coop Arena.

"Trogen brynäsare" i Haparanda

Kebs SVAR: Ja, Sundlöv ska ha en center till, han jagar febrilt en sådan. Inte minst när nu Peter Ekelund i dag också sagt nej till att komma hem och spela för Brynäs.
Kommentera

micke: Har du druckit för mycket sprit igen? Det här inlägget frånn 00.42 blev väl alldeles galet?

"Jag vet! Värva en föredetting från den italienska ligan som har spenderat det senaste året åka skidor och käkat pasta. Han pratar ju svenska, det är huvudsaken! ("Nu när vi har vunnit nåra matcher i rad så spelar det ingen roll vem jag värvar, alla tycker jag är bäst ändå. Bättre att värva ett tjog allsvenska dussinlirare/italienska föredettingar som kan fylla ut och sedan sparkas än att värva ett par riktigt bra spelare som kan FÖRstärka laget och tänkas spela vidare nästa säsong. Det kostar ju lika mycket ändå och Bårken behöver inte skämmas så mkt för sina obefintliga engelskakunskaper. Hjälp, jag blir rädd när han skäller på mig...")"

Ingen föredetting, de allsvenska dussinlirarna dominerar, Bårken firar nya taktiska triumfer, Widing ansluter till truppen, vi nollar LIF på bortaplan.

Härdsmälta igen, micke............
Kommentera

JanT: Nej, jag dricker inte sprit. Tror du Borken kommer vara kvar efter den här säsongen?
Efter en seger mot jumbolaget är det lätt att vara överdryg och efterklok. Har du sparat det inlägget länge?

Jag håller vid min ståndpunkt att Sundlöv är en oduglig sportchef. Hur många chefer skulle få vara kvar om dom han anställde och prisade bara nån vecka senare sparkades och fick skit av förmannnen? Boork kör sitt race, spelarna sitt och Sundlöf sitt. Sundlöf bara önskar att säsongen ska ta slut så han kan avsluta kontraktet med Boork, sin antagonist och mobbare.
Men till sist och syvendes är inte Sundlöf en man på sportchefsposten, han har alldeles får få kontakter, för liten kompetens och nada karisma för det. Bara det faktum att han är ett skämt här och vi kallar honom "mormor" är väl ett bevis på detta? Han missar storspelare till höger och vänster som skriver kontrakt med andra ES-lag samtidigt som han förklarar sig i media med att "marknaden är död", de spelare han värvar eller förlänger med sparkas i sin tur av tränaren som förklarar dom som "inkompetenta latmaskar".

Låter det som ett bra samarbete?
Kommentera

ja hoppas för brynäs bästa att han blir kvar nästa år.
Kommentera

boorken asså
Kommentera

micke: Man skulle nästan kunna tro att du heter Wahlberg i efternamn.
Boorken har varit lysande hela säsongen! Sundlöv likaså!
Kommentera

micke:

"Tror du Borken kommer vara kvar efter den här säsongen?"

Ja det tror jag, det fina lagbygge som inletts måste få en fortsättning.

"Boork kör sitt race, spelarna sitt och Sundlöf sitt. Sundlöf bara önskar att säsongen ska ta slut så han kan avsluta kontraktet med Boork, sin antagonist och mobbare."

Och jag som trodde hockey var en lagsport. Boork mobbar Sundlöf???

"Efter en seger mot jumbolaget är det lätt att vara överdryg och efterklok. Har du sparat det inlägget länge?"

Har du glömt segrarna mot LHF/MoDo/HV/LHC?

"Överdryg och efterklok?"

Har hela tiden stått upp för Boork och laget. Överdryg är jag gärna gentemot dig, bäste antagonist. Helt otroligt att du kan uppbåda en sådan negativ energi efter 6 raka matcher utan förlust....
Kommentera

JanT: "Har du glömt segrarna mot LHF/MoDo/HV/LHC?"

Bonnröta......:-)
Kommentera

Bissett19: Javisst! Bonnröta!! Kan ju inte finnas någon annan förklaring. Boork är ju inkompetent och laget i spillror!
Kommentera

JanT: Du tog mina ord!!
Kommentera

Bissett19: Dags att gå till sängs efter en helt underbar hockeyvecka. KS-hotet ser äntligen ut att vara undanröjt och jakten på en slutspelsplats är inledd...
Kommentera

JanT: Till sängs??Nä nu börjar det roliga,om en timme är det ju Ottawa-Toronto........
Kommentera

JanT: Ja du, det är lätt att vara överlycklig och bubblande av glädje för att laget vunnit några matcher i rad. Helt otroligt egentligen, att få uppleva den känslan som ett brynäsfan! Det var ju så länge sedan.

"Och jag som trodde hockey var en lagsport. Boork mobbar Sundlöf???"

Att sparka spelare/bänka som Sundlöf nyss värvat eller förlängt med ju det yttersta tecknet vi utomstående får se. Vad vi alla vet är ju att dessa åtgärder är en inkompetensförklaring från Boorks sida gentemot Sundlöf och bakom kulisserna vet vi att Sundlöf springer som en rädd hare för att undvika Boorken mellan parkeringen och kansliet.

"Har du glömt segrarna mot LHF/MoDo/HV/LHC?" Jo, det är som sagt lätt att bli bubblandes glad när man vinner, speciellt mot lag i toppen som är på dekis för tillfället. Bör det påpekas att vi fortfarande ligger på 9:e plats och att supportrarna verkar överlyckliga för att vi ska undvika kvalserien i år.

Jag personligen som Brynässupporter ställer dock högre krav än att undvika komma sist på laget. Helt otroligt att vissa supportar kan glömma/väljer att blunda för att som sker mellan styrelsen/ledarstaben bara för att vi råkar vinna några matcher och avancera från plats 10:a till 9:a...
Kommentera

micke:
"Jag personligen som Brynässupporter ställer dock högre krav än att undvika komma sist på laget. Helt otroligt att vissa supportar kan glömma/väljer att blunda för att som sker mellan styrelsen/ledarstaben bara för att vi råkar vinna några matcher och avancera från plats 10:a till 9:a..."

Micke det finns fler än dig som är nöjda som har följt spelet, att du är missnöjd nu läter ungeför som någon har stulit lördagsgodiset från dig.

För att komma framåt så är man tvungen att vinna vilket Brynäs har gjort på slutet.
Kommentera

micke: Hade egentligen gått och lagt mig.....Men precis som Selander konstaterar med sin "lördagsgodismetafor"; Vad krävs för att herrn skall bli nöjd?

Uppenbarligen räcker det inte med 14 poäng på de 5 senaste matcherna.

Det viftar du bort med "topplag på dekis" och drar sedan till med följande;

"bakom kulisserna vet vi att Sundlöf springer som en rädd hare för att undvika Boorken mellan parkeringen och kansliet." Vet vi????

Jag slutar fortfarande inte att förundras över att du ids att mala på med ditt negativa tugg efter den senaste tidens framgångar för Boork och hans lagbygge.

Du slår tamejfan RR2 på TIK's GB med hästlängder, och det vill inte säga lite!
Kommentera

65selander: För att komma framåt som förening räcker det inte med att vinna några matcher och avancera från plats 10:a till 9:a.

För att komma framåt krävs att vi får en kompetent ledarstab och tränare som har visioner för hela laget nästa säsong och framtiden. Visioner om framgång, guld, positiv hockey och en sund ungdomsverksamhet. Brynäs kommer inte nå dit med Boorken vid rodret, så mycket är klart.
Kommentera

micke: För att komma framåt så vinner man matcher, vilket vi har gjort p åsistone sedan om du ogillar Boorkern är din ensak men poängen ramlar in.

När hade vi en sådan vpoängsvit senast... tala om det för mig och vem som var tränare...
Kommentera

65selander: På PPV-sändningen sa kommentatorerna att det var 4 år sedan.
Kommentera

JanT: Ja du. Vad hade du sagt om vi inte hade tagit 14 poäng på de senatse 5 matcherna? Hade tonläget varit detsamma?

Jag är åtminstone konsekvent och vet att BIF är en sjuk förening som måste bli kvitt från sina cancerbölder för att blir frisk. Det vet alla som har någon som helst insikt i föreningen. Men inte du, för du är en glad liten supporter som skiter i brallan bara för att laget för första gången på tre år lyckas vinna fem matcher på raken.

How does that cookie taste like?!!!
Kommentera

micke: Boorken o hela föreningens målsättning har ju hela tiden varit o förbättra placeringen från förra året o slippa den förbannade kvalserien,o det ser vi ju ut att klara nu!!

Boorken blir nog inte kvar i klubben så många år,kanske nästa oxå.Jag skulle vilja att han tar in Daniel Broberg(IKO) som assisterande coach nästa, o sen säsongen efter får Daniel ta över,det är en ny ung lovande coach som kommer att bli bra!!

Kommentera

micke: Canserbölderna har ju redan fått sparken! ^^
Kommentera

micke:

För att komma till 1:a våningen måste du klättra upp från källaren.
Kommentera

micke: "För att komma framåt krävs att vi får en kompetent ledarstab och tränare som har visioner för hela laget nästa säsong och framtiden."

Ehhm? Jus vad Boork och Sundlöv har, de värvar ju unga spelare för att de har en vision över att de kommer växa och bli duktiga ES-spelare.

"Positiv hockey och en sund ungdomsverksamhet."

Ja den hockeyn som spelar nu är absolut inge positiv, jag menar vi vinner ju (sarkasm). Och ungdomsverksamheten är inte heller nå bra och inga framtidsvisioner (j20 satsar på top4 i år).

Alltså hur kan man gnälla när BIF har vunnit de fem senaste matcherna varav de fyra senaste har varit 2 poängare, det klarar inte ens topplagen av så ofta.
Kommentera

AD: fyra senaste 3 poängare,AD!!
Kommentera

Nä micke att du satsade dina sista kroner på leksand det kan belasta brynäs för.

Konstigt att det är bara du som är sur när när resten är glad,  to m alla som åkte till Leksand idag var glada före och efter matchen.

Kommentera

Bissett19: Jag lever fortfarande i 2-poängsystemet :)
Kommentera

Bissett19: Jag ger Boorken cred för att han (förmodligen) kommer lyckas undvika kvalserien i år. Vilket jag (gärna erkänner) aldrig trodde han skulle lyckas med.

Men till vilket pris? Kan det göras på ett annat sätt? Får Boork överhuvudtaget kritiseras?
Jag anser att Boork har varit ett hälsosamt kurbad som klubben behövde, men han har dödat spelglädjen och kreativiteten hos många andra. Förutom dom spelare han sparkat är jag övertygad om att killar som Spets och Björne hade haft en mycket roligare säsong utan Boork.

Ett varumärke är värt miljoner. Brynäs varumärke har under alla år varit kaxig, fartfylld gladhockey. Nu är det defensin spela 0-0 betonghockey. Kanske nödvändigt under rådande omständigheter men ingenting som är önskvärt kommande säsonger...
Kommentera

micke: Brynäs varumärke har växt otroligt i värde i år, inte minst på grund av Bäckström. Och om du kollar runt i media så ser du att det står mycket positivt om Brynäs vilket inte det gjort på flera år.
Kommentera

65selander: Jag är inte sur. Jag är glad som en lärka, BIF vinner ju!!!

Jag tycker bara att Boork är en usel tränare, hockeytaktiker och social person. Samt att Sundlöf inte passar som sportchef. (somliga lär säga att han är en nybörjare och lär sig, men va FAN! vi snackar om en professionell klubb med en omsättning på 45 miljoner/år, då kan man inte komma med undanflykter som "icke erfaren" osv. Då krävs professionalism från första början. Annars hade vem som helst kunnat göra han jobb, hur svårt är det att sitta framför faxen och surfa på eurohockey.net?)
Kommentera

micke: Vad dillar du om? Dom är ju lysande båda två!
Kommentera

Malmen: Ja det tycker du. Och eftersom vi är i ett vinnarstim just nu så tycker nog fler det. Men titta på facit och i backspegeln, har Boork/Sundlöf verkligen varit så lysande?

(tänk till först)
Kommentera

micke: har du set brynäs matcher på slutet? dom spelar friskt i offensiven.
brynäs har bara haft oflyt på hv och linköping matcherna att dom inte har gort fler mål.
Kommentera

micke: Ja det tycker jag. Sparkningarna: helt rätt, värvningarna: helt rätt, Boorken har fått till grundspelet mycket bra. Hellre uddamålssegrar i målfattiga matcher än jävla bandyresultat som i NHL. Hoppas båda stannar på sina poster nästa säsong och att Sjödda förlänger.
Kommentera

micke: Boorken har gnuggat in ett grundspel som har saknats dom senaste åren där alla vet exakt vad dom skall göra. Offensivt så har dom senaste matcherna varit mycket bra, aggresivt och starkt närkampspel. Givetvis är detta frukten av hårt arbete och ett växande självförtroende. Vad gäller Mormors värvningar så tycker jag han lyckats riktigt bra.
Kommentera

micke: Herregud, såg att du petat in ännu en onyanserat inlägg. Att du är en Boork-hatare framgår med all tydlighet och den rätten kan ingen ta ifrån dig. Om du tycker att Brynäs spelat "betonghockey" senaste matcherna så undrar jag om du verkligen sett dom. fartfyllt, smart och ingen hönsgård i försvarzon, är det betonghockey ? Dödat spelglädjen, är det den som du sett Brynäs ha dom senaste säsongerna eller menar du på 70-talet. Jag anser att du är rejält ute och cyklar i allt du skriver.
Kommentera

micke: Ja, maken till kvalificerat svammel och onyans får man väl leta efter. Din harang av etterdrypande inlägg, främst riktat mot Boorken personligen som det verkar, går inte av för hackor.
Jag kan hålla med dig på 1 punkt, och det har jag framhållit tidigare:
Boorken är förmodligen inte mannen att ta laget vidare och utveckla spelet i framtiden. Men säg vilket lag som brukar behålla sin tränare ngn längre tid?
Han är dock rätt man för att genomföra det "hälsosamma kurbad" du själv snackar om. Så jag begriper egentligen inte hur du resonerar.
Tror du att kurbadet genomförs på 39 omgångar i ES?
Ditt försök att få till ngn sorts konflikt mellan Sundlöv och Boorken bör du väl också backa upp med fakta för att det ska bli trovärdigt.
Sundlöv är nog varken bättre eller sämre än ngn annan Sportchef i ES.
Bara för att Sundlöv var sportchef när Wahlberg och Miettinen fick förlängt eller värvades betyder ju inte att Boorken ansett att det var dåliga värvningar när han själv tillträdde som tränare. Vad som sedan hände kan väl knappast Sundlöv lastas för.
För övrigt så sammanfattar rafalskis svar mkt bra vad iaf jag själv länge ansett och säkert vad de flesta härinne numera glädjande nog tycker.
Kommentera

« · 660800 · »