Enaranger:
Det finns en intervju m Carolinas GM där han utesluter AHL-spel för EL "iom att han har kontrakt med Brynäs"
Tack för tipset om Radion...verkar inte ligga på sr.se än...
Redigerad kommentar
För någon vecka sedan så var det någon artikel om att det
bara var NHL eller Brynäs som gällde för Lindholm.
AHL var då uteslutet.
I den radiointervju som nyss sändes med Lindholm så
lät det inte lika klart att det enbart var NHL eller Brynäs
som gällde. Ett väldans velande fram och tillbaka.
Brynäs har tappat åtminstone två veckor för att hitta en ersättare,
på grund av att beslutet dröjde så länge.
Jag gissar på att det slutar med att Lindholm spelar den här
säsongen i AHL. En bortkastad säsong för honom, med andra ord.
EskilstunaLasse:
Tror också på max 2% chans på Omark...
Dock har han ju lägenhet i Stholm o vill väl vara där och det är ju inte så vanligt att träna med en klubb där du ligger/kommer ligga i avtalsförhandlingar med...så att han inte är i Bif drar jag inga växlar på...
AIK är ren social motion...
Linus Wickman:
Att han är stabil defensivt behöver inte betyda att offensiven är dålig, det lilla jag sett av honom verkar han kunna slå rätt fina mackor som till och med de flesta i vårt brunkargäng borde kunna göra mål på.
Linus Wickman:
Lombardi är för gammal, glöm inte att Sundlöv bara värvar killar i "passande ålder". Boychuk däremot vore riktigt spännande.
Själv tycker jag denna är en intressant kille...
Linus Wickman:
Konstigt resonemang: "att de kanske ger chansen till någon annan
nästa säsong". Första gången jag hört det. Är det agenten eller
någon i Carolina som kommit fram med det "hotet".
Sen tror jag inte på Dixon som en fullgod ersättare.
Jag tycker han var högst medioker i 1,5 av de 2 säsonger
han spelade i Brynäs.
maddog1970:Skulle Sundlöv lyckas landa Omark så skulle mycket av alla skitvärvningnar förut vara gottgjorda...
Fast jag tror inte att det är aktuellt. Hade det funnits minsta lilla hopp så hade väl Omark tränat med Brynäs nu och inte med AIK.
foppa78: Det är rent ut sagt för jävla illa att beslutet från Elias har dröjt såhär länge..Brynäs hamnar i skiten. Inte snyggt alls.
Jag hoppas på Dixon nu.
tompap71:
Tråkigt med Elias, lite märkligt att han inte vill ha en riktigt bra säsong hemma innan han drar. Men det är väl inte så lätt att stå emot locktonerna från NHL.... smida medans järnet.... osv. Men kul för Elias så klart, bara att grattulera!
Redigerad kommentar
Linus Wickman:
Nu är det klart...Elias drar över pölen.
Redigerad kommentar
EP deltar inte i låneavtalsdiskussionerna mellan Brynäs o Carolina, som är vår sista räddning...
Noterade dock också att han har nummer på Carolinas hemsida...:(
J F K: Tror inte du förolämpade hela forumet, det var bara en snubbe som tog i så han nästa kräktes.
Personligen tycker jag Elias borde göra en Järnkrok och stanna minst ett år till i ES. Här får han rejält med speltid. Bara att hoppas att han lyssnar på goda råd och inte bara ser dollartecken. Rik kommer han bli ändå...
J F K: "Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL."
känslan är att den speltid han ev. får i NHL, med de mindre rinkarna och
de tuffare spelet, kommer va mer utvecklande än SHL.
dacke72: Jag förstår inte heller. Jag påpekade att det är orättvist att jämföra Elias med Foppa då jag inte tror att han blir lika bra. Tydligen räckte det för att gravt förolämpa hela forumet eller något.
Det andra var att jag inte tror Elias spelar i de två första kedjorna om han åker över. Givetvis kan man inte på förhand veta med säkerhet, men det är i alla fall min gissning. Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL.
70 Rodrigues:
Innan draften har jag inte i någon tidningsartikel lästa annat
än att Lindholm varit helt klar över att spela den kommande
säsongen i Brynäs.
Sen vet jag ju inte om han internt till Brynäs sagt något annat;
att han kanske ändå väljer att spela i NHL den här säsongen.
Men det blev en ganska stor skillnad på vad han sade i media
före draften, än vad som han uttalat efter draften.