Brynäs IF

727033 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs-Södertälje.

« · 634302 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Södertälje.
Lunkan: Här följer lite statistik,Brynäs vs Södertälje!!

2005-10-06Brynäs IF - Södertälje SK3 - 1
2005-10-04Södertälje SK - Brynäs IF1 - 1

Elitserien 2004/2005
2005-02-05Brynäs IF - Södertälje SK2 - 4
2005-01-10Södertälje SK - Brynäs IF4 - 0
2004-11-18Brynäs IF - Södertälje SK6 - 7
2004-10-14Södertälje SK - Brynäs IF1 - 4

Elitserien 2003/2004
2004-02-14Södertälje SK - Brynäs IF4 - 0
2003-12-28Brynäs IF - Södertälje SK3 - 4
2003-11-02Brynäs IF - Södertälje SK3 - 0
2003-09-30Södertälje SK - Brynäs IF4 - 5

Elitserien 2002/2003
2003-02-11Södertälje SK - Brynäs IF5 - 3
2002-12-12Brynäs IF - Södertälje SK2 - 1
2002-11-16Brynäs IF - Södertälje SK1 - 4
2002-10-10Södertälje SK - Brynäs IF6 - 3

Elitserien 2001/2002
2002-01-31Brynäs IF - Södertälje SK5 - 3
2002-01-08Södertälje SK - Brynäs IF4 - 5
2001-11-01Brynäs IF - Södertälje SK2 - 3
2001-09-27Södertälje SK - Brynäs IF2 - 5

Kommentera

Hence: Hoppas även
dom här herrarna kan blixtra till i anfallszon

Malmström-Bäckström-Molin
Kommentera

JanT:
Tror inte heller vi kommer kunna föra spelet, tyvärr... Men tror inte vi har laget till det nu. Möjligtvis vår första-femma med Månsson, Dackell, Lind som kan föra spelet..
Vi får gneta, kriga och powerplaya oss fram till en hård seger med 3-2. Kommer bli en sån där nervös jobbig kväll igen... :S
Kommentera

Jompe: Vi kan ju inte hålla på och förlora i all evinnerlighet...Tror tyvärr att det blir gnetspel ikväll. Individuella misstag kan bli avgörande.
Kommentera

JanT: Tror också att det blir en riktig gnetmatch ikväll, såvida det inte blir några tidiga mål som öppnar upp spelet. Jag tror vi vinner ikväll; känns som om det är dags för det nu. Förlorar vi ikväll tror jag att vi får svårt mot Leksand på lördag.

Allt beror på hur Boork väljer att spela laget. Satsar han på tempofylld anfallshockey bör vi ha en chans, men ställer han upp laget i mittzon blir det 60 minuter ställningskrig. Vi är hemmalag och ska föra spelet.
Kommentera

Huss: Brandner har tydligen bara producerat 3+2 på hela hösten. Mapletoft 3+4 på 7 matcher.....Med facit i hand skulle mormor ha slagit till direkt där!
SSK påminner mycket om BIF i höst, det lär bli en jämn historia.
Kommentera

JanT: Precis, SSK har starka backar men framåt ser det inte farligt ut. Med undantag av 3e linen som ser oerhört kreativ ut.
Kommentera

70 Rodrigues: 3:e femman ser vass ut, i övrigt inte speciellt skräckinjagande....Line 1 & 2 lär dock bli tunga att möta.

Vad har Brandner sysslat med i höst?
Kommentera

65selander:Södertäljes lag ikväll (prel)
Målvakter: 22. Rastislav Stana (31. Magnus Lindqvist)
Förstafemman: 8. Henrik Petré, 37. Petri Liimatainen - 14. Robert Carlsson, 21. Erik Norbäck, 9. Anders Burström.
Andrafemman: 55. Jan Huokko, 16. Daniel Ljungqvist - 29. Tomas Kollar, 23. Gabriel Karlsson, 10. Per-Åge Skröder.
Tredjefemman: 38. Pasi Petriläinen, 78. Josef Boumedinne - 24. Jörgen Bemström, 27. Anze Kopitar, 84. Dragan Umicevic.
Fjärdekedjan: 26. Christop Brandner, 12. Justin Mapletoft. 20. Mirolsav Zalesak.
Extra back: 44. Timmy Pettersson
Kommentera

Kvällens utsända är:
HD Pehr Claesson, Alvesta
LM Leo Takula, Hofors
LM Peter Lyth, Tullinge

Försökte hitta på SSK's hemsida om vilka som skall spela och inte men där är det locket på.

Kommentera

Björne tillbaka ikväll mot SSK
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan du ge dej f-n på!!!
Kommentera

JanT: Det gäller väl alla härinne isf???
Kommentera

70 Rodrigues: "Är man inte riktigt säker på en sak, är man gärna tvärsäker." ;-))
Kommentera

sylf: He he!!!
Kommentera

sylf: Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Siktar du på nobelpriset eller :-)
Kommentera

70 Rodrigues: ÅTERGÅR TILL TRÅDEN BRYNÄS-SÖDERTÄLJE som är matchen imorgon

Skönt att Björne är tillbaka då kan vi hoppas på en efterlängtad seger.
Bara de inte tänker nu får vi inte förlora, utan kör bara på så vinner vi med 5-3!
Kommentera

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. Brynäs IF anno 2005!!!!!!!!!!!!
Kommentera

"No person can be a great leader unless he takes genuine joy in the successes of those under him." med tanke på Boork :-)
Kommentera

Ove Myling: Mer allsvenska spelare inför nästa säsong. Boorken planerar för framtiden...
Kommentera

70 Rodrigues: Jag idkar inte rusdrycker........:-)
Kommentera

Bissett19:"När du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." Eller vad säger du :-)
Kommentera

Ove Myling: färre egon
Kommentera

munkas: lägre genomsnittsålder
Kommentera

Bissett19: Mer plats i omklädningsrummet.
Kommentera

sylf: Färre finnar:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Lägre lönekostnader! Mindre materialåtgång!
Kommentera

Finns det verkligen ingen som kan svar på vad Leif Boork har gjort för Brynäs IF som förening, och vilka positiva resultat har det fört med sig isf?
Kommentera

70 Rodrigues:
Spaltmeter i tidningarna...
Kommentera

70 Rodrigues: Öhrstedt fick tydligen sota för blundern i Måndags mot DIF!!!
Kommentera

claesw: Var det inte mot Skellefteå? Och jag har för mig att Thelven satte dom sista 2 puckarna från blålinjen.....
Kommentera

Vad har Leif Boork gjort för Brynäs IF som förening och vilka positiva resultat har det fört med sig isf???
Kommentera

70 Rodrigues: Kul att se att Björne är med igen. får hoppas att han är riktigt, riktigt spelsugen.

Undrar varför Örat sitter på bönken? ;-)
Kommentera

Laget imorgon:

Målvakt: Korhonen

1:a Sundqvist-Kuparinen Månsson-Lind-Dackell

2:a Casselståhl-Sjödin Aarnio-Almtorp-Spets

3:e Lavins-Johansson Malmström-Bäckström-Molin

4:e Danielsson-Almtorp-Gellerstedt

Extra backar: Andersson och Öhrstedt.
Kommentera

Huge: Du behöver ju inte svara på alla sandlådeinlägg (74050),fortsätt debatteringen om Brynäs ist..........
Kommentera

74050: "Huge & Gävle-Lasse:

Samma sandlåda.

Att ni orkar... Pust"

Exakt.
Samma låda som du själv sitter i.
En del barn är bara lite mer högljudda än andra..... :-)
Kommentera

Lunkan: 0-3. Vi kommer dominera första 10 i andra perioden, det kan vi ta med oss till Leksandsmatchen
Kommentera

Huge:
Han hade inte mer än gått så plockade Boorken(?) ut målvakten, och det tyckte man då var mkt djärvt gjort, eftersom det återstod minst 2 minuter.
Iaf, pucken i mål och 2-4, fortsatt ingen målvakt i djurgårdskassen och ännu ett mål. Otroligt nog så lyckade man även kvitter och det slutade oavgjort om jag inte minns helt fel.

Jag var faktiskt på den matchen, och visst blev det oavgjort- dessutom hade dif ett jätteläge att även göra 5-4...
Kommentera

sylf: Årets hittills viktigaste match i morgon, hur går det?
Jag sticker ut hakan och säger målsnålt ;) och dessvärre inte bättre än 2-2.

Fler tips?
Kommentera

Lyck: Stämmer! Han stod nästan på knä och fick in den mellan benen helt ren framför kassen.( sett från bänk 11,plats 32)
Kommentera

Huge: Efter att ha kollat så hade vi 32 pinnar vid omgång 28 förra året.
8 vinster 2 OT vinster 4 oavgjorda och 14 förluster.

Detta mot årets 6 vinster 1 OT vinst 9 enpoängare och 13 förluster
Kommentera

Huge: Allt löser sig självt, när nästa kille vägrar spela med stukat självförtroende.
Kommentera

Huge & Gävle-Lasse:

Samma sandlåda.

Att ni orkar... Pust
Kommentera

Huge: Men att tillföra fler spelare "puckplockare" gör ju inte laget bättre. Kanske att de som tränar efter brynäs blir glada när puckarna plockas bort snabbare än på mycket länge. ;)

Att det är lite upp och ner, mest ner jämfört med förra året vet jag inte om jag kan hålla med om. Tittar man på statsen så är vi faktiskt sämre i år än förra året. Skillnaden ligger i att laget inte faller igenom helt i år. Men spelar det nån roll om man förlorar med 4-2 eller 6-2? Ja enligt statistiken gör det faktsikt det, för det ger en snedvriden bild av sanningen. Vi ÄR inte bättre än förra året, inte om man ser rent krasst på tabellen, på vinster och förluster.

Orsaken till motgångarna förra säsongen var många, främst var det ju struet med tränarna. Men den största orsaken var det skador. Saker som ingen kunnde "rå för". Skillnaden i år är att de flesta av orsakerna är självförvållade.
Kommentera

GävleLasse: "Jag bygger mina uttalanden på det som faktiskt gjorts. Vad han uträttat i laget sedan han kom."

Ja, det gör jag också och hittills tycker jag att det ändå ser hoppfullt ut, även om det för dagen går trögt.
Vi har fått en bättre stabilitet i spelet, om man ser det i stort.
Lite upp och ner ibland men iaf mkt bättre än fjolåret.
Och det är den här stabiliteten som det gäller att bygga vidare på, även om det i många otåligas ögon går oerhört långsamt.

Visst finns det en rangordning i laget, men den ordning du hänvisar till tror jag är av en helt annan karaktär än den som Boorken vänder sig emot.
Dackell, Sjödda, Molin och även en del andra visar på isen att dom gör lön för pengarna och att dom inte plockar puckar efter träningen bryr sig nog Boorken knappast om.
Tror istället att han tycker att det kan vara bra för de lite yngre att lära sig sin plats sas. På ett positivt sätt och lite med glimten i ögat...
Kommentera

Huge: Jag bygger mina uttalanden på det som faktiskt gjorts. Vad han uträttat i laget sedan han kom.

Allt snack om att visa på träningarna osv. Jag kan ju säga att det är inte Sjödda, Molin, Dackell eller nån annan av de gamla rävarna som stannar kvar och plockar upp puckarna efter träningen. Nej visselpipan hinner inte ens eka ut förrän nämnda spelare gått av isen.

Så visst finns det en "rangordning" bland spelarna, men den rangordningen märks inte i produktionen. Så det där med att bryta trender och få alla att vara lika mycket värda i laget "oavsett vad det står på tröjan" har man inte märkt mycket av.

Skulle Andreas Johansson skriva på för Brynäs så är det ett tecken på att man satsar och drar åt rätt håll. Det är såna signaler som Brynäs behöver visa för supportrar och sponsorer och inte minst för laget.

Brynäs har nog med problem ändå för att behöva ta sig tid att skola in nya killar utan större erfrenhet.

Men ett par kanonvärvningar skulle inte dra ett streck över det som varit. Boork HAR utvärderat och handlat fel i mina ögon. OM detta blir Brynäs fall eller räddning återstår att se.
Kommentera

Lyck: Ja, då var det samma match vi menar.
Men är det ingen statistikbitare som kan få fram ifall Kenneth kvitterade eller ej?
Jag stod på ståplatssidan mot Nynäsvägen och gungade armkrok med övriga brynäsare när Willy helt riktigt på knästående lyckades få in trissan på ngt sätt.
En annan rolig incident med nämnda kompis som drog hem, var en match där Djurgården låg under mot Björklöven (tror jag det var) med 1-4 och det var en eller två minuter kvar.
Min kompis, som gärna drar iväg innan matchslut som bekant, drog även nu iväg i besvikelsen efter en förlust.
Han hade inte mer än gått så plockade Boorken(?) ut målvakten, och det tyckte man då var mkt djärvt gjort, eftersom det återstod minst 2 minuter.
Iaf, pucken i mål och 2-4, fortsatt ingen målvakt i djurgårdskassen och ännu ett mål. Otroligt nog så lyckade man även kvitter och det slutade oavgjort om jag inte minns helt fel.
Snacka om lång näsa på min kompis då han kom hem och skulle kolla sporten...
Kommentera

GävleLasse: Boork har sagt att han inte drar sig för att bänka eller i värsta fall kicka spelare, trots ett bra CV, om dom inte anses prestera eller rätta sig efter det som gäller.
Det är inte samma sak som att han ALLTID agerar på detta sätt.
Mig veterligt så har han heller aldrig kategoriskt sagt att det bara är spelare från lägre divisioner som gäller.
Eller att spelare med utmärkta CV alltid skulle vara bannlysta.
Är övertygad om att en spelare som ex Andreas Johansson skulle tas emot med öppna armar.
Där har du en spelare med kombinationen utmärkt CV, bra spelare över hela banan och i övrigt kvalifikationer som är önskvärda och eftertraktade.
Kommentera

« · 634302 · »