Brynäs IF

727620 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs kommande två matcher den här veckan.

« · 812377 · » Till forumet

Sv: Brynäs kommande två matcher den här veckan.
Huge: Usch vilket dåligt svar, buuu! Svara istället på varför DJ är så viktig för Brynäs och vilka fler backar i ES som skulle göra det lika bra eller dåligt (beror på hur man ser det)
Kommentera

Huge: *håller upp ett finger* *harklar mig*

Huge, inte sniffa skidvalla så här mitt i veckan ;)
Kommentera

70 Rodrigues: "Om Huge får kalla DJ för en av våra viktigaste spelare och playmaker så får väl jag tippa Frölunda i final :-)"

Absolut.
Tippa på du bara, så står jag för kunskaperna och kalla fakta... :-)
Kommentera

kacken: Befinner man sig i Gävle så måste Church Street provas på. Det är mitt tips.
Kommentera

claesw: Bäckis är bra på det han gör, Dackell är bra på det han gör, Sjödda är bra på det han gör osv.

Det finns många som är lagets "bäste", Angell har gjort flest mål, Lind vinner flest tekningar, Bäckis har flest assist....Sjödda har bäst +/- i HELA elitserien... och borde således vara bäst på den biten.

Bäckis var borta under JVM, Brynäs vann ändå. Jag tror inte att det skulle bli så om Sjödda saknades under lika många matcher.
Kommentera

88Lindkvist:
Hoppas du skojar ang Bäckis.
Han är lagets bäste, punkt.
Kommentera

JanT:
Klart de går till slutspel (hoppas dock jag får fel)
Kommentera

88Lindkvist: Bäckis inte bra? enligt gävletidningen och kommentatorerna så var han grym igår vilket även 2-1 målet visar. 2 assist säger även det mycket.
Kommentera

kacken: Beror ju lite på vad du vill äta. Var länge sen jag var på Greken men jag skulle tro att det är helt ok klass på den restaurangen.
Kommentera

88Lindkvist: "sen är jag inte så imponerad av bäckis.. tycker boork ska bänka honom nån match! han gör inte mycke bra saker!"

36 poäng på 32 matcher är ju riktigt uselt.....Det är bara att bänka!!!
Kommentera

claesw: Sen går väl alltid Djurgården till slutspel.......... ;-))

(tror snarare det blir KS i år - de lurade spöket ifjol, ser värre ut denna säsongen)
Kommentera

Kommer åka upp från Linköping för att se kommande 2 hemmamatcher. Kan nån tipsa om en bra restaurang? hur är Greken?
tacksam för hjälp!
Kommentera

70 Rodrigues:
Det blir Färjestad i final det är det enda som alltid e säkert
Kommentera

Jag tycker vi borde prova ha almtorp i PP! han kan stå å ta stryk framför kassen! värt att försöka kanske?
Kommentera

70 Rodrigues: sen är jag inte så imponerad av bäckis.. tycker boork ska bänka honom nån match! han gör inte mycke bra saker!
Kommentera

70 Rodrigues: fattar inte varför vi har DJ i PP för.. tycker att lavins eller nolander kan spela där istället.. okej han kan skjuta men inge mer! en sak som är rätt intressant är att boork kör med bäckis som back ibland i PP
Kommentera

Bissett19:Om Huge får kalla DJ för en av våra viktigaste spelare och playmaker så får väl jag tippa Frölunda i final :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Du har fel Jävla smålänning;)
Kommentera

Bissett19: Frölunda spelar final säger jag ju, deras rutinerade spelare kommer att ta tag i skeppet ännu mer när det börjar att gälla något.
Kommentera

88Lindkvist: Almtorp tycker jag ändå har gjort det godkänt såhär långt men Widing kan dom skicka vidare. Sen är det ju så att vissa spelare får hur många chanser som helst medans vissa blir bänkade direkt. Spets, DJ är ex på spelare som får spela hur usla dom än är. Att kalla DJ för en playmaker är ett hån mot playmakers!!
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs spelar inte final i vår,det gör inte Frölunda heller.
Förstår inte riktigt varför så många tror att Frölunda kommer gå långt i ett slutspel?Kommer dem ens dit?
Kommentera

70 Rodrigues: lät ju på vissa här inne förut som widing å almtorp skulle ta lätta platser och va bra spelare som kom.. vad gör widing då? hans tid i staterna har ju sabbat honom helt! almtorp gjorde väll mål sen efter de blev han bänkad..
Kommentera

Jompe: Pluss, Karyia och Bergenheim tar alla tre lätt en plats i Brynäs och får komma när dom vill :-) Frölunda spelar final i vår, det gör inte Brynäs!!
Kommentera

70 Rodrigues: "2:a femman ser ut som följer: Niemi-Tukio Karyia-Pluss-Bergenheim"

Håller med om att den ser stark ut på papperet. Men Tukio får genomgående låga betyg i Göteborgspressen och Bergenheim har bleknat efter de första matcherna. Karyia är snabb som en vessla, men ungefär lika stor. Pluss är den vassaste forwarden i den formationen.

Alltså--en bra femma, men inte outstanding.
Kommentera

70 Rodrigues: Grattis till segern hälsar en ödmjuk Timråit.
Kommentera

70 Rodrigues: Helt klart,men det var ju bara en tidsfråga;)
Kommentera

Bissett19:Så jävla gött att gå förbi drygTimrå i tabellen :-))
Kommentera

Ambroo: Ja snacka om skrattmatch.
Kommentera

GävleLasse: Jag tror nog att jag talar för de flesta när jag säger att vi ser framemot att möta er i en ev. kvart!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten: Vad du har för våta drömmar om Bisset eller övriga är lite kinky, hade det varit i MODO boken eller i Oklahoma Bikers så hade det varit normalt. Fy Gusten ge mig "5 ave maria"
Kommentera

65selander:

Dom köper sig nog snart en ny femma igen, dom verkar ju tro att det är vägen till framgång....

;-)
Kommentera

GävleLasse: 2:a femman ser ut som följer:

Niemi-Tukio Karyia-Pluss-Bergenheim

Så nog fan är det mer än 1:a femman att se upp med :-)
Kommentera

Bissett19: Jo jag kom ju på det mitt i vinstyrseln. 10:e platsen och jag tar fram niveaburken och hushållspappersrullen ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Giddde: Tänkte mera på "miljon femman" laget. Fast HV är lustiga dom också, en missat kyrkbesök och dom straffas genast.
Kommentera

Gusten: Har du gått å blivit rödskinn din gamla apache
Kommentera

GävleLasse: Äh Plüss, Kariya, Bergenheim och alla gamla stjärnor kommer igång när det vankas slutspel.
Kommentera

65selander:

Va?!

Är HV71 på väg neråt??
Kommentera

Gusten: Det sceanriot är fullt möjligt, men jag tror att vi har en ganska bra chans mot frölunda i så fall... De är i mångt och mycket bara en femma som man behöver stoppa.
Kommentera

Gusten: Har du fått Hybris,sitta o spekulera om kommande slutspel,för dej lever väl Kvalseriespöket fortfarande?.............;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Poffa: Lessen att jag inte hann upp men om du hinner så bjuder jag på Coca Cola och torkat renkött. Fast du får komma hit före 0900 eftersom vi drar vidare då. Ang Molin så var det dåligt tippat av mig men jag tror man kan förbi se en sådan sak. Bevistade Players och det var ett gäng som jublade vid våran vinst. Tänk nr 1 och nu sjunker dom snabbare än Fermenta ;-)
Kommentera

65selander: Jag menar inte att Frölunda väljer oss, jag menar att vi får Frölunda som blir "över"

Frölunda vinner SM i år, sanna mina ord!
Kommentera

GävleLasse: Tror INGET lag väljer Frölunda även om dom kommer 8:a. Det blir dom kvar till oss. Kommer vi femma så kan vi ha tur att bli valda av HV, Modo eller LHC...iofs av FBK också.

Äh vafan håller jag på med...jag tror ju inte ens på slutspel :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten: Varför skulle Bäckmans gelikar välja oss, tror nog att vi får välja före dom. Fast troligtvis så väljs Frölunda före oss utav något annat lag;-)
Kommentera

Gusten: Hamnar vi på fjärdeplatsen så lär motståndet bli antingen Linköping Modo eller Timrå.. Vi "väljer" ju som sista lag om vi kommer på en fjärdeplats och får det som blir kvar.
Kommentera

GävleLasse: Vill vi verkligen hamna på fjärdeplatsen? Då blir det garanterat Frölunda i kvarten igen. För visst väljer 1-4 motståndarna i år också?

Känns som om vi har chansen mot alla lag utom Frölunda och Färjestad i en sjumatchersserie.

Positivt att vi har en extra vilodag gentemot SAIK inför torsdagens batalj. Se till att ladda batterierna och fullkroppsmassage på Angell nu :)
Kommentera

Pontiac: No worries ;)
Kommentera

GävleLasse: Aha, jag måste ha läst fel. My bad.
Kommentera

Pontiac:
GävleLasse: Efter att ha kollat på highlightsen på hockeyligan så konstaterade jag att det var vid 1-1 som Hulken gick bort sig...

GävleLasse @ Brynäs, Gävle Idag kl. 22:32
Kommentera

GävleLasse:

30.27 2 - 2 PP1 MODO 6. ENSTRÖM, Tobias
(38. ANDERSSON, Adam
19. PETTERSSON, Mikael)
29.10 2 min Brynäs 5. HULKKONEN, Antti INTRF

Således betyder det att Hulkkonen var utvisad vid 2-2-målet och inte vid MoDos första kvittering.

Har inte riktigt lusläst så jag är inte säker på om ni släppt den diskussionen helt, men jag tänkte att jag kunde briefa er om läget :)
Kommentera

GävleLasse: Instämmer. En 4:e plats är guld värd! Är dock skeptisk till att vi klara av detta. Mitt grundtips om en 6:e plats kvarstår......
Kommentera

« · 812377 · »