Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs-Timrå

« · 406608 Till forumet


Sv: Brynäs-Timrå
GÅ IN OCH RÖSTA PÅ SNYGGASTE TRÖJAN, BRYNÄS LEDER ÄN MED 34 OCH TIMRÅ HAR 31.
GÅ IN OCH RÖSTA!
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Boström: VAR, VAR, VAAAAAR? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Boström: Och vad händer om man vinner? 30 pinnar extra i Elitserien? :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Boström: 35-31.....:-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Gusten: här på sps under elitserien!
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Anneli: Tur att Brynäs har så mycket pengar att de kan ha RIKTIGA matchställ
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
micke:
Helt klart skall Molin inte gå center, tyvärr är inte Miettinen till sin fördel som center heller, speciellt i egen zon, men någon annan möjlig center finns det inte i truppen för närvarande...

Malmström med Miettinen och Vesa V kan nog funka skapligt om de hittar sina roller.
ND tillsammans med Lind och Molin känns lite vekt när det kommer till sargspel, arbetskapacitet och "skitjobbet". Det blir en primadonna för mycket om man säger så...
Kanske Soling kan röra om i grytan så att Lind och Molin får lite utrymme?

Björne, Dacke, Walleblir roliga att se!

Säg så här dårå:

Björne-Dacke-Walle
Soling-Lind-Molin
Malmström-Miettinen-Viitakoski
ND-JJ-Luovi

Plötsligt saknar man Rönken i en röjarroll... inte bra :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Anneli: Hur var det ifjol då i en match mot Timrå när Pelle Hallin blev helgalen på "Kupan" och jagade honom till spelarbåsen och "Kupan" kastade sig in båset och "gömde" sig. Skall bli intressant och se om står upp lika bra i ett slagsmål mot Magnus Nilsson, Jonte Hedström eller Pär Styf i vinter. Det är inte så konstigt att "Kupan" vann på poäng mot en av Timrå minsta spelare "Sudden".

Sen tycker jag att en del av brynäs supportrar inte är riktigt kloka som hyllar sina egna när det slår en motståndare men blir fullständigt vansinniga om en motståndare ger igen på en brynäsare, sånt är bara mesigt.

Jag tycker inte att man skall tillrättavisa andra människor på en träningsmatch som håller på ett annat lag och råskälla på dem när man uppför sig som idioter själva.

Hamnade framför en snubbe på ståplatsläktaren som spydde galla på Kristian Gahn och ojade sig över vilken jävla sopa han var, då fyllde hans respektive i, "det var därför han hamnade i Timrå".

Jag anser att tycker man det är okej av brynässpelarna vevar för att det blir provocerade då har Timrå lika stor rätt att göra det också.

Sen att det är utvisning är det inget snack om!

Timrå och Brynäs är lika goda kålsupare och det tar ut varandra.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
rackham: Nu är jag ingen coach precis men jag trodde på fullaste allvar att Molin skulle bli pånytt född som center!

Jag tycker han skall få ett tag till på sig innan dom börjar att rota i formationerna!

Ang Björne så visade han framfötterna redan ifjol, gudskelov ;-)
primadonnan är väl avpolleterad till andra ligan i Schweiz?
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Man ska nog passa sig för vad man säger när man inte är på sin egen GB. Bland det jävligaste jag hört på en läktare var tugget som ståplats i Timrå körde med mot FBK. Jag rättfärdigar inte sånt där skitskrik som du nämner, men fan vilket glashus timråfans sitter i, om du är representativ för dom.
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: oavsett vad som är rätt eller fel!

Hade det varit omvänt så hade ni nog hyllat slagskämparna
och under ES så är det smartare att gå och gömma sig som du skriver än att dra på sig en massa onödiga utvisningar och matchstraff som Kupan gjorde i fjol under försäsomgen!
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: "...hyllar sina egna när det slår en motståndare men blir fullständigt vansinniga om en motståndare ger igen på en brynäsare..."
Det måste vara unikt för oss brynäsare!

ALLTID TRÖTT, ALLTID MÄTT
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
65Selander: Man blir inte center bara för att ett lag har lite centrar.Det tar många år bli det och det brukar också vara lite "smartare" lirare som väljer att skola sig till center(tänka defensivt o dyl).Molin kommer inte att bli nån men kan vara nån blandning av f/c.
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Hmm, ditt resonemang låter ju logiskt. Så du menar att motståndarfansen även borde applådera motståndarnas mål. De jublar ju när det egna laget gör mål.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
aphac: Har för mig att Molin provade i fjol och såg lite piggare ut då på matchen!

Fast nu kanske det räcker att vi har Dacke och Walle i laget för att han skall bli gladare ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
Lilljanne: :-))
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
65Selander: Jovars, men jag skulle inte bli förvånad om TJ skickar ut Molin på bänken senare under säsongen om han inte tillför nått eller är skadad i var o annan match.Tror inte gamla meriter biter på TJ när det finns hungriga spelare som bara väntar på att blomma ut.
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
aphac: Jag går i allafall inte fram till folk och skäller ut dem så det osar svavel. Jag sa ingenting till dem när det höll på som värst, jag har väl för fan rätt att tycka vad jag vill utan att jag skall behöva bli "påhoppad". Ska legitimera sig själv att själva ut främlingar inför öppen ridå för att man inte är av samma åsikt anser jag att man ska det torrlagt under fötterna själv också. Annars snackar vi dubbelmoral.

För jag köper helt enkelt inte resonemanget att Sundin provocerade "Kupan" och då får man han klappa tillbaks men det Cassel gjorde på Nilsson ( en halv Karelin) och som resulterade i att Nilsson gav igen är inte okej. Är det bara brynäsare som får slåss om de blir provocerade?

Sen det Casselståhl gjorde ifjol i Strömsund då han slashade Hallin på munnen och sedan i första matchen i ES tacklade Gunno bakifrån i ryggen in i sargen så han missade ett flertal matcher är ju sånt som hör hemma på en hockeyrink!

Bra jobbat. Hoppas det är okej att tackla sönder Dackell i vinter också?

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
aphac: Där håller jag med dig ang att bänka folk oavsett om man är en "Big Star"

Det har väl aldrig hänt i Brynäs tidigare att någon har sagt emot, om nu inte Esko gjorde det men han fick ju sparken senare
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Ok, du blev utskälld av nåt fyllo/yrpanna. Gå och gråt ut i nån annan gästbok, föreslagsvis din egen. Som sagts tidigare, så är det inte läge för dig att kritisera andra ES-lags fans innan du sopar framför egen dörr.



-HF
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
65Selander: Detta är fördelen med att ha en tränare som kommer utifrån och inte "känner" lirarna. Hoppas TJ kan inge mycket respekt och få Molin & Co att inte känna sig så givna.Gp var väl ut och spelade golf och åt kräftor med halva laget, det funkar inte i längden tror jag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Skall man legitimera sig själv till att skälla ut folk inför öppen ridå för att man inte är av samma åsikt anser jag att man skall ha det torrlagt under fötterna själv också. Så skall det stå.

Lilljanne: Det har jag aldrig påstått, men varför ska jag behöva ta skit från en människa jag inte ens känner när uppförde sig precis lika illa själv. Jag ska inte behöva åka 20 mil i bil och betala inträde för att bli utskälld, sånt finner jag mig inte i.

Så länge jag inte gör nåt brottsligt eller ofredar någon utan bara har en åsikt så anser jag mig inte ha gjort något fel.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Livet är ett helvete och världen suger!

ALLTID TRÖTT, ALLTID MÄTT
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Det där att man blir påhoppad det blir man över allt!

Jag har blivit påhoppad utav TIKare som säger fortfarande att vi snor alla spelare från er o s v

Lägg ner alla nu innan det blir kaos av alltihop
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle:
cry me a river, build a bridge and get over it
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Frågan är bara vad detta egentligen har med just Brynäs att göra överhuvudtaget?! Folk som blir som förbytta när de hamnar på en läktare och beter sig illa och vräker ur sig dumheter mot omgivning, spelare, domare osv hittar du tyvärr i varje arena och oavsett sport och lagtillhörighet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
ernie eagle: Hajar inte vad du är här och gråter ut om ? Ta några djupa andetag fräs sedan näsan och torka tårarna och somna om och undvik sedan att gå på Hockey eller annan sport där hårda ord och utbrott från folk kan ske.
Och på din undran om det är helt okej att tackla sönder Dackell i vinter så är svaret JA för tackla får man i Hockey även om man har svårt att tro det när man ser på Elitseriematcher där det nästan bara hakas och hackas med klubborna.
Kommentera

Sv: Brynäs-Timrå
65Selander:
Vi får nog vara glada om han blir pånyttfödd som ytterforward under de två säsonger han har kvar på sitt kontrakt med BIF... hoppas han får en värdig avslutning av sin karriär!

Primadonnan med stort P spelar i Schwytzerland, jawohl... aber Molin och ND kan sina saker också :-)
Två i samma kedja är en för mycket!

Sedan har du naturligtvis rätt i att det inte skall bökas i formationerna hur
som helst, men i fallet ND-Molin-Luovi lär det bli tvunget framöver...
Kommentera

« · 406608