Brynäs IF

727985 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs Kvalserieklara redan den 19 december.

« · 803729 · » Till forumet

Sv: Brynäs Kvalserieklara redan den 19 december.
JanT:
Det är ingen ishockey på annandagen, annat än i JVM då.
ES spelar den 27dec samt den 29dec ( ons-fre den veckan)
Kommentera

JanT: I rest my case!!
Kommentera

70 Rodrigues: Instämmer helt! Mot DIF måste det till en seger. Inget annat räknas. Minst 1 pinne bör även plockas på annadagen mot TIK.
Kommentera

70 Rodrigues: När det gäller motståndarlag så väljer jag att koncentrera mig på det negativa.
Kommentera

JanT: Vi överpresterade och lag som HV, Frölunda, Färjestad m.fl underpresterade, nu ser vi resultatet. Vi är inte bättre än så här. I morgon är det bara vinst som gäller, lagen under närmar sig med stormsteg.
Kommentera

JanT: Dom lyckade värvningarna då??
Kommentera

70 Rodrigues: Hur som helst har vi spelat hem dom poängen. Efter 30 omgångar så har vi spelat bra i 20 och mindre bra i 10. Är det då inte troligare att den rätta nivån ligger närmare det spel som presterades de första 20 omgångarna?

Svackor hör ES till, en naturlag helt enkelt!!!
Kommentera

Jompe: Angående misslyckade värvningar så räcker det med följande nyckelord.

Slovakien, hög månadslön, meriter från NHL, Tjeckien, Peter Andersson, Leksands IF, hänga på offensiva blå, Anders Carlsson, Malmö Redhawks, obefintlig backchecking, Mats Hallin, Södertälje SK, DVD-finne.

Lagbygge är en svår konst. Så svår att det krävs en Boråsare (se på IF Elfsborg!) för att lyckas. ;-)))

Tycker att BIF redan nu är på rätt väg. Nästa säsong måste det dock till några storfräsare som scoutats väl för att vi på allvar skall börja klättra i tabellen. Nuvarande strategi tror jag inte räcker till mer än placering 5-8.

Staffan Kronwall.
Kommentera

Jompe: Brynäs överpresterade i början av säsongen, det är nu i dom senaste omgångarna vi har fått sett på vilken nivå laget ligger.
Kommentera

Clarence: Det finns ett antal avskräckande exempel i elitserien och allsvenskan på huvudlösa värvningar. Ett lagbygge ska vara en långsiktig process, även om en sådan process försvåras av korta kontrakt och lockande erbjudande från andra håll. Men även med hänsyn till allt detta kan man enkelt konstatera att Brynäsförsvaret idag är svagt. Boork lade upp ett mer offensivt spel inför den här säsongen, och det blottade svagheterna bakåt.

Staffan Kronwall. Flerårskontrakt.
Kommentera

GävleLasse: "Att hela tiden skylla på att laget inte är bättre är något som är en vek ursäkt. Det ligger Brynäs helt fritt att bygga ett starkare lag."
Precis så känner jag också. Vad är det för defensiv hållning och inställning hos en klubb, och hos supporters med för den delen, att som det verkar för tid och evighet acceptera och hålla till godo med att vara sämre än vissa lag? Och jag instämmer beträffande spelarsidan. Hade Brynäs kanske 3 riktigt tunga namn till i truppen, det skulle faktiskt inte behövas så många fler, då vore nog laget med på allvar bland de bättre i serien. Felet är bara att dessa 3 saknas och att de säkert inte heller kommer in den här säsongen eftersom Brynäsledningen verkar ha så svårt att förstå och göra nåt åt vad som fattas i laget.
Kommentera

Jag trodde klubben bildades 1912 och inte att ni var klara för KS 19/12 .
Kommentera

Huge: Fast samtidigt så är det absolut inte bra att man förlorar. Att hela tiden skylla på att laget inte är bättre är något som är en vek ursäkt. Det ligger Brynäs helt fritt att bygga ett starkare lag. Backsidan har absolut inte varit bra i år, defensivt. Jag är övertygad om att hade Mormor förstärkt där så hade vi haft mer poäng. Pengar måste det finnas.

Nu när det är "succé" i arenan och allt ;)
Kommentera

JanT: Som helhet har det varit bra. Succé vill jag inte kalla det, dit är det fortfarande en bit kvar. Vi har fortfarande några matcher där det kunnat vara mycket bättre.

Sen är det andra aspekter när det gäller arenan som absolut INTE är bra. Men det måste man ju besökt arenan för att bilda sig en uppfattning om, så den diskussionen besparar jag dig.
Kommentera

GävleLasse: "Precis min tanke. Det är omöjligt att vinna alla matcher därför är det ingen idé att skrika sig hes över en förlust på bortaplan mot FBK... "

Och ändå har vi några strutsar som inte fattar att det inte är helt ovanligt att ett bättre lag slår ett sämre lag.
Visst är det underbart....
Kommentera

Jompe: Kalkylerad förlust i kväll. Däremot MÅSTE det till 3 poäng mot Animal Farm på torsdag om vi inte skall dras in i den äckliga streckstriden på allvar.

Det vore även tillfredsställande om vi kunde plocka poäng mot TIK på annandag jul. Inte en helt omöjligt uppgift med tanke på deras hysteriska form...

Förstärka backbesättningen? Varför inte, bara det inte blir en slovakisk snabbskrinnare. ;-)
Kommentera

GävleLasse: Det har nog sina förklaringar att det inte sålts så många biljetter,bla det är strax är jul,dan innan lön plus att matchen gå på Tv.....

Annars brukar ju Djurgårdsmatcherna av tradition dra mycket folk.

Kommentera

GävleLasse: Man kan väl knappast klaga över publiktillströmningen så här långt....Succé är väl snarare ordet. Till och med en Text-TV coach som jag funderar allvarligt på att besöka Gävle framåt vårkanten. ;-)

(läste förresten att omsättningen lär landa på runt 100 miljoner om publiksnittet hålls)
Kommentera

Clarence: "Jag har sagt ända sen i somras..." Det där är väl kanske inte riktigt sant. Jo, det är sant att varje gång Brynäs förlorat har du loggat in som ett annat dödsur och sagt att Brynäs suger. Men de gånger Brynäs vunnit--jo, det händer då och då--är det knäpptyst från din sida. Förlåt om man har svårt att ta dig och ditt supporterskap på något som helst allvar.

Klart att det är skit att Brynös förlorade men Färjestad hemma är dokumenterat svåra. Jag tänker inte deppa ner mig över det här. Däremot blir jag fundersam om vi inte slår Djurgården på torsdag.

Sen ska jag hålla med Clarence på en punkt. Vad är det som säger att det är uteslutet, som Pucken skrev häromdagen, med nyförvärv? Har vi en backbesättning som alla är nöjda med?
Kommentera

JanT: "Har du tänkt på alla j-a fåntrattar som kastar bort sina pengar i LA på detta skitlag? Vilka töntar! Money for nothing........."

På torsdag får vi vara glada om det blir 6000... Det har inte sålts allt för många biljetter!
Kommentera

Clarence: Ja! Lysande idé. Varför inte kolla om någon förvirrad slovakisk snabbskrinnare från Rödhökarnas "proffsiga" mångmiljonsatsning finns att tillgå?

Milan Bartovic har ju för h-e lirat i NHL!

David Moravec har ju minst 1 VM-Guld!

VVB! (Våga Vägra Backchecka!)
Kommentera

Hur fan lyckas Månsson åka offside i första läget där på highlightsen? haha :D
Kommentera

Clarence: Tack broder för ditt inlägg! Det är alltid lika upplyftande att ta del av dina alster!

Är du förvånad över det faktum att årets ES är jämn? Det sa jag oxå i somras....

Varför nöja sig med KS? Du har ju trott på Div I Norra Svealand i ett par års tid nu.

Har du tänkt på alla j-a fåntrattar som kastar bort sina pengar i LA på detta skitlag? Vilka töntar! Money for nothing.........
Kommentera

Snälla, snälla Sundlöv - värva ett par nya, spännande utlänningar inför årsskiftet. Det här laget bara måste förstärkas om inte det här ska gå illa. Konkurrenterna värvar ju. Varför är det så "förbjudet" att göra det i Brynäs??!!
Kommentera

sylf: Det kommer att bli som v ä n t a t för oss som håller på Brynäs... Det kommer att bli som v a n l i g t för oss som håller på Brynäs... En ny Cipramilsäsong, alltså. Jag har sagt ända sen i somras att vi får va fan så lättade om laget den här gången bryter sin "tradition" att ett uddaår (-03 och -05 var det ju så) hamna i kvalserien och klarar en 9-10 -plats till slut i elitserietabellen. Skulle Brynäs - jag tror ju inte det - klara av en slutspelsplats, har vi säkert bara en annan "tradition" att se fram emot i mars: respass direkt i kvarten. Så icke-bra är det här Brynäslaget. Tyvärr...
Kommentera

sylf: Linus Morin, *suck* killen har ingen som helst split vision.

Det är ju inte första gången man ser Månsson sabba en bra målchans genom att åka offside.
Kommentera

Makkan: Jävligt snyggt mål. Men va fan visar dom upp för försvarsspel vid 3 av målen??????
Kommentera

Det kan även vara så att någon gudomlighet har ett finger med i korrelationen mellan mina och GävleLasses inlägg, trots att de är postade samtidigt..
Kommentera

Sprattla mig hit och sprattla mig dit.. Vad f*n var det som hände egentligen? Vem offrade fel höna till fel gud? Har Keith ramlat som en dum apa från en palm igen, och därmed knackat jorden ur sin bana? Har växthuseffekten något med saken att göra? Om det finns någon slags gudomlig rättvisa i det här, så måtte det väl vara att inte bara Brynäs fick den i stjärten ikväll..
Kommentera

Bissett19: Den matcher kommer jag ihåg.. Det var den första omgången efter ett landslagsuppehåll.. FBK tryckte på något fruktansvärt mot slutet men fick inte in den... det var tider det ;)
Kommentera

sylf: Efter det stålbad som klubben gått igenom så tycker jag att det är tvärtom faktiskt. Är det nåt Brynäs har spelat under de senaste fem-sex åren så är det press...

Speciellt från supportrar som kräver mer än vad man kan kräva. Jag har inte sett ett skär eller en passning från matchen ikväll, men jag utgår från att Brynäs presterat bra mycket bättre än vad Linköping presterade ikväll...
Kommentera

GävleLasse: Statsrunkarn flikar in:

14.11.2002 ThuFärjestad - Brynäs1 - 2

Kommentera

Gusten: Precis min tanke. Det är omöjligt att vinna alla matcher därför är det ingen idé att skrika sig hes över en förlust på bortaplan mot FBK...

När vann vi där senast?
Kommentera

GävleLasse: Ska bli jävligt intressant att se hur mycket energi och kunnande räcker till på torsdag. Det är en sak att glida runt och spela oavgjort (nån seger ibland) i september. Det är när det hettar till agnarna skiljs från vetet och Brynäs är knappast kända för att vara bäst under press om man tittar bakåt 5-6 år. Det är dags för herr Boork att börja svinga sitt trollspö nu. Annars kan det gå jävligt fort.
Kommentera

sylf: Om man MÅSTE välja så väljer jag garanterat hellre vinster mot Malmö, Djurgården och Mora än HV, LHC och FBK.

Ska vi undvika KS/ta oss till slutspel så är matcherna mot lag 9-12 extra viktiga.
Kommentera

sylf: Visst var det minst lika viktig. Men samtidigt så får man inse att några matcher är väldigt svåra att vinna. FBK borta är en sån.

Att bottenlag sprattlar till då och då får man räkna med. Det kommer omgångar där de loosar och vi vinner, så det jämnar ut sig i längden.
Kommentera

GävleLasse: I såna fall är din åsikt fel. 3 poäng delas ut i ALLA matcher, undantaget de matcher där lagen har lika många gjorda mål vid 65 spelade minuter, där delas endast ut 2 poäng.

Eftersom DIF,VF,MIK osv vinner idag så var det precis lika viktigt att ta 3 pinnar idag.
Kommentera

sylf: Det gäller att lägga ner energi på de matcher man har en större möjlighet att vinna. Därför tycker jag att det är bara glömma och se framåt mot Torsdagns match mot DIF... Tokviktig match som den är.

Du märker att min åsikt är att alla matcher är värda mer eller mindre även fast tre pinnar delas ut efter varje match.
Kommentera

sylf: ja där var du lite tokig..
Kommentera

AD: "Det är på torsdag det gäller att ta poäng!"

Vaddå? Delas det inte ut poäng ikväll? Jag måste ha missuppfattat det hela, jag trodde man fick tre poäng för varje seger och att alla poäng var lika viktiga. Fan va dum man kan bli.
Kommentera

sylf: flatlöss kanske?
Kommentera

GävleLasse: Huge, Huges farsa,Huges morsa,Huges katt,Huges strutstvilling.........Näe,det kan inte finnas 8?
Kommentera

GävleLasse: Oj så många?
Aja hursomhelst det jag försökte komma till var att det känns lite fel o domedaga oss för KS när vi förlorar en match som trots allt 62.8% trodde att vi skulle förlora. Det är på torsdag det gäller att ta poäng!
Kommentera

AD: Färjestad borta ikväll, hur går det?

3 p

8 röster (19%)

Några finns det...
Kommentera

Någon som ens hade hoppats på att vi skulle spöa FBK?
Kommentera

Huge: Trä på en till infödingsring på halsen nu, annars ramlar huvet av. Om inte skallen stöttar sig mot taket. Laget är värdelöst!!!!
Kommentera

Bissett19: Ja, och finnpinnen också

49.26 10 min Brynäs 5. HULKKONEN, Antti Abuse
Kommentera

sylf: Nej, det är alldeles för blekt. Lika bra man slipper höra matchen kanske...
Kommentera

Hulken åkte ut 10 min.
Kommentera

« · 803729 · »