Brynäs IF

723745 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Södertälje

« · 1073443 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Södertälje
JBlom: Hmmmm, ja!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Hehe förstog nästan det. Ja man kan vara lite bitter om man blir utspelade i princip hela matchen. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
sylf: Känns ändå bra att Frölunda vann, hade inte varit roligt att åka ner och mött dom med två raka förluster i baken. Nu kan vi spela avslappnat och förhoppningsvis ge dom en match. Han Markström har potentiel att bli något riktigt skapligt;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jompe: Jobbig match, grisvarmt på läktarn men dock en underbar kväll.Widing och Granis är mina favoriter i kväll. Markström räknar man inte. Han är outstanding
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Eftersom alla alltid gnäller på domarna vill jag passa på att hylla dagens domare som tillät fysiskt spel. Underbart.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Peja:

Nä, nu är det dags för Lindbäck igen... inga träd får växa till himlen här inte...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Ja det märkte man här efter senaste torsken..Såga laget med fotknölarna direkt.Seger idag och upp i skyarna med laget för att vid nästa torsk såga och spy galla *patetiska fans*
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
RavenLord:

Ja, det är jobbigt att vara supporter...

Och ett enkelt val:

Markström, Jacob 1,71 94,57
Lindbäck, Anders 3,33 86,67
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Ja jag tycker Markström ska stå som är het nu och att han kör tills han blir trött eller gör mindre bra matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
RavenLord:

Jajamän.

Som Lasse var inne på tidigare kommer det en del förstärkningar till många av de andra lagen nästa vecka och det innebär en (liten) skillnad i slagstyrka hos de lagen till Brynäs nackdel.
Finns ingen anledning att bjuda på nåt.

9 matcher kvar till nästa uppehåll.
Sedan 14 matcher innan juluppehållet.
Sedan ytterligare 14 innan februarilovet.
Och sist men inte minst de 8 sista matcherna in i kaklet...

Bara att pumpa på!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Det är några som redan har plockat in hockey-hororna. LHF, Frölunda samt någon till. Vi är de enda som inte har någon som kommer på posten. No cash No reinforchment. Sundlöv stog och tuggade på naglarna nere i hörnan under matchen
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
65selander: Jag ser speciellt fram emot Angells anländande till HV.

Lär bli en del SHGA när den gode Nic skall dribbla på blålinjen.....
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
JanT: ja och när Markström står så vinner ni. Grattis till segern idag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje

Peja:

"Eftersom alla alltid gnäller på domarna vill jag passa på att hylla dagens domare som tillät fysiskt spel. Underbart."

Fysiskt spel vill man ju gärna att dem tillåter,men idag missade han mängder med hakningsutvisningar.

Förövrigt gjorde Brynäs ett gott Dagsverke idag,inte mer.

+++ Stephen Dixon

 ++ Jacob Markström

   + Jonathan Granström

Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Bissett19:
VAD har hänt med alla gnällspikar??
Myling, Magico osv?? Vad ÄÄR ni??
Är ni måhända inte riktiga supportrar utan svin som bara förpestar sidan när det går åt h..lvete ?? ?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
claesw: ja alla väntar ju bara tills ni ska förlora. Så att det bli krig här inne igen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
claesw: ähhh de har glömt bort sina lösenord eller så är den en ena person bakom alla "nick"
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Antar att det kliar i fingrarna på Charnezky att göra ett målvaktsbyte...
Är inte Klasén kraftigt överskattad?
Skönt att vi inte har sådana primadonnor i vårt lag.
Till sist trumma hör hemma i kärringklacker! Kan inte junioren som ansvarar för den glömma den hemma fortsättningsvis?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Clubsport: nästa lördag kommer Brynäs victory tour förbi ditt köksfönster. Bli medlem i Brooklyntigers. Vi tar 200kr för resa inkl biljett. 99kr extra om du vill käka en taco-buffé. Vid maten komer någon från Brynäs upp och snackar. Då kan du plocka upp ämnet ang Lindbäck vs Markan. Det är iaf störtskönt at se dessa kinderägg efter slutsignalen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Jag tycker tabellen är så skön läsning att den bör ses ofta just nu!

1 Brynäs IF 10 +5 23
2 Linköpings HC 10 +10 21
3 Skellefteå AIK 10 +10 18
4 Färjestad BK 10 -2 16
5 HV 71 10 +3 15
6 Rögle BK 10 0 14
7 MODO Hockey 10 -2 14
8 Djurgårdens IF 10 -6 13
9 Frölunda HC 10 -5 12
10 Södertälje SK 10 -3 11
11 Timrå IK 10 -4 11
12 Luleå HF 10 -6 8
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
65selander:
Jag kommer nog bli medlem ganska snart. Tyvärr så jobbar jag nästa lördag så det blir ingen resa till "Det där andra kaffet"-Arena...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Är det bara jag eller känns matchrapporten på SSK:s officiella hemsida väldigt osympatisk och "fanside-aktig" ut?

Citat från rapporten enligt nedan,

"Ett sketet mål hade ju räckt för poäng. Ett sketet j-la mål.."

"”Snickeboa” och ”klappa händerna när du är riktigt glad”. Innovativt och fräscht. Var är ”live is life”, eller ”we will rock you”.."

"Med samma skridskoåkning och aggressivitet som mot Timrå hade vi käkat upp Brynäs, som inte såg särskilt vassa ut."
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
"”Snickeboa” och ”klappa händerna när du är riktigt glad”. Innovativt och fräscht. Var är ”live is life”, eller ”we will rock you”.."

Där har man ju j-vligt rätt dock! Bytte man inte DJ för något år sedan till killen på Goya? Varför spela "Mr Vain", "My number one" etc 2008?

Innovation var ordet...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: haha så ironisk matchrapport har jag aldrig läst. Snacka om dåliga förlorare säger jag bara.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: Musiken har jämt varit skräp sorgligt nog + spelas olägligt ex då publiken äntligen får fart så tar man död på det hela snabbt med nån sketen radioplåga
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: Kan bara hålla med dig. Verkar som en 10-åring har skrivit texten!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
mattiaskarlgren: Det där med 10-åring har jag tänkt på.

Sedan är ju tanken god med Sister Sledge´s "We are family" som spelas när vi vinner men man skruvar på sig av pinsamhet när man vet att nästa textrad är "I´ve got all my sisters with me" Men som sagt tanken är/var god...

Skulle kanske skriva till Keb om detta men då får man väl en avhyvling om att "alla gör så gott de kan"
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P:
Som om "live is life" och "we will rock you" skulle var fräscht och innovativt, tillåt mig småle.

Slöddertälje, samma pack som i fotbollen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Clubsport:
Eller så var han just ironisk...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Clubsport: Ironi kan vara svårt ibland hehe
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P:
Underlättar nog om man läser artikeln innan man hugger till också...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: dom verkar vara gnälliga där ner I Tälje nu. När dom ligger på Kvalserie plats och allt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
claesw: Gnällspikarna gnäller bara när det finns skäl till det. Nu finns det inget skäl till att gnälla och således gnäller vi inte. Jag hittade förresten din borttappade dumstrut, du kan hämta den i Brynäs-shopen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
munkas: Det kanske hade varit smart att skriva lite positiva saker istället för att lysa med sin frånvaro och därigenom eliminerad spekulationer som dessa...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Nån som hört något om Dixons axel??!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Lindström: Inte mera än det som står här. Vi får verkligen hoppas att han är med på isen i morgon mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
65selander:

"Laget mot Frölunda
- Klart är att Jacob Markström fortsätter i mål, säger Tommy Jonsson. Det är dock frågetecken runt Stephen Dixon, och osäkert om han kommer att spela imorgon. Eftersom vi åker så pass tidigt till Göteborg så åker därför Jakob Silfverberg från Brynäs J20 med imorgon. 
Björn Danielsson är fortsatt skadad, och spelar inte i matchen mot Frölunda."
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
rackham: Ja, du får tala om för "Pecka" Alcén du då, hur målvakter ska matchas, för att inte rasera deras potential.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Bissett19: Tråkigt för Dixon men kul för Silfverberg, som för övrigt var bra i dagens J20-match (1-2-torsk mot Luleå).
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: "Är det bara jag eller känns matchrapporten på SSK:s officiella hemsida väldigt osympatisk och "fanside-aktig" ut?"

Klockrenare matchrapport var det faktiskt länge sen jag läste.
Hur du kan få den till osympatisk begriper jag inte.
Vi har flyt med marginalerna, gör ingen bra match men har Markan därbak som avgör matchen.
Ngt som den "osympatiske" skribenten också noterat...
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Huge: Javisst om det varit en rapport skriven för SvenskaFans eller på en blogg men inte på en o f f i c i e l l hemsida. Men det understryker bara den bild jag har av laget och staden Södertälje.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
mattiaskarlgren: Ja, men vad fan vi ska vara glada att vi får komma in och titta på Brynäs. Kringarrangemang är bara onödigt tjafs. Hockey och kiosker dock, naturligtvis! Så folk kan släpa sina feta arselen, och proppa i huvudet massa mazariner, och då gärna springa kors och tvärs, under brinnade match också.

Fan är det 6000 på läktaren, så lyser det mazariner i ögonen på 1000 av dem och få svälla ut lite till. Fika och hockey, prioriteringsordningen.

Nä i fortsättningen får folk skaffa helikopter om de ska förbi mej på läktaren, när spelet är igång. (sittplats pratar jag då om). Så får det bli;):)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: "”Snickeboa” och ”klappa händerna när du är riktigt glad”. Innovativt och fräscht. Var är ”live is life”, eller ”we will rock you”.."

Är det ovanstående rader som du blir så oerhört upprörd över, pga att dom står på en officiell hemsida?
Snacka isf om att agera "Prinsessan på ärten"....

Lite kritik mot vårt musikval måste vi väl ändå tåla?
Mkt värre om själva matchrapporteringen varit enögd eller i övrigt uppåt väggarna.

Det får gärna skina igenom att skribenten trots allt är lite sur för torsken, men det slår ju isf bara tillbaka på honom själv.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Huge: Det var väl dessa tre citaten som jag reagerade på. Enligt nedan,

"Ett sketet mål hade ju räckt för poäng. Ett sketet j-la mål.."

"”Snickeboa” och ”klappa händerna när du är riktigt glad”. Innovativt och fräscht. Var är ”live is life”, eller ”we will rock you”.."

"Med samma skridskoåkning och aggressivitet som mot Timrå hade vi käkat upp Brynäs, som inte såg särskilt vassa ut."
---------------------
Det som står på en officiell hemsida skall en förening, eller i det här fallet en Sportklubb, stå bakom. Jag skulle tycka att det vore väldigt pinsamt om en matchrapport på www.brynas.se såg ut som den på www.sodertaljesk.se

En officiell hemsida skall genomsyras av stil och klass eller på det sätt som man vill framstå på. Detta har ju iofs SSK lyckats med då man även valt att ha Leif Strömberg som headcoach.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Huge: "Vi har flyt med marginalerna, gör ingen bra match men har Markan därbak som avgör matchen."

- Sicket jävla snick-snack...

Brynäs gör en helt fantastiskt bra genomförd match. Alla femmor trampar och tar i, samtliga spelare gör skitjobbet som de ska. Defensivt kan man inte kräva mera. Offensivt? - Man skapar chanser, kanske inte många men helt tillräckligt för att kunna sätta nån trissa till...

Nä, vart tog din positivism vägen plötsligt? Har du svängt nu när det blåser positiva vindar i laget. Är det herrn som vill vara mot strömmen mer än ngt annat???
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: Skulle tro att SSK:s ledning sanktionerat ett visst mått av språklig frihet vad gäller sina matchskribenter.
Ngt som iaf jag tycker är bra, så länge det inte går till överdrift.
Finns det nåt tråkigare än att läsa en matchrapport som i stort sett är totalbefriad från lite personliga åsikter från skribentens sida och som bara rabblar upp matchsekvenser?

Vad som är stil och klass kan ju också diskuteras.
Vet inte om en torr och saklig matchrapport känns så mkt mer stilfull än en ngt personligare dito?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
bradberry: Försök sätta in mitt svar i sitt sammanhang: diskussionen om SSK:s matchrapport.
Den kritiserades pga av bla brist på saklighet, vilket jag tycker är felaktigt.
Tyckte den sammanfattade händelseförloppet mkt bra, då SSK:s kändes som det hetare laget och var förtjänta av minst 1 poäng, sett till spelet.

Visst gör vi en hygglig match om man ser till hur spelet utvecklade sig, där dom får ner vår fart och spelar disciplinerat.
Tycker ändå att vi står på hälarna alltför många gånger och dom får rumstera lite hur dom vill framförallt i vår försvarszon.
Jämfört med tidigare försvarsinsatser tycker jag att vi gör en sämre insats den här gången, därav mitt snack och att inte göra nån bra match.

Tycker även att deras insats visar på hur fel många s.k experter haft vad gäller flera lag.
SSK är definitivt ett lag som spelat bättre än vad deras tabellposition just nu visar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Huge: SSK är väl allmänt tippat som topplag i elitserien i år med en god chans i slutspel?

Hur som helst, vem kan säga att det är stil och klass att använda svordomar och klanka ner på andra lag på en officiell hemsida? Notera även att jag talar om en o f f i c i e l l hemsidan. Vad som skrivs på SvenskaFans, Hockeysnack och bloggar är en helt annan sak där det skall hetsas och vara mer frispråkigt.

Är du med?
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
P: Man får skilja på svordomar och svordomar, och titta på i vilket sammanhang dom används och framförallt värdet på svordomen, sas.
Ett litet "dj-la" i en skribents personliga sammanfattning tycker jag inte känns speciellt kontroversiellt. Mna får helt enkelt titta på uttrycket i sin helhet och ibland kan en lätt svordom vara det som ger uttrycket karaktär och rättvisa.
Tycker att just ordet "djävla" i dagens läge är ganska urvattnat och känns som ett förstärkande kraftuttryck mer än en svordom i ordets rätta bemärkelse.
Vore skillnad om skribenten hade använt svordomar i både matchrapporteringen och sammanfattningen.
Då hade jag hållit med dig till 100%.

Min kritik riktade sig mest till de som tror att lag som ex SSK och SAIK är lag som vi bara ska slå, särskilt på hemmaplan.
Serien är kanonjämn och alla kan slå alla och det finns egentligen inga strykpojkar i det här gänget.
Vilket var min poäng.
Själv tror även jag att SSK är ett potentiellt slutspelslag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Södertälje
Huge: Jag kanske är ute och cyklar, men just dne skribenten som skrev matchrapporten har väl skrivit på deras officiella i många år, och är lite kult bland SSK-fansen just på grund av hans personliga texter.
Kommentera

« · 1073443 · »