Brynäs IF

728151 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126

« · 1208241 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 091126
28. Eddie Läck 18 (4) 94,32

(25. Jacob Markström 23 (21) 92,16)

Förstafemman:

32. Petri Kokko 2 0+1

9. Niclas Andersén 18 1+0

8. Eero Somervuori 23 5+9

14. Steve Dixon 23 9+6

12. Andreas Dackell 20 3+7

Andrafemman:

11. Juuso Hietanen 23 6+5

22. Jörgen Sundqvist 23 2+0

31. Jonathan Granström 23 3+4

24. Mads Hansen 23 3+8

16.Sebastian Lauritzen 23 3+7

Tredjefemman:

15. Simon Bertilsson 19 0+0

10. Peter Nolander 21 2+6

21. Ove Molin 22 1+12

39. Jonas Nordquist 7 0+1

29. Magnus Kahnberg 23 1+5

Fjärdefemman:

17. Daniel Hermansson 21 0+1

37. Alexander Sundström 23 1+1

33. Jakob Silfverberg 23 3+3

Extra back:

5. Simon Löf 23 0+0

Extra forward:

2. Sebastian Wännström 2 0+0
Kommentera

GävleLasse: Hade varit intressant och se Somervuori-Nordqvist-Kahnberg ihop.
Kommentera

Gävlelasse: Häng med lite nu...

Rackham frågade mig återigen "vad gör Sundlöv"?

Hans (rackhams) resonemang går ju ut på att vi har ett uttalat defensivt upplägg som spelidé den här säsongen, vilket jag anser vara överdrivet och att vi alltså skulle ha värvat helt fel spelartyper eftersom dessa varit och är offensivt lagda.

Men iom att jag tycker att hans resonemang känns överdrivet och en aning felaktigt så innebär ju det att jag följaktligen anser att Sundlöv gjort det han kan så här långt och att det bara är att fortsätta spela vidare med samma idé man hela tiden haft.
Bara för att vi gjort minst mål, släppt in minst mål och i vissa matcher kanske varit lite mer defensiva i vårt spelsätt betyder väl inte det att spelidén vi haft varit medvetet defensiv överlag?

Så ja: vad ska Sundlöv i det läget göra?
Snöra på sig skridskorna och börja producera mål?

Kommentera

70 Rodrigues: Jag är faktiskt mer och mer skeptisk till Kahnberg i förstalinan, det blir för plåttrigt liksom.

Jag skulle vara mer nyfiken på att se Kahnberg ihop med Dixon. Dixon har visat att han gärna går in på mål och trycker in returer, precis som Granström.

Granström Dixon Somervuori
Dackell Nordqvist Kahnberg

Kommentera

GävleLasse: Ja, det ser intressant ut :-)
Kommentera

Huge: Det är väl ingen hemlighet att Cz har haft en defensiv spelidé, det har du ju själv kostateat i flera inlägg.

Som jag tolkar situationen så körde man en defensiv taktik förra säsongen och ville behålla densamma till den här säsongen. Men man vill ha lite vassare avslut framåt och därför skaffade man Somervuori.

När det gäller Kahnberg så är jag lite mer frågande. Sundlöv gjorde nog en chansning där. Han tog in en spelare som haft det tungt med en förhoppning att han skulle hitta tillbaka till sitt forna jag. Något som inte fallit så väl ut. Vi får se hur långt tålamod man har när det gäller honom. Speltiden har ju redan nu börjat minska och man har sett att han ofta fått stå åt sidan när det skall toppas mot slutet av matcherna.

Om Rackham tycker att värvningarna och spelidén inte går i linje så är jag benägen att hålla med honom. Kanske inte i just värvningarna av Somervuori och till viss mån Kahnberg. Däremot så saknar Brynäs en spelartyp och det är en spelare som är fysisk i närkamperna och som har en arbetsmoral som en arbetshäst. Istället har vi Lauritzén och liknande..

Kommentera

GävleLasse: NU har jag supit...

Dackell Nordqvist Somervuori
Granström Dixon Kahnberg

Skulle du vara ju...

Kommentera

GävleLasse:

Min våta (orealistiska) dröm:

Kahnberg-Nordqvist-Somervuori
Rödin-Järnkrok-Silfverberg
Granström-Dixon-Sandin
Dackell-Hansen-Molin

PP 1: Kahnberg-Nordqvist-Somervuori
PP 2: Rödin- Järnkrok/Dixon - Silfverberg/Molin

BP 1: Dackell-Hansen
BP 2: Granström-Dixon

Extra: Lauritzen

Utlån: Sundström-Hermansson

Säger bara: VILKEN BREDD!...OCH SPETS! Har tidigare varit skeptisk till junisar i samma kedja men med förtroende växer man. Dax att acceptera generationsväxlingen!

Backformeringen skiter jag i. Blir bra med dagens...
Kommentera

bradberry:

Åh, du är så offensiv, Braddan! GRRRRRRRRRRRRRRRRRR! = )

Spela för att vinna?

Nä, nä, inte vi int...

Kommentera

Huge:

"Så ja: vad ska Sundlöv i det läget göra?
Snöra på sig skridskorna och börja producera mål?"

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep!

Du har fortfarande inte greppat Sundlövs roll märker jag!

Han har en spelidé som han utgår ifrån när han bygger sitt lag (tränare, ledare, spelare).

Han värvar tränare.

Han värvar spelare.

Nu till frågan. Igen!

Han värvar spelare med tydligt offensiv profil (Kahna, Aero, Rödin, Thegel). Är vi överens om att de är offensiva?

Sundlövs förlängda arm i båset (det är CZE det) väljer att spela med givna spelare så att vi släpper in minst mål och gör minst mål. Vi kryssar i flest matcher av alla (?).  Är vi överens om att defensiven prioriteras före offensiven?

Vad gör Sundlöv?

(Ett lite tips... i tex Formel 1 kallas samma sak "stallorder"... och det betyder inte att Ross Brawn hoppar in i en bil och kör själv...) 

Så... kom igen nu, Huge...

Kommentera

bradberry:

Sundström är jag lite kluven till. Ena stunden helt kass sen blommar han ut och täcker puck som ingen annan och är kraftfull runt mål som ger lite NHL-vibbar. Vore intressant att se honom med en bättre omgivning.
Kommentera

pastorn:

Allsvensk, pastorn, Allsvensk!

Kommentera

bradberry:
Ja fast DIXON är brynäs 1 center just nu..bara titta på poäng,tacklingar mm.
Kommentera

rackham: Ahh, men hallå!!
Sundlöv och CZ har naturligtvis en gemensam idé om hur vi ska spela. Du får det att låta som att Sundlöv gått och handlat ett gäng offensiva spelare inför den här säsongen utan att öht samtala med CZ. Precis som om det finns ett vattentätt skott mellan dom båda.
Grundidén har fortfarande en defensiv prägel och jag tycker ärligt talat att spelet vi hittills presterat har varit betydligt offensivare än det varit tidigare. Att det sen inta alltid ger resultat på direkten är saker man får acceptera. Finns inga garantier att vi ex ska ösa in en massa mål bara för att Eero och Kahnberg skrev på, vilket många tycks tro.
Huvudsaken är att vi utvecklat offensiven ytterligare, och är på väg att bli ett lite mer offensivt lag i grunden.
Sen får det ta sin tid, tror inte att 1 säsong räcker för att stabilisera sig på en förhoppningsvis ny och mer offensiv nivå.  

Kommentera

Huge:Nu var det ju en fråga om VAD Sundlöv säger till Cz.. inte en fråga om de överhuvetaget hade en kommunikation.
Kommentera

Huge: Kan du BEVISA att Sundlöv signade Kahnberg utan att inte rådgöra med Cz först? Han köpte ju in Widing utan att tala om det för Boork...
Kommentera

GävleLasse: Tycker du att det låter sannolikt att en sportchef i ett ES-lag inför den nya säsongen öht inte har någon kommunikation med sin tränare?
Kommentera

Huge:Nej det är därför jag tycker att du  är överflödig när du ens tar upp den frågan.

Du gör som vanligt.. snöar in på EN mening istället för att besvara kärnfrågan

Kommentera

Tror på vinst idag! 3-1 tar vi skansen med!
1.Dacke
2.Sandin
3.Tom kasse Hansen!

+Granis har satt på sig suspen och tar med sig nån ut..
Kommentera

GävleLasse: Om nu kärnfrågan skulle vara VAD Sundlöv säger till CZ så har jag ju redan svarat när jag hävdar att spelidén man kommit överens om att praktisera också håller tidtabellen, sas.  Han behöver mao inte säga mer än att fortsätt med det du/jag kommit överens om och låt det ta sin tid.

Sen begriper jag inte vad du menar med "överflödig"?

Du antydde ju att Sundlöv inte snackat med CZ innan man värvade Kahnberg, och jag svarade att det låter högst osannolikt.

Kommentera

Huge: Jag påvisade för dig att jag ville ha bevis för att han gjort det just med tanke på att han värvade Widing UTAN att ta det med Boork först. Så BEVISLIGEN har det ju hänt förr.

Personligen så tror jag att Cz har börjat få en hel del påtryckningar uppifrån. Det har börjat tendera till en viss panik i Brynäslägret. Man talar mer öppet om att man måste vinna matcher och inte bara ta en pinne.

Kommentera

För första gången på länge så får man följa hockeyn via webbradion, fast det drabbar inte er skattebetalare. Har köpt ett Tyskt kontankort för 15€ med fri surf i en månad :-) Nu får man hoppas att Brynäs är med i matchen från start eftersom DIF kommer att trumma på.

I morgon bär det iväg till Wolfsburg med 800 Mannheim fans i ett chartrat tåg. Prost!
Kommentera

GävleLasse: Och vilka skulle isf trycka på "uppifrån" och därmed lägga sig i hur tränaren matchar laget? Sponsorerna? Ledningen?
Den där obevisade teorin har du kört med tidigare och den blir inte mer sannolik för att du upprepar den.
Den enda kraft som jag isf skulle kunna tänka mig "trycka på" kommer väl istället "underifrån" sas, dvs från fansen.
Men DET trycket lever man ju konstant med så det ser jag inte som nåt anmärkningsvärt direkt.
Det är väl inte konstigare än att man tagit sig i kragen och gemensamt beslutat om att skärpa till sig några snäpp.
Varför kan inte förklaringen helt enkelt vara den man påstår?
Ibland behöver en förklaring inte vara kontroversiellt, trot eller ej...

Kommentera

Huge: När jag skriver uppifrån så menade jag Sundlöv, något jag trodde du förstod utan närmare förklaring.

JAG skulle i alla fall INTE vara nöjd som sportchef med utvecklingen av den här säsongen. Vi har väldigt få lag bakom oss i tabellen och dessa lag har visat bättre formkurva än Brynäs. Cz brottas med samma problem som han gjort sedan dag ett som Brynäs huvudtränare. Målskyttet.

Cz's Brynäs snittar 1.92 mål framåt sedan han tillträdde som tränare. OAVSETT om man har en defensiv taktik så är detta på tok för lågt. Faktum är att jag skulle bli mer förvånad om kraven INTE kom från ALLA HÅLL i det här läget.

Ja, utom ditt håll då förstås. Men du har väl en ny kaffemugg så är nöjd för den här säsongen...

Kommentera

GävleLasse: "Jag påvisade för dig att jag ville ha bevis för att han gjort det just med tanke på att han värvade Widing UTAN att ta det med Boork först. Så BEVISLIGEN har det ju hänt förr."

Beror väl helt på vad man menar med att "inte ta det med Boork först".
Du kan ju ha ett läge där sportchefen skrivit kontrakt med en spelare INNAN man gjort klart med ny tränare och det beror på att spelaren ifråga kanske måste värvas med kort varsel pga av ex konkurrens från andra intressenter.
Eller så värvar men en ny spelare och utgår ifrån att denne ska passa in i laget oavsett vilken tränare som sen kommer. Widing känns ju inte som nån speciellt kontroversiell eller knepig spelare direkt, som skulle ställa till besvär för vilken tränare som helst. Känns väl isf tvärtom att han passar in i dom flesta spelsystem.
Nu vet jag inte hur det låg till i fallet med Widing men du kanske kan upplysa oss?
Var det verkligen så att Sundlöv först anställde Boork och sedan värvade Widing utan att öht diskutera med sin tränare?
Låte ju minst sagt osannolikt i mina öron...

Kommentera

Huge: Jag kommer ihåg att Boork har nämt detta i en intervju/informationsträff med supportrar eller nåt i den stilen. Widing kom mitt under säsongen så jag har svårt att tro att det var planerat.

Men det är som vanligt du förnekar ALLT som inte passar din drömbild.

Kommentera

Tror vi tar DIF idag med 4-3. Mål av Nolander, Kokko, Hansen och Dixon.
Kommentera

GävleLasse: Har öht ingen drömbild i den här frågan om du tror det.
Bara undrar om det du påstår stämmer.
Låter iaf osannolikt att Boork skulle stå och hänga ut sin egen sportchef på en infoträff och påstå att denne gått bakom hans rygg.
Vad säger att värvningen inte var planerad bara för att den kom mitt under säsongen?
Det mest sannolika är väl isf att Widing helt plötsligt blev tillgänglig och dessutom var intresserad. I det läget kan jag hålla med om att det inte var planerat utan en spontan värvning sas, som dock säkert sågs som en bra sådan.
Kommentera

mattiaskarlgren: Dags att bege sig upp till Hovet. 
Jag kör vidare med mitt tips från i måndags: Kahnberg 3 mål och Kokko avgör i tom kasse. 3-4!!
Kommentera

Huge:Nu spekulerar du. Fram med BEVIS...
Kommentera

GävleLasse: Jag tar bara seden dig jag kommer som sagt, och spekulerar liksom du.
Vilken  som har den mest sannolika förklaringen är kanske det närmaste sanningen vi kommer.

Eller ville du ha bevis på att Kahnberg gör 3 mål ikväll?  :-)

Kommentera

En liten fråga.. är Wännström naturlig center? Kan tyvärr för lite om J-20 laget.

Eftersom att han lirar center idag istället för Nordqvist.
Kommentera

Huge: Men inget som skulle vara negativt kan ju vara möjligt i dina ögon och därmed inte sannolikt. Så i din stora lögn till världsbild så finns det inga kontroverser eller ens några problem i Brynäs.

Jag låter dig tro det fram tills verkligheten biter dig i arslet.

Kommentera

mattiaskarlgren: Nej Wännström brukar spela vänsterforward i J20.
Kommentera

Huge:
Så du tror att Skansen är så missnöjda med 3 - 3 att de lyfter målvakten varpå Brynäs sätter segerpucken?
:-)
Kommentera

Hoppas på en tvåa och att Dixon gör mer mål än Kruger :-)
Kommentera

Fy fan va Boorken har RÄTT!

Så klok så...

Tycker BIF borde och skulle tjäna på att VÅGA kliva på. Med tanke på bra målvakter etc.

AMEN!
Kommentera

Varör är inte Silfverberg med?
Kommentera

Bissett19: Herman ska dubblera!!
Kommentera

sylf:

SUNK THE HUNK 0-1!!!
Kommentera

Bissett19: KOKKO THE HUNK
Kommentera

sylf: VILKEN PROJEKTIL!!!!
Kommentera

Bissett19:

Eller Kokko kanske det va;)
Kommentera

Bissett19: Dacke missar öppen kasse:-((
Kommentera

Bissett19: Stod sjuk på Silfverberg!

Redigerad kommentar

Kommentera

Macahan:

Tack för ett seriöst svar.
Kommentera

Bissett19: Piss!!
Kommentera

Tack Kahnberg för ytterligare en tvåa... Hänger han inte med?
Kommentera

Brynäs har varit bra, rädd att DIF tar över nu!
Kommentera

sylf: Två snygga mål! Detta ska gå vägen!
Kommentera

« · 1208241 · »