Brynäs IF

446111 inlägg · 7961 ämnen

BRYNÄS - LEKSAND SHL 3 NOV 2013, EL CLASICO ON ICE !

« · 1596229 · » Till forumet

BRYNÄS - LEKSAND SHL 3 NOV 2013, EL CLASICO ON ICE !

Kände att jag måste få sätta denna...och redan nu...kommer ha bättre magkänsla i LA på söndag än i Kvalserien senast (Markan i mål)

2m

Pratade med Tobbe Risve på Brynässhopen. Det finns sex sittplatsbiljetter och ett hundratal stå kvar till matchen mot Leksand på söndag.

Kommentera

Sv: BRYNÄS - LEKSAND SHL 3 NOV 2013, EL CLASICO ON ICE !
Just nu över 8200 biljetter sålda till morgondagens fight :-)
Kommentera

Söndagens match ska det givetvis stå :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

På plats?

Med för högt tryck blir det lätt tryckfel

"I samband med den tidiga höstens släpp av biljetter till säsongens SHL-matcher var det ett otroligt tryck. Detta medförde att ett tryckfel på ett antal biljetter till söndagens match mellan Brynäs IF och Leksands IF. På dessa är tiden för nedsläpp i söndagens match satt till kl 19.00, det stämmer alltså inte!"

Kommentera

Tror att kapaciteten bara är 8200 nu. Under guldsäsongen räknades ju 8405 som fullsatt men jag frågade Sundlöv lite om biljetter och han sa att fullsatt nu är 8200 eftersom man byggde ut restaurangen.
Kommentera

Brynäslegenden: Du menar, byggde ut bardisken i restaurangen ;-)
Kommentera

Hur många av de skadade är tillbaka imorgon tro?
Kommentera

70 Rodrigues:

Vi kan ställa upp med B - laget så ni kanske har en chans? ;)
Kommentera

mattias - 74: Brynäs kommer ju till spel med i stort sätt halva ordinarie truppen ur spel men kör med ert bästa lag ändå ni, det kan behövas.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag vet jag skojade bara, tror på en tuff drabbning imorgon
Kommentera

mattias - 74: Vid vinst passerar ni ju faktiskt BIF - igen! Hur skulle det smaka? :-)
Kommentera

mattias - 74: Är det bekräftat att Kapstad fick en hjärnskakning ? Jag har läst artiklar om hans frånvaro men inte sett det.

Om Kapstad inte spelar mot Brynäs, då kanske jag ändrar min uppfattning om att han är en filmare.

Jag tycker dock Jämtin borde bilivit utvisad, finns ingen anledning för honom att ha armbågen där uppe.

Förstärkningen/filmningen såg dock smaklös ut, vi får väl se imorn.

Kommentera

mattias - 74: Jag tror på enkel brynäsvinst 5-0
Kommentera

Carl Lejonkräk: Och hur grundar du det med 8 ordinarie borta?
Kommentera

mattias - 74:Jag tror tyvärr ni tar revansch. Tror skadorna är lite för många...och sen känns det som en slitig sista match innan uppehåll...Men det gäller väl iofs båda lagen...
Kommentera

foppa78: det vore ju jäkligt kul om vi lyckas slå Leksand med halva J20-laget... ;)
Kommentera

70 Rodrigues:
Ja, intressant...
Fram m sprutorna bara o in m alla i truppen...jävligt viktig match imorgon för förtroendet från hemmapubliken

Grymt uppsnack i lokalmedia inför El Clasico...!
Kommentera

Hoppas ni alla var på plats och hyllade Bisett19.

Kommentera

tjugo8: "Grymt uppsnack i lokalmedia inför El Clasico...!"

Ja eller hur, pinsamt dåligt :-(

Kommentera

Rossa: Nio ordinarie spelare borta imorrn? Äh, borde funka mot ett allsvenskt lag.
Kommentera

Rossa: Hellre att Nörstebö får lite istid....
Kommentera

Det måste ligga något annat bakom dessa förbannade skador än bara otur, det är ju för faan samma visa varenda säsong?

Tips: 2-5
Kommentera

70 Rodrigues: Ja nu får det fan vara bra vissa säger att man inte kan rå på skador men för helvete 9 st ordinarie borta är långt från normalt och det mest skrämmande är som du skriver att det är inte första gången! Nu får det värvas öppna plånboken för helvete!

Tips 0-6
Kommentera

foppa78: Titta på Jakobsson, hur ofta är han skadad? Bertil har tagit på sig en roll som inte är så lämplig för honom.
Kommentera

foppa78: Vi kan låna in Styrman från Oskarshamn!
Kommentera

Ett mardrömsbesked att se nyheten om Bertilsson. "Vila i ett par veckor ?"

Där kan man med en gång säga att nu krävs en värvning på backsidan,annars kommer laget sjunka.

Några skador får man alltid så ut med, men när man har 9 spelare borta, då är det kanske så att man inte gjort tllräckliga undersökningar,samt envisats med att förlänga kontrakt på skadebenäga spelare.

Brynäs kommer att få gå på hörntänderna imorn för att inte förlora.

Kommentera

70 Rodrigues: Om man som sportchef väljer att värva så många skadebenägna spelare och att man fortsätter på samma linje är skandal. Men vad krävs för att han ska gå kan man undra?
Kommentera

Minst sex man borta ikväll :-(  

– Det är alldeles för många skador just nu. Det är olyckligt och det är inget vi kan rå för. Ibland blir det så här under säsongen, säger Tommy Jonsson.

Hmm!!

Kommentera

Bara att hålla tummarna för att ett par tre spelare är tillbaka efter sina skador.
Kommentera

70 Rodrigues:Nej det handlar ju om rena olyckor på flera spelare, Ljumskar och sånt som bara kan komma sådär. ;-)

AVGÅ NÅN!

Kommentera

Davey_22: "Några skador får man alltid så ut med, men när man har 9 spelare borta, då är det kanske så att man inte gjort tllräckliga undersökningar"

Ähh, onyanserat resonemang.
Beror helt på vilken typ av skada det gäller, varje skada måste bedömas var för sig innan man drar långgåender slutsatser om att våra skador skulle han nån sorts gemensam nämnare som beror på undermålig läkarundersökning innan kontraktsskrivande.
Kommentera

Huge:Flera av de spelare som Sundlöv signat HAR skadehistorik. Bara att inse...

Men du kan givetvis aldrig erkänna något sånt. Du skulle säkert kunna köpa en totalt sönderrosad bil om säljaren sa att det var "patina".

Kommentera

Rodrigo: Nu fick Mårts in Viklund...
Kommentera

EskilstunaLasse: Det intressanta är inte om några spelare haft skadehistorik eller inte.
Det intressanta är hur läkarna bedömer historiken.
Är den tillräckligt illavarslande för att man ska avstå från att värva?
Består historiken av samma upprepade skada eller flera av varandra oberoende skador?
Som jag ser det har vi 2 spelare som i stort ett verkar haft problem med samma skada (ljumskarna): Nordan och Lauritzen.
I övrigt kan jag inte se nåt som indikerar att andra värvningar skulle kritiseras för undermålig läkarundersökning och där man alltså skulle ha ignorerat skadehistoriken helt och hållet.
Kommentera

Huge:
Kommer det släppas några biljetter uppe på rinken, eller är det tvärslut på biljetter?
Kommentera

Horace76c:
Det är ju helt slutsålt, men nått återbud kan väl kanske dyka upp el om nån privatperson vill bli av m sin biljett
Kommentera

tjugo8:
Trök, men kan ju inte direkt skylla på nån annan än en själv att man är utan
Kommentera

Rossa: "Men vad krävs för att han ska gå kan man undra?"

Att nån med förstånd att bedöma och makt att bestämma anser att Sundlöv ska gå.

Kommentera

SH: Haha, vad förvånad man blir...
Kommentera

Huge: Nocke har även han en lång skadehistorik och ljumskproblem är en förslitningsskada, något han knappast dragit på sig under den långa rehabtiden innan han skrev på för Brynäs..

Så med Nordan, Nocke och Lauritz har vi alltså en hel "kedja" med tänkta stöttesspelare, en fjärdedel av laget. Hur tänkte man där?

Sen är det ju frågan om kompetensen hos läkaren? Sett till historiken så kanske man bör se sig om efter en second opinion innan man signar. En dialog med föregående lags läkarstab kanske vore en bra idé?

Kommentera

EskilstunaLasse: Vi vet ju inte ens vilken typ av skada Nokelainen har, ändå sitter du och drar tvärsäkra slutsatser om att han minsann har en lång skadehistorik med samma skada som ideligen skulle återkomma.
Hur ser den förresten ut? Lite kalla fakta vore kanske på sin plats.

Sen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när du på fullt allvar tycks tro att vår matchläkare inte har skaffat sig en second opinion, dvs konsulterat föregående lags läkare innan Nokelainen värvades.

Alla värvningar av den här typen (Nordan, Nokelainen osv) innebär självfallet ett visst mått av kalkylerad risktagande, det ingår ju i konceptet sas.
Ibland blir det en vinstlott, ibland en nitlott.
I Nokelainens fall vet vi ännu inte så mkt, mer än att det är väldigt oklart och lite oroande.
Kommentera

Blir däng efter att TJ låtit Iskalla spelare gnetar av 60 min.
Hunger och entusiast premeras inte i Bif..
Kommentera

Lindström: Näää, det var ju Czarnecki som lät iskalla spelare få istid.

Har Brynäs sån jävla otur att två tränare på raken gör samma misstag?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:Nej, det vet vi inte säkert men spelar det egentligen någon roll? Han har en lång historik om att ha skador...

Det räcker för mig. Han är injury prone som det heter...

Kommentera

Lindström: Nej sen har ju just Brynäs en jävla förmåga att efter ett par raka segrar förlora lika många eller fler!

Bort med Sundlöv, värvningsgruppen och TJ in med nytt!
Kommentera

« · 1596229 · »