Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Skellefteå

« · 1525755 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Skellefteå

Fy SATAN vad Anders kommer klaga nu. Hahaha vad jag ser fram emot detta :D

HÄRLIG SEGER GUBBAR!!

Kommentera

sylf: Bert grinar nästan i båset!!!

Fan vad starka vi är...delad serieledning med Modo. Samtidigt känns det som det finns massa att ta av i det här laget!

Kommentera

MarcusElving: Otippat att damp käringen ska på Kroken efter avblåsningen.
Kommentera

Och folk pratar om Alexander Steen?

Lindholm!!!

Kommentera

Näe, fan vad samlad han var Anders. Haha han kämpade väl rejält med att hålla tillbaka där.
Kommentera

MarcusElving: Forsberg gråter ut i CMore..."förtjänta minst en poäng". Man vinner poäng, man förtjänar dem inte...
Kommentera

MarcusElving:fyfan vilka sköna 3 poäng!! Måste säga att Brynäs är långt ifrån katastrof, tror grabbarna i laget känner en viss trygghet och litar på varandra..det syns. Brynäs är just nu som en golfspelare med hyfsad sving som ändå scorar riktigt bra :-) tänk när vi putsat till vår sving lite, då jäklar :-)
Kommentera

Ja lagmoralen går ju icke att klaga på iaf!

Brynäs-Timrå 3-2 (från 0-2)

Frölunda-Brynäs 1-2 (från 1-0)

Brynäs-Rögle 4-3 (från 0-2)

Brynäs-Skellefteå 3-2 (från 0-1, 1-2)

Kommentera

Jag hoppas att Jonsson är bänkad till nästa match i vilket fall.
Kommentera

90Steen_:

Tänk vad bra det kommer bli när de börjar spela bra också. :)
Kommentera

Nu väntar Växjö och AIK i våra två kommande matcher - vill vi hänga med däruppe ska det vara 6 poäng. Sedan väntar jättematch nästa fredag i Övik. Kan bli en jävla batalj.

God kväll kära Brynäsbröder.

Kommentera

MarcusElving:

Finns alltid något eller någon att klaga på. :) På bänken blir säkert Lars bättre.
Kommentera

Riktigt bra match mellan två topplag. Kunde slutat hursomhelst men ännu en gång visar. Brynäs enorm moral. Ändå känns det som det finns betydligt mer att plocka ut av flera spelare. Firma Järnkrok-Lindholm helt outstanding!
Kommentera

Johan Norrström: Ja, Lasse hade lika gärna kunnat vara anledningen att vi förlorade idag men han hade flyt.

In med Djoos igen.

Lasse hoppas jag inte spelar i Brynäs nästa säsong så om han blir bättre eller ej rör mig inte.

Kommentera

MarcusElving: Nja, Löf's insats vid 1-2 målet är ganska signifikaivt för hans passiva spel. Vi kan inte ha backar så åker med dumstrut på skallen.

Jävla skön seger och cody gjorde en väldigt bra insats. Han kommer att bli nyttig som fan.

Kommentera

Slajsarn: Spelar ni match mot Frölunda idag också eller har Csports rört ihop det som vanligt?

Edit: Eller det kanske inte är någon huvudsändning idag?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bra med seger!

När kommer Dennis Persson tillbaka?

Kommentera

Anders Berg: Skulle vara skönt om han kom tillbaka snart. Han var riktigt stabil innan skadan.
Kommentera

Anders Berg: Långtidsskadad, in med en NHL back! ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Det är nog tur att Brynäs inte styrs och tränas av någon på detta forumet.
Kommentera

Riktigt gött med 3 poäng. Lindholm så jävla bra. Tyckte Cody såg bra ut också. Det märktes att han inte riktigt var inne i spelsystemet, men oj så kylig han är med pucken. Blir nog skitbra det här.

Molin och löf får dock inte gå bort sig sådär, kunde kostat oss 3 poäng.

Kommentera

Johan Norrström: Det får du tycka, respekterar din åsikt.

Själv står jag för att jag inte vill ha kvar Jonsson i laget. Han kostar väldigt mycket pengar och är gång på gång Brynäs svagaste spelare.

Kommentera

MarcusElving: Fuck Yeah!!!
Kommentera

MarcusElving: Konstig match egentligen. Båda lagen turades om att dominera matchbilden, precis som i finalerna. Segern hade kunnat gå till vem som helst, tacksam för 3:an den här gången!

Starkt av Brynäs att leda serien, trots att man inte spelat på topp i nån match ännu.

Kommentera

Johan Norrström: Konstigt att Franson kan göra en bra match efter ett låååångt uppehåll när Jonsson... aldrig kan göra en bra match?
Kommentera

sylf: Nja, 2:a på sämre målskillnad,  ;)
Kommentera

Mycket gnäll på Lasse ser jag.

Vad tycker ni om Molins ingripande på Skellefteås första ? Vad tycker ni om Löf på andra målet ? Två riktigt riktigt dåliga ingripanden. Kritiseras den som kritiseras bör.

Och ja just det... Fan vilken skön seger.

Kommentera

Anders Berg

Oj!? Har Franson också kommit tillbaka från en operation och ett längre skadeuppehåll? Det var mer än jag visste.

Snacka om att jämföra äpplen med päron.
Kommentera

... men; Löf och Jonssons kontrakt är dyrare än Djoos' kontrakt, så därför får de givetvis spela (jo, jag minns att Jonsson var bänkad förra säsongen). Hursomhelst; Persson ska ju in i laget igen och då måste någon flytta på sig. Utlåning på någon? Eller är Franson snart i NHL? Många frågor - svaren kommer dock framöver.
Kommentera

Davey_22:

Visst är det glädjande när de vinner. :)
Kommentera

Johan Norrström: Nej, men han har inte spelat match sen i våras. Bra dock att någon tror på "förstebacken" Jonsson! 
Kommentera

Både Molin och Löfs dåliga agerande har kommenterats under kvällen, precis som sig bör.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg:

Ingen vidare jämförelse med andra ord. Franson har haft en normal försäsongsträning. Lars har rehabtränat.
Kommentera

Molin är junior och dessutom forward som råkade hamna i backposition och gick på en dragning. Han kostar inte Brynäs några pengar heller.

Jonsson däremot, han kostar väl runt 200.000 i månaden och spelar på positionen back. Ändå gör han likadana och värre missar än vad Molin gjorde idag.... varje match....flera gånger per match.

Snälla, det går inte ens att jämföra.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: men molins och löfs lön är väll knappt hälften av vad LJ har?
Kommentera

Johan Norrström: Rätt o riktigt, frågan är hur länge fanskapet ska rehabträna, sådant gör man väl innan man kliver in på isen, inte mitt under brinnande säsong :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Absolut,men ser inte att särskilt många tycker de ska bänkas, likt Lasse.

Enligt mig är Löf sämre ikväll och han har ändå fullgod matchvana i kroppen. Men men.. Alla är givetvis berättigade sin åsikt.

Kommentera

MarcusElving: Jag trodde att alla var rörande överens om att ålder,lön,m.m inte var intressant ? Gör man ett misstag så gör man ?

Det brukar vara mottot.

Kommentera

Johan Norrström: Har Franson haft en Normal försäsongsträning?

han har tränat ensam eller med några polare. Inte tillsammans med nåt lag.

Jonsson är fullt införstådd med spelsystem, hur man spelar på stor rink och har ALLA förutsättingar att göra ett bättre jobb.

Franson kommer in som helt ny med ett par träningar i kroppen, har NOLL vetskap om hur vissa spelare agerar på banan. 

Har Jonsson rehabtränat sedan säsongen 10/11? Han var BÄNKAD stora delar av förra säsongen.

Kommentera

Davey_22: Löf var ju inte sämre en Lasse, Löf gjorde en miss som tyvärr straffade sig.

Jonsson gjorde 3-4 missar som lyckligtvis inte straffade sig. Jag känner mig mycket säkrare när Löf är inne på banan jämför med Lars Jonsson.

Kommentera

Davey_22: Enkelt att skylla alla misstag under en match på LJ, då slipper man göra några djupare analyser. Han överarbetar lite för mkt och känner säkert pressen att vara kreativ med pucken, det har ju alltid varit hans styrka. Får se hur länge TJ har tålamod, svår avvägning eftersom det bara finns en medicin i LJ:s situation: istid.
Kommentera

Tycker LJ får för mycket oförtjänt kritik nu. Visst, han fumlade någon gång men det var helt klart andra som spelade sämre. Tyckte han gjorde det bra i offensiv zon vissa gånger. Hoppas att han blir mer stabil ju mer han nu får komma in i spelet...

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Skillnaden är att Lasse gör fan så många fler misstag än vad Löf och Molin gör tillsammans för den dubbla lönen...
Kommentera

MarcusElving: Det som förvånar mig när ni snackar om Jonsson är att ni nästan verkar anta att man kan bryta ett kontrakt bara så där. Det skulle ju lika gärna kunna bli som med Wahlberg dvs att Brynäs får betala en fet jävla lön till en kille som bokstavligen inte gör någonting, samtidigt som man skulle röra om rejält i gruppdynamiken. Jag tycker dock att han är på bättringsvägen. Han gjorde några riktigt bra byten idag, men skulle ändå önska att han spelas i form via J20-laget istället. Särksilt nu när Djoos har imponerat.
Kommentera

MarcusElving: Jag tycker definitivt Löf var sämre ikväll, men det kan vi säkert diskutera i en evighet utan att komma överens.

Jag tycker även att Löf spelat osäkert i ett antal matcher nu.

Kommentera

Peja: Jag har aldrig sagt att man ska bryta kontraktet. Jag har sagt att man absolut inte bör förlänga det. Nästa säsong kan man lägga de pengarna på något vettigt istället.

Kommentera

Slajsarn:

Du och och några andra här väljer ju att förbise varför Jonsson varit bänkad. Dessutom satt han ju inte bänkad hela förra säsongen. Tvärt om började han ju förra säsongen riktigt bra. Sedan förstördes säsongen av skador.

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Jaha, men hur dålig Löf än är så blir inte Lasse något bättre för det.
Kommentera

Davey_22: Du är inte ensam om att tycka det. Att säga att Löf gick bort sig en gång stämmer ju inte riktigt. Jag la märke till flertalet gånger när han ger bort pucken via dåligt pass under matchen...
Kommentera

« · 1525755 · »