Brynäs IF

728185 inlägg · 7961 ämnen

Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09

« · 1116125 · » Till forumet

Sv: Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09
73Sjöbba: Ha ha han vågar inte när det gäller mig.
Då skickar jag Gusten på´n! :)
Kommentera

Peja: "Om spelarna är värda sina löner är väl omöjligt att bedöma sålänge lönerna inte är offentliga."

Exakt.
Tyckte bara det var onödigt att påpeka detta eftersom det är en självklarhet.
Kommentera

Gusten: Jag förstår det, rosor på kind o solsken i blick. :)
Det där ............ det kanske du hade ändå?
Kommentera

Hahl Bundy: "fetrsom"

Akta dig för språkpolisen Bissett19 som inte har något annat för sig än att märka ord. Han lär väl ta bort detta inlägg då han har svårt för kritiken.

Kommentera

FM: "Hur många juniormatcher har en sån som Johan Alcen gjort iår? Eller nån av era andra produkter i A-lags truppen?"

Förstår inte riktigt den frågan. Menar du att egna produkter som inte längre är juniorer bör delta i juniormatcher eller vadå?
Kommentera

Hahl Bundy: Varför skulle Lehtonen få en ny chans i Nordamerika? Han är en 30-åring som har varit i NA en säsong och då platsade han inte i NHL.
Kommentera

Peja: Nja, där har du fel. I Timrås historiebok kommer den här timråepoken framstå i ett gyllene skimmer som den mest framgångsrika perioden sundsvallsregionen upplevt. Oavsett sport (möjligen med undantag för backhoppningen på 50-talet).
Kommentera

Peja:Jag pratar inte om att skryta utan bara tabellplaceringar.
Kommentera

Peja: Vi har tre juniorer som är ordinarie i a-laget (då menar jag med mer än 5 minuters speltid/match). Sen har vi ett antal av de som ligger snäppet under utlånade till Div 1 klubb då det är mer utvecklande.

Till skillnad från dig så kan jag erkänna att Ni har en ungdomsverksamhet som är jättebra och det tycker jag är bra för svensk hockey.

Hur många juniormatcher har en sån som Johan Alcen gjort iår? Eller nån av era andra produkter i A-lags truppen?
Kommentera

Hahl Bundy: Man kan säga att det har varit en mellandag, alltså en dag mellan två förluster. Lite har jag iaf tänkt på det fina vi hade igår, mina kollegor på jobbet tyckte jag såg nyknullad ut i morse ;)

Bissett: *ASG*
Kommentera

Jajjen: Pyrret lämnar nog tyvärr fetrsom han vill till NHL. Det har han pratat om i 2 år så det är ingen hemlighet. Hynning lämnar nog också. Kanske Lehtonen men det visste vi ju redan när han skrev på, NHL där också.
De övriga får vi se, det är mycket som skrivs men hur det bli i verkligheten det vet vi inte. det har hänt mycket dom sista dagarna :)
Kommentera

73Sjöbba: Är Timrås senaste 5-6 säsonger verkligen så mycket att skryta med då? Visst, tabellplaceringarna har varit bättre än Brynäs, men när man sammanfattar den här epoken i klubbarnas historia om en sidådär 20 år så kommer väl båda klubbarnas 5-6 senaste säsonger att betraktas som paranteser? Skulle väl vara illa om kvartsfinaler och enstaka semifinaler var eran peak som förening.
Kommentera

73Sjöbba: Ägd. Igen å igen.
Kommentera

Gusten:

Dagens inlägg från TIK:s GB,apropå krönikörer:

"Keb, eller vad han heter är en av de bästa krönikörer jag läst. En riktig Hedersman.
Han lyckas alltid kombinera sin kärlek till favoritlaget (Brynäs) med en enorm integritet, respekt för duktiga motståndare, realistisk syn och mycket hjärta."

Sluuuuuta,jag dööööör:)

Keb har en Brynästunga.
Kommentera

Gusten: Hur har du haft det idag då? :)
Jag har haft det jäktigt o när du inte svarade härinne blev jag orolig.
Kommentera

FM: Och Pöyrälä och kompani stannar förstås? Lågkonjunkturen och sjunkande sponsorintäkter är inget problem för Timrå?
Kommentera

Huge: Om spelarna är värda sina löner är väl omöjligt att bedöma sålänge lönerna inte är offentliga.
Kommentera

Jajjen: Hur står det till med läsförståelsen för yngligen?
När jag skrev att man kan sia om framtiden och att historien är fakta så disskuterade vi kval, inte 15-20 års gamla meriter.

Imorgon ska vi öva på trafikskyltar och jag vill inte höra några svordomar då det är ett tecken på någon brist.

Kommentera

sylf: "Nämn EN spelare i Brynäs, förutom Markström, som är värd sin lön!!"

Med tanke på att laget överpresterat å det grövsta, sett till förväntningarna innan säsongen, så vill jag påstå att samtliga spelare förtjänar sin lön.
Begriper inte din logik öht, eftersom du är den som förmodligen dissat laget mest av alla inför säsongen.
Kommentera

Gusten: Du får nog locka dom för jag tror inte dom är mottagliga. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Hej godis! Ja det är fan skandal att de "mina" är inne här i er gästbok och drygar sig, jag ska ta ett enskilt snack med dom allihopa ;)
Kommentera

FM: Jag tror inte att du förstod poängen. Mitt syfte var att förklara varför jag tror att Brynäs har en ljusare framtid än Timrå.

Det är enkelt. Timrå köper in spelare utifrån, medan Brynäs har ett lag med många egna produkter och har väldigt många fler på gång underifrån. Det tror jag inte att Timrå har, baserat på hur bedrövligt deras J20-lag brukar vara när jag ser dem 3-4 gånger per säsong.

Till slut kommer Brynäs att ha ett lag där en stor majoritet är egna produkter. Det är en fin långsiktig vision som är realistisk sett till hur bra ungdomsverksamheten faktiskt är vilket ger framtidshopp.

Vad har Timrå för vision? Att utveckla spelare utifrån som rikare klubbar ska vinna guld med när de är färdigutvecklade?
Kommentera

Gusten: Hörru snygging. Varför lär du inte dina egna lite vett o etikett?
Jag har saknat dig!
Kommentera

Bissett19: Mille blev ju i ärlighetens namn hockeyfostrad i TIK så det borde ni ju enbart tacka för.
Kommentera

Huge: Era jävlar! Här är man från datorn några timmar och ser sjuttioelva nya inlägg ... tankarna börjar snurra ... ett nyförvärv? har Sundlöv avgått? har Idol börjat? Nääääää det är bara gårdagens jävla skitskiva som nån sate lagt på igen!

Ps jag håller med alla! Låt Andersson gå en kurs i mediaträning och sälj Wanvig!
Kommentera

Jajjen: Ja dom två ja.. Hm få se,en försvinner snart till NHL (precis som henke zetterberg) och som tur är för er är den andra för dålig för NHL.

De andra Ni har har väl knappt eller ingen istid. Hur svårt är det att sätta upp en juniorkedja och säg att man har 7 egna produkter i laget då?
Kommentera

73Sjöbba: Det var ju för fan du som drog upp det där med historien!:

Jajjen: Man kan sia om framtiden men historien är fakta.

73Sjöbba Idag kl. 22:12

Läggdags för gubben?
Kommentera

FM:

Lindbäck
Markström
Dackell
Lind
Persson
Alcén

Timrå?

Kommentera

Jajjen: Du vrider och vänder så gott du kan. Du skrev att varje säsong är en våt dröm för alla TIKare och jag svarade att Brynäs har fått kvala mer på sistonde och då börjar du snacka om 10-20års gamla meriter.
Kommentera

FM: Lindbäck, Markström, Dackell, Lind, Persson, Alcén, Silfverberg. Dessutom har Carlsson och Sandin gått Brynäs hockeygymnasium.
Kommentera

Huge: Nämn EN spelare i Brynäs, förutom Markström, som är värd sin lön!!
Kommentera

FM: Eller så har han inte fått chansen i Timrå. Han var kanske inte redo när han var junior, och sedan har ni valt att värva spelare utifrån istället för att hämta tillbaka en av era egna gossar.

På kort sikt är det inte så tokigt att värva spelare som är skolade i andra föreningar. Typ Johan Andersson i Timrå. En bra spelare, nyttig för laget, bra ålder, men likförbannat kommer han ju troligtvis göra som många andra, d.vs återvända "hem" sina bästa år.

Det är därför som det är bättre att skola och utveckla spelare, än att bara utveckla spelare.
Kommentera

FM: Dom spelare som är bäst i laget - Markström och Dackell.

På samma sätt som i Timrå - Pöyrölä och Lehtonen och Pärssinen och Tenkrat... men vänta nu...
Kommentera

Peja: Vilka är egna produkter i BIF då?
Kommentera

FM: "Försvarsposition" ???

Vad är det jag har försvarat?

Jag har bara kommenterat det du påstått:

""Det som skiljer er mot oss är att vi betalar pengar till dom som förtjänar det medans ni verkar betala en jävla massa till dussinlirare."

Om ni nu presterat under förväntan hittills så begriper jag inte hur du kan anse att era spelare förtjänat sina pengar?

Våra dussinlirare däremot har ju överpresterat och borde väl isf vara mer än förtjänta av sina pengar, eller....?
Kommentera

Peja: Sen har vi ju även Sebastian Lauritzen men han platsar inte i TIK.
Kommentera

FM: Uppkäftig? Jag bad er öppet att rätta mig om jag hade fel, vilket jag ju tydligen också hade. Grattis, ni har tre egna produkter i truppen - två junisar och en förstaårssenior. Jag förstår att du tar illa upp, jag skulle nämligen också skämmas om min klubb befann sig i samma situation.
Kommentera

Peja: Sebbe Erixon, som för övrigt gjorde första målet igår är en egen produkt och även Eric Moe,sjuk igår,är en annan egen produkt. Ta reda på fakta innan du ska vara uppkäftig är du snäll.
Kommentera

73Sjöbba: Men där sket du väl ner dej ordentligt! Ska du snacka historia med en brynäsare? Det är som att förklara relativitetsbegreppet för Einstein.
Kommentera

73Sjöbba: Jag tror inte att någon Brynässuporter är avundsjuk på Timrå. Brynäs har en suverän historia och bygger långsiktigt med en briljant ungdomsverksamhet. Timrå är bara en samling av spelare från höger och vänster. Rätta mig om jag har fel, men de enda egna produkterna i hela Timrås trupp är väl två juniorer (Erixon och Lander). Timrå är verkligen en klubb som illustrerar den dystra verkligheten i elitserien där man bara hämtar in spelare utifrån.
Kommentera

Jajjen: Man kan sia om framtiden men historien är fakta.
Kommentera

73Sjöbba: "...jag vill minnas att det var ett tag sedan vi fick kvala."

Det är till att sticka ut hakan. Får hoppas för din skull att jag inte behöver återkomma till dej om det här redan i vår. Eller nästa vår.
Kommentera

Huge:
"Allt är ju som bekant relativt"

Där har magistern fel. Allt är relativt förutom ljustets hastighet i vakuum.

Ja, ja! Jag har kul nu.

Kommentera

Huge:
Eftersom du fortsätter att ha försvarsposition antar jag att du inte är så insatt i din klubbs verksamhet,skulle du veta vad jag vet skulle jag vara rätt less vid det här laget.

Hoppas iaf att ni går till slutspel,dock såklart inte på vår bekostnad.
Kommentera

Jajjen: Ha ha ha! Du är för rolig du! Jag skrattade just så överläppen sprack.

"Varje säsong i ES måste vara en våt dröm för er."

Inte vet jag hur repektives lags tabellplaceringar har sett ut dom senaste åren, men jag vill minnas att det var ett tag sedan vi fick kvala.

Imorgon ska vi öva på trafikskyltar.

Kommentera

FM: Syftar du på våra "dussinlirare"?
De som bidragit till att vi presterat klart över förväntan?

Allt är ju som bekant relativt, och era egna s.k dussinlirare känns isf kanske en aning vassare än våra egna diton, rent kvalitetsmässigt.
Sen kan man diskutera ifall resp lags dussinlirare verkligen förtjänar sina löner.
Och i det fallet är det väl snarare så att VÅRA dussinlirare isf förtjänar sina löner mer än vad ERA dussinlirare gör.
Med tanke på att ni hittills presterat under förväntan och vi över förväntan.
Och med tanke på att ni för det mesta totalsågat samtliga era spelare under säsongen, så verkar det som att INGEN av era spelare förtjänar sina löner öht..... :-)
Kommentera

FM: Är ni fortfarande här å tjatar? Ni ligger åtta i tidernas sämsta Elitserie å på er låter det som ni är bra. Snacka om att vara svältfödda på framgångar! Varje säsong i ES måste vara en våt dröm för er.

Sa ru Timrå? zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Kommentera

Huge: De där är ju era stjärnor och dom förtjänar säkert sin lön. Det var inte dessa jag syftade på.
Kommentera

FM: "Det som skiljer er mot oss är att vi betalar pengar till dom som förtjänar det medans ni verkar betala en jävla massa till dussinlirare."

Ursäkta mig, men hur lät det i er bok för nån månad sen?
Hur många var det då som enligt supportrarna förtjänade sin lön? ;-)

Vilka är dussinlirarna du avser?
Dackell?
Molin?
Granström?
Jonsson?
Hietanen?
Markström?
Sundqvist?

Skulle tro att alla lag har både spelare som förtjänar sin lön och som dessutom inte förtjänar den.
Vare sig Brynäs eller Timrå är nog unika i det fallet.
Kommentera

« · 1116125 · »