Brynäs IF

727924 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - SSK 19/11-07

« · 941746 · » Till forumet

Sv: Brynäs - SSK 19/11-07
sylf: Ja, jag tror att de flesta har insett det (undantag verkar dock alltid finnas.....)

Om jag inte minns helt fel finns en ganska underhållande bild av Sundlövs gedigna värvningsarbete på Munkas sida/presentation.

Jag nästan saknar den gamla ogoda tiden när man fick höra följande saker från Mormor i samband med värvningar á la Pekkala eller Laitinen:

"På video ser det bra ut och det verkar vara en trevlig kille". Verkar ha höga krav, en egenhändigt ihopsnickrad best-of-me-video och ett glatt humör.
Kommentera

JanT: Verkar rimligt. Som sagt, DJ framstod inte alls som särskilt usel i dag. Måste vara rätt skönt för honom att öppna en läskeblask framför tv:n och känna att man faktiskt inte ensammen pajade hela matchen (för en gångs skull).
Kommentera

Makkan: Jomen, visst är Dackell och Månsson ena riktiga fixstjärnor!

"Andreas Dackell tolererade inte att bli bänkad"

Till alla som gnäller på DJ; kolla gärna in statsen på vår "fräcke" finländare Markus K. Det är topplaceringar både i utvisningsligan och - statistiken.
Kommentera

AVGÅ: Haha, nu behöver vi ju inte överdriva. Jacob Johansson är Rögles bästa offensiva spelare och han var ju nästan lika dålig som Karlsson i BIF.
Kommentera

Gusten:

Men dom är nog utfrysta av gnällkukarna som gnällde bort Boorken.
Kommentera

Peja: Jag brukar kolla på rätt mycket AS matcher på tv. Och jag får göra dig besviken - DJ skulle inte ta en plats på bänken ens i Rögle. Hade vi mött Rögle i kväll hade vi blivit totalt förnedrade.
Kommentera

Huge: "totalt oförmögna att själva formulera någon form att positiv kritik mot Brynäs."

Japp! Finns ingen!
Kommentera

Makkan: Ja vafan vi har ju spelare som inte ens får plats på bänken, LÅNA/HYR/SÄLJ - frigör kosing och AGERA!!
Kommentera

Hitman: Ja, men det visste vi ju redan. Herregud,Hutten är ju mormors drömcenter och Bäckis ersättare. Simon Skoog var hans drömback. Behöver Sundlöv bytas ut eller?
Kommentera

Peja: eller:

Spets - Ny klubb ej klar
Hauhtonen - Ny klubb ej klar
Karlsson - Ny klubb ej klar
Hermansson - Ny klubb ej klar
Johansson - Ny klubb ej klar
Kommentera

Var fan är Alcén ?
Vad har gjort för illa för att inte få spela ?
För tar plats i det här geggjänget gör han med bakbundna händer.
Och plocka hem Jonathan Carlsson från Löven, den unge pöjken försöker och visar vilja.
Det är bättre att låna ut en annan handfull drögskallar, om det är någonsom vill ha böset.
Kommentera

mikenomad: Du glömde nämna den absoluta majoritet av gnällspikar härinne som är totalt oförmögna att själva formulera någon form att positiv kritik mot Brynäs.
Och sen missad du förresten också att jag redan avgett en analys.
Kommentera

sylf: Gissningsvis...

Spets - Vålerenga
Hauhtonen - HPK
Karlsson - Växjö
Hermansson - Malmö
Johansson - Rögle
Kommentera

sylf: Brynäs tydligen eftersom vi har kontrakt med hela rasket
Kommentera

Peja: Vilka lag är så dumma i huvet?
Kommentera

Peja: Jag kan kolla med brorsans div 2-lag alternativt hans juniorlag. Tror de har lite dåligt med folk och skulle behöva några ombytta extraspelare på matcherna.
Kommentera

För i helvete... Spets, Hauhtonen, Karlsson, Hermansson och Johansson håller inte elitserieklass. Det är bara att försöka få andra lag att ta över kontrakten.
Kommentera

Hitman: Ja, tydligen har han gnagt av vadmusklerna på Hautonen, eller ska man kanske säga att han har kanoniserat masten på Mariella?
Kommentera

Huge: "som vanligt har och alltid haft svårt mot lag typ Mora och SSK"

Vi kan ju inte föra matcherna, vi är odugliga!
Kommentera

mikenomad: Men se, där kom den...samtidigt som jag formulerade min. Glöm det jag skrev mao.
Kommentera

Sparka ut en femma och en målis.
Värva 6 nya och Flemming + hyr in Scheike och smiska in lite jävlaranamma i laget.
Då kanske vi kan hamna topp 10.
Kommentera

Hitman: Det faktum att Huge ännu inte presterat en analys kan vara att han faktiskt håller med om det som skrivs här idag, han är bara totalt oförmögen att själv formulera någon form av negativ kritik mot Brynäs. Men som man brukar säga, den som är tyst håller med...
Kommentera

Hitman: Åt helvete med "den usla finnen"

Forwards:
Molin-Lind-Pavel
Månsson-Sundström-Widing
Dacke-Hansen-Alcen
Gynge-Karlsson-Spets

Backar:
Jonatan Carlsson-Angell
Nolander-Junis
Junis-Junis

Målvakter:
Lindbäck
Markström
Kommentera

Hitman: För övrigt misstänker jag att Tjockisen har ätit bufféer för hela kassan, han ser mycket "välmående" ut numera.... Därav de uteblivna nyförvärven.
Kommentera

Är det någon av de futtiga 5008 som var på matchen som snappade upp något som sas i fan corner efteråt?
Kommentera

Hitman: Positivt: vi tappade inte mark gentemot DIF och Mora.
Sannolikt heller inte gentemot Luleå och Skellefteå efter morgondagens matcher.

I övrigt en rätt väntad matchbild där vi som vanligt har och alltid haft svårt mot lag typ Mora och SSK: lag som backar hem, spelar snålt och disciplinerat med sina stora fysiska backar och sen satsar på kontringar.
Nu tycker jag ändå att SSK var blekare än vanligt framåt idag, men tyvärr så var vi själva ännu blekare.
Konstig matchning av Östblom redan från start, där man borde gått ner på folk direkt eftersom det var sirap under rören på de flesta händer.

Inte heller direkt oväntad matchbild med tanke på hur viktig matchen var för båda lagen och inte minst för SSK.
Nu lyckades dom grisa till sig 3 pinnar, tyvärr mkt tack vare en i övrigt felfri Korhonen, som lite väl enkelt och totalt oskymd släpper in ett skitskott från blå.
När sen Widing lyckas bränna en dubbelchans och öppet mål i slutminuten, så är det bara att plocka fram den gamla hederliga klyschan igen:
stolpe ut.
Kommentera

Men, Men blir till o sätta sig o tröstrunka till 9-1 matchen och hoppas på att världen går under snarast möjligt för snart är man tamigfan självmordsbenägen.
Kommentera

rafalski: Ja, vet knappt vad man ska säga om dem. Det känns t.o.m som om Dacke sugs ner i talanglöshetens avgrund. De får ju inte ut någonting. Månsson kämpar ju ibland men får inte ut något, Dacke har fullt upp med att försöka styra hela kedjan och får därför ingen tid eller utrymme att göra det han är bra på och Hansen (vill egentligen inte ta så fula ord i munnen) är forwards motsvarighet till DJ.

Om det nu är så att Mormor och Tjockisen inte tänker skaffa något nytt blod måste man snart/nu vaska om lite. Det kan ju inte bli sämre så varför inte testa?

Molin-Lind-Brendl Bra mix
Månsson-Den usla finnen-Widing Fart/tyngd, funkade ok första matcherna
Dackell-Sundström-Alcén Bära eller brista
Danielsson-Karlsson/Hansen-Spets Grishockey/Def
Kommentera

Dackell (med tanke på sin lön), Sjödin, Mads, Månsson, Danne J, Kanken, Janne, måste samtliga bort efter denna säsong....

Och kanske ännu fler......

Byt ut hela rasket!
Kommentera

sylf: Att få spela med vårt klubbmärke på bröstet ska tamigfan vara nog med motivation!
Kommentera

StoltBrynäsare: Dom kan säkert bättre än idag, vilket lag kan inte det? Det är den genomruttna inställningen det är fel på. En ny tränare, en ny målvakt och 10 talet nya spelare är vad som kan rädda oss.
Alltså, en utopi!
Kommentera

rafalski: Dem var bättre under Boorks ledning, Sundlöv har pajat allt och spelarna hjälper till jävligt bra själv att styra skeppet ner i graven. Jag vägrar däremot tro att laget är så jävla dåligt som de spelar idag.

Agera NU Sundlöv för helvete! Annars har du styrt Sveriges flaggskepp sedan 95 år tillbaka rakt ner i graven.
Kommentera

sylf: Det är tamejfan en skymf mot Södertälje som tvingas möta gubbmaffian!
Kommentera

rafalski: Det här laget måste va en av dom sämsta upplagorna sen klubben bildades. En skymf mot klubbmärket!
Kommentera

varför tog dom inte Korhonen så vi fick spela 6 mot 4 dom sista 3 min.... varför... Det här är brynäs...
Kommentera

Hitman: Dackell, Hansen och Månsson måste vara den sämsta förstaline Brynäs ställt på isen sen klubben bildades.
Kommentera

21olsson: Ja, och han var tyvärr ganska ensam. Jag såg två usla perioder och sen en bra och tung inledning av 3:e men inte ens det hjälper. Det är tyvärr inte bättre än så här, lika bra att acceptera det så slipper man må dåligt av det iaf.

Matchen hade dock några höjdpunkter:

1)KanKan inser hur dålig han är och tar ett matchstraff för att inte förvärra läget för det egna laget ytterligare. Bra!

2) Östblom ser det vi alla andra sett under en längre tid; "den där Janne är ju faktiskt skitdålig" och agerade. Att se Janne H på bänken istället för på isen var riktigt, riktigt skönt.

3) Korhonen. Var riktigt bra idag trots allt. Sperrle eller en för dagen dålig Korhonen och SSK hade vunnit med ytterligare ett par, tre, åtta puckar.

Jag är så galet besviken på hur j-a uselt det ser ut att inte ens Huges verklighetsfrämmande och drömmande beskrivningar kan få mig på bra humör. Skriver han nåt positivt idag är det ett hån.
Kommentera

skit dåligt! måste bli förändring inför sista nu! Korhonen har verkligen vart kanon i målet idag!
Kommentera

sylf: men de vi har inga spelare framför mål! kommer ett skott måste ju nån stå där och ta retur! eller om de kommer en pass så måste nån stå där de tycker ja har vart dåligt! mer skott! mer folk framför mål och bättre PP!
Kommentera

sylf:

Varför bitter, det står ju 0 - 0
Kommentera

21olsson: "Bra första period chanser åt båda hållen.."

Ser vi samma match? Den match som visas på min TV är det sämsta som skådats!! INGA chanser åt ena hållet, SSK har ett gäng däremot.
Kommentera

Bra första period chanser åt båda hållen.. men i andra får vi trycka in lite puckar! och spela bättre i PP de va värkligen SKIT dåligt!
Kommentera

Huge:
Kl. 18:22: "Du är ju fan värre än kvällsmedia vad gäller tabellrunkande."
Fem timmar senare, inte lika tvärsäker längre:
Kl. 23:26: "Jag ställde mig bara lite undrande..."

Rad 7, i ett inlägg: "...samma sneda spår som jajjen, som också verkar ha fått för sig att serien består av en klar uppdelning i bättre och sämre lag."
Rad 12, i samma inlägg: "Självfallet så kan man dela upp lagen någotsånär i sämre och bättre..."

Är ni två som skriver under samma namn?
- - -

Brynäs möter tabelljumbon hemma som vunnit 1 av 9 bortamatcher.
Huge tycker: "...en torsk mot SSK ser jag inte som mer anmärkningsvärd än ex en torsk mot nåt av topplagen."
Du är nog ganska ensam om den åsikten. I hela idrottsvärlden.
- - -

Huge tycker: "Jag vänder mig bara mot ditt resonemang om att just morgondagens resultat skulle vara avgörande på nåt sätt, vad gäller om man kan se ljuset eller inte."

Coach Östblom inför matchen mot SSK: "Vi behöver börja vinna flera matcher i rad för att ta placeringar. Det räcker inte med att vinna då och då..."
"På slutet har vi visat att vi är på gång och nu gäller det att följa upp det mot Södertälje. Det är bara att titta i tabellen för att förstå hur viktig matchen är."

Eller för att travestera en stor hockeytänkare: Östblom är ju fan värre än kvällsmedia vad gäller tabellrunkande.
Kommentera

Huge:

Ni vinner ikväll jag har bankat er på lången och jag har haft flyt ett tag nu .

Ni vinner med 3 - 4 mål :) Lugnt
Kommentera

Huge: Att alla lag kan slå alla det vet nog alla som kan något om hockey. MEN om du som ett exempel tar Frölunda som har ett kanonlag och Södertälje som inte har ett likabra lag, men ändå vinner. Frölunda slår Södertälje på "pappret" som man brukar säga, och 8/10 ggr vinner Frölunda för att dom har ett bättre lag än SSK..
Kommentera

Jajjen: Jag ställde mig bara lite undrande till det här:

"Tre poäng i morron och man kan se ljuset i tunneln. Torsk, då är vi uslare än tabelläget."

Min poäng är ju att man sedan ett tag har kunnat skönja ljuset i tunneln, främst via det synbarligen betydligt stabilare försvarsspel vi visat upp sen Boork lämnat skutan, och även på det sätt som spelarna nu börjat uppträda vad gäller offervilja och kamp.
Om vi nu skulle råka förlora mot SSK imorron så behöver ju inte det förändra grundbilden nämnvärt, iom att lagen är så pass jämna och alla i princip verkar slå alla.
Allt beror ju isf på HUR man förlorar eller tom vinner.
En turlig vinst med bedrövligt spel, är det ett tecken på fortsatt stabilitet?
En förlust trots bra spel kan ju isf vara ett klarare bevis på att man är på rätt väg.
Jag vänder mig bara mot ditt resonemang om att just morgondagens resultat skulle vara avgörande på nåt sätt, vad gäller om man kan se ljuset eller inte.
Kommentera

Huge: "Ja, jag kanske skarvade en aning..."

Du har lite å jobba med när det gäller trovärdighet.
Kommentera

Huge: Det är ju det här som gör dej så jävla tråkig. Först när du har facit vågar du uttala dej om nåt. Spännande diskussioner det blir:
"Brynäs vann med 3-2 igår."
"Ja."
"Mmm."
Skulle alla göra som du skulle den här GB:n va död.

"Ja, jag utser iaf inte nåt lag till seriens sämsta, baserat på att dom för tillfället råkar ligga sist i en mkt jämn tabell."

Du har ett jävligt skevt sätt att se på verkligheten.
Kommentera

Jajjen: Så om vi tar tre poäng i morron och sen torskar nästa match, kan man då fortfarande se ljuset i tunneln?
Och hur många hypotetiska förluster därefter kan man isf sen acceptera innan ljuset du anser att ljuset åter är släckt?

Ja, jag utser iaf inte nåt lag till seriens sämsta, baserat på att dom för tillfället råkar ligga sist i en mkt jämn tabell.
Då föredrar jag att vänta till åtminstone 45 omgångar, och inte 19.
Kommentera

Huge:

Jajjen: "Tre poäng i morron och man kan se ljuset i tunneln. Torsk, då är vi uslare än tabelläget."

Huges tolkning: "...matchen mot SSK är den STORA matchen som ABSOLUT inte får förloras, för då är det kört."

Jösses!

Yra om seriens sämsta lag? SSK ligger sist i serien. Av ren nyfikenhet - hur utser du seriens sämsta lag?

"...så skulle jag vara djävligt försiktig med det logiksnack du försöker lura i oss..."

Kolla i medicinskåpet om det är tomt. I så fall: LÄGGDAGS!
Kommentera

« · 941746 · »