Brynäs IF

727631 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Södertälje.

« · 633893 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Södertälje.
Huge: Nej då stod han och talade om hur dåligt självförtroende laget har. Detta började han redan med innan serien ens satt igång. Kanske inte i svart på vitt men jag tror att uttalanden direkt till supportrar räknas det med. ;)
Kommentera

sylf: Som jag såg det från bänk 4 så låg Willy ner på isen och lyckades svepa in pucken med utsträckt klubba i en hand. Tror det var Kalle Lilja som blev ifrånåkt och fällde honom.
Kommentera

GävleLasse: "Å ända stod Boork och talade om att det sitter i väggarna..."

Ja, men då talade han väl mest om att vi i slutskedena av vissa matcher kanske känner av de gamla synderna.
Och inte att det alltid skulle vara orsaken.
Lite proportion, tack...
Kommentera

sylf: Ja, du sa ju att du aldrig skulle tro på mig igen.
Och det gjorde du rätt i.... ;-)))

Var det Kenneth som kvitterade då?
När jag tänker efter så såg jag faktistkt en match på Hovet med en djurgårdskompis. Då hade inte Djurgården förlorat på minst lika många omgångar som vi förlorat. Kan det ha varit samma match eller var det ngn annan månntro?
Iaf, vi vann ju den här matchen och han blev så jävla sur, så han drog rätt hem till Tyresö efter matchen.
Utan mig, som hade fått skjuts dit, då jag på den tiden bodde därute...
:-)
Kommentera

Huge: Hans agerande i har ju inte visat det motsatta. Att han sedan i princip sågar spelare med bra CV för att vara lata och kräva särbehandling visar på samma sak. Det är just det som är kruxet med Bra spelare, de är vana att få viss särbehandling, inte bara i Brynäs utan det gäller överallt och så länge de är glada så producerar de.

Nej istället skall vi ta in spelare som helt saknar CV ifrån de högre divisionerna, bara för att då vet Boork att de inte har åsikter om hur Boork coachar laget...
Kommentera

Huss: "Precis som Wahlberg har problem med lojhet, Miettinen sin självbild så har Boork också sina svagheter och som modern ledare måste man också kunna lyssna/ta intryck/ändra sig. Precis som Jompes citat i tidigare inlägg också pekade på."

Ja, men det är ju just den här mediabilden av Boorken som jag tycker verkar vara så otroligt överdriven.
Det är svart eller vitt som gäller.
Boorken har vissa käpphästar och det gäller mest fundamentala grejer, som gäller i samhället i stort.
Att han i övrigt inte skulle lyssna/ta intryck eller ändra sig tar jag med en rejäl skopa salt...
Kommentera

Huge: Luleå, Modo, Mora, SSK, Timrå....

""Filten" funkade för att vi spelade med självförtroende och spelarna trodde på det man gjorde."

Å ända stod Boork och talade om att det sitter i väggarna...
Kommentera

GävleLasse: Ja, och Sjödda har lyckats mkt bra med att få alla att dra åt samma håll.
Trots att många av spelarna (inkl Sjödda) förmodligen är personligt involverade, inte minst socialt, med de som sparkats.
Sjöddas agerande i detta läge tror jag övriga spelare uppskattar och har stor respekt för.
Hans pondus i övrigt, både på och utanför isen är dock det som mest avgör skulle jag tro.
Har svårt att sen ngn annan som i nuläget kan axla manteln.
Kommentera

Huge: Nu är du ute och cyklar.Det var Willy som gjorde segermålet,i friläge drog han skitsnyggt målvakten och la in den mellan benen.13 sek kvar,hur skönt som helst!
Kommentera

GävleLasse: " Efter 6-7 omgångar så hade Brynäs marginalerna på sin sida. Detta beror på en del faktorer.

-Andra lag hade inte hittat rätt i formationerna.
-Andra lag har förstärkt laget, nåt Brynäs inte gjort, tvärtom
-Brynäs hade enorma problem att skapa nåt vettigt framåt mest beroende på den så omtalade "filten"
-Det fanns tendenser redan från första omgången som pekade åt fel håll. Våra stjärnor "underpresterade".

Nä, det var ju bara vi som hittat absolut klockrent rätt i formationerna och alla andra spelade som yra höns.
Vilka andra lag kan du peka på som efter första fönstret har gjort nämnvärda förstärkningar, och som skulle vara så otroligt mkt bättre än våra egna?
"Filten" funkade för att vi spelade med självförtroende och spelarna trodde på det man gjorde. Att det inte skapades så mkt framåt berodde naturligtvis till viss del på att defensiven sattes i första rummet, men det där är också en aning överdrivet. Bara för att man tänker lite mer bakåt så betyder inte det att själv tänket i sig automatiskt är HELA orsaken till att det ser lite sämre ut offensivt.
Kommentera

Huge: Du missar poängen. Boork är bra för att han rör runt i grytan och (i varje fall i början) skapade positiv publicitet kring sin kraftfulla profil.
Men det är just hans ovilja till kompromissande som gör honom ohållbar i en exekutiv roll inom organisationen. Som scout, rådgivare, strateg, etc. fungerar han bra.
Precis som Wahlberg har problem med lojhet, Miettinen sin självbild så har Boork också sina svagheter och som modern ledare måste man också kunna lyssna/ta intryck/ändra sig. Precis som Jompes citat i tidigare inlägg också pekade på.
Kommentera

Huge: Kan det ha gått mycket sämre? OK, vi har klarat oss med ett nödrop men lagkaptenen har ju ett ansvar att få laget att dra åt samma håll. Det är till stor del kaptenens jobb att kväsa "divalater". Där har vi en svaghet hos Sjödda, eller i alla fall nåt han har misslyckats med.
Kommentera

GävleLasse: "Därför skulle Boork haft lite kyla och TÅLAMOD fram till det kommande fönstret. Ge spelarna tid att komma in i sina "nya" roller i laget."

Jag har också förespråkat att ett försök till "försoning" med åtminstone ngn av de sparkade spelarn borde ha gjorts.
Men en så pass rutinerad och duktig tränare som Boork måste ha blivt varse att det inte var på det rena hockeykunnandet det hängde, utan att något annat spelade in.
Hade det varit varit skiljaktligheter på det spelmässiga planet så borde det ha gått att lösa fram till nästa fönster, men uppenbarligen ansågs det vara betydligt allvarligare problem, som dessutom ansågs bara förstärkas efter hand, som låg bakom sparkningarna.

Sen tycker jag att du är ute och cyklar då du ifrågasätter Sjödda som kapten i laget.
Det är väl snarare han som gjort att det inte gått ännu sämre de senaste åren...
Kommentera

Huge: Efter 6-7 omgångar så hade Brynäs marginalerna på sin sida. Detta beror på en del faktorer.

-Andra lag hade inte hittat rätt i formationerna.
-Andra lag har förstärkt laget, nåt Brynäs inte gjort, tvärtom
-Brynäs hade enorma problem att skapa nåt vettigt framåt mest beroende på den så omtalade "filten"
-Det fanns tendenser redan från första omgången som pekade åt fel håll. Våra stjärnor "underpresterade".
Kommentera

GävleLasse: " Min läsförståelse är det inget fel på. Ditt konsekventa försvar av hur Boork agerar är det som jag har hängt upp mig på. Det ska bli jävligt intressant att se hur lång tid det tar för dig att inse att Boorken gör mer skada än nytta."

Ja, du verkar ju ha facit i hand redan: han kommer att göra mer skada än nytta.
Jag tror att man är beredda att ta risken av en kortvarig skada (KS?) för att på längre sikt bli återställd från nämnda blessyr.

"Det tog 17 omgångar sedan började åtgärderna komma i form av bänkningar. Gjöt Boorken en bra grund på 17 omgångar????"

Ja, hur tyckte du själv att det såg ut efter 6-7 omgångar?
Att grunden sedan började krackelera pga dåligt murbruk kan väl knappast Boorken lastas för i det läget?
Man kan bara ha synpunkter på om han gjorde rätt eller fel som inte lät det dåliga murbruket vara kvar...
Kommentera

Huge: Men resultatet talar sitt tydliga språk... Vi dalar i tabellen och förmår inte att vinna. Istället blir det bortförklaringar och annat.

Att Wikegård tycker en sak får stå för honom. Wikegård har betalt för att tycka, även fast han har ju lite mer kött på benen än några av våra "berömda" skribenter på kvällstidningarna. Att han sedan är vän med Boork kanske bidrar till att han inte säger precis allt han tycker. Med tanke på andra saker han sagt om andra saker som minst sagt varit kontroversiella pekar ju på att han kanske vill sticka ut hakan även i det här fallet.

Att Boork har fått laget att prestera max är en ren lögn. De agerar oroligt, utan självförtroende, detta var ett faktum redan INNAN bänkningarna. Boorken försökte att skrämma fram prestationer och misslyckades fatalt med det.

Och nu väntar vi på att Mormor skall hitta några nyförvärv som skall ge Boork upprättelse. Spna hittar man inte i Allsvenskan... ännu ett bevis på att Boork är ute och cyklar.
Kommentera

Huge: Har alltid gillat Brynäs, men förstod att det skulle bli jobbigt när "Boorken" kom. En chansning? Kanske. Kunde ha gått hem. Då hade man i åtanke allt som hänt runt ikring han. Nämner bara "Champoo" kunde sagt mycket mer. Det Boork inte har en aning om stavas ödmjukhet.
Med all säkerhet är det den stora bristvaran. Hoppas verkligen att det löser sig.
Kommentera

GävleLasse: " OM Boork är en bra ledare skall han vara lyhörd och kunna ta in intryck från andra ledare och spelare. Att detta skulle rendera i "Ju fler kockar, desto sämre soppa", är helt Boorks fel i så fall. För då har han inte tagit intrycken på rätt sätt. Det är absurt att gå runt och tro att det endast är tränaren som skall dra riktlinjer. Det handlar om en balans mellan ledare och spelare. En balans som Boork inte har lyckats hålla. Inte förr och inte nu."

Överdrifter igen.
Vad är det som säger att Boorken inte tagit intryck av vad ex Walle och Tommi haft att säga?
Och att han inte vägt in deras synpunkter när han tar beslut?
Snacket om envåldshärskare är otroligt överdrivet och med största sannolikhet helt felaktigt.
Såg Wikegårds senaste krönika på SVT, där han har en helt annan uppfattning av Boorken som ledare och människa i stort. Och det efter att ha känt Boorken under en långt tid, som vän och kollega.
Boorks styrka är väl just förmågan att få ett lag att prestar max under givna förutsättningar. Dvs han är bra på att få folk att samarbeta mot ett mål.
Hans rent hockeytaktiska och tekniska kunnande kan säkerligen diskuteras, vad gäller ev förnyelse och modernitet.
Jag tror dock att hockey i det mesta handlar om basgrejer som aldrig blir omoderna.
Att föra en dialog med spelarna är idag en självklarhet på toppnivå, och Boork är inget undantag från denna regel.
Snarare tvärtom...
Kommentera

JanT: Jag har ju suttit å pimplat Gevalia hela förmiddagen...

korv & spagetti med tomatketchup, vilken Gourmé du är *skratt*
Kommentera

GävleLasse, Huge: Ta en fika nu, gubbar! Det har ni gjort er förtjänta av.

Här i småland blir det korv & spagetti med tomatketchup.
Kommentera

arnio: " Kritiserade han verkligen Sjödin i artikeln? Jag tog det mer som ett konstaterande att det var Sjödin som måste ta tag i det hela."

Ja, det är det som frågan: var det kritik mot Sjödda, eller Sjödda som representant för ngn eller några som ska ta tag i det hela?
Det verkar snarare som att han är kritisk till att hela "ta tag i"-biten inte kommer att funka.
Lite luddigt är det iaf...
Kommentera

Huge: Just med tanke på den begränsade marknaden så tycker jag att Boork skulle ha visat lite mer kyla. Verkligen utvärderat om bänkningarna gett effekt. Både Walle och Miettinen satt på bänken och var helt petade under ett antal matcher. Att de sedan skulle komma in och göra underverk direkt efter en sån grej är svårt att ens önska. OM nu Walle och Miettinen hade tagit åt sig av markeringen från Boork så lär det i alla fall ta några matcher innan man ser effekten av detta. Därför skulle Boork haft lite kyla och TÅLAMOD fram till det kommande fönstret. Ge spelarna tid att komma in i sina "nya" roller i laget.

Istället skapade han en rejäl turbulens i laget, bland supportar och media. Detta renderade i att Boork och ingen annan grundlade den situation vi nu befinner oss i nu.

Kanske skulle Boork även ha tänkt över kaptensrollen i laget. Under de år som Sjödda varit kapten så har det varit idel kräftgång. Kanske skulle Boork ha gjort ett försök där. Dessa "attitydsproblem" som kostat oss så mycket måste ju även skyllas på lagkaptenen... eller?
Kommentera

GävleLasse: " Att Boork försökte tona ner förhoppningarna till "Bättre än 11" är ju bara ett sätt för honom att ha ryggen fri.

Att gå ut med såna målsättningar är tjänstefel tycker jag. Det ger helt fel signaler och går INTE i linje med Brynäs egan målsättningar de senaste åren... tyvärr."

Boorken har sagt att flera års misskötsel av laget och föreningen förmodligen kommer att ta lång tid att reparera.
Inte minst lagets stukade självförtroende de senaste åren.
Är det då tjänstefel att gå ut med realistiska förhoppningar?
Och inte blåsa upp förväntningarna alltför mkt?

Att ligga lite lågt i detta korta perspektiv betyder inte att målsättningen på längre sikt är betydligt högre.
Kommentera

GävleLasse: " Att jag "ryggmärgsförsvarar" som du så vackert kallar det vet jag inte om jag gör. Men jag förstår inte varför en kille som Wille skulle ha så fel bara för att han har varit med förr..."

Ja, men jag påstår inte heller att han har fel i principfrågan:
Att dom rutinerade spelarna måste tag tag i sakerna när det börjar gå tungt.
Jag påstår bara att han har fel om han tror att t.ex Sjödda inte är och inte har varit en spelare som åtar sig detta jobb.
Sak samma gäller principfrågan om de sparkade spelarna:
sjävklart ska man alltid försöka ha en plan och ev ersättare INNAN ett så drastiskt beslut som sparkning tas.
Men i detta fall är det ju frågan om man kunnat förutse vad som komma skulle?
Och om det hade varit rimligt att begära förstärkningar på så kort varsel?
Och dessutom på en marknad som är ytterst begränsad?
Kommentera

Huge: Min läsförståelse är det inget fel på. Ditt konsekventa försvar av hur Boork agerar är det som jag har hängt upp mig på. Det ska bli jävligt intressant att se hur lång tid det tar för dig att inse att Boorken gör mer skada än nytta.

En intressant mening i Boorks första "bild" (2005-09-12) av Brynäs...

"När det gäller hockeylaget så är min rekommendation att gjuta en bra grund innan man jagar flugorna ur vardagsrummet."

Om man nu förutsätter att dessa "flugor" skall vara de spelare som: "Jag vill inte ha spelare som tror att de är bättre än vad de är, har dåliga karaktärsegenskaper eller har ett CV som gör att jag tvingas spela dom i matcherna oavsett hur de de glider omkring på träningarna. Sätta uppblåsta spelare på bänken blir belastningar för lagmoralen. Och vi tvingas hålla en falsk bild utåt mot supportrar, publik och sponsorer."

Det tog 17 omgångar sedan började åtgärderna komma i form av bänkningar. Gjöt Boorken en bra grund på 17 omgångar????
Kommentera

GävleLasse: "Hur ska vi ha det???"

Ja, hur ska DU ha det nu?
Gå en kurs i läsförståelse eller fortsätta missförstå det jag försöker säga?

Processen som till slut utmynnade i ett agerande genom sparkning var förmodligen relativt långvarig.
Under tiden måste ju Boorken hela tiden ha ansett att det funnits en chans till lösning och därför var det värt att fortsätta.
Ända tills det stod klart att inget annat fanns att göra än avsked.

När sedan sparkninarna var ett faktum så upplevdes det naturligtvis som väldigt förhastat och oöverlagt för de flesta.
Och att man inte planerat för några ersättare.
På så sätt så gick allting relativt snabbt.

Klarnade det?
Kommentera

Huge: OM Boork är en bra ledare skall han vara lyhörd och kunna ta in intryck från andra ledare och spelare. Att detta skulle rendera i "Ju fler kockar, desto sämre soppa", är helt Boorks fel i så fall. För då har han inte tagit intrycken på rätt sätt. Det är absurt att gå runt och tro att det endast är tränaren som skall dra riktlinjer. Det handlar om en balans mellan ledare och spelare. En balans som Boork inte har lyckats hålla. Inte förr och inte nu.
Kommentera

Huge: Kritiserade han verkligen Sjödin i artikeln? Jag tog det mer som ett konstaterande att det var Sjödin som måste ta tag i det hela.
Kommentera

GävleLasse: "Att sätta allt för mycket tilltro till EN person och svälja allt som denne säger är livsfarligt."

Liksom att tro på ordspråket "Ju fler kockar, desto sämre soppa"... :-)
Kommentera

Huge: Att Boork försökte tona ner förhoppningarna till "Bättre än 11" är ju bara ett sätt för honom att ha ryggen fri.

Att gå ut med såna målsättningar är tjänstefel tycker jag. Det ger helt fel signaler och går INTE i linje med Brynäs egan målsättningar de senaste åren... tyvärr.
Kommentera

Huge: "Och jag tror definitivt att han är rätt man att styra skutan om det mot förmodan blir KS i vår.
Ett tänkbart scenario som vi inte får bortse ifrån, hur obehagligt det än må vara..."

Men vi har ju knappt spelat halva säsongen....

ALLA tendenser pekar mot kvalserien. Frågan är om vi kan göra om bedriften att hålla oss kvar. Förra året var det "En ny röst i båset", någon som rör om i grytan etc.

Vilka metoder skall tas till i år? Boork har rört om rejält i grytan...dessvärre så har resultaten inte blivit som han hoppats. Står han utan idéer nu? När är det dags för Boork att inse att hans linje kanske inte var den rätta med tanke på spelarmaterialet...
Kommentera

GävleLasse: "Så du vill vänta och se om Sundlöv kan reparera skadan som Boork har ställt till med? Borde man inte rent krasst se vad Boork har gjort och inte gjort när man dömer honom?"

Jo, men då bör du väl också i logikens namn se krasst på vad som utlovades innan seriestart?
Och även kanske låta omdömena vänta till serien är slutspelad?
Och inte kasta yxan i sjön efter en halv serie...
Kommentera

Huss: Boork är främst här för att bringa reda i laget och föreningen i stort, som jag ser det.
Nån´stans måste han börja och när är isf lämpligt?
Saker som W/T-affären hade ingen kunnat förutsäga, även om Boork säkerligen hade ögonen på åtminstone Walle, efter fjolårets avslutning i KS.
Viitakoski sparkades pga det som Gävlelasse var inne på: passade inte riktigt att flänga runt och jaga motståndarbackar.
Var dessutom säkert dyrbar rent ekonomiskt, sett till vad som presterades.
Tror att sparkningen av Vesa på köpet sas, blev ett försök att väcka upp Walle och Tommi, men inget verkade hända.
Några ytterligare incidenter och tålamodet var slut hos Leffe.
Sparkningarna gjordes mot bakgrund att Boorken i det läget ansåg att det bara skulle bli sämre ifall dom fortsatt att spela.
Rätt eller fel, det tvistar de lärde om.
Jag tror inte heller att Boorken i det långaloppet kanske är rätt tränare för ett framtida Brynäs.
Däremot som en drivande kraft i föreningen på ngn annan viktig post.
Och jag tror definitivt att han är rätt man att styra skutan om det mot förmodan blir KS i vår.
Ett tänkbart scenario som vi inte får bortse ifrån, hur obehagligt det än må vara...
Kommentera

Huge: Kritiserade han verkligen Sjödin i artikeln? Jag tog det mer som ett konstaterande att det var Sjödin som måste ta tag i det hela.
Kommentera

Huge: Att jag "ryggmärgsförsvarar" som du så vackert kallar det vet jag inte om jag gör. Men jag förstår inte varför en kille som Wille skulle ha så fel bara för att han har varit med förr...

Om vi tittar på laguppställningen från 87/88 så kan man ju förstå att de reagerade som de gjorde. Huss, Djoos, Wille, Putte Eriksson mfl..
Kommentera

Huge: "Men nu gick ju allt relativt snabbt och att i det läget sitta med facit i hand och kräva att man borde agerat annorlunda känns lite övermaga."

"Det var inga plötsliga infall som bara dök upp, utan åtgärder som togs efter moget övervägande."

Hur ska vi ha det???
Kommentera

GävleLasse: Jag tror sparkningana var nödvändiga, men vill se jämnbördiga ersättare. Sen vet jag inte om man skall kalla det skada i detta skede. Den kan fortfarande repareras...
Kommentera

GävleLasse: "Att du skulle reagera på det sätt du gör angående Willes kommentar kommer ju inte som en överaskning. Men han har varit med, vet exakt hur spelarna känner sig så jag tror nog att han har rätt i vad som skrivs."

Nä, och att du skulle ryggmärgsförsvara hans uttalanden, utan att läsa vad jag skriver, kom inte heller som ngn överraskning.
Willy har rätt vad gäller att ngn i laget måste ta tag i det hela när det börjar gå trögt.
Vad är det då som Willy kritiserar?
Jo, att Sjödda borde ta tag i det hela och visa vägen.
Ursäkta mig, men är det ngn som verkligen försökt ta tag i saker och ting och som aldrig ger upp, så är det väl Sjödda?
Att "proffset" sedan tror att det ändå inte räcker är väl en helt annan sak.
Sedan kommer kritik mot att inga ersättare har skaffats.
Ja, ersättare hade säkerligen (men inte säkert) kunnat anskaffas om Boork på ett mkt tidigare stadium hade fått klart för sig att sparkningar vore det enda som återstod när allt annat prövats.
Men nu gick ju allt relativt snabbt och att i det läget sitta med facit i hand och kräva att man borde agerat annorlunda känns lite övermaga.

Snacket om att det enbart handlar om prestige ger jag inte ett vitten för.
Men jag bortser därmed inte från det faktum att ett mått av prestige ALLTID finns med i bilden, oavsett vem tränaren är.
Kommentera

JanT: "Jag väntar dock som sagt med att kritisera Boork tills efter nästa fönster."

Så du vill vänta och se om Sundlöv kan reparera skadan som Boork har ställt till med? Borde man inte rent krasst se vad Boork har gjort och inte gjort när man dömer honom?
Kommentera

Fan jag har alltid tyckt illa om Boork. Jag vet att han förespråkar den tråkigaste hockey som någonsin presterat. Jag vet att han ofta sparkar namnkunniga spelare. Jag vet att hans lag sällan tillhör toppen.
Jag vissta allt detta i sommras när jag tyckte att det verkade helt ok med Boork som tränare. Min positivitet berodde på att han är en stark ledare som inte daltar med divor och föredettingar. Vete fan vad jag ska tycka om Walle, Miettinen affären men Walle saknar jag inte direkt i laget.
Om Boork ser till att hålla Brynäs kvar i Elitserien så tycker jag att vi säger tack och hej till honom ändå. Ligger vi under kvalstrecket vid nyår så sparka ut karln på direkten....
Men trots allt så tror jag fortfarande att vi grejar ingenmansland.
Dagens analys: Ingenmansland - 70%
Kvalserien - 15%
Slutspel -15%
Kommentera

GävleLasse: Jag kan helt enkelt inte gräva ner mig när det är 22 omgångar kvar och vi ligger mitt i ingenmansland. Fungerar inte så! Kommer med andra ord att fortsätta gripa efter halmstrån så länge det finns poäng att spela om...

Men visst börjar det se allvarligt ut. Jag väntar dock som sagt med att kritisera Boork tills efter nästa fönster.
Kommentera

JanT: Frågan är vad som är värst. Att ha insett allvaret och inte vara nöjd eller att fortsätta att skylla på både det ena och det andra och ideligen gripa efter halmstrån i tron på att det kommer att vända.

Att sätta allt för mycket tilltro till EN person och svälja allt som denne säger är livsfarligt. Boork har lurat ut många Brynäsare på jävligt tunn is och han står ju inte och pekar mot tjockare is direkt, utan han vill att vi skall hoppa lite, innan vi fortsätter mot ännu tunnare is.

Sen vet vi ju alla vad som händer med isar framåt vårkanten, då gäller det att ha fast mark under fötterna...
Kommentera

JanT:

Jag antar att mina "uttalanden" retar dig ungefär lika mycket
som dina envisa åsikter om att Boork är i det närmaste ofelbar
retar mig. :-)
Kommentera

bradberry: Ja, och framförallt så var den business och kommersialism som idag styr hockeyn och även idrotten i stort knappt påtänkt på den tiden.
Så jämförelsen blir lite haltande, även om känsla hos spelarna efter en lång rad matcher utan vinst säkert är densamma idag.
Själv minns jag båda händelserna som Willy tar upp:
dels vinsten mot Djurgården på Hovet, men jag har för mig att det var Kenneth Andersson som avgjorde i slutsekunderna.
Ngn av oss har tydligen fel, och det kan ju även vara jag som blandat ihop det med ngn annan match. Eller så var det Kenneth som kvitterade.
Matchen mot Väsby minns jag också som om det vore igår.
Dom fick utdelning på ALLT i början men sedan tog nerverna och orken över. Vill minnas att backen Torbjörn Mattsson, som spelat i Brynäs ett par år men som inför detta år gick till Väsby, storspelade mot sitt forna lag och undrar om han inte gjorde ett mål också.
Snacka om att den lilla brynäsklacken i Vilundahallen skrek när 7-6 skickades in.
En av de mest spektakulära vändningar jag sett....
Kommentera

Enaranger: Själklart tror jag inta att du önskar BIF ner i AS. Det är dina kategoriska uttalanden som retar mig!
Kommentera

Huge: "I Walles fall håller jag dock med i det Ahlgren skriver i sin insändare: att Walle borde ha fått en chans till.
Det verkar dock vara ngt som Boorken ser som mkt allvarligt som ligger bakom, annars tror jag inte han skulle vara så hårdnackad i detta fall."

Men det är väl just det som är Boorkens svaghet? Han håller styvnackat på sina principer, oavsett vad. Alla vittnesmål kring Boorks tidigare tränarerfarenheter pekar just på det faktumet. Han är konsekvent den gode Boork men om det resulterar i ett bra beslut eller dåligt tycks han inte reflektera över. Med sin vilja, hockeykunnande och principfasthet skulle han kunna vara briljant, men just denna svaghet gör honom till en mindre lämpad tränare i många sammanhang.
Kommentera

JanT: "Det låter det!"

Ja, ingen skulle bli gladare än jag om dina profetior slår in.
Det är ju inte så att jag hoppas att Brynäs blir sist i elitserien
och ramlar ner i allsvenskan. Det är liksom därför jag kritiserar
de korkade beslut som tagits av Boork, sedan senaste transferfönstret.
Eftersom hans beslut har ökat sannolikheten för att mina profetior
skall slå in, och det är verkligen inget jag önskar.

Så mellan alternativen att Brynäs ramlar ner i allsvenskan
och att du jagar mig med blåslampa så låter faktiskt det
senare alternativet mer angenämt.
Kommentera

Huge: Det är endast prestige som får Boork att agera som han gör. En prestige som håller på att kosta oss mycket.

Att du skulle reagera på det sätt du gör angående Willes kommentar kommer ju inte som en överaskning. Men han har varit med, vet exakt hur spelarna känner sig så jag tror nog att han har rätt i vad som skrivs.

"Hans resonemang i övrigt tyder ju på att det på den tiden var ännu vanligare med spelarklickar som tog sig friheter."

Du vill få det till att det är spelarklickar som fått allt att bli som det blivit.
Då var det Wille som tog på sig ledarrollen och ryade i, visade vägen. Skillnaden då och nu är att DÅ hade vi ganska många spelare som var erkänt duktiga ishockeyspelare. Det har vi inte nu. Dem har Boork förbisett i sitt lagbygge och satt sin personliga prestige före.

Att du sedan skyller på otur är ju absurt. Har man inte bättre koll på marknaden INNAN man gör radikala förändringar så ska man inte göra dessa. Boork hade kunnat visa lite mer kyla där. Det var ganska radikala förändringar i personligheter som han krävde, såna görs inte på två veckor...
Kommentera

Huge: Man ska oxå ha i åtanke att spelprogrammet såg annorlunda ut på den tiden. Att inte ha vunnit på 11 omg. nu är att inte ha vunnit på 3 veckor. På den tiden var 11 omg. kanske 5-6 veckor. Det bör ha varit tyngre när den sviten dessutom innebar 17 matcher, säg 9 veckor. Ställ dessa 9 veckor mot nuvarande 3 så var det värre 87/88.
Kommentera

Huge: Att det låg något allvarligt bakom sparkningarna står helt klart. Däremot måste man väga detta mot den risk som det innebär att inte ersätta en potentiell förstaline med likvärdiga spelare. Jag väntar dock med kritiken tills jag får se ersättarna, blir det fler "Arbogalirare" får vi nog räkna med att det blir ännu en hård vår...

Boork spelar ett högt spel, inget snack om saken...
Kommentera

« · 633893 · »