MarcusElving: Jag gillar Bertilsson skarpt ,tycker han spelar ett grymt bra närkampsspel och har rätt hyfsat spelsinne.
En sak jag dock tyckte redan förra säsongen är att han spelar med för små marginaler då och då, detta har ökat denna säsongen. Jag hoppas att han kan komma till rätta med det. Bra att han försöker utveckla sitt spel,men man får välja sina lägen.
Angående bänkningen av Djoos så tycker jag nog Löf hade varit ett bäätre alternativ.
Lasse tycker jag ska få en sista ärlig chans att uppnå sin forna nivå,annars har nog Löf vart något mer stabil än honom.
arnio: Lasse var ju nära att bjuda på ett par baklängesmål förra matchen, sånt har vi inte råd med.
Höjer han inte sig omgående så vill jag inte se honom på isen.
Laddad är jag också!! :)
Cody in i backpar med Bertilsson! Spontant känns det som ett jobbigt backpar att möta. Det blir några kilo att möta.
Djoos petas vilket är tråkigt tycker jag, hade hellre sett Jonsson petas.
Bild: Codys klubbor är lite längre än alla andras :)
Redigerad kommentar
Kul att se honom
Men kommer ha överseende om han ser lite vilsen ut...
Peja:Både ja och nej. Jag tycker att man kan ge en ung spelare lite mer "slack" än en etablerad spelare. Dessvärre så brukar det sluta med att man säger att den etabkerade spelaren inte hade en bra dag medan man oftast bänkar en ung spelare.
Misstag kommer från alla spelare och oftasre från unga och orutierade spelare det får man räkna in i "utbildningskostnaden" liksom. Man får välja. Är det en viktig match så kanske man inte skall "utbilda" sin junisar lika mycket i just den matchen.
Men har man samtidigt "etablerade" spelare som gör juniormisstag kväll efter kväll och det kallas "hitta tillbaka till formen" så blir det ju samma sak. Så i det avseendet håler jag med dig. Man får helt enkelt skita i vad det står på tröjan och göra en bedömning på varje enskild spelare just den mtchen eller kanske till och med just den perioden eller till och med just det bytet.
Ibland kan det hjälpa att en spelare får sitta något byte för att samla tankarna lite.
Så brukar jag göra när jag jobbar ibland. Går det illa så lägger man ifrån sig grejerna en liten stund, sedan är man på banan igen.
MarcusElving:Det ska bli intressant att se vem som får kliva åt sidan. Även med vem Cody får spela med.
Jag skule vilja se honom med Sunken eller Bertilsson i några matcher tills han kommit in i det.
Vuollerim: Fantastiskt inlägg!! Du sätter ord på exakt varenda tanke jag har. Du förtjänar en madalj för att du formulerar det så klockrent.
Vuollerim: 355kr i inträde..... den dyraste biljetten kostar 390kr i Scandinavium, rätt mycket för en seriematch i början av oktober.
Klappjakten på Järnkrok..... en trött, besviken o adrenalinstinn Axelsson kan jag i stunden förlåta...... Skrikegård o en drös s.k. journalister borde kunna få till en mer hållbar analys av vad det är som händer på isen, dom står ju inte med andan i halsen o får en mikrofon uppstucken under näsan.
Vuollerim: Svårt att veta varför Frölundas publiksiffror gått ner så radikalt. Kan vara att efter 11 omgångar ifjol hade man 10 poäng mer, 22p mot i år 12.
Brynäs publiksiffror har för övrigt, om man jämför med förra årets första 5 matcher, ökat med 109 åskådare per match.
Johan Norrström:
Davey_22: Hahaha "Ingen kan stoppa honom" och "stämplad som en filmare" jag tycker du bör sluta blanda ut colan med finkelolja!=)
Jajjen: Såååå jävla tröttsamt. Nån bestämde sig för att stämpla Järnkrok som filmare...och eftersom att ingen jävel i ES kan stoppa honom så håller de med.
Det finns INGEN i serien som tar emot så många efterslängar och suckerpunches som Calle, och han gnäller inte om det i media en enda gång.
Respekt till Calle. Wikegård må vara en högljudd skrävlare utan förmåga till eftertanke ,men dummare än Anton Axelsson...är det möjligt ?
Redigerad kommentar
hejhej:Så det som skrivs här inne påverkar spelarna?
I så fall.. Kom igen Lasse... gör några mål, sätt in några feta tacklingar och till sist Lasse. Kladda inte med pucken i egen zon och passa enkla passningar istället för att söka det svåraste alternativet.
SÅ, nu kommer Lasse att spela skitbra...