Brynäs IF

723746 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs värvar Kyle Wanvig

« · 1090176 · » Till forumet


Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
AVGÅ: Jo, wallin verkar ju väga något mer än ett tomt mjölkpaket när han hamnar i närkamper. Claesson gick väl på färjestads filmningar ett par gånger för mycket.

Sen är det intressant(?) att höra färjestadsspelarna i båset, de skriker mer på dommaren än ett fullsatt Kempehallen. Antar att de måste kompensera att jönsson är borta.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
*Nedanstående skall läsas med fjollröst och gråt i halsen*

"Hej, jag heter Richard och jag har faktiskt någonting som jag vill säga nu. Jag spelar faktiskt i Färjestad, och jag tycker inte att domaren var särskilt snäll mot oss när vi spelade mot det dära skitlaget från Gävle. Vet han förresten inte att vi i FBK har helt egna regler när vi spelar. Det har vi haft i minst 10 år nu, dessutom ska domaren ändra på reglerna om vissa lag håller på att vinna emot oss. Jag tycker faktiskt att det var ORÄTTVIST. Hur ska vi kunna vinna om det ska gå till på det här viset?"

*Undertecknads uppfattning*
PA-FUCKING-TETISKT!!!!

Vilken j-la lipsill han är. Har haft ögonen på det här miffot i några år nu och att han får spela i landslaget beror ju givetvis på att B-Å är tvungen att ta med X spelare från FBK. Oduglig vek sillmjölke är vad han är.

Och sen den där Nordström i pausen som står och bryter sig och talar om hur bra FBK är. Fick springa och hämta hinken så jag inte skulle spy på vardagsrumsmattan.

FAN va bra att Brynäs stod upp och FBK fick svälja förtreten i går.
TACK BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
arnio: HAHAHAHAH ett nytt Baby face! :)
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
MarcusElving: Fan han är snygg som fan.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Rättar mig själv, efter första träningen ska det vara. Spelar mindre roll men rätt ska vara rätt. :P
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Ja, Kyle Wanvig.. Jag älskar killens inställning. Hoppas verkligen allt han säger även visas i praktiken på isen sen. Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt det. Han verkar vara en schysst kille, tror att han kommer göra oerhört mycket nytta.

Länk: Intervju med Kyle innan första träningen.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander: Känns som det är en spelartyp vi saknat (under många år) hoppas bara att han är tuff på rätt sätt och inte bara drar på sig en massa onödiga 2or 5or...

Jag är ingen fin spelare och det kommer inte se fint ut när jag spelar. Jag har inte i närheten av samma talang som vissa av spelarna som spelar nu, men jag får jobbet gjort tack vare min tuffhet.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig

tjugo8: Lite eftersnack med Kyle igår. Ingen shopping i Gävle... Stockholm ligger ett stenkast ifrån.

– Min fru var med mig även i Ryssland och trivdes inte så bra. Det fanns inte så mycket att göra, men nu får hon komma hit och hon vill shoppa.

(Brynäs nyförvärv Kyle Wanvig tar med sig familjen bestående av sin fru och två hundar. Nån kanske glömde nämna att Gävle inte är Sveriges största shoppningstad direkt)

– Det är väl tänkt att jag ska spela med Steve Dixon, men vi får se hur det blir.

(Wanvig på frågan om Niklas Czarnecki avslöjat vilka han ska spela med)

Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19:

Höga skott idag!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
rackham:

Dansbandsgänget underskattar oss,dem ställer Österrikaren i kassen.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Gusten:

Mmm...

Åsså har vi en snärtig intervju med Markan av Finspångs egen Travolta!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
rackham: Störtskön snubbe!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19:

Vet inte om du sett intervjun med Wanvig?

Brynäs infoavdelning har spottat upp sig!

Bara att hoppas att Wanvig får lite handbollsklister inuti handskarna framöver... = )
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
96 Artisten:

Vassego....:)
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19: Jesper Björck hade jag förträngt... Usch, mardrömmarna är tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19: Joho, det kan vi visst det. Så det så.

Men kanske inte Brynäs nuffror. Du frågade ju:

"Då vet alla vilket nummer Wanvig kommer att bära va?"

Alla är väl alla, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Jag gissar också på nr 16 =)

Spela tuff rock på läppen? HAHAHA du fick mig o garva!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Hahl Bundy:

Nej det förstår jag,det är inte en siffra mellan 1-5,ni Tallar kan väl inga siffror över 5....
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19:

Spelare nr 16 du räknar upp va... eller var det inte så enkelt... = )

"- Fel, fel, fel, det var inte så jag tänkte!"
"- Det är nr 8 som skall vara kvar!"


Ankan = Brasse
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19: Nej.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Håkan Wickberg,Kjell Larsson,Lars-Göran Tano,Pär Malmström,Lars-Eric Ericsson,Christer Jansson,Anders Berglund,Jan Lindblom,Krister Andersson,Stefan Klockare,Herman Hultgren,Henrik Rehnberg,Jesper Björck,Martin Öhrstedt,Nick Angell.

O nu Kyle Wanvig.

Då vet alla vilket nummer Wanvig kommer att bära va?
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Hej alla glada !
Det verkar som en riktig sexbomb den där Kyle. Kanske han kan locka lite kvinnliga besökare till Läkerolen. Kolla in forumtråden som jag länkar till...ibland önskar man att man var en kvinna!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Spännande värvning. Känns som sagt som om det är precis det vi behöver. Sedan får som vanligt framtiden utvisa om det blev bra eller mindre bra. Är väl också lite orolig för en hel del utvisningsminuter. Men det visar sig.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander: Jag skulle kunna tänka mig en till orsak:

4: Sundlöf säger: Ju snabbare du kommer hit desto mer pengasäckar får du!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander:

Tror det är bra att ni får in en rejäl tuff jäkel i ert lag.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig

tjugo8: "Wanvig själv verkar ivrig att komma i gång i Brynäs. Så pass att han fixade egna flygbiljetter när övergången blev klar för att komma så fort som möjligt till Gävle"

Beror nog på 3 möjliga saker eller alla ;-)
1: Tjejerna lockar.
2: Arnason har berättat om MAX.
3: Han har en gås oplockad med någon i Luleå

Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Sylf:
Syntes i intervjuklippet på youtube också...det är någonting med blicken...
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
"kontraktet sträcker sig fram till april nästa år"
...om det inte var uppsnappat tidigare...


Nedan ger pluspoäng, åtminstone hos undertecknad

"Wanvig själv verkar ivrig att komma i gång i Brynäs. Så pass att han fixade egna flygbiljetter när övergången blev klar för att komma så fort som möjligt till Gävle"
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
rackham: Tror att Alcén inte kommer få lira så mycket i år. Han kommer nog vara en reserv.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Zzz: Ja, Laurtizen var en konstig värvning. Dessutom har han kontrakt över nästa säsong också. Silfverberg är lika bra som honom.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
rackham: Alcén gjorde ju bra ifrån sig i J20 ;-) Svanberg och Lauritzen... vete gudarna.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
rackham: Alcén, Svanberg och Carlsson kostar nog nästan gratis att ha. Men Lauritzen kan ja inte förstå vad dom värvade för alls. Känns som det fanns att ta av i dom egna leden där..

Kul att Sundlövs fax funkar!! Hoppas hoppas nu att Wanvig tillför lite K*K i truppen nu!!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander:


Det betyder att vi har Lauritzen, Alcén, Svanberg och Carlsson som kostar utan att tillföra.

Låna ut, byt... nån av dem.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander: ang juniorerna så glömmer du Bertilsson som hade ca 13min igår, nästan dubbelt mot i lördags.

Ja vilket är riktigt kul. Men det var främst på forwardssidan jag menade.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Zzz: ang juniorerna så glömmer du Bertilsson som hade ca 13min igår, nästan dubbelt mot i lördags.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bra värvning, en spelartyp som vi saknat.

Tycker att värvningen av Lauritzen börjar se märklig ut. Jag var positiv till honom, främst för att CZ trodde på honom och visste vad han gick för. Men igår fick han 5 min av tränaren som tror på honom. Alcén fick 2 min. Någon som tror att Silverberg spelar något mer i A-laget i år?
Gillar inte att man bygger murar runt a-laget med en massa bänknötare som gör det omöjligt för juniorerna att komma in och få speltid.

Men som sagt Wanvig ser bra ut, hoppas nu bara att det kommer att göra det på planen också.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig

MarcusElving: Lär ju visa sig mot LHF på lördag. De har ju tunga spelare, får väl se om de kör med samma taktik för att störa ut Markan också.

Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Tycker som Peja, att man inte ska stirra allt för mycket på statistiken. Visste vore det kanon bra om han gick in och öste in poäng. Men den viktigaste uppgiften för Wanvig, enligt mig är att gå in med jävlar anamma, visa vart skåpet ska stå och tända laget. Dvs dela ut proppar, böka framför mål och vara allmänt jobbig. Det stjäl en hel del energi från motståndaren.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Känns bra med ett nyförvärv som verkar ha den kompetens som vi saknat, rakt på mål och fysisk, vi får väl se om han lever upp till förväntningarna. Hoppas och tror att han även kan få fart på Dixon och att han går in på Vas plats framöver.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Hoppas att Kyle kommer in med lite jävlar anamma i laget! Verkar
ju som sagt vara en tuffing som kan vara brynäs polis el nåt bättre..Bara hoppas att han inte kommer att ta en massa onödiga utvisningar,
utan att han använder sin energi (som han verkar ha) på ett bra sätt!
Håller med dom flesta att detta är nog vad Brynäs behöver, men det
återstår ju att se vad han kan göra för vårt lag..

Hoppas även jag att han kan få lite fart på "den snälle" o lugna
Dixon som inte gör spec mkt väsen av sig...

Jag ser med spänning fram mor matchen på lördag om det
är då hans första match blir av..Hoppas han sätter stopp för
L.Bartecko då tex...Go Bryyynäs! =)
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
AVGÅ: Stirra dig inte blind på statistik. Det viktiga är ju att få in rätt spelartyper och om det som Sundlöv & Czarnecki säger är Wanvig precis en sån spelare som Brynäs behöver.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
AVGÅ:
188cm och 95kg..... Snäääälla låt mig få uppleva lite Tuulola-flashbax
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Okej, först tänkte jag, "en Dixon 2 fast större och argare". Shit, inte bra eftersom jag inte är imponerad av Dixon så här långt. AHL verkar inte hålla särskilt hög klass på sina håll enligt min mening. Kollade därför statsen mellan Dixon och Wanvig.

Säsong 07-08 AHL:

Dixon spelade 80 matcher för Portland och skrapade ihop 45 poäng. Alltså något mer än 0,5 poäng per spelad match.

Wanvig spelade 62 matcher för Norfolk och skrapade ihop 56 poäng. Alltså något mindre än 1,0 poäng per spelad match. (Satt dessutom 110 min i utv båset, vilket gör att han effektivt räknat kommer ännu närmare 1,0 i snitt.)


Nåja, vi får väl se vad han uträttar. Kan nog vara bra, men än så länge är jag inte lyrisk.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf:
Måste ha spelat med Honken under två säsonger va...?
Dock få matcher naturligtvis...men sannolikt har väl Honken sagt något positivt...
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Hoppas mycket på den här killen, det verkar som att vad han än levererar så kommer han stå upp för laget. Rejält.

Wanwig,Widing och Granström och i viss mån Andersén, vi börjar se tuffare ut =)
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Oj när Rosades ett nyförvärv senast så här mycket :) Ser lovande ut iaf och vad men behövt sedan länge i laget
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Wanvig verkar vara helt rätt spelartyp att få in. Sen hur bra han tycker jag inte att vi ska sitta och bedöma innan vi har sett honom spela, men hans stats ser i alla fall lovande ut.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Ohh underbart, en riktig torpedforward. Bra jobbat Sundlöv! Ska bli jäkligt skoj att se en tung kanadensare störta in på mål och som vågar stå upp för laget.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Klockren värvning tycker jag. tuff forward med näsa för målet. precis vad vi har tjatat efter. Han verkar ha riktigt bra inställning och viker inte en tum. Kommer defenitivt bli jobbig att möta. Hoppas bara att han har bra tajming i tacklingar osv, så han inte drar på sig så mycket onödiga utvisningar. Bra jobbat Sundlöv måste man ändå säga.

Skulle gärna se honom tillsammans med Widing.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Det är den typen vi behövt i åratal........Om han nu är vad han ser ut/låter som. Han kanske har amputerat båda armarna sen dess....Inte så säker på att mormor kollar sånt...
Kommentera

« · 1090176 · »