Brynäs IF

730607 inlägg · 7961 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF den 3/3-15

« · 1667949 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 3/3-15
rafalski: Den är nog det redan om en vecka...
Kommentera

Fortsätt köra med Djoos så lär det bli respass i 2 raka.
Kommentera

Silfver: Vi kommer inte att ha en satans chans mot FBK!!!
Kommentera

Brynäsgubbe: Spelar ingen roll i detta läge. När Ahlén kör på Starky har han sin (Ahléns) utrustning, dvs skridskon innanför och han kör på honom.
Han tar en chansning och åker in på kassen för att ta den positionen. I detta läget får han en liten körare men har ändå valt att ta den vägen.

Jag kan ta att man förlorar (även om man är det bättre laget) men att förlora på ett sådant mål är inte ok. Så enkelt är det.
Kommentera

Discolight94: inknuffad, jo hej du...
Kommentera

Rossa:
Vidriga jävla stockholmsdomare... Vidrigt rättsövergrepp..
Skämmes ta mig fan.
Kommentera

rafalski: Det lustiga är ju hur vi lyckas att INTE vinna den här matchen som det såg ut, det är RN bedrift i sig tyvärr....
Kommentera

Brynäsgubbe: satans djävla skit . Kolla reprisen bakifrån. .
När backen sjuter pucken ser inte starke ett skit .
Med en gårdares handske mitt i ansiktet, Djävla domarskandal.
Utv på sweatt är ett djävla skämt .
Kommentera

Discolight94: jag reagerar på att han skymmer Starkbaums ansikte med handsken. Det dömdes bort ett mål för att nån skymde målvakten med bladet tidigt i år har jag för mig...
Kommentera

Fy fan att mitt kära Brynäs blir tia i serien
Kommentera

Steenm: Vi lär ryka tämligen enkelt. Alldeles för mjuka framför båda målen och uselt PP samt ännu sämre BP.
Kommentera

Silfver: okej, spelar roll om han blev inknuffad eller inte. fortfarande utanför målgården. då är målvakten inte lika skyddad som om det vore innanför målgården. sorligt att vara så enögd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Avslutar mina tankar efter matchen nu.
Bara inse att ju mer repriser man ser på situationen finns det inte en chans att vare sig Brynäsare eller Djurgårdare kan säga att det är mål.

Horribelt att målet inte blir bortdömt.
Kommentera

Varva ner, klart det är mål.

Kommentera

Silfver: håller med disco!
Kommentera

Om ni tittar på reprisen igen så sätter domaren pipan i munnen INNAN pucken går in. Alltså tänkte han först blåsa för att difspelaren åkte på Starky..Skandal. Det är såna här dagar man förståt hur dålig och oprofessionell hela domarkåren och förbundet är. Hade det gällt ett sent Brynäsmål så vet vi väl alla vilket domslut dom hade tagit? Jag är sjukt förbannad och besviken efter det här, både vad gäller de såkallade domarna men även att vi tokdominerar hela matchen och gör 0 mål. TACK domarna
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Och det snackas om att Brynäs kan bli en mardrömsmotståndare? Hur då? Snarare drömmotståndare....
Kommentera

Silfver:

Redigerad kommentar

Kommentera

Han tar ju i stort sett tag i masken på Starkbaum... Fasthållning?
Kommentera

Bara försöka fejsa att allt går emot, och lär göra det til the bitter end på måndag (tisdag?). Hemska skitsäsong!

Kommentera

KulaShaker: Så man är ett troll om man har en åsikt och inte är Brynäsare.
Shit Hela sverige är befolkat av troll.. ;)

Han motiverade varför han anser att det int är mån. En åsikt som dessutom delas av war room.

Det kanske är troll där med...
Kommentera

Clarence: Särkijärvi säger i CMore att han tycker det är mål.

NÄHÄ????
Kommentera

Zappaholic:
MEN VAD I HELVETE????
Är det ett fucking skämt??? 19:50?
Hur FAAAN kan man släppa in ett mål DÅ i en sån jäkla viktig match??? 
Kommentera

Zappaholic: Stockholm får en Tack vare domarna en möjlighet
Med god hjälp av zebrorna spela slutspel .
Inte ska det avgöras av spelarna på plan , Satans skandal .
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Håller med om att det var en skitutvisning, den väntade domaren hela perioden på helt klart. Resten är Brynäs fel.
Kommentera

mattiaskarlgren: Pinsamt.
Zebrorna letar förstås efter en tvåa efter 3 raka PP för oss.
Tvåan på Sweatt måste vara årets mest tveksamma, dessutom i ett läge när alla väntar på förlängning och att spelarna får avgöra. Nu avgör domarna 2 ggr, andra gången från Warrom.
Nu fattas bara att Andersen är borta och Bertilsson skär sig i köket, sen är säsongen fullbordad...😡
Kommentera

Hur många härinne skulle ha skrikit att målet skulle ha dömts bort om vi hade gjort det? Dom får skylla sig själva när dom missar så förbannat tidigare under matchen😠😠😠
Kommentera

Huge: Du tycker inte att BIF förlorar matchen för att dem inte kan göra mål och dessutom har ett katastrofalt PP?
Är det alltid domarn som gör att BIF förlorar?
Kommentera

Huge: Det är för mig helt otroligt sweatt kan bli utvisad när han är vänd med ryggen
mot djurgårdaren , Nu får inte lagen avgöra vem som ska möta Luleå .
Kan vi fullborda denna säsong med att neka Grisarna från
Värmland att spela slutspel? ?
Det med tanke på Brynäs senaste match mot grisarna .
Lite mer effektiva så ska vi ta grisarna .
Kommentera

Powerfade: Ikväll var det definitivt troll i war-room😎
Hört att Täppas och Stevie Wonder lånats.....
Kommentera

Rossa: Antingen saknas det skalle eller kompetens. Möjligtvis kan det vara att inget tyckte att FBK eller Lule spelade någon som helst roll. Billigare resa dock, för vi kommer väl avgöra redan på måndag?!!
Kommentera

rafalski:Jag är inte lika övertygad. 

Det som irriterar mig mest hur man kan göra en så jävla dålig tekning i det läget. Där ska man givtvis in och låsa och inte försöka vinna tekningen.

Det som irriterar mig nästan lika mycjet är hur man ens släpper in djurgårdaren till kassen.

Det blir mål på grund av rakt igenom dåligt agerande av spelarna på isen. Att sedan war room slår spiken i kistan genom sin bedömning är egentligen av mindre betydelse. Samma killar har dömt till vår fördel innan i andra matcher,

För mig är det väldigt enkelt. Dominerar man en match men blir nollade så är man inte värd att vinna.

Kommentera

Som kanadicken brevid mig på A7 sa efter målet:

"What does it take in Sweden for a interference-call?!"
Kommentera

Solklart mål. Ser det ur den synvinkel att vi fans vill ha mera mål. DIF lyckades med dwt BIF misslyckades med.. 3 raka pp utan en riktigt het chans. Domarna vann inte över oss ikväll. Snarare ville hjälpa oss. Dom två sista utvisningarna är otroligt billiga på DIF spelarna. Vi hade våra chanser. Vi tog den inte. Nä, nu längtar jag efter en mysig silly season =) För inte kan Brynäs rubba FBK?? Nej, inte i match om 3 där 2 är på borta plan där vi varit solklart sämst i år. Lite konstigt hur markant sämre PP spelet blivit sedan Bulan/Petter tog över. Djoos............... xD
Kommentera

Powerfade: håller med. Ett tydligt exempel på hur mycket det betyder att ha duktiga tekare. Vi har förnärvarande inget bra tekare. Svårt att vinna kamperna då. Speciellt när det är så mycket PP och BP i dagens ishockey. Vi förlora. DIF vann på ett smart sätt.
Kommentera

ATT FÖRLORA MED VÄRDIGHET ÄR STORT OCH NÅGOT SOM DOM FLESTA HÄRINNE SKULLE BEHÖVA HA KUNSKAPEN ATT KUNNA GÖRA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Våra tekare var duktiga idag. 3 st äver 60% måste ses som bra. Även om man måste kräva mer av dem i den sista teknginen.

Det blir en kostsam förlust även ekonomiskt. Kommer det 2000 på torsdag när det bjuds på en totalt oviktig match mot ett Modo som är klara för kval?

Kommentera

Powerfade:

Jamen vilka tekade dom emot?? 

Holm som egentligen är back, en färsk Lundberg och Ljung... känns ju sådär. Bara Jocke E som vinner deras viktiga tek. Precis som han gjorde i sista teken mot BLOMMAN(!)

Om man ser på hur teknings statistiken har sett ut under säsongen. Så är det bara Enter som är bra på teka. Resten under isen.. o de är sant de ;)

Kommentera

Hoppas inte laget, spelare och ledare,  ser lika pessimistiskt på Play in-utgången som jag. Bäst av tre tror jag visserligen är mera gynnsamt för Brynäs än om matchserien skulle vara längre, men jag kan faktiskt inte se hur det ska kunna bli en kvartsfinal för laget. Sorry...

Kommentera

Clarence:Det kommer inte som nån överraskning att du tycker det. Du hade säkert dömt ut Brynäs mot Luleå med. Så det kanske är bäst att vi fick FBK så att du inte slösade bort lite hopp på Brynäs.
Kommentera

Powerfade: "Dömt ut" är ett starkt uttryck. Men jo, jag tror inte de skulle klarat Luleå heller, nej och det står jag för. Vi har inte ett tillräckligt bra lag, helt enkelt. Det visar sig alltid i slutändan. Sen om jag får spe från dig och andra för att jag tycker som jag tycker om säsongens Brynäs, so what.
Kommentera

Powerfade: Ska bli skönt att slå ut FBK.
Kommentera

Pettisbif: JAA SÅ BRA!
Kommentera

70 Rodrigues: "Hur många härinne skulle ha skrikit att målet skulle ha dömts bort om vi hade gjort det? Dom får skylla sig själva när dom missar så förbannat tidigare under matchen������"

Jävligt märklig argumentation.
Faktum är att det handlar om två oerhört tveksamma bedömningar inom loppet av nån minut, när matchen är i slutskedet och domarna normalt sett alltid brukar höja nivån en aning för att inte riskera att bli anklagade för att avgöra matchen åt nåt håll.
Jmfr med den solklara tripping Rödin utsätts för bakom deras kasse med ca 5 min kvar. Där valde domarna minsann att höja ribban, då dom tagit 3 raka djurgårdstvåor och förmodligen tyckte att det fick vara nog.
Sen undrar man hur Warroom resonerat, då Starky initialt står utanför målområdet men sen backar in och i det läget blir störd av det som hände strax innan sas.
När men dessutom har sett betydligt lindrigare "störningar" på målvakten och där målet dömts bort, så framstår ju den här bedömningen som fulltständigt obegriplig.
Jag skulle naturligtvis inte ha tackat nej om det varit tvärtom och det hade varit vi som haft tur med videobeslutet, men jag hade lik förbannat ansett det varit ett konstigt beslut, sett till just hur många lindrigare störningar som tidigare dömts bort.
Kommentera

Zappaholic: Det vore en skräll. Fast desto skönare ;)
Jag är kluven. Först och främst är jag överlycklig att vi lyckats undgå kval. Det var prio ETT.
Det finns för stora luckor i Sundlövs lagbygge. Vi har ingen back som klarar av att stå ensam på blå. Djoos har talang, men det är på tok för viktigt med ett PP värd namnet i det här läget. Totalt fel läge att "utbilda" spelare.

Jag vet inte om detta "Play in" räknas som slutspel eller inte. Men det heter ju play in, vilket borde mena att det INTE är slutspel.

När missade FBK ett slutspel senast? 80 talet nångång eller?

Vilken skalp det vore ;)
Kommentera

Rossa: "Du tycker inte att BIF förlorar matchen för att dem inte kan göra mål och dessutom har ett katastrofalt PP?"

Bakvänd korkad argumentering.
Klart att vi borde ha avgjort själv på dels spelövertaget men även på de betydligt fler chanser vi skapar.
Men det ändrar väl inte på faktum att domarna till sist avgör på två oerhört tveksamma bedömningar.
Och nej; det är inte alltid domarn som gör att BIF förlorar.
Ibland händer det att dom också avgör till vår fördel, men det har väl inte ett skit med saken att göra.
Den HÄR gången avgjorde dom till motståndarens fördel, olyckligtvis i en för vår del viktig match som bestämmer vilken motståndare vi får i play-in.
Kommentera

Zappaholic: Underbart att få möta FBK!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Kanske inte underbart direkt, men jag tycker ändå att vi gjort bra matcher mot Färjestad den här säsongen och att vi inte känns lika mkt slagna på förhand som under många tidigare säsonger.
Att det dessutom handlar om bäst av 5 och inte bäst av 7, tror jag är om inte nån större fördel så iaf ingen nackdel.
Kommentera

Väldigt glad av att se Brynäs spel idag. Tror inte vi har haft någon match med ett så stort spelövertag under så stora perioder, endast någon byte per period där vi dippar. Tar mycket hellre det här än att vi hade spelat dåligt och vunnit. Vi känns redo inför play in och har en bra chans mot FBK.
Kommentera

« · 1667949 · »