Brynäs IF

724847 inlägg · 7958 ämnen

Derby grupper

« · 344437 Till forumet


Sv: Derby grupper
Jompe:

Jag har inte sett situationen och tänker därför inte ens uttala mig, har du sett den?
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lothar:

Och vi tycker om att dumförklara dig, vilket är lätt eftersom du går i fällorna hela tiden. Däremot tror jag inte att våra MoDoratorer tycker om att sitta och rensa i überlånga trådar efter att vi haft vårt lilla roliga.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Det här är ju bara pom-pom i kvadrat och kubik. Molin får stryk av Riksmans klubba så att han tvingas utgå från matchen och kommer att förbli skadad ytterligare några matcher--och några förvirrade Modoiter hävdar att han filmar??! Han filmar alltså fortfarande för att ge trovärdighet åt filmandet i Kempehallen? Man tar sig ju för pannan. Som tur är har ju Modo en egen GB; föreslår att ni fortsätter denna högintressanta diskussion där. Och vad gäller sportjournalister och insändarskribenter så lär vi aldrig komma till botten med hur deras verklighetsbild ser ut. Mission impossible.
Kommentera

Sv: Derby grupper
scim: Tack, Tack.... Ni är så roliga, ni.... Tack för att ni Modoiter finns,annars så hade inte Elitserien varit kul helt enkelt...
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:


1) Jopp, och inte är det jag eller den ende som sett den i en hall med 3902 betalande.
2) Mördaren/arna.

M.V.H. Nalle Sjuh!

MoDo kommer få många supportrar i BRÄKNE-HOBY!

Gomidda!
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: Jag tycker om att provocera er, helt enkelt. Behövs det skrivas mer??
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lothar:

Gör du? Då har du kamouflerat dom väl.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lothar:

Hahaha. Jag har iofs inte sett dig skriva väldigt många normala inlägg här, men låt gå. Det är nog möjligt att det finns en högre smärttröskel här eftersom du är BIFare.

Det ska väl inte diskuteras i den här gästboken, MEN: varför klagar du på att du blir avstängd i vår gb, om du är medveten om att det du skriver bara är skit?
Kommentera

Sv: Derby grupper
Björn VII: Det känns skönt att det finns nån som kan berätta sanningen! Berätta: vem sköt egentligen J.F. Kennedy?

M.V.H. Lilljanne!

Brynäs IF var jävligt BRA FÖRUT!
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:

Men herregud! Det buades åt Porslin när han låg framför målet och åmade sig (vilket för övrigt såg ganska tillgjort ut). När han fördes av isen applåderades det, om än inte lika mycket som det brukar applåderas - vilket man kan se som ett tecken på hur folk i Övik uppfattar Porslin.

Du behöver inte tilltala mig med ni, för övrigt. ;P
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lothar:

Det var väl en korkad fråga? Har inte du just blivit avstängd från vår gb av nämnde MoDoit (p.g.a. att du än en gång skrev ett väldigt omoget, svårförståeligt inlägg)?
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: Nu får ni bestämma er. Buade eller applåderade ni. Får ni fundera ett tag så kanske hela övik uppvaktade Molin med blommor på sjuksängen dan efter.

M.V.H. Lilljanne

Brynäs IF kommer bergis ATT BLI DOM BÄSTA!
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:

En journalist som skriver att han tycker att det är osportsligt att bua åt en skadad spelare har jag heller inga problem med - en journalist som däremot friserar till en riddarhistoria om den som utsätts för handlingen har jag problem med.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Björn VII: En journalist som inte gillar att publiken buar åt en skadad spelare har jag inga problem med.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:

Hörrudu, jag tillhör faktiskt de som applåderade när karl'n leddes ut, trots att jag inte gillar honom. Däremot anser jag det FORTFARANDE inte på något vis bevisat hur Porslin blev skadad.

Riksmans uppsåt var med största sannolikhet (som jag skrev tidigare) att få bort spelaren som låg i målgården och förhindrade honom från att agera fullt ut i målet.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:

Det bästa med hela situationen är väl att Hasses radarpolare Keb i artikeln efter matchen var helt övertygad om att Riksman minsann hade huggit ner Molin, vilket på en gång fick stå som oemotsagt bevis för att så var fallet. I nästa dags artikel var versionen att han hade slagit Molin, som sedan ramlat och skadat knät.

Skulle det ha varit en Canal+-sändning, med bilder, att tillfoga till den här historien kan man nog vara säker att den tredje dagens artikel, om Molins rehabilitering hade sagt att det var Riksman som med berätt mod vispat iväg pucken mot Molins stackars knäveck, vilket irriterat honom så mycket att han snubblat på listen vid båsdörren.

Keb grinade för att folk buade åt Molin och tog som tredje statsmaktens representant sin hämnd på hemskingarna som begått gärningen.

Sverige behöver en ny generation hockeyjournalister.
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: För mej handlar det bara om att Riksman "puttade" på Molin och att denna gudabenådade tekniker inte förtjänar sympatier när han blir skadad. Vilket uppsåt Riksman hade kan varken du eller nån annan känna till, men som du säger - Molin gillar ni inte däruppe.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:

Jag glömde: det där om Porslin och filmandet var som svar på något Anneli skrev om att jag skulle njuta av att se spelare få stryk. Eller vad hon nu skrev.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lothar:

Du använder de verbala orden så underligt, hörru! Vad menar du?
Kommentera

Sv: Derby grupper
70 Rodrigues:

-99? Det minns jag inget av. Jag låg nog i dvala det året.

lilljanne:

Frågan handlar ju om HUR han faktiskt blev skadad, vilket jag fortfarande inte hört något bevis på. Om Riksman slog sönder knäet på Porslin är det naturligtvis inget beteende jag försvarar, men jag är inte så säker som ni är på att han gjorde det.
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: Jag har själv sett ett par matcher i Ö-vik när inte Brynäs lirar där och det är inte som kamilla säger ang att spelarna i bortalaget får applåder när de blir skadade och blir hjälp av isen. De är likgiltiga, de ser bara sig själv aoch Modo. Det blir väst när lag som Brynäs kommer upp då möts de alltid att burop och glåpord.
Så det knaskcamilla säger är helt felaktig, hon vill bara skriva så för att vi ska tro att de är så snälla modo publiken. men nej, så är det inte...
Kom tillbaka till verkligheten, kamilla...
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: Riksman har helt klart uppfattat hur ni ser på Molin. Personligen skiter jag i hur hatad Wernblom är i övriga Sverige. Jag skulle aldrig försvara en spelare som klappar till honom med klubban så han skadas. Uppenbarligen har du en annan inställning till våld.
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: Ni är bara sura på Molin för att han avgjorde SM-finalen 99 och satte spiken i kistan i öppen kasse.Ni skulle älska att ha Molin i erat eget lag :-)
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lilljanne:

"Finns väl ingen motståndare uppe i övik som får publikens sympatier."
Nej, inte filmande motståndare, i alla fall. Skadade motståndare, däremot, får alltid artiga applåder när de hjälps av isen. Hur fungerar det nere hos er? Buar ni åt era egna spelare ifall att en motståndare blir skadad? Skickar ni blommor till skadade spelare ur andra lag?

Jag tycker nog att insändaren jag refererar till säger det mesta vad gäller hur Molin uppfattas här uppe. Vad gäller klimatet så tycker jag att det är fördjävligt att vi inte har snö än. En endaste gång i vinter har det varit så kallt att jag har behövt ha vinterjacka!
Kommentera

Sv: Derby grupper
knaskamilla: "den allmänna uppfattningen att Brynäs sista 5-10 åren varit elitseriens gnälligaste lag". Den uppfattningen är väl lika allmän som den att modo är ett skitlag. Myten om Brynäs som gnälllag kommer från epoken när inget lag kunde spöa tigrarna. Då tog man till vilka andra metoder som helst för att komma åt dom oslagbara.
När det gäller Molin så har ingen annan elitseriespelare fått så många fingrar avslagna av motståndare som inte hänger med när han trampar igång. Tror fan att han markerar tydligt varje gång.
Finns väl ingen motståndare uppe i övik som får publikens sympatier. Insändaren du refererar till säger väl mer om klimatet däruppe än om Molin. Det är den allmänna uppfattningen.

M.V.H. Lilljanne!

Brynäs IF ska bli DOM BÄSTA!
Kommentera

Sv: Derby grupper
Anneli:

Följande citat är taget ur GD (med URL Arbetarbladet, är det samma tidning?!):
" Ove Molin blev "misshandlad" av Modo-målvakten Juuso Riksman så illa att han vred sönder ett ledband i höger knä.
- Han har en ledbandsskada som måste behandlas veckan ut."

Jämför det med ditt citat:
"Ove tvingades lämna isen efter rena misshandeln med klubban av Modomålvakten Juuso Riksman." (Vilken tidning citerar du, förresten?)

Samt med:
"Modomålvakten Juuso Riksman gick till attack på Ove Molin med sin klubba framför mål. Och Ove tvingades lämna isen med svåra knäsmärtor." (Ur samma tidning)

Jag kan fortfarande inte uttala mig om situationen, då jag inte sett den, men jag ifrågasätter starkt att man kan misshandlas av en klubba så att man vrider sönder ett ledband. Fast så är jag å andra sidan inte kunnig i området skador heller. Någon som kan sådant får gärna förklara.

Och: nej, jag hade inte glömt brillorna hemma. Då hade jag lika gärna kunnat gå hem igen, för det är inte kul att se hockey när man inte ser pucken. Däremot pågick inte det mest intressanta på isen precis där Porslin stod. När han ramlade in i målgården fick han dock min uppmärksamhet, och vad jag då såg var att Riksman puttade på honom (jag har bestämt för mig att han använde klubban, medan LJ (tror jag det var) hade någon annan åsikt, såg jag).

Jag tror att de flesta hockeyfans (inte min mamma, iofs) njuter då en motståndare får stryk. Det hör ju till spelet. Däremot vill man inte se spelare bli skadade, varken i det egna eller motståndarlaget. I just den situation vi diskuterar nu ingick dock ingen njutning, då vad som hände inte var att Porslin fick stryk. Vad som hände var att han låg i målgården under pågående spel, varför man mest irriterade sig på att han låg i vägen för vår målvakt.

Slutligen vill jag citera en insändare i lokaltidningen:
"Jag tror att orsaken till att Ove Molin inte fick de sedvanliga applåder som en skadad spelare brukar få när han 'kommer upp från isen' (även i Kempis) är att han genom åren själv satt sig i en situation där filmandet varit en del av hans spel."
"Att det tydligen var en riktig skada på Molin denna gång vet ju inte publiken förrän man läser tidningen. Tror också att Molin fick klä skott för den allmänna uppfattningen att Brynäs sista 5-10 åren varit elitseriens gnälligaste lag som klagar på allt och alla hela tiden, sånt gör inte heller att sympatin ökar för ett lag och dess spelare."
"[...] att vissa spelare inte får samma sympati från publiken är många gånger deras egen spelstil och uppförande orsak till, vilket de naturligtvis också själva vet om."

PS. Det är inte tjejen som har skrivit inlägget som har skrivit insändaren.
Kommentera

Sv: Derby grupper
p j davydjoos:

Visst är det så.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Mickis: Egentligen kan man ju tolka det så, men jag tror faktiskt att Frisco syftar på att sportsidorna skrivs delvis lokalt där tidningarna släpps, alltså en smått omgjord sportbilaga i ö-vik, en annan i Gävle...
Kommentera

Sv: Derby grupper
Mickis:
hehe du hann före mig , tänkte precis skriva samma sak
Kommentera

Sv: Derby grupper
Frisco: Ja och eftersom matchen spelades i Ö-vik så sätter väl det punkt för debatten.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Anneli: Jag har ju lärt mej nåt nytt:
Ove Porslin...
Kommentera

Sv: Derby grupper
Mickis: Aftobladets artiklar skrivs av lokala reportrar.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Lumber Jack: Det gick att läsa om överfallet i Aftonbladet också.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Anneli:

Om man ska citera något ska man uppge källan. T.ex UR ÖA den och den dagen. Saker blir så mycket enklare då. Citat du drar upp om misshandel kommer väl från Dagbladet i Gästrikland, en föga objektiv tidning i fallet Brynäs. Jag var själv på matchen och kunde då inte urskilja något misshandelsöverfall, däremot klappade Riksman till Ove ett par gånger över ryggen med nävarna när han låg i målgården. Ett högst normalt målvaktsbeteende, man skyddar sin målgård, så gör även Kohronen.

Att sedan Ö-vikspubliken skulle vara mer en ögd en någon annan publik är precis som du själv försöker förklara utan att lyckas, en media konstruktion. Men att folk buar åt herr Mohlin är väl inte så konstigt, han har ju i det närmaste avlidit för många gånger och sedan glidit in i nästa byte för att nån ska ta honom på allvar.
Kommentera

Sv: Derby grupper
Anneli:
MoDo-Timrå möts för 5-e gången, nu i Sydkraft arena i morrn är det slutsålt...att Brynässupportrar inte vill se de sina torska mot Timrå hela tiden är väl en helt annan sak ;-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Derby grupper
Bort med drebygrupperna så kommer publiken! Jag har hört snacket i rinken och det går i mångt och mycket ut på att folk inte vill se tex. Timrå var och varannan match. De mest publikdragande lagen ligger dessutom inte i vår grupp. Jag säger inte att det är en ursäkt, men en förklaring.
KnasKamilla. Det stod att läsa i tidningen i osdags om överfallet på Ove Molin i Ö-vik i tisdags.( Det du kallade en puck på knät) Jag citerar; Ove tvingades lämna isen efter rena misshandeln med klubban av Modomålvakten Juuso Riksman. Slut på citat.
Och detta såg du inte?!!? Hade du glömt brillorna hemma? Eller är du som många andra Modoiter som njuter då en motspelare får stryk? Står du då med de andra och hånar den misshandlade spelaren på isen? Jag har hört och sett detta vid ett flertal tillfällen i Ö-vik så jag blir inte förvånad att misshandeln försvaras med näbbar och klor nu heller! Sveriges mest enögda publik som de kallas i all media.

Tack Brynäs för tre underbara poäng!!!!
Kommentera

« · 344437