Brynäs IF

724440 inlägg · 7957 ämnen

Dödgrävarna

« · 478031 Till forumet


Dödgrävarna
Hardy kallade kvällstidningsjournalisterna för dödgrävare.
Jag har hittat ytterligare ett gäng av samma sort.
Har haft lite datorkrångel idag och loggade just in. Har roat mig med att läsa inläggen sedan i matchstart.
Måste säga att en sorgligare samling av pessimistiska dödgrävande dysterkvistar får man leta efter.
Värre medgångssupportrar än på denna sida finns inte på hela HS.
Likt trotsiga 5-åringar vägrar man att ta till sig Sundlövs budskap om läget.
Och varför uppträder man då på detta vis?
Jo, vi förlorade en match som var jämn i 2 perioder och där våra killar ska ha en eloge för att man kommer igen två gånger och kvitterar.
En ledningspuck vid antingen 2-2 eller 3-3 skulle ha behövts för att få dom i lite gungning. Tyvärr räckte det inte riktigt men viljan var det inget fel på idag. Dom har några fler toppar än oss och det avgör ofta dessa matcher.
Det är inte mot Modo eller Timrå vi skall vinna, även om det alltid sitter fint med lite bonuspinnar. Känns som att det iaf var ett fall framåt idag jämfört med Timråmatchen. Trots avsaknaden av både Dackell och Sulku.
Nu är det Luleå som gäller. Som lök på laxen kanske även utan både Soling och Björne.
Brrrr.....
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge: Jag brukar, som Du vet, inte tillhör de som skriver pessimistiska inlägg. Vi har utkämpat flera bataljer på den här GB:en på samma sida. Men jag skrev flera pessimistiska inlägg tidigare ikväll, och det har inte hänt något sedan dess som föranleder någon ändrad ståndpunkt. Jag är riktigt bekymrad.

"Måste säga att en sorgligare samling av pessimistiska dödgrävande dysterkvistar får man leta efter." Vi har nu att utkämpa en streckstrid mot NHL-förstärkta lag och vi saknar Dackell, Sulku, Björne och--förmodligen--Soling. Vi har förmodligen elitseriens tunnaste trupp. För mig, som inte kan så värst mycket hockey, är detta en ganska bekymmersam situation. Unge Bäckström, som fortfarande spelar med galler, ska hantera rutinerade NHL-proffs. Det känns både fel i största allmänhet, och också orättvist, att vi inte ger våra spelare schyssta förutsättningar. Spelplanen balanserar inte, om Du förstår vad jag menar. Om de här funderingarna gör mig till en "pessimistisk dödgrävande dysterkvist", so be it. Jag tror att vi kommer att ha stora problem framöver, ÄVEN om vi vinner på torsdag. So shoot me.

"Värre medgångssupportrar än på denna sida finns inte på hela HS." Jag hoppas sannerligen att Du inte inkluderar mig i gruppen medgångssupportrar, Huge. Är varje person som uttalar kritik mot laget när det förlorar en "medgångssupporter"? Kastar vi sådana ord omkring oss här? Vem förbehåller sig rätten att sätta etiketter på folk här? Har vi åsiktsdiktatur? Jag är född optimist, men när jag ser hur Brynäs trots tappert krigande förlorar med 3-6 borta mot Modo och tappar två nyckelspelare så skänner jag en lätt oro i magen. Du kanske inte håller med och det är förstås Ditt privilegium att inte göra det. Jag kan bara tala för mig själv.

"Likt trotsiga 5-åringar vägrar man att ta till sig Sundlövs budskap om läget." Sundlöv, som jag fortfarande ställer mig bakom, har envist hävdat att orsaken till att vi som enda klubb gick försvagade ur den senaste fönsteröppningen är att han inte hittat några lämpliga spelare att värva. Under tidne kan vi se hur klubbar som HV och Färjestad (yes, rika klubbar men Sundlöv har aldrig sagt att det är pengabrist som är förklaringen) scoutat och värvat spelare som direkt klivit in och levererat. Vad är egentligen "Sundlövs budskap"? Är det att det inte finns lämpliga spelare? I så fall tillåter jag mig ödmukast att ifrågasätta den ståndpunkten. Om det inte finns pengar, say so. Om inte scoutingen funkar, say so. Vi Brynäsare är i många fall hyfsat välutbildade folk med karriärer, jobb och ett tränat omdöme. Vi förstår klartext när vi får den. Men vi förstår inte ett beteende som förefaller obegripligt eller motsägelsefult.

Tabellen har ingen kolumn för fotnötter typ "men matchen stod länge och vägde" eller "hade vi tagit ledningen vid 3-3 så hade vi kanske vunnit". Den ger en brutal ochtyvärr rättvisande bild av lagens kvalitet. Och sist jag kollade tabellen låg vi på kvalplats. Några bekymrar sig över den positionen, andra skäller på dem som bekymrar sig.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Jompe: Tack för den Jompe. Jag ställer mig till 100% bakom det inlägget.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Jompe: Min käre Jompe.
Jag bekymrar mig minst lika som alla andra, om inte mer.
Skillnaden är att jag inte ältar samma saker i varje inlägg. Du vet mkt väl vilka jag avser i mitt inlägg. Du tillhör definitivt inte min målgrupp, om man säger så. De som känner sig träffade vet vilka jag avser och jag kommer att få mina fiska varma från detta håll i vanlig ordning. När jag menar medgångssupportrar så avser jag det evinnerliga gnällandet från vissa håll när det går tungt. Inget annat.
Kände mest för att svara med samma medicin sas. Även om jag vet att det inte är speciellt konstruktivt.
Nog finns det pengar att värva för, det är inte det som är problemet.
Men om de som jobbar runt laget menar att man gjort allt man kan, då utgår jag ifrån att det är så.
När ngn här på sidan kan säga att han eller hon har hela bilden klar (ekonomi, spelartillgång, spelarnas vilja att komma etc etc), då skall jag lyssna.
Att vi alla sedan är bekymrade är liksom en annan sak.
Jag gnäller inte på att man är bekymrad. Jag gnäller mer på att man inte kan kanalisera sin bekymran och därmed tänka lite klarare.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge: Du kan inte se genom dina blåa dunster att det är försent att "kanalisera sin bekymran". Det är sent för Brynäs Huge, mycket sent. Förlust i ödesmatchen på torsdag och det blir oerhört tungt att vända detta. Kvalserien närmar sig med stormsteg och tyvärr var det Brynäs ledning själva som slog några spikar i kistan genom att inte värva och ge laget möjlighet att spela med fullt lag. Där sänkte man moralen i laget.

Idag känns inte hockey inte så jätteengagerande direkt.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
70Igor: Mina blå dunster har sedan seriestart sagt att vi kommer att få slåss stenhårt om den sista slutspelsplatsen.
Eller slåss för att undvika kvalspel.
Det är alltså inte jag som lever i det blå, utan alla dysterkvistar som har för stora förhoppningar, trots att man hela tiden tjatar om vilket dåligt lag vi har.
Så det där med blå dunster kan du rikta åt ett annat håll.
Jag tycker också att det vore frestande att ta hit ett förvärv, skit samma vilket.
Frågan är som sagt om ett förvärv, vilket som helst, verkligen blir ett förvärv?
Beslutet måste vara svårt att ta när man är ansvarig och håller i trådarna.
Men frågan är om man ändå inte kanske borde ha chansat i detta läge, även om man varit lite osäker på det tilltänkta förvärvet?
Nä fan, jag vet varken ut eller in..... :-)
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge: För att pigga upp er lite kan jag meddela att sveriges fulaste hockeylag har sin lagkapten avstängd i matchen mot er, samtidigt som SJU spelare ficck magsjuka under matchen mot oss i kväll!
 
PS säg åt alla era spelare att bara galler, det behövs när man möter Fuleå...
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Jompe: Mycket bra inlägg! Ibland verkar det som om det viktigaste är att sätta etiketter på folk.Med/motgångssupporter,dysterkvist etc etc.

Folk med lite klarsynthet i kroppen inser förstås att det här kommer att gå utför.När klubben valde att inte förstärka tog man ifrån folk hoppet.Det finns en anledning till att det har varit utsålt 5 ggr i höst,att publiken strömmat till.Det beror inte på att Foppa,Salo,Huselius mfl kommer på besök.Det beror på att Brynäs visat att dom vill nåt med det dom håller på med.Nu har det mesta raserats och jag är rädd att publiksiffrorna kommer att sjunka kraftigt.Som sagt tidigare.Ledningen slog sista spiken i kistan.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
sylf:
Oj, du skräder inte orden idag. Vilka trodde på vinst mot MoDo borta, bara Knaskamilla- men jag visade ju med statistik att MoDo inte alls bara förlorar mot de "sämre lagen", vilket hon hävdade.

Vi ska vinna hemmamatcherna, speciellt mot t ex Luleå- förlust där och jag instämmer i klagokören...
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
claesw: Jag trodde inte heller på seger igår,närmast en utopi.Det jag reagerar mot är sättet klubben agerar/inte agerar.Att gå ut och säga att det inte finns spelare,att laget är bra ändå.Laget är uselt utan toppar som Timonen,som vände och avgjorde flera matcher själv.Chansen att hänga med hade varit att värva medans chansen fanns,den togs inte och nu kommer vi att få betala priset.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
sylf:
Syndlöf har slagit spiken i kistan...
Drygt tio matcher med det här backbeståndet blir en lång utförsbacke i tabellen, är jag rädd.
Synd, men väntat.
Sedan får han kanske tillfälle att beklaga sig offentligt också för att göra saken ännu sämre.

Har Brynäs inga pengar, har Brynäs en ej kompetent sportansvarig som inte kan värva spelare när andra bevisligen kan, eller har Brynäs gett upp?
Dystert.
Synd.
Syndlöf.

Med lite flax får vi tre poäng av det magsjukevirus som härjar i Luleås lag.
Flax.
Syndlöf.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Med lite distans till gårdagsmatchen där en förlust egentligen var helt väntad. Däremot att inte värva när fönstret var öppet då ledningen var medveten om att Dackell och Sulku går skadade var ett stort misstag. Har svårt att tro att inga spelare finns tillgängliga, frågan är vad ledningen söker ? Det känns som att rutin har vi i överflöd i truppen, det som behövs är speed och hårt arbetande spelare, unga, hungriga och som inte riktigt etablerat sig i sina lag. Spelare som inte ännu tjänat stora pengar och som vet att de måste hålla igång för att hålla sin plats när/ om spelet kommer igång igen. Känns som om det borde finnas en uppsjö av såna spelare.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
rafalski: jag tror fortfarande pa det har, om vi klarar oss kvar, da har vi mycket pengar over till nasta sasong, men om jag ska vara riktig arlig, om vi hamnar i kvalet sa kommer motstandarna vara valdigt svara i ar
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
AD: Jag har trott i minst tre år att "till nästa säsong då måste pengarna ha börjat flyta in" men inte fan har Brynäs mer pengar att röra sej med jmf med konkurrenterna idag. Laget, spelet och tabelläget är skäl nog att vara dyster men det som får mej att kasta yxa, hammare och skruvmejsel i sjön är att det aldrig lyfter ekonomiskt. Och var felet ligger är snart bara av akademisk betydelse: Brynäs långsiktiga formkurva pekar rakt ner i *onämnbart*. Så länge Brynäs är ett gävlelag kommer ingen förändring att ske.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
rafalski: Även spelarna verkar ha gett upp, citat från Mikael Wahlberg - Vi blev för trötta i slutronden. Vi har en allt för tunn trupp, nu när både Dackell och Sulku var borta, och belastningen blir för stor på vissa spelare som får jobba hårt både i box- och power play. Det håller inte mot lag med Modos kapacitet och på deras hemmais.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge:Är säker på att det är dom som gnäller som lämnar det sjunkande skeppet sist(eller följer med ner i djupet). Förväxla inte gnäll med brist på stöd!!! Frågan är väl vem som ältar samma saker i sina inlägg hela tiden, It takes one to know one!!!
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
70 Rodrigues: Helt rätt!
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Lilljanne:
Säg så här:
Så länge Daniel Johansson, Casselståhl och Kling & Klang har kontrakt med Brynäs kommer ingen förändring att ske.

Om Brynäs förlänger med D Johansson (och J Johansson också för den delen) klipper jag medlemskortet...
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
rackham: Svaret är givet: Johansson, Cassel m.fl. kommer att spela i Brynäs så länge vi avlönar som ett allsvenskt lag.

Lidström väljer kompisen Popovic´ ssk.

Brynäs spöar lappskojs med 2-0. Eller inte.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
70 Rodrigues: "Förväxla inte gnäll med brist på stöd!!! "

Är bara så fascinerad över hur gnällspikarna resonerar:

"Få se nu....
Hur ska jag göra för att stötta spelarna och ledningen?
Heureka!
Jag gnäller utav bara helvete...." :-)
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge: En lagom dos av gnäll och optimism är väl det bästa. Tom och med jag gnäller ju ibland fast jag är en överoptimistisk person då det gäller Brynäs.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge: När och var är det läge att få gnälla? Vem bestämmer vad som är gnäll? Varför får jag inte gnälla? Brynäs är på väg åt h-vete och jag får inte tycka vad jag vill om det? Jag sponsrar Brynäs helt säkert med mer än ett välmående gävleföretag (det är ju iofs inte så mycket som alla vet). Och jag får inte gnälla när mitt kapital följer med Brynäs ner i avgrunden. Vad är ett forum till för? Snillen spekulerar? Jag skulle hålla med dej om alla gick på matcherna och öste ur sej samma saker där. Men när Brynäs spelar i Gavlerinken är det ju dödstyst så det är ingen risk.

Assysriska ska spela sina hemmamatcher i Eskilstuna. Det finns plats för ett hockeylag där också.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Som sagt,inga pengar,tränare som drog iväg,gnälliga supportrar.Brynäs gör MIF sällskap i kvalserien.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
51 Roger: Huka er göbber ö kärringar snart smäller det!!
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Lilljanne:

"Huge: När och var är det läge att få gnälla?"

När som helst och var som helst. Men jag förbehåller mig rätten, som debattör, att ha invändningar mot gnället.

"Vem bestämmer vad som är gnäll?"

Det ligger i betraktarens öga (öra?). Dvs det är subjektivt.
I detta fall är det alltså jag som bestämmer vad som är gnäll.

"Varför får jag inte gnälla?"

Får du inte? Ngn/ngt som hindrar dig?
Men räkna inte alltid med att få medhåll.

"Brynäs är på väg åt h-vete och jag får inte tycka vad jag vill om det? "

Jaså? (på bägge påståenden...) Se föregående svar.

Vad är det för fel på GUIF och Linden? :-)
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Huge:
"Måste säga att en sorgligare samling av pessimistiska dödgrävande dysterkvistar får man leta efter.
Värre medgångssupportrar än på denna sida finns inte på hela HS."

Invändningar kan jag leva med, men ordet du söker är nog "invektiv". Skippa allt skäll så får i alla fall jag lättare att ta dej på allvar.

Jag blir orolig när jag ser alla "det ordnar sej"-inlägg i bl.a. Keb:s spalt. Det är en inställning som kan bli Brynäs undergång. Brynäs behöver hjälp av alla goda Brynäskrafter med synpunkter, kritik och stöd. Och självklart är det inte på den här sidan jag bidrar. Du tycks tro att våra synpunkter går direkt till Brynäs omklädningsrum.
Kommentera

Sv: Dödgrävarna
Lilljanne: Bra inlägg.Det är just det där att det fixar sig,heja heja Brynäs,vi är bäst,det löser sig nog.Livsfarligt! Hoppas inte ledande inom klubben tänker lika,men fan vet.
Kommentera

« · 478031