1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446492 inlägg · 7961 ämnen

Elias Lindholm - Egna tråden

Sv:Elias Lindholm - Egna tråden

70 Rodrigues:

Innan draften har jag inte i någon tidningsartikel lästa annat
än att Lindholm varit helt klar över att spela den kommande
säsongen i Brynäs.

Sen vet jag ju inte om han internt till Brynäs sagt något annat;
att han kanske ändå väljer att spela i NHL den här säsongen.

Men det blev en ganska stor skillnad på vad han sade i media
före draften, än vad som han uttalat efter draften.

SH:kändes mer att han faktiskt vågade säga nej, Något Elias inte gjorde. 

bradberry: Antar att det är svårare för Lindholm att tacka nej/stanna kvar, som tidigt val har ju fått en liten stjärnstatus redan. Jämfört med t ex Silfverberg som "smög" sig in och inte hade någon sådan status förrän sin sista säsong. Men trist att han sticker... skulle varit kul att se om han kunde ligga runt topp-tio i poängligan i år.

Rodrigo: Klart att man är lite bitter oxå.

Klubben lägger väl runt 10 miljoner på juniorsatsning varje år å får inte ens behålla spelarna till seniorålder samt får betalt i kompositklubbor...

Äh, Lindholm kan mycket väl lyckas bra nu på en gång i NHL, känner ofta att det snarare finns en bitterhet i att spelare drar tidigt, än så mycket logik. Jag tror inte han hamnar i AHL dessutom, då skickas han väl istället tillbaka till Brynäs.

Enaranger:

Det finns en intervju m Carolinas GM där han utesluter AHL-spel för EL "iom att han har kontrakt med Brynäs"

Tack för tipset om Radion...verkar inte ligga på sr.se än...

Redigerad kommentar

Enaranger: Ja, den mognad och det tålamod tidigare brynästalanger visat besitter uppenbarligen inte Elias. Killen har potential men har bara glimtvis varit bärande i SHL. Större delen av hans första A- säsong var han medioker. Anser då att det är ett misstag att åka redan nu. Ung som han är är han beroende av bra rådgivare etc. Då inte Pappa Häsen lyckats banka vett i honom tolkar jag det som Carolina plus pengakåt agent har legat på här... Tråkigt om han landar i AHL. Då känns hela situationen bara olustig...

Enaranger: Att Lindholm skulle gå högt i draften visste nog alla och att risken att han skulle dra fanns där. Det här skulle givetvis ha styrts upp redan innan draften och hade Elias stannat så hade ju det bara varit ett plus. Risken för "marknaden är död" och andra floskler från Sundlöv är nog rätt överhängande.

För någon vecka sedan så var det någon artikel om att det
bara var NHL eller Brynäs som gällde för Lindholm.
AHL var då uteslutet.

I den radiointervju som nyss sändes med Lindholm så
lät det inte lika klart att det enbart var NHL eller Brynäs
som gällde. Ett väldans velande fram och tillbaka.

Brynäs har tappat åtminstone två veckor för att hitta en ersättare,
på grund av att beslutet dröjde så länge.

Jag gissar på att det slutar med att Lindholm spelar den här
säsongen i AHL. En bortkastad säsong för honom, med andra ord.

tompap71: Är redan en Hanson med i laget idag..., hitta en till så är trion komplett  :)

tompap71:förhoppningvis slipper vi han :D

EskilstunaLasse:

Tror också på max 2% chans på Omark...

Dock har han ju lägenhet i Stholm o vill väl vara där och det är ju inte så vanligt att träna med en klubb där du ligger/kommer ligga i avtalsförhandlingar med...så att han inte är i Bif drar jag inga växlar på...

AIK är ren social motion...

Linus Wickman:

I värsta fall får vi väl skaffa oss en Hanson. ;)

tompap71:Okej, kanske inte så dumt då. 

Linus Wickman:

Att han är stabil defensivt behöver inte betyda att offensiven är dålig, det lilla jag sett av honom verkar han kunna slå rätt fina mackor som till och med de flesta i vårt brunkargäng borde kunna göra mål på.

tompap71:Kollade på Ben, men verkar som denfesiven var hans bästa verktyg?

Linus Wickman:

Lombardi är för gammal, glöm inte att Sundlöv bara värvar killar i "passande ålder". Boychuk däremot vore riktigt spännande.

Själv tycker jag denna är en intressant kille...

Linus Wickman:

Konstigt resonemang: "att de kanske ger chansen till någon annan
nästa säsong". Första gången jag hört det. Är det agenten eller
någon i Carolina som kommit fram med det "hotet".

Sen tror jag inte på Dixon som en fullgod ersättare.
Jag tycker han var högst medioker i 1,5 av de 2 säsonger
han spelade i Brynäs.

maddog1970:Skulle Sundlöv lyckas landa Omark så skulle mycket av alla skitvärvningnar förut vara gottgjorda...

Fast jag tror inte att det är aktuellt. Hade det funnits minsta lilla hopp så hade väl Omark tränat med Brynäs nu och inte med AIK.

Davey_22:här är väl alternativen.... Lite dröm oxå men ändå.. 

EskilstunaLasse: Det blir det säkert ;) Hoppas på Omark nu

maddog1970:Du utgår alltså ifrån att Sundlöv INTE lyckas landa en klasspelare....

Linus Wickman: Vi vet ju såklart inte vilken Elias ersättare blir. En sak vet vi dock, att när han väl kontrakteras kommer det gnällas rejält här :-)

Davey_22: ja, det är väl han, en Ahl-center och ett gäng NHL-spelare kvar.

foppa78: Det är rent ut sagt för jävla illa att beslutet från Elias har dröjt såhär länge..Brynäs hamnar i skiten. Inte snyggt alls.

Jag hoppas på Dixon nu.

foppa78:

"svårt att tacka nej och vänta på en till chans som den här. Nästa år kanske de ger chansen till den spelare de väljer i draften då"

Låter som ngt en girig GM kläckte ur sig när de skjutsade honom till flyget hem...
Om EL utvecklas som han ska o blir ledande i SHL/JVM, vad är sannolikheten att han skulle vara mindre välkommen t Carolina nästa år...o att de skulle försaka ett förstaval 2013?

tompap71:

Tråkigt med Elias, lite märkligt att han inte vill ha en riktigt bra säsong hemma innan han drar. Men det är väl inte så lätt att stå emot locktonerna från NHL.... smida medans järnet.... osv. Men kul för Elias så klart, bara att grattulera!

tompap71: Ajajaj!!! Jag tror inte han håller för NHL och ska jag vara ärlig så har jag svårt för att vara glad för Elias skull rättare sagt så är jag besviken!!!

Redigerad kommentar

DavyDjoos:
FAAAAAAAAAANNNNN!!!!!!

Tråkigt o lite oväntat
Tveksam om han är tillräckligt bra...mår nog bättre av kopiöst förtroende i Bif o som kapten i hemma JVM...

Allt ljus på Sundlöf då...ersätter han el hoppas han att EL återvänder?

tompap71:Kul för Elias, jag tror att det kan gå bra för honom och går det inte bra så  får han väl komma hem därå.

Det här var ju åt helvete. Vad är oddsen på en bra ersättare? 143.5?

tompap71: kändes givet egentligen, nu får vi hoppas på etablerad kvalitetscenter, samt att Elias vänder hem efter 9 matcher, typ...

tompap71: ett jävla skämt..

Linus Wickman:

Nu är det klart...Elias drar över pölen.

Redigerad kommentar

KulaShaker:har ingen större förhoppningar om att det är sant. 

KulaShaker: Tror mer att vi som vanligt får höra Sundlövs mantra "marknaden är död"

Linus Wickman: Men eftersom Sundlöv aldrig yppar någonting om statusen i silly, så vet vi faktiskt inte om det internt är klargjort sedan länge och att arbetet med att finna en ersättare är i full gång.

Linus Wickman: Håller med Elias gick ut och sa att han skulle bestämma sig snabbt för brynäs skull men det va ju skitsnack för det är 6:e augusti idag!

tjugo8: jävligt besviken på Elias. Han har verkligen satt Brynäs i skiten nu, finns inte mycket kvar av värde.

Henrik Säfwenberg:

EP deltar inte i låneavtalsdiskussionerna mellan Brynäs o Carolina, som är vår sista räddning...

Noterade dock också att han har nummer på Carolinas hemsida...:(

JVM på hemmaplan, potentiellt som kapten...kan det spela in en gnutta...?

Sheena Punkrocker: Det är ju skillnad givetvis. Som center i SHL får du lära dig mer om defensiven och att hålla i pucken. Givetvis är tempot och fysiken mycket mer utvecklande i NHL.
Gurra. Petsonligen tror jag inte det. Givetvis kan jag ha fel, men vinner killen poängligan och får någon trofé för att vara bäst i NHL är det bara att erkänna att jag hade fel.

J F K: Tror inte du förolämpade hela forumet, det var bara en snubbe som tog i så han nästa kräktes. 

Personligen tycker jag Elias borde göra en Järnkrok och stanna minst ett år till i ES. Här får han rejält med speltid. Bara att hoppas att han lyssnar på goda råd och inte bara ser dollartecken. Rik kommer han bli ändå...

Sheena Punkrocker: ingen hon vet

J F K: "Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL."

känslan är att den speltid han ev. får i NHL, med de mindre rinkarna och

de tuffare spelet, kommer va mer utvecklande än SHL.

J F K: eftersom han är brynäsare och din avundsjuka aldrig tycks gå över:) du har ingen jävla aning om hur bra Elias kan bli. Förhoppningsvis har han bättre fötter än Foppa

dacke72: Jag förstår inte heller. Jag påpekade att det är orättvist att jämföra Elias med Foppa då jag inte tror att han blir lika bra. Tydligen räckte det för att gravt förolämpa hela forumet eller något.

Det andra var att jag inte tror Elias spelar i de två första kedjorna om han åker över. Givetvis kan man inte på förhand veta med säkerhet, men det är i alla fall min gissning. Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL.

Gurra88: Va? Varför sådan ton helt plötsligt? Tyckte det var intressanta diskussioner hela vägen fram tills nu. Förstår inte poängen med "Du blir fan bara värre och värre." Men jag kanske har missat ngt.

J F K: intressant att du redan nu kan avgöra hur bra Elias kan bli. Du blir fan bara värre och värre

gevalia:

Jo vore ju önskvärt om han kunde få arslet ur vagnen nu.

« · 1582915 · »