Brynäs IF

723753 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs värvar Kyle Wanvig

« · 1090176 · » Till forumet


Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
AVGÅ: Jo, wallin verkar ju väga något mer än ett tomt mjölkpaket när han hamnar i närkamper. Claesson gick väl på färjestads filmningar ett par gånger för mycket.

Sen är det intressant(?) att höra färjestadsspelarna i båset, de skriker mer på dommaren än ett fullsatt Kempehallen. Antar att de måste kompensera att jönsson är borta.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
tjugo8:

Hockeysverige har fått sej en pratstund med våran nya Kanadick.Verkar som om Honken varit lite inblandad i övergången o lagt ett gott ord om Kyle,

"Jag vet att Brynäs general manager, Michael Sundlöv, lyssnade sig för hos Johan, som dom är goda vänner, om mig och jag ska tacka Johan för att han rekommenderade mig i stället för att säga att jag är en soppa ha ha… "
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19:

som förmodat...

O så har han visst spelat med Lill-nyllet också...
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Hur spelade han igår, inte så bra eller men det tar ju lite tag att komma in, fick han spela nått alls i 3e perioden.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Sundlöv: "En chansning att värva Wanvig"
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
tjugo8: Sunklöv: " man behöver inte vara Einstein för att förstå att Wanvig var en chansning"

Man behöver inte vara nån Einstein för att bli sportchef i Brynäs heller......
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: Jag förstår att du känner dig träffad av piken om att "inte vara Einstein"....
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Varför skulle jag känna mig träffad? Jag har inte värvat ihop ett KS lag efter det andra. Det är ju DU som reagerar......
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Att Wanvig floppar är knappast Sundlöfs fel, han lyssnade säkert på sin scout som tipsade om Wanvig.
Laurtzie och Wanvig är vad Sjöding scaoutat fram än så länge och det känns ju inte helt imponerande även om Laurtzie gjort ett par bra kamper på slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf:

Om nu siffrorna stämmer med 235 000 i månaden i Warnwigs fall. Varför ger man honom en sådan lön när man erkänner sedan att det är en chansvärvning. Han har ju en lön som Jönnson skulle tänkas ha i FBK.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
mattias - 74: Fråga Sundlöv, Einsteins brorsa...
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
arnio: Ja, Sjödda scoutade säkert Laurtizen de cirka 30 sekunder han lirade med LHC i början av säsongen...

Sjödin har inte scoutat fram Lauritzen och Wanvig. Det var Czarnecki som hämtade hit Lauritzen (NC hade honom i Bofors) och Sundlöv använde kontakter när han scoutade Wanvig.

Frukten av Sjödins scoutingarbete lär vi inte få se förrän nästa säsong, om nu inte Brynäs mot förmodan värvar någon allsvensk spelare den här säsongen.

Noterar för övrigt att Brynäs redan har gjort klart med en kanonvärvning till nästa säsong - Sveriges bästa 93a som heter Kalle Johansson har värvats till hockeygymnasiet.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Peja: "Sveriges bästa 93a som heter Kalle Johansson har värvats till hockeygymnasiet."


Är det inte han som är typ 1,05 lång?
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: Det är han som är den enda 93an som spelar i 92ornas landslag och som enligt rapporter var mycket bra när de möter högklassiga nordamerikanska 92or på liten rink förra månaden. Att han är liten får man väl räkna med, killen är vadå, 15 år gammal?
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Peja: Ja, han kanske växer till sig och blir 1,15........
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Peja: "Frukten av Sjödins scoutingarbete lär vi inte få se förrän nästa säsong, om nu inte Brynäs mot förmodan värvar någon allsvensk spelare den här säsongen. "

Hm då har han verkligen pressen på sig att fixa nån riktigt fin värvning. Vad kan han tänkas ha i lön Sjödda, 60 000? Säg då att han jobbat 10 månader innan han scoutar fram nån godbit. Då har han kostat Brynäs minst 1,2 mille redan. Men det är klart utan scout har det ju inte gått så bra senaste säsongerna så det kanske är värt pengarna. Enklaste sättet att hitta talanger är kanske annars att kolla in Brynäs talangfulla J20 och J18 lag. Hoppas också att han går på mycket allsvensk hockey för där har ju Brynäs tidigare gjort många fynd.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
arnio: Japp, att ha en heltidsanställd scout bör innebära succévärvningar, fynd. Det är ju därför som man har en scout.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Peja: "Det är han som är den enda 93an som spelar i 92ornas landslag och som enligt rapporter var mycket bra när de möter högklassiga nordamerikanska 92or på liten rink förra månaden."

Måste kännas tungt för sylf att just Einsteins brorsa har landat den värvningen..
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Ja. Killen är 15 år och presterar bra mot män i div1. Det säger mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Einsteins brorsa blev narrad i C+ för sin exellenta scouting och värvningsförmåga ikväll. Hela Sverige skrattar, utom du!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: Vart hade "experterna tippat Brynäs? Vart ligger Brynäs just nu? De borde narra sig själva.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: Om du refererar till hockeyoraklet Nyströms tyckande så är det inte mycket att stå efter!

Kan du tänka dig - han har sett över 700 NHL-matcher!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Peja: Nyström tippade väl att vi skulle vinna SM-Guld ifjol.....
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
JanT: Haha...
Sylf sitter vid hovnarren och oraklet Nyströms fötter och insuper alla "expertutlåtanden".
Undrar vem hela Sverige skrattar åt?

Enligt sylfs husgud så skulle som sagt Brynäs, Luleå och framförallt Rögle bara inrikta sig på KS.
Jaja...

Sen utgår jag ifrån att hovnarren narrade Sundlöv för värvningar som Granström och Lasse Jonsson.
Och så den där jättetalangen som hela ES var ute efter.
Jaså, oraklet glömde dom värvningarna?
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Han har -10 men ändå tvåa i skytteligan i KHL. Ja tack.
De kanske vill byta mot Wanvig, då får de ju en som har spelat i KHL ocskå ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander: Fy fan vilken jävla chef, aldrig tidigare har man sett någon gestalta lathet så bra på bara ett ansiktsfoto. Imponerande.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Jag bryr mig inte ett piss avd en sån som Nysström säger, men det är ändå en fingervisning om vad den samlade s.k expertisen tycker om mormors arbete, han är ju inte direkt ensam om att håna mormor.

Granis, L.J, visst, även en höna kan ju hitta ett gulkorn. Han har ju även hittat Skoog, sin drömspelare, Wanvig, Korhonen mfl,mfl,mfl. Killen har noll koll, bara du som inte hajat det.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: "Jag bryr mig inte ett piss avd en sån som Nysström säger, men det är ändå en fingervisning om vad den samlade s.k expertisen tycker om mormors arbete,"

Kan tänka mig att det är Wikegård du refererar till, när du talar om "den samlade expertisen".
Tillåt mig le en smula.

Wikegård öppnar för det mesta munnen innan han använder hjärnan.
Bevisas bl.a av att han anser Wanvig vara en "stjärna".
Och att vi snarast borde införa NHL-mått i Sveriges samtliga arenor och rinkar.

Smart drag, att skrota den svenska modellen och det vi är bra på och istället försöka införa mer flänghockey a la NHL.

Trevlig expert du hänvisar till....
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: "Killen har noll koll, bara du som inte hajat det."

Och poängen, som alla utom du verkar begripa, är att Sundlöv inte på nåt sätt är unik när han emellanåt lyckas värva spelare som inte riktigt uppfyller de krav och förhoppningar man haft.
Sånt inträffar nämligen för ALLA sportchefer, trot eller ej.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: Jag har inte refererat till nån speciell, men om du tar Wikegård som exempel, och sågar hans kunskaper så kan jag lova dig att vad han än tycker så har han fan så mycket mer kött på benen än vad du har. Att han tycker att Wanvig är en stjärna är ju solklart och helt rätt, eller inbillar du dig att han spelar för 1500 i månaden? Han har garanterat en "stjärnlön" och skall då göra rätt för den, annars är han en flopp, vilket han är eftersom han sitter på läktaren när Anton P spelar på hans plats.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: Poängen är ju att Wikegård resonerar helt bakvänt ang Wanvig.
Han har först tittat på Wanvigs förmodade lön och sen konstaterat att en sån hög lön måste innebära att Wanvig är en stjärna.
Sicken logik.
Den förmodat höga lönen beror ju inte på att han de facto ÄR en stjärna utan att marknaden (tillgång och efterfrågan vid ett specifikt tillfälle) gör att ett lag kan tvingas betala en stjärnlön, eller iaf nåt som liknar en sådan.

Om han sen är en flopp eller inte återstår väl att se.
Jag är iaf beredd att ge honom (liksom alla spelare i samma situation) lite mer tid att visa vad han kan.
Kan ju faktiskt tänkas att även en "stjärna" som Wanvig råkar tappa form/självförtroende osv.
Men en sån naturlig förklaring ger förstås inte lika stora rubriker när "experterna" ska saluföra sina egna bloggar i media...
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge:

vad tycker du är en rimlig lön i Wanwigs fall ? Jag kan tycka att 235 000 är åt helvete för högt. Speciellt för en spelare som ingen jävel i hockeysverige har hört talas om.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
mattias - 74: För det första vet vi inte om den lönen stämmer.
För det andra vet jag inte hur kontraktet ser ut.
Går han på artistkontrakt så ser ju lönen hög ut iom att klubben slipper betala sociala avgifter.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
mattias - 74: Att han har 235 000 är det bara en rubrikkåt kvällstidning som skrivit. Det är inget som det nödvändigtvis behöver ligga någon sanning i.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge:

Han går väl på Artistkontrakt torde jag mig ha hört eller läst.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
mattias - 74: Lönen är väl inte mycket att orda om, vill man ha bra spelare så kostar det. Problemet är att det, hittills, inte är nån bra spelare. En knapp medelmåtta.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Huge: "Jag är iaf beredd att ge honom (liksom alla spelare i samma situation) lite mer tid att visa vad han kan."

Hur många matcher är lite mer tid? Kan ju faktiskt tänkas att han inte passar in i ES spelet, eller sug på den här "en floppvärvning"?
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
70 Rodrigues: I den situation som Wanvig just nu befinner sig och med vad han än så länge presterat i brynäströjan så måste det anses som om inte omöjligt så åtminstånde mycket svårt att kalla honom för annat än en flopp.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
arnio:
Wanvig på testcykeln även mot MoDo...

"- Jacob Markström kommer att stå i mål, förutom den ändringen kommer vi att spela med exakt samma lag som vi hade senast, säger Tommy Jonsson."
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
70 Rodrigues: "Hur många matcher är lite mer tid? Kan ju faktiskt tänkas att han inte passar in i ES spelet, eller sug på den här "en floppvärvning"?

Jag utesluter ingenting.
Det kan vara en flop.
Det kan vara en flip om han ges mer tid.
Han kan vara ur form.
Han kanske inte utnyttjats på ett optimalt sätt av tränaren.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf: men du, tror du är den ända som inte vet att Huge ligger med Sundlövs dotter. Han har inte belägg för att försvara honom på detta sätt. Man betalar inte 235 000 för en chansning. Ge hellre 10000 till Thegel eller nån. Lägg ner daltandet med Sundlöv nu. och plocka bort honom istället.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
sylf:

Tror helt klart Sundlöv fick fel Kyle in säcken,denne tror jag mer på,tydligen en kille med stake framför mål.

www.eliteprospects.com/player.php?player=16078
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19: Han har tydligen en brorsa också som år stadigt; Dustin. Bröderna Kuk! Köp! Vi skulle dra fulla hus när Brynäs åker på turné.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Jajjen: Står stadigt, alltså.
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Skönt att Sundlöv förlängde med Sundqvist :D Gillar honom som fan, står alltid upp, är relativt jämn i sitt spel och gör sällan en dålig match. Underskattad spelare, definitivt. Bra gjort!
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
65selander:
"Varför har han inte fått varit det i de två senaste matcherna?
– Nä, det var något som vi kom överrens om tillsammans.
Wanvig själv är såklart besviken över att inte få chansen.
– Tränaren bestämde att jag inte var bland de tolv bästa forwardsspelarna."


...kom överens om tillsammans???
Czernecki o Wanwig...???
Vad är det för j-vla svar???
Wanwig verkar ju inte vara överens...
Varför säger inte bara Czernecki att han bestämmer

Spelare som Lauritzen växer på träd...även i dagens Brynästrupp
Wanwig e en typ som nästan alltid e bra att ha...
Vill inte så nån favorisering fr Cz sida för sina värvningar på bekostnad av Wanwig

Undrar hur relationen Sundlöf/Cz är...?
Sundlöf värvar spelare, Cz sätter dem på bänken...
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
tjugo8: I det här fallet så var de "överens" genom att Kyle accepterade Cz's beslut och rättade in sig i ledet. Han gjorde inte som Angell som gnällde sig hes över att han fick spela med J20...

Istället så fattade Kyle signalen från tränare och tränade extra..
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
tjugo8:

Bye bye Wanvig,nu bill jag se en ersättare.

Bra sista rader av Stisse i kvällens krönika:

"Så här sa sportchefen Micke Sundöv i fredagens tidning.
"Nej, det finns inga spelare som är tillgängliga för oss och vi har inga pengar att handla för heller", sa Sundlöv i fredagens tidning.
Det sistnämnda är löst nu.
Det förstnämnda är Sundlövs jobb, och det är bara att han fyller på papper i faxen för agenter med rätt att prångla ut spelare finns det och de hör gärna av sig.
Det är inte lätt, absolut inte. Men det är hans jobb – och i veckan vill vi se resultatet."

Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19:

Vill*
Kommentera

Sv: Brynäs värvar Kyle Wanvig
Bissett19: Håller med. Kostnadsställe Vanwig är nu borta och nu måste en förstärkning till. En center tack.
Kommentera

« · 1090176 · »