Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Leksand 09/10

« · 1276907 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Leksand 09/10
GävleLasse: Frågan är vad det säger om nivån hos Rödin m.fl.
Kommentera

Jajjen:Ja när Hansen sätter nivån som bäste brynäsare så blir det också stryk med 7-1 mot ett allsvenskt motstånd. Det säger en delom Hnsens kapacitet
Kommentera

Gurra88: Ouch! Vasst!
Kommentera

70 Rodrigues: Ouch! Vasst!
Kommentera

Jajjen: Som sagt. Orolig att han drar till NHL.
Kommentera

Jajjen: Skål då grabbar o tjej, snart är det torsdag :-)
Kommentera

Gurra88: Hansen bäste brynäsare och Lauritzen gjorde alla brynäsmål. Måste va jobbiga tider nu.
Kommentera

Jajjen: Troligt att vi gör 8 mål i nån match. Skulle vara om Lauritz gör fem.. men fruktar att han sticker till NHL mitt under säsongen.
Kommentera

70 Rodrigues: Lägg av. Jag ligger dubbelvikt....
Kommentera

Jajjen: "Men allvarligt, har jag sett dej på Norra Brunn?

Sa du nära brun :-)
Kommentera

Gurra88: "Gör man ett och släpper in sju vinner man inte några matcher"

Jorå, kolla här
1-0
8-7
Kommentera

70 Rodrigues: Håller du på så där blir din vän trådpolisen skitsne. Han är moderator å tvekar inte att ta i med hårdhandskarna. I alla fall om du talar vänligt om Brynäs IF.

Men allvarligt, har jag sett dej på Norra Brunn?
Kommentera

Såg nyss på AB. J*klar vad vi blev slaktade idag mot leksand :S
Kommentera

GävleLasse: Sscch, tyst, annars så blir det uppsnäppning av den rättshaveristike narcisissten :-)
Kommentera

GävleLasse: "Totalt värdelöst. Dags att tänka om när det gäller upplägget. Bjud in Timrå, modo, Skelle och luleå och kör en miniserie typ "slaget om norrland" som försäsong. Det skulle vara bra mycket roligare och framför allt bättre träning"

Eller slaget om om oss som inte får vara med i europaligan?
Kommentera

Zzz:Ja vi får skylla på det. Men om inte laget shejpar upp sin många snäpp så lär det bli seriespel i liknande lador framöver...

Jag tycker att det är totalt vansinnigt att ens spela såna här matcher. Då är det bättre att stanna hemma och träna på detaljer i spelet.

För VAD ger en träningsmatch som tänder laget så här "mycket" Vad ger den för svar till ledarstaben. 

Totalt värdelöst. Dags att tänka om när det gäller upplägget. Bjud in Timrå, modo, Skelle och luleå och kör en miniserie typ "slaget om norrland" som försäsong. Det skulle vara bra mycket roligare och framför allt bättre träning.

Kommentera

Jajjen: Vi gjorde ju ett framåt så behöver inte innebära så många bakåt för att förlora. Gör man ett och släpper in sju vinner man inte några matcher;)
Kommentera

Jajjen:Vilken förort är du ifrån egentligen, scrotum?
Kommentera

Gurra88: "Släppte vi in så många på en hel elitseriesäsong förra året?"

Måste vi väl ha gjort med tanke på hur det lät då.
Kommentera

Zzz: "Hansen klart bäst på planen om jag får säga, "

Fan vad härligt att norrmannen var bäst, känns tryggt inför premiären mot ES MOTSTÅND!!!!!!!!!
Kommentera

7 mål insläppta av Svedberg.. Släppte vi in så många på en hel elitseriesäsong förra året? Bra jobbat sundlöv!
Kommentera

GävleLasse: "Men nu var det uppenbarligen så mycket roligare att spela på ovet än att kuska upp till en halvrutten hockeylada som dessutom är svinkall."

Här har ni anledningen till förlusten. Leksand åker ju runt hela säsongen till små hålor och spelar i suspekta hallar och har gjort så i några år, inte konstigt att dom trivs. Brynäs behöver lite komfort. =)

Iskall hall och enorma mängder snö på isen efter 10 min på var period.
Ärligt talat var det en skit match, Svedberg imponerade i början med många fina parader, men allt rasade i andra. Han var inte dålig men någon puck borde han tagit. Spelet såg slarvigt och ofokuserat ut, dålig inställning tror jag det beror på och tack och lov.

Hansen klart bäst på planen om jag får säga, riktigt kul att han återhämtat sig från förra året. Även Johan Larsson ser riktigt bra ut, stark och grym att täcka puck.
Hoppas inte skadan på Bertilsson var allt för allvarlig.

Redigerad kommentar

Kommentera

En officiell ursäkt i tidningarna i morgon, från sportchef till materialförvaltare - annars kan alla avgå. Det här var fan i mig det sämsta jag kan minnas!
Kommentera

sylf: Så är det med all kommersiell verksamhet. Sälja, marknadsföra, lura. Olika namn på samma sak. Alla medel är tillåtna för att sälja sin produkt.
Kommentera

Pinsamt, vidrigt,patetiskt JÄVLA DÅLIGT!!! Skäms som fan att vara brynäsare nu!Fyfaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kommentera

Jajjen: Snacka om att lura sig själva. Ungefär som att Trabant skulle tycka att dom tillverkade världens bästa bil.
Kommentera

Uno Gordon:

Hur kan du vara så korkad och spela massa pengar på en försäsongsmatch hockey?. Ge pengarna till BRIS istället...
Kommentera

sylf: Det är föreningens uppgift att tro på vad de gör. Gjorde dom inte det vore det för jävligt. Vi andra har friheten att se nyktert på läget.
Kommentera

Jajjen: Målsättningen är ju semi, undrar om inte företaget Brynäs IF har en liiiiten övertro på laget........
Kommentera

21olsson: Det är väl kombinationen svagt målvaktspar och svag spelartrupp som kommer att bli förödande. Riktigt det problemet har ju inte FBK, DIF och LHC.
Kommentera

Kan omöjligt va nån annan än Bjurling som står i premiären väl...! Nej nu blire en öl..
Kommentera

sylf: Jag tycker inte att dom andra lagen har speciellt bra målvakter. undantag på HV som har Daniel Larsson. FBK har Nilstorp som inte sticker ut speciellt mycket. DIF har en ojämn Ridderwall. LHC har gammla Norrena som också är ojämn. inte många lag som sticker ut med sina målvakter enligt mig.

Känns som att jag försvarar Brynäs som får stryk mot äckliga masar just nu :S haha.
Kommentera

Huge:Ännu ett patetiskt inlägg från en perso som helt saknar argument. Så istället för att hålla med så försöker man sig på någon slags ironi.

Det misslyckades.

Kommentera

21olsson: Humle eller Dumle, Piff eller Puff, Sigfried eller Roy?? Spelar ingen roll!
Kommentera

Man borde inte ha några problem att tagga till i en match mot Leksand spec när vi fick torsk på straffar mot dom...Bedrövligt minst sagt har inte mer att skriva just nu..Sopor!
Kommentera

Jajjen: Precis. DIF spela sin sista träningsmatch i onsdags och dom var värdelösa. Jag tror det här inte betyder ett piss. Synd om Svedberg bara. men man får hoppas att han är så bra mentalt att han kan ladda om och kanske få chansen i premiären.
Kommentera

Jajjen: Hmm, är inte så säker på det. Blir jobbigt i KS. De flesta lagen har bättre målvakter, publik, organisation etc.
Kommentera

GävleLasse: "Tycker du att det är BRA marknadsföring från Brynäshåll när man gör såna här plattmatcher när man ska visa upp sig i ambitionen att skapa ett intresse för laget?"

Nä, det är för bedrövligt.
Här har Brynäs genomgående gjort en mkt bra försäsong där det verkar som att det mesta fallit på plats vad gäller den successiva uppstarten inför premiären.
Och så gör man av nån anledning helt plötsligt en sämre match än vad som förväntats.
Stackars människor som tvingas bevittna eländet?
Hur ska dom repa sig från en sån här chock?

Jag tycker vi inför ett förbud att göra dåliga matcher så att alla bräckliga supportrar som inte tål en motgång inte ska behöva lida i onödan.
Tyvärr så måste intresset för laget vara som bortblåst iom den här förlusten, jag kan inte se nåt annat.
Förresten: förbjud alla träningsmatcher också, det är ju den enklaste lösningen...

Kommentera

Betydelselöst. Brynäs är lika taggade ikväll som DIF var i onsdags. Det viktiga är att vi spöar masarna när det gäller nåt frampå vårkanten.
Kommentera

Vilket jävla skämt! Uselt genrep brukar betyda en bra premiär, hoppas....
Kommentera

21olsson: godnatt
Kommentera

Skitstöveln: tror nog Svedberg inte fått mycket hjälp alls.. för han är det inte så bra att släppa in 7 mål men jag trodde redan innan matchen att vi skulle torska. känns som det behövdes en förlust nu. vinner man hur många matcher som helst i slutet av försäsongen så torskar man i börjar på serien. nu har dom 6 dagar ledigt att knugga på allt. tror ändå starkt på seger mot MoDo på torsdag. och jag tror som jag sagt tidigare att Svedberg kommer stå den matchen. det är en känsla jag har.
Kommentera

GävleLasse: Undra om dom slipper tvåsiffrigt....
Kommentera

Skitstöveln: Det är så här det kommer att se ut i vinter. Man chockar och tar en överaskande seger nånstans, för att sedan följa upp med en rad bajsmatcher. Publiken kommer att minska och ärthjärnorna kommer fortfarande, efter 7-8 år, stå och klia sig i huvet och undra varför folk inte kommer till matcherna!
Kommentera

arnio: vinner vi mot BajsModo så är det här glömt
Kommentera

Anders Berg: hahah slappna av
Kommentera

GävleLasse: dagens sanning..
Kommentera

Skitstöveln: Hela sverige skrattar...