Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Det Nya Brynas

« · 295180 Till forumet


Det Nya Brynas
Halsningar fran Hong Kong, allihop. Beklagar avsaknaden av svenska vokaler.

Kesslers inlagg fick mig att borja fundera pa om vi inte har nagot av Det Nya Brynas under framvaxt:
- en ny och modern organisation, battre ledning
- ett panyttfott lag med hemvandande nyckelspelare som drar med sig de andra i klassiskt Brynasspel och med ett stabilare, tyngre forsvarsspel
- en panyttfodd Gavlerinkspublik
- och med medlemmar och supporters engagerade pa ett helt nytt satt. De spontana (men ocksa planerade) insamlinghsinsatserna under matchen var ratt igenom imponrande.

Det Nya Brynas, alltsa. Medlemmar och supporters som staller upp for det lag de alskar, med en betydligt mer valskott forening och med ett lag som aterfott den gamla Brynaskanslan som Aftonbladet skrev om.
Lat oss alla stalla upp for det har!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Tackar för dom visdomsorden, inget att tillägga.
SSK i morgon blir nog en bra test på var båda lagen egentligen står.
(i den mån man kan göra bedömningar så här tidigt).
DIF stod väl egentligen bara att känna igen bitvis. Utan att förringa vår insats så är man trots allt van att Djurgården bjuder lite bättre motstånd.
Vi kanske är bättre än vad många tror, å andra sidan...
SSK körde över MoDo i första, men hade jätteflyt mot LHC, och fick 1 pinne med sig hem. Fågel eller fisk?
Hoppas att svaret blir fisk i morgon iaf....
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Den nya moderna (förhoppningsvis) organisationen är på G. Hemvändarna kan vi inte påverka särskilt mycket, visst det gåra att göra namninsamlingar och visa att vi supportrar verkligen vill ha dem till BIF när de bestämt sig att vända hem.
Men det är framförallt publikmässigt "vi vanliga" supportrar kan själva bidra med en förändring.
Bara att det startats en insamling tyder på att det finns folk i supporterleden som knutit näven och bestämt sig för en ändring.
TACK FÖR DET INITIATIVET!
Kanske ska vi hitta ett namn på detta hela uppvaknande. Något i stil med Leksands Dalauppror. Har sett inlägg tidigare att man skulle kunna göra dekaler och annat med detta budskap. Några namnförslag?

STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Kessler:
Varför inte "STÅ UPP FÖR BRYNÄS!"...
Då kanske tom ett läkemedelsbolag bygger en ny arena till Brynäs :-)

Nä allvarligt talat.

STÅ UPP FÖR BRYNÄS!

Är det Jompe & Co som fixar detta också?

Eller BrynäsShopen?
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
gordo: "Stå upp för Brynäs" är inget bra förslag.

Det har nämligen IFK Norrköping som slogan. När dom åkte ut allsvenskan förra året, nu har det ju inte gått så bra. Därför har vissa ändrat deras slogan till "Stå ut med Norrköping"

Varför inte så enkelt som "Det nya Brynäs"
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Hong Kong:

Om Peking körde med "Stå upp för Brynäs" förstår jag att det gick tungt... :-)

"Det nya Brynäs" är satans abstrakt utan stake, åtminstone som slogan. Det låter snarare som en pjäs av Peter Oskarsson. Eller en ny detaljplan för Brynäs stadsdel...

Nä, det måste till något som är bättre om det skall slå:
STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
gordo: Din kommentar om att Ditt forslag till slogan skulle kunna intressera sponsorer fran lakemedelsindustrin var gardagens hojdare.

"Sta upp for Brynas IF" ar inte daligt men det sager inget om fornyelsen av foreningen. Sta upp for nya Brynas later bara konstigt. Min tanke med "Det Nya Brynas" (kan ingen hjalpa mig med prickarna?) var att det skulle vara nagot nytt for alla; for spelet pa isen, for hur foreningen skots och arbetet genomfors och for hur vi som medlemmar och supporters forhaller oss till foreningen.

Men jag insisterar verkligen inte pa nagonting. Skulle vara kul att se vad andra tycker.
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Vi kör "Sitt ner för Brynäs" det kanske ger motsatt effekt jämfört med IFKs fiasko;).
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Lunkan: Ar tanken att detta skulle locka flera askadare till sittplats? :-)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Ja fullsatt på sittplats ger klirr i kassan!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Varför inte "För Brynäs i framtiden" ?
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Jompe: NYSTART BRYNÄS!
Kan de va nåt....näe, fan "tänker så det knakar".
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Sorry! Fel tråd.

Westerlind: Nu får du rycka in och hjälpa till med din författarförmåga!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Prosten:

Självklart borde vi använda din och min inlånade power-attack-ramsa:
FULL FART FRAMÅT BRYNÄS!

...eller ska sveriges bästa hockeylag låna och modifiera en ramsa från sveriges bästa fotbollslag?

BRYNÄS, BÄRS OCH BRINNANDE BOCKAR!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Hade gärna åkt till Kringelstan och smackat i mig en Kebab med extra vitlök före matchen i kväll, men en förkylning kag drog på mig i Gävle sätter stopp för det.


EN GÅNG BRYNÄS, ALLTID BRYNÄS
STÅ UPP FÖR BRYNÄS, LAGET i VÅRT HJÄRTA
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Jompe: Här har du hjälp med "prickar"... Håll ner Alt knappen och tryck sifferkombinationen så får du "prickar",,,
å = Alt-134, .. ä = Alt-132, .. ö = Alt-148, ..
Å = Alt-143, .. Ä = Alt-142, .. Ö = Alt-153 ..
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Ett nytt försök, eller snarare ett par. Tanken är att anknyta till de traditioner BIF står för samtidigt som det ska kännas som att något, nytt, fräscht ...

BRYNÄSANDAN LEVER
ANDAS BRYNÄSANDA!

Eller:
BRINN FÖR BRYNÄS!
Kanske månge tyvärr blandar ihop med bockbränning vad vet jag?

Ujuj, börjar känna mig patetisk och inte det minst konstnärlig :)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
westerlind: BRYNÄS BRASS & BRINNANDE BOCKAR!!
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Lunkan:
Vi kan väl göra som alla andra företag att vi anlitar en svindyr kosult firma som plockar fram ett devis för oss ;)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
65Selander:

"Brynäs - Återtåget" är väl det enda som kommer gälla från och med nästa år. Se, nu slipper ni slänga ut en massa pengar på konsultverksamhet. Jag nöjer mig med 10 000:- för den där lilla devisen...:)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
65Selander: Ja typ Posten eller STHLM Landsting det är ju en skitbra ide. Tänk bara vilket lyft när posten inverterade färgerna. Helt rätt att satsa!! Minst ett par mille, i vår ekonomiska sits är det småpotatis.

Friskt satsat hälften vunnet!

Vilket konsultföretag ska vi välja?
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Poffa: Med 1-10 i målskillnad ska man inte gapa så mycket. Den där slogan kan ni behålla för er själva :))=
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Lunkan:

Jag är inte orolig. Niopoängsveckan har just börjat, tre poäng hemma mot MIF ikväll, sedan tre poäng borta mot Linköping för att på lördag spela hem tre säkra mot Brynäs. 0 poäng och -9 i målskillnad har snabbt blivit 9 poäng 0ch +9 i målskillnad...:)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
Poffa: Jag säger som Jerka Dream on...
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
65Selander: Vaddå senare än inlandsisen.Jag var ju tvungen att ta det lite lugnt.Annars hade jag ju kört skiten ur dom.Började ju med att hänga en på J-landslagsmålisen,sånt kan ju knäcka vem som helst.
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
sylf:
Det kanske är som du säger eftersom jag såg att Flygis hade enskild samtal med dig strax efter ;)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
65Selander: Han var tvungen att lugna ner mig :-)
Kommentera

Sv: Det Nya Brynas
westerlind: Självklart.

FULL FART FRAMÅT BRYNÄS!

Såklart :-)
Kommentera

« · 295180