Brynäs IF

726183 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs - Modo 2024-10-14

« · 2749143 Till forumet


Brynäs - Modo 2024-10-14
Matchtråden härmed öppnad.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Officiella hemsidans information inför kvällens match mot tabelljumbon Modo.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Årets viktigaste match såhär långt. Oerhört viktigt att tvåla till MoDo idag. Drömmen vore om vi kunde vinna komfortabelt, gärna varsitt mål och bra spel av Schroeder och Lindblom.

Samt en stenhård, lite på gränsen till onödig men ändå regelrätt tackling från D’Astous på någon liten kelgris i MoDo som JFK kan hänga upp sig på. Då hade jag myst.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Cardigan Daffipoff: Hade uppstått total kalabalik om Dasset smäller på en Modoit, helt underbart att bevittna i så fall... (önskar självklart ingen skada)
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Finns ändå en lite oro inför matchen ikväll. Såg sista två perioderna mellan Modo-Luleå och så usla var inte Modo, de skapade mycket men hade inte många marginaler med sig. Går vi in i den här matchen lite slappt och tror det löser sig av sig själv för det är jumbon vi möter kommer Modo kunna straffa oss. Vi kommer behöva samma disciplin och inställning som i vilken match som helst.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Cardigan Daffipoff: Modo påminner mycket om Brynäslaget som åkte ur. Ranta är deras Timashov, Jasek är deras Palve och så vidare. Flera av de tilltänkta offensiva spetsarna är humörspelare som spelar mycket solo, precis så var det i Brynäs också.

Samtidigt är det nog inget bra läge att möta Modo nu. De torskade med 0-5 hemma mot Luleå men när man ser highlights inser man att resultatet inte speglade chansskapandet. Det är lätt hänt att underskatta Modo och de kommer säkert ge precis allt för att vinna, så jag tror det blir en svår match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Stenhårt jobb över 60 min är det som gäller ikväll. Spelar vi på som vi gjort och kan så kommer målen att komma, varför inte ikväll? Pucken ska sitta i kryllan som en viss skribent brukar skriva.

Sen blir det så klart roligt att se antalet inlägg gällande domarna från Bagdad Bob…
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Jugge: Tycker det är dags för lite medstuds för andra-kedjan, varför inte idag? Ketchup-effekt och 3 gjorda mål av den kedjan kan vi väl säga?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Brynäs spelade också ut Oskarshamn och andra bottenlag sett till målchanser men torskade stort ändå. Anledningen var att vi alltid hittade sätt att förlora på. Detsamma gäller Modo.

Tycker man ändå ska gå efter resultaten och inte spelet. Om man förlorar med stora siffror flera gånger trots ”bra spel” är inte spelet bra utan dåligt.

Kolla bara denna statistik.
Uppladdat:

450x300-img4824.pngimg4824.png

Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Slaven82: Modo spelar på samma sätt som dom flesta "experter" påstod att Timrå skulle spela. Full fart framåt och totalt glömma defensiven!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Slaven82: Haha statistiken från den där matchen är faktiskt helt otrolig!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Slaven82: När man kollar på hur stora klubbarna är känns det nästan overkligt att Brynäs kunde torska med 7-1 mot Oskarshamn. Långt ifrån säkert att vi någonsin får se Oskarshamn i högsta serien.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Tom Topp: Jag tror att många felaktigt stämplar offensivt skickliga spelare som dåliga defensivt. Många gånger är de offensivt skickliga spelarna bra över hela banan, medan vissa defensivt skickliga spelare som är usla offensivt helt felaktigt benämns som "bra tvåvägsspelare". Om du bara är bra defensivt är du ju inte bra i två vägar.

Brynäs har ganska många spelskickliga backar som en del bedömare bara antagit är värdelösa defensivt eftersom de kan åka skridskor och är duktiga med pucken. Det är ett ganska puckat resonemang.

Ett lag anfaller och försvarar med alla fem utesplarna. Spelet begränsas om någon på isen inte kan delta åt båda hållen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Oskarshamn var verkligen ett "boogeyteam" för oss. Jag kan inte minnas en vinst mot dom så här på rak arm.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Blir det modos kväll idag eller vinner vi enkelt där
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Jo och det är väl en tränares uppgift att motivera. Jag har tittat lite på Modos matcher i efterhand, och dom har några som glider hem i backchecken, alternativt åker dom och byter! Som exempel kan vi då ta Dahlen som sölade när han skulle byta, Jokinen lät honom stå över två byten på direkten! Men så jobbar Dahlen över hela banan nu också!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Jag såg andra halvan typ av modo/Luleå. Och visst hade dom chanser, men den stora känslan fram till 0-3 var ändå att modo var blöta i avsluten. Påminde väldigt mycket om Brynäs året man åkte.
En del spel i anfall, men fick inte in pucken.
Hoppas att krutet är blött även ikväll.

Men vi får ge dom någon jinx inför matchen. Så stort fokus på Brynäs och att genomföra matchen bra.

Edit. Katten är gäst i veckans podd av Shot the puck oxå.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Brendl och Davydov kan man påstå hade lite brister i defensiven 🤩😅😇
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Silfverkroken: Håller med om att allt kan hända ikväll och starten är viktig. Det kan faktiskt bli avgörande vem som gör första målet. Special teams måste sitta och bättre pp efterlyses.
I vilket fall, det skall bli kul att åka upp ett blandat gäng för måndagshockey i Gävle och förhoppningsvis också åka hem med tre poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Djoos med på lagträningen idag och närmar sig spel. Dag-dag närmare än vecka-vecka enligt han själv!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
saile39: borde väl vara spelklar på torsdag kan man tycka, ska bli intressant med backsidan idag med tanke på lindstein bänkningen mot Malmö, blir de persson-Andersson och astous-söderström eller fortsätter man med lindstein-Andersson och Persson 7:a
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Aaaa: Ja jag tänker också att Djoos kanske spelar på torsdag. Som han själv beskriver det i artikeln:
"Jag hade gärna spelat idag, och hade säkert kunnat, men man får inte vara dum, säger Djoos"

Så låter det ju inte som att så mycket hämmar honom längre. Men förmodligen dumt att slänga in honom direkt när han inte ens tränat med laget (mer än 1 träning) när vi klarat oss bra utan honom. Men himla skönt att han är tillbaka! Ska bli så kul att se honom spela igen vare sig det blir på torsdag eller inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Gavve: Frågan är om han följer med på kommande roadtrip norrut och tar några minuter som sjundeback där?
Kanske inte på Perssons bekostnad men kanske på Lindbom d.y..
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
mk: första perioden hade Modo grymma chanser ...orättvist med 1-0 ledning till Luleå...hade Modo fått första målet så hade det nog blivit en helt annan match
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Guldtigern: Ok. Som sagt. Jag såg bara andra halvan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
mk: vi ses ikväll, dempa är på plats!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Lycka till ikväll! Med vår nuvarande form är jag glad bara vi får in en puck i mål. Blir nog 4-1 till Brynäs.

Skippar dock att vara på plats, utan stannar kvar ute på Norrlandet. Känner mig inte så sugen att se en storförlust på plats. Kanske kommer förbi monitor erp till vårt nästa möte (om vår form är någorlunda bättre då).
Kommentera


Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Specter: Jag tror det blir en tuff match, såg att Modo gjorde saker klart bättre mot Luleå trots 0-5 förlusten. Brynäs har ju haft liknande problem med målskyttet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Silfver: känslan är att han följer med och om han inte spelar torsdag så spelar han nog lördag, tror inte Lindblom rycker då det är bra att ha 13 forwards. Man undrar ju hur dom ställer upp backsidan med djoos tillbaks då djoos innan skada spelade med astous men han är väldigt bra med Söderström och Söderström hade man velat ha med djoos också
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Aaaa: Med samtliga backar tillgängliga skulle jag vilja se följande uppställning:

Djoos - Söderström
D’Astous - Andersson
Berra - Kinnvall
Persson - Lindstein

Hoppas inte det finns risk för underskattning idag pga modos säsongsinledning och att vi slog dom enkelt på försäsongen.

Berra får gärna inleda som mot Malmö där han hade 2 tunga tacklingar efter 16 sek i första bytet. Sen följer Charlie upp med ett par till. Visa att dom inte har ett skit att hämta i vår borg.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Det är nästan fullsatt ikväll också, på en jäkla måndag! Fy tusan vad underbara alla är som ränner på hockey hela tiden!

Edit: Jämför med de fem första hemmamatcherna från 2018/19-säsongen:
Frölunda: 5655
Växjö: 3749
Timrå: 4219
Skellefteå: 4566
Örebro: 4312

Cred till Erik Karlsson på GD för publiksiffrorna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
SuneMangs: 3749 är galet lågt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
SuneMangs: Borde vara ett hyfsat hemmasnitt efter den här matchen har de varit under 7000 nån match?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
SuneMangs: Positivt överraskad. 3 hemmamatcher på kort tid och Modo är inget publiklag, undantaget när Foppa gjorde comeback och alla arenor sålde slut eftersom alla ville se honom.

Tror att många vill se hemvändarna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Greatredwing : Vi snittar i dagsläget över 7500 per match, också enligt Erik K på GD.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: MoDo inget publiklag? Vad fasen baserar du det på? :D

Shls statistik från ifjol säger annorlunda. Ska bli spännande att höra ditt svar. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Rösta Ludde till veckans räddning! Otrolig räddning!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Specter: Tror Peja menar från Brynäs perspektiv. Brynäs-MoDo har aldrig framsått som en publikmatch ur vårt perspektiv, förstår att det ser annorlunda ut när Brynäs kommer till Ö-vik ;) Men vi har historiskt svårt att locka publik till t.ex Skellefteå, Växjö, Örebro med mera...
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Samsung: Till raden av spelare som hade brister i defensiven kan vi lägga Lars-Göran Nilsson. Wille Löfqvist sade en gång att Nilsson var så offensiv att de bara sågs på julfesterna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Slaven82: det var väl innebandy samtidigt. Dom gillar sånt i den där stan!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
mk: Vem är katten?
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Specter: En säsong är inget bra sample size. Särskilt för en nykomling.

Tänkte dock ur Brynäs perspektiv. Leksand, Djurgården, Färjestad, AIK och ibland Timrå (stort bortafölje i vissa matcher här) brukar vara de som lockar mest publik i Gävle, även om speldagen också är en tung faktor.
Kommentera


Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Specter: Måste vara slumpen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
JawKee: Söderström
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Jompe: Enligt Lars-Göran sågs dom på guldfesterna också.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
JOS: Pigalle också skulle jag gissa
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja:
Många vill se säsongens hittills enklaste tre poäng.
That's the Brynäs way!
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Inga förändringar i kedjorna. Förståeligt, men.. jag tycker man bör försöka göra något åt andra kedjan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Lena Sundqvist som kommentator.😔
Kommentera

« · 2749143