Brynäs IF

723866 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Luleå 28/11

794040 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe:
Men stackars Arne da, ar de elaka mot dig nar din radarpartner har lamnat landet... =)
Ge dem pa moppo!
Eller sa far du hota dem med att the Duck snart ar hemma igen =)

Ankan, Airlie Beach, (30+ i luften och som sunblock)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe: Hehe, ja man passar på att göra det... "När katten är borta..."
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: Jag ser att herrarna har underhållit sig på min bekostnad under eftermiddagen. Lyteskomiker! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse:

HAHA!

Idag är du verkligen på G!

Spara det till på fredag, då är det Idol-final ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Gidde: Japp.. å¨den gick "ribba in" om man säger.. *skratt*
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse:

*ASG*

Snacka om straffspark!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe: Så du hinner med att "scora" TRE gånger med henne på 39 sekunder *WOW*
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Ja det hade ju varit trevligt om Brynäs hade haft något att sätta emot när motståndarna smäller på lite. Så fort de andra laget börjar spela fysiskt blir Brynäs helt uppätna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
haha, Metal Guru:
idag skriver han snabbare än vad hjärnan hinner registrera, så watch out!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe:
Är det inte just 'stå ivägen' en back ska göra.
Eller tänker ni värva på Masken-vis?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
70 Rodrigues: *ASG* OK, en powerforward, då :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe: Är det inte meningen att backar ska stå i vägen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: Om jag är Luleå är hon Brynäs :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: Brynäs tycks vara inne i en svacka nu. Boork verkar vara helt inne på det. Alla lag får svackor någon gång under säsongen och det är väl bara att hoppas att vår svacka inte blir för lång eller för djup och vi därefter går tillbaka till en högre och förhoppningsvis jämn nivå. Laget i stort är stabilare än tidigare säsonger, och det känsn som om vi har en del sparkapital i truppen. När Widing spelat 5-6 matcher kommer han att bli en stor tillgång. Sen väntar man på att spelare som Salmonsson, Almtorp, Lind, Molin, Sunken, Bicek med flera ska lyfta sig ett snäpp. Vi behöver också ha tillbaka Hulken ordinarie i laget.

En intressant fråga är om vi behöver förstärkningar? Fönstret är väl uppe till 31 januari? En back till i truppen hade inte precis stått i vägen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe: Fast inte hon då förstås ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
65selander: Min hustru brukar klaga på att jag hinner med väldigt mycket på 39 sekunder.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Peja: NJa, Alcén är ju inte ordinarie i A-laget utan en spelare som man försöker matcha in försiktigt. Men han lär vara aktuell till nästa säsong.

Men de spelare som jag tänker mest på är Salmonsson, Widing, Almtorp och Karlsson.

Visst borde man ge Widing mer tid, men samtidigt så har han matchats in i laget per omgående och då kommer det med ett ansvar.

Det skall bli intressant att se vad Brynäs åstadkommer i morgondagens match mot Malmö. Tendenserna tala dessvärre inte till Brynäs fördel.

Så här ser det ut om man delar upp lagen i 1-4, 5-8, 9-12

1- 4: TIK, HV, FÄRJ, MODO = 9 matcher = 15 poäng = 1,67 P/match
5 - 8 LIN, LULEÅ, SAIK = 8 matcher = 15 poäng = 1,87 P/match
9 - 12 MORA, DJUR, FRÖ, MIF = 9 matcher = 10 poäng = 1,11 P/match

Vi har med andra ord haft sämst utdelning mot lag som ligger i botten på tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
51 Roger: hmpfff....
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
65selander: Du hinner väl med ett samlag,eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Känns lite taskigt att påstå att det är svårt att spela med Salmonsson nog killen knappt får spela. Tycker att han var en av de bättre igår.

Angående Widing så måste man ju ge killen lite tid. Andra matchen på en månads tid. Vem hade varit i sin bästa form då?

GävleLasse: Du glömde Alcén. Han hör väl också till den kategorin forwards som du pratar om.

Angående Spets eventuella utlåning sa Boork i gd/ab: " Frågan har inte varit uppe för diskussion över huvud taget, säger Brynäscoachen."
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Det vi skulle behöva nu är en kreativ center nu när Lind inte levererar längre. Det räcker inte med att ha en lirare och fyra defensiva. Gör en trade med Norfolk Admirals, ut med 2 ytterforwards mot Jonas Nordqvist :-).
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: Tänk om resten av laget hade samma inställning som Månsson, då hade läget varit fan så mycket bättre. Satt och skämdes över spelarna primadonne fasoner igår. Det är ok att skjuta och tacklas. Både Boorken och laget får mer än underkänt i gårdagens debacel!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: " Som det verkar så har "förstärkningarna" fått direkt motsatt effekt."

Kortsiktigt kan det nog paradoxalt nog ligga ngt i det.
Undermedvetet så kanske övriga spelare blir lite bekväma, då nyförvärven på nåt konstigt sätt förväntas fixa det hela, sas.
Men i långa loppet tror jag inte det är ngn fara.
Sen tycker jag att du är lite väl snabb med att såga ex Widing. Hur många matcher har han spelat?
Det var ju samma sak för honom ifjol, och då dröjde det ju ända till kvarten mot Frölunda innan han började komma igång.
Mao: låt den degen jäsa lite till, innan du bedömer kvaliten på bullen.
Blir förmodligen en god kanellängd vad det lider.
Boork själv ser jag som lagets butterkaka... ;-)

Sen en allmän reflexion: förväntningarna på laget känns lite väl höga, samtidigt som oron för att det ska gå åt helvete känns lite väl överdrivna.
Totalt sett så har ändå laget presterat om inte mer än vad man hade förväntat, så iaf ungefär i den nivå som man hade hoppats på.
Prestationen hittllills och spelet är iaf inte sämre än vad de flesta hade hoppats på, skulle jag tro.
Finns därför heller ingen anledning att måla fan på väggen, om nu nån gör det.
Vill man läsa sådana resonemang så rekommenderar jag Timrås GB.
Snacka om att i många fall måla fan på väggen, fast man leder serien rätt överlägset. Där kan vi tala om ett klassiskt omvänt Brynässupportersyndrom... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
mattias - 74: Nu var det mera att jamföra vad man hinner på 39sek
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
mattias - 74: man önskar ju att man gjort det igår :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
65selander:

Vem går på toaletten mitt i matchen då?

kallas orutinerat :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: Ska väl tillägga att det största problemet är ju ändå att vi har en förmåga att ibland släppa in flera mål på kort tid. Igår var det ju extremt med tre snabba, men vi har även släppt in två "åt gången" mot ex. frölunda tidigare.
Även om jag upplever försvarsspelet bättre i år så går det undan ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: Jo, jag håller i stort sett med. Det har varit ett dribblande ett tag nu. Boorken verkar inte riktigt hitta rätt. Men det ena ger väl det andra. Precis som framgång föder framgång så blir det väl lite tvärtom när det börjar ta emot. Det är väl problemet för "utfyllnadsspelarna". När det rullar på så är det enkelt att komma in och jaga livet ur sig, men när man måste vara kreativ och vända en matchbild så kan det vara värre. Ibland räcker det med att gå ut och tokköra för att få till en förändring, men ibland krävs ju lite finess också.
Vissa matcher går man ut till med stor energi och då märks ingen större skillnad på vilken femma/kedja som är inne. Alla kämpar och sliter och många presterar. Då verkar det inte spela någon roll att motståndarna är en halv gång större.
Sedan i andra matcher så får man intrycket av att ingen formation lyckas och att alla i motståndarlaget är större och starkare. I de lägena saknar man en "stjärnback" och/eller "Stjärncenter/speluppläggare" som kan prestera oavsett hur övriga laget uppträder.
Bara att hoppas att det vänder mot t.ex. Malmö imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
lillovechkin: Det finns ett "problem", båda är rightare och såna vill man helst sprida ut. Jag tycker att Sjödda och Nollan gjort det bra sett över hela säsongen. Kanske skulle man prova Casselståhl och Angell istället. Men det känns som om det inte spelar någon roll, ALLA i laget måste fan ta sig i kragen nu. Plattmatcherna med dålig inställing kommer allt tätare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Konstig match, "Brynäs gör fyra mål, Luleå ett, efter två perioder, ändå leder Luleå med 4-1".Varför skall Brynäs krångla till det, mera rakt på mål,fjärde matchen man ser, där de börjar lojt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Bissett19: Det är sant, Jag skulle nog vilja se Angell med Sjödda!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Tommy: Som det verkar så har "förstärkningarna" fått direkt motsatt effekt. Allt prat om den "breda truppen" köper jag inte. Brynäs har idag 8 backar varav en på skadelistan. Visst har vi två backar utlånade, men detta på grund av att de inte håller för elitseriespel.

På forwardsidan har vi visserligen en ganska bred uppsättning men det är samma visa där, det är några som jag inte tycker håller "rätt" nivå.

Spets - Det skall bli intressant att se vad som händer med honom, rykten placerar honom i Växjö Lakers, något som dementeras vara aktuellt från Brynäshåll. Jag tror att Norrmannen får tillbaka sin plats med Molin och Hansen.

Widing - Har definitivt inte blivit den injektion man hoppats på. Kanske hade man för bråttom att ge honom en plats i laget, är det inte svårare att slå sig in i laget än att delta på ett par träningar? Petning?

Salmonsson - Ännu en spelare som mest far och flänger, verkar vara svår att spela tillsammans med just därför. Jag märkte även tendenser till det när han spelade med J20 i söndags. Fortsatt J20-spel?

På det så har vi en rad "gamla" forwards som underlevererar just nu. Lind och Danielsson är väl de man främst tänker på.

Men det är främst de tre ovan som jag tänker på, och utan dem plus den utlånade Gynge så är inte truppen så bred som många verkar tro. Boork har ett tiotal forwards sen har han en kompott av halvklara spelare som han inte verkar veta vart han skall göra av. Vart finns linjen i lagbygget? Det finns en klar linje i en sak, att man tar in talanger, dessvärre endast detta utan en klar roll i laget. Boork bakar utan att degen har jäst klart.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Trist att behöva se eländet igår. Man mår fysiskt illa efter att ha sett de sista minuterna i period två...
Vad som oroar är väl att det verkar vara dåligt med energi i laget, trots bred trupp och ny spelare. Tycker det är väldigt korta perioder det funkat efter Karjala.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
lillovechkin: -3 på Angell igår,större krav måste vi ställa på honom,men jag tror han lider av att få dra runt på Sunken som tar många felbeslut i egen zon,kanske dax för Boork att se över backkonstellationerna,han har ju dribblat rätt friskt på forwardssidan de senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11

Förlora kan vem som helst göra men man släpper då f-n inte in 3 mål. På 39 sek hinner du inte gå på toaletten ens.

Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
mattiaskarlgren: Håller med dig till fullo!.
Angell var riktigt vass igår!.
Elitseriens hetaste back just nu?
Kanske, iaf en av dom!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Det låter nästan som att jorden gått under.. visst spelet var inte bra idag, men å andra sidan så får väl alla lag nån gång under säsongen göra en plattmatch, med all rätt.. Tycker det är lite synd att vissa spelare ska spela med spelare som ej är av samma "typ".. tex Widing som är en riktig powerforward, han ska ju inte lira med Herman och Karlsson.. spela honom med Spets och en center som är bra på att checka.. Almtorp tex? Tycker bara att Molin, Almtorp, Angell och Månsson var godkända.. resten kan klart bättre!
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
JanT: Ja, poffas analys är helt Ok.
Sen finns det väl egentligen inte så mkt mer att säga än: Snopet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Poffa: "sylf: Satt och såg matchen och jag tycker ni gräver ner er själva lite väl djupt, just nu. Liknande saker händer alla lag och Brynäs spelade rätt okej fram till 1-1."

"gräver ner er själva lite väl djupt"???

Grabbarna härinne har på sin höjd skrapat lite på det översta förnalagret i kväll....Det finns oanade djup i denna GB. ;-))

Håller med dig i din analys av matchen. Angell/Sundqvist tycker jag förövrigt personifierade Brynäs agerande i kväll tillsammans med Widing/Karlsson/Hermansson.

Slarviga uppspel och många tappade puckar. Backparet noterade -3, Widing/Hermansson -2
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Bissett19: I 4-3 läget så stod Angell länge och ville spela men Boork valde att köra med andra spelare... Angell var visst inne på ett par mål bakåt idag men det berodde knappast på dåligt spel från hans sida.

Som sagt var, det ska bli högintressant och se hur Boork gör, för allt har fallit sedan han började bolla runt med manskapet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11

GävleLasse: Angell tyckte jag ej man såg röken av,tycker han används på tok för lite i Powerplay,speciellt i det 4 mot 3 läget som Brynäs hade i andra perioden när Bäckis o Sjödin stod o "bolla gris" till varann,där saknade man Angells skottvilja.

Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
LL: Den statistiken ger jag inte mycket för.. Som det verkade så förlorade Brynäs de viktiga tekningarna. Främst de i offensiv zon i PP.

Nej det var få i Brynäs som får godkänt av mig ikväll... Sperrle, Angell och Månsson, resten underkänt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: "Hur många promille hade Brynäs i tekningarna idag?"

Brynäs vann tekningarna med 44-25 enligt Hockeyligans statistik.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: 637 promille
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
GävleLasse: 44-25 i tekningar till Brynäs enligt HL.Men de "viktiga" teken förlorades väldigt ofta.Varken Boork eller Brynäs hade nån bra dag på jobbet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Jompe: Skitmatch, plattmatch och passivt agerande i båset.

Luleå gör 1-2, vad gör Boork.. jo, han slänger in fjärdekedjan...

Hur många promille hade Brynäs i tekningarna idag?

Det verkar som att Boorken har rört till det för mycket med alla byten i formationerna.

Jag ser med spänning fram emot vilka åtgärder Boork gör till på torsdag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Så det var Sjödin som levererade den där smörpassningen till Lulespelaren? Försvarsspelet verkade vara under all kritik idag, av TV-bilderna att döma. Passivt, står och tittar på, fatala felpass kring egn kasse.

Malmö på torsdag blir ingen picknick, om någon hade trott det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Bissett19: Nä det är inte alls bra! Det enda som är bra efter karjal är väl att vi trots allt fått med oss poäng trots dåligt spel. Men som sagt var, kanske hade det varit bra att förlora någon av de matcherna också...
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Gusten: Nej men trots allt så är det fem poäng som vi skrapat ihop där,o de ska vi kanske vara glada över,men jag förstår vad du menar;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Luleå 28/11
Bissett19: Ja och förutom Luleå så är det de formsvagaste vi har mött. "Bragderna" mot LHC kanske inte var så jävla mycket att hänga i julgranen
Kommentera

794040 · »