Brynäs IF

728313 inlägg · 7961 ämnen

Cody Franson

« · 1525426 · » Till forumet

Sv: Cody Franson

hejhej:Så det som skrivs här inne påverkar spelarna?

I så fall.. Kom igen Lasse... gör några mål, sätt in några feta tacklingar och till sist Lasse. Kladda inte med pucken i egen zon och passa enkla passningar istället för att  söka det svåraste alternativet.

SÅ, nu kommer Lasse att spela skitbra...

Kommentera

70 Rodrigues: Helt allvarligt..Lars Jonsson har genomgått fyra operationer i sommar..Förstår inte du och alla andra här inne att han spelade med en heltrasig kropp hela förra säsongen och har missat hela försäsongen nu på grund av alla operationer..På försäsongen är det ju ok för alla andra att bete sig som clowner så då kanske vi kan ge honom en chans att hitta iskänslan också.. Året innan gjorde han flest mål av alla backar i serien.. Kan vi ge honom kanske tio omgångar eller något att hitta tillbaka och hoppas vi får tillbaka den suveräna back han var innan..?? Eller så fortsätter vi såga honom, ger honom en liten puff i ryggen att fortsätta spela utan självförtroende, betalar en hög lön en hel säsong och ser honom göra succe i en ny klubb nästa år.. Fattar inte hur alla tomtar tänker här inne..ge grabben en chans..tror inte han glömt hur man spelar hockey!!                                                                                     
Kommentera

MarcusElving: Jag gillar Bertilsson skarpt ,tycker han spelar ett grymt bra närkampsspel och har rätt hyfsat spelsinne.

En sak jag dock tyckte redan förra säsongen är att han spelar med för små marginaler då och då, detta har ökat denna säsongen. Jag hoppas att han kan komma till rätta med det. Bra att han försöker utveckla sitt spel,men man får välja sina lägen.

Angående bänkningen av Djoos så tycker jag nog Löf hade varit ett bäätre alternativ.

Lasse tycker jag ska få en sista ärlig chans att uppnå sin forna nivå,annars har nog Löf vart något mer stabil än honom.

Kommentera

MarcusElving:

Bertilsson har och andra sidan en hel försäsong i kroppen plus matchvana. Tycker man kan ha lite tålamod med Lars Jonsson innan man börjar såga honom. Lite tidigt att börja tala om utlåning och bänkning. Dessutom finns väl inte skäl att ifrågasätta TJs laguttagningar efter två raka 3 poängare.

Ikväll kan det dock bli tufft. Skellefteå är tuffa att tas med just nu. Brynässpelarna lär visa upp ett betydligt bättre spel än sist mot Rögle om det ska bli vinst.
Kommentera

70 Rodrigues:Löf ger en påminelse om när DJ huserade i försvaret. brrrr
Kommentera

MarcusElving: Bedrövligt att TJ petar Djoos ikväll. Tycker att Djoos går före både Löf och LJ. LJ kan få speltid i J-20 eller i Mora.
Kommentera

Johan Norrström: Han hade kanske inte sin bästa match förra matchen men överlag tycker jag att han sköter sig bra. Han är inte lika drällig som Jonsson, långt ifrån. Bertilsson kan dessutom använda kroppen i närkamper och tacklas, det kan inte Lars Jonsson.
Kommentera

MarcusElving:

Bertilsson gjorde också en riktigt blek insats senaste mot Rögle. Drällde och slarvade med pucken. Han står inte att känna igen i huvud taget om man jämför med fjolårssäsongen. Han behöver också höja sig några snäpp tycker jag.
Kommentera

Peja: Tycker nästan att man ska börja med cody som sjunde back för att matcha in honom långsamt så han får tid på sig att anpassa sig till spelet.
Kommentera

MarcusElving: Det enda vettiga vore att gå runt på sju backar.
Kommentera

Franson kommer att användas i PP också såklart, glömde att nämna det.
Kommentera

arnio: Lasse var ju nära att bjuda på ett par baklängesmål förra matchen, sånt har vi inte råd med.

Höjer han inte sig omgående så vill jag inte se honom på isen.

Laddad är jag också!! :)

Kommentera

MarcusElving: Djoos kan må bra av att vila lite och LJ behöver speltid. Skönt med grym kunkurrens på alla platser nu. Grymt laddad!!!!
Kommentera

Cody in i backpar med Bertilsson! Spontant känns det som ett jobbigt backpar att möta. Det blir några kilo att möta.

Djoos petas vilket är tråkigt tycker jag, hade hellre sett Jonsson petas.

Bild: Codys klubbor är lite längre än alla andras :)

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: ååååh nu kommer klockan aldrig bli 19:00 längtar!
Kommentera

Kul att se honom

Men kommer ha överseende om han ser lite vilsen ut...

Kommentera

atilla:

KÄMPA MIGRATIONSVERKET !!!

Kommentera

Slajsarn: Klokt beslut. Tommy har bra koll på det här.
Kommentera

Bissett_19:

Pecka verkar ta väl hand om Cody...:D

Kommentera

Bissett_19: tråkigt, fast det kanske är smart att inte ha flr bråttom med. Man minns ju hur det gick med Greiss
Kommentera

Slajsarn:

Ingen Franson imorrn även fast han skulle bli spelklar.
Kommentera

arnio: persson skulle väl vara borta lite längre än man först trodde. Det känns bekant på nåt sätt ;-)
Kommentera

Slajsarn: Hur ligger det till med Persson då? Vad är prognosen på när han kan kliva in i laget?
Kommentera

Peja:Både ja och nej. Jag tycker att man kan ge en ung spelare lite mer "slack" än en etablerad spelare. Dessvärre så brukar det sluta med att man säger att den etabkerade spelaren inte hade en bra dag medan man oftast bänkar en ung spelare.

Misstag kommer från alla spelare och oftasre från unga och orutierade spelare det får man räkna in i "utbildningskostnaden" liksom. Man får välja. Är det en viktig match så kanske man inte skall "utbilda" sin junisar lika mycket i just den matchen.

Men har man samtidigt "etablerade" spelare som gör juniormisstag kväll efter kväll och det kallas "hitta tillbaka till formen" så blir det ju samma sak. Så i det avseendet håler jag med dig. Man får helt enkelt skita i vad det står på tröjan och göra en bedömning på varje enskild spelare just den mtchen eller kanske till och med just den perioden eller till och med just det bytet.

Ibland kan det hjälpa att en spelare får sitta något byte för att samla tankarna lite.

Så brukar jag göra när jag jobbar ibland. Går det illa så lägger man ifrån sig grejerna en liten stund, sedan är man på banan igen.

Kommentera

Slajsarn: Jo, visst, men alla ska bedömas lika i konkurrenssituationen... Kan ju inte peta Sunken pga att man har mycket högre förväntningar på honom.
Kommentera

Peja:Det är han i alla matcher. Löf haren bit kvar till attbli en stabil ES back. Så förväntningrna på honom är ite lika höga som på Sunken.
Kommentera

Slajsarn: Jag tycker att Löf var klart sämre än Sundqvist i den matchen.
Kommentera

Peja: Risken är stor at det är han eller Berglind som får kliva åt sidan. Frågan är hur mycket tålamod man skall ha med LJ? Han gjorde en ganska OK insats nu senast tycker jag. Personligen så tycker jag att Sunken lämnade en hel del att önska mot FBK.
Kommentera

Slajsarn: Hoppas att Djoos får fortsätta.
Kommentera

MarcusElving:Det ska bli intressant att se vem som får kliva åt sidan. Även med vem Cody får spela med.

Jag skule vilja se honom med Sunken eller Bertilsson i några matcher tills han kommit in i det.

Kommentera

Axelsson är bara bitter för det är som att jämföra en JAS 39 gripen mot tunnan så mycket bättre är våran Ironhook!

Vinsten värmer bara ännu mer ju mer fiskrensarna gnäller:-)
Kommentera

Vuollerim: Fantastiskt inlägg!! Du sätter ord på exakt varenda tanke jag har. Du förtjänar en madalj för att du formulerar det så klockrent.

Kommentera

Vuollerim: 355kr i inträde..... den dyraste biljetten kostar 390kr i Scandinavium, rätt mycket för en seriematch i början av oktober. 

Klappjakten på Järnkrok..... en trött, besviken o adrenalinstinn Axelsson kan jag i stunden förlåta...... Skrikegård o en drös s.k. journalister borde kunna få till en mer hållbar analys av vad det är som händer på isen, dom står ju inte med andan i halsen o får en mikrofon uppstucken under näsan.

Kommentera

bradberry: Klockrent passar bra där. Och när allt fokus hamnar på Järnkroks reaktion efter att han får en klubba i ansiktet, istället för Axelssons livsfarliga spel, har man helt klart tappat fokus på det som är viktigt. Om nån får tänderna utslagna på krogen då skulle Wikegård ha synpunkter på att offret ramlade lite för lätt.
Kommentera

Vuollerim: Respekt ,, fantastiskt bra skrivet ,, skicka detta till förbundet så dom lär sig hur vi ska ta hand om artisterna , det är ju dom vi vill se i es,
Kommentera

sylf: Finns ju ett par "stjärnor" i SKE som kör samma race.
Tollefsen är ju senast i raden att dyka när nån kliver på, varför gnäller inte Wikegård då?

Nån som zebrorna mobbar är ivf Rahimi, han hade en klockren tackling på Ledin. Men bara för han är starkare än fjanten Ledin så blåser zebrorna.
Kommentera

Lindström: Amen!
De du nämner är hästlängder värre än t.ex Calle!
Kommentera

bradberry: Lustigt när man ser FBK med fröken Wallin & Betglund i spetsen först köra med höga klubbor, armbågar och sena tacklingar. Sedan dyka som döende svanar så fort någon är i närheten.
Jävligt lustigt att Wikegård & co inta tar upp det.
Kommentera

Totte: De första matcherna hade ju inte ens Frölunda börjat förlora....i alla fall inte den första.
Kommentera

Vuollerim: Svårt att veta varför Frölundas publiksiffror gått ner så radikalt. Kan vara att efter 11 omgångar  ifjol hade man 10 poäng mer, 22p mot i år 12. 

Brynäs publiksiffror har för övrigt, om man jämför med förra årets första 5 matcher, ökat med 109 åskådare per match.

Kommentera

Johan Norrström:

Ja, efter att ha sett matchen på plats och konstaterat att Järnkrok, Lindholm och några till är de som verkligen bidrar till underhållningsvärdet, vilka lirare, är det tragiskt att läsa om Axelsson, Wikegård för att inte tala om Göteborgspressen i övrigt så här dagen efter match.

Varför tror man att publiken sviker på arenorna...? Det är givetvis flera orsaker till det, 355 kr i inträde på Scandinavium är en.. 
En viktigare orsak tror jag är bristen på mål och att lirarna inte får det utrymme de ska ha. Domarna tillåter fortfarande i allt för hög grad att backar som Frölundas tillåts att hålla fast och åka kälke efter snabba forwards. Klubbor på helt andra ställen än de ska vara på är ett annat fenomen som måste beivras mer.

Att Wikegård och andra så kallade experter i det fallet pratar om filmningar i utvisningssituationer som tom Axelsson själv påstår ÄR utvisningar är inte annat än pinsamt. Inget av det ska egentligen behövas men att filma till sig en utvisning eller att förstärka en solklar utvisning är, i vilket fall enligt min åsikt, en stor skillnad.

Häng inte ut artister som Järnkrok. Jag tycker han uppträder mycket professionellt med tanke på alla tjuvsmällar han får ta emot under matcherna. Ta i högre utsträckning tag  i spelförstörande moment som flertalet dinosauriebackar fortfarande tillåts hålla på med så kommer matcherna att bli roligare att titta på.
Kommentera

Berka: Faktum är att Calle spelar i en egen division vad gäller kvickhet och puckkontroll på små ytor, förmågan att skaffa sig extrameter till motståndarna. Ingen i ES kommer i närheten vad gäller dessa specifika egenskaper. Detta medför ju att klubbor och armar allt som oftast tas till för att stoppa honom. M.a.o. faller Calle oftare offer för dessa situationer än vad som är normalt för andra ES-spelare. Visst, han ruggar tillbaka kroppen men vem gör inte det när man får en klubba viftandes i ansiktet? Möjligen förstärker han situationerna ibland, men han gör det precis som vilken annan ES-spelare som helst gör i motsvarande situation. Det är bara det att ingen annan råkar ut för dessa tilltag så ofta som han. Sen att Wikegård gör sitt för att undergräva denna hype går bara hand i hand med hans image. Han har ju inte ens kommenterat de enskilda händelserna utan uttalar sig generellt i en specifik fråga. Dåligt...
Kommentera

Davey_22:

Mmm lille grinige Anton kanske ska försöka hålla koll på klubban istället.
Kommentera

Berka: Och jag tycker du ska sila T-röd:en innan du dricker!
Kommentera

Davey_22: Hahaha "Ingen kan stoppa honom" och "stämplad som en filmare"  jag tycker du bör sluta blanda ut colan med finkelolja!=)

Kommentera

Jajjen: Såååå jävla tröttsamt. Nån bestämde sig för att stämpla Järnkrok som filmare...och eftersom att ingen jävel i ES kan stoppa honom så håller de med.

Det finns INGEN i serien som tar emot så många efterslängar och suckerpunches som Calle, och han gnäller inte om det i media en enda gång.

Respekt till Calle. Wikegård må vara en högljudd skrävlare utan förmåga till eftertanke ,men dummare än Anton Axelsson...är det möjligt ?

Kommentera

Jajjen: Torp yngst idag igen i Mido.. Men en jävligt bra juniorverksamhet har de! Det ska gudarna veta:)

Då hade vi Modo på rätt sida om oss igen.

3 mycket fina poäng
Kommentera

MarcusElving: Modo har spelat riktigt bra senaste tiden och skit samma vad/vem det beror på för det är en lagsport och det är poängen som saknar trots allt.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1525426 · »