Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Elitserien 2007/2008

« · 886500 · » Till forumet

Sv: Elitserien 2007/2008
tjugo8: Nej de har haft en buffert efter alla gångerSelander besökt stället..
Kommentera

GävleLasse:
o fan! det trodde jag de gjorde när jag flyttade från Gävle...:-)
Kommentera

tjugo8: På tal om #28 så sprang jag på Casselståhl ute på Valbo köpis igår. Han var precis på gång att börja flytta ner till Malmö.

Södergrillen kommer att kånka...
Kommentera

...vill inte vara ngn tråd-polis...men denna skulle ju kunna vara den enda som användas fram till april 2008...:-)

hur som; ang Kankaanperä, välbehövlig! backarna 06/07 hade samma längd/vikt, muskler behövs. ska försöka ta reda på mer om Mackan...

i sammanhanget fysisk back kan jag inte undvara er en klassiker om en fagerstason som ej hade 28 på ryggen...

Ulf Samuelsson
Den dokumenterat flygrädde Alexander Mogilny är på jakt ner mot motståndarnas kortsida. Plötsligt hör han, på bräkande Fagersta-engelska: "Afraid of flying, huh?" Sekunden senare kraschlandar ryssen i sargen. Uffe var kanske aldrig någon av de stora spelarna. Men han var en av de stora profilerna.
:-D
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Tvivlar starkt på MandEla, han visst aktuell till Siljans andra lag. Skall visst bilda par med Christer Olsson
Kommentera

rackham: Nej det står "Mitt val Brynäsback"
Kommentera

GävleLasse:

Står det Enomdagen på vitaminerna du äter... eller står det nåt annat?

Men det var ett bra försök... ;-)
Kommentera

65selander: Ryktet säger att man skall trada bort DJ mot Nelson Mandela. "Det fysiska spelet i egen zon kommer att höjas markant iom bytet", enligt Sundlöv..
Kommentera

65selander:

Dysterkvist.
Spela spel!
Kommentera

Huss: Nu kanske det är slutlekt i våran defensiv... fast han får väl handleden krossad på första isträningen.
Kommentera

Jompe: Saxat från SMS från finsk kollega tillika Jokerit-fan och bekant med Kankanperä:
"You where very lucky to get him, truly nice guy off ice, the opposite on ice"
Kommentera

Jompe: Ett efterlängtat "Glidande Skithus" i Brynäsdefensiven.
Kommentera

Bissett19: Intervju med nye muskelbacken Markus Kankaanperä (han lär behöva en bred ryggtavla för att det namnet ska få plats) på Brynäs hemsida. Luktar mässingsplakett och frequent visitorkort i utvisningsbåset lång väg. Men det ska bli kul att se honom lyfta bort Wernblom framför kassen.
Kommentera

Huss: "Hauhtonen kom väl bara någon vecka innan transferfönstret stängde förra året?"

2007-01-20 blev det officiellt.
Kommentera

GävleLasse: Hauhtonen kom väl bara någon vecka innan transferfönstret stängde förra året? F.ö. lär nog Linds ljumskar öppna för ett centerförvärv i januari.

Skall bli intressant att se Sjödda förbereda sig inför scoutingrollen nästa säsong, klubban i ena handen, anteckningsblocket i andra.
Kommentera

Huss: Nej han var ju en förstärkning som kom tidigare, men kanske Sundlöv letar fram en ersättare till Lind, Sjödda, DJ och alla andra som har utgående kontrakt redan i mars.. ;)

Annars kan det ju bli intressant att se Sjödda scouta fram sin egna ersättare...
Kommentera

GävleLasse: Hmmm...jag trodde du skulle raljera förra årets januari förvärv Hauhtonen.
Kommentera

Huss: "Förresten, vad är det som säger att vi inte plockar in en klasscenter i januari?"

Traditionens makt?
Kommentera

Gusten: Salle ryktet är nog hämtat från en artikel gällande Brynäs samarbete med Almtuna. Det var mest AIS representanter som idkade önsketänkande...

Förresten, vad är det som säger att vi inte plockar in en klasscenter i januari?
Kommentera

Gusten:

Ja, jag är i alla fall HELT oskyldig. Till den här ankan...
Kommentera

GävleLasse: Jag sågar absolut inte Jan H, jag tror också att han har mer att ge.
Jag jämför bara hellre med laget vi hade i slutet av säsongen istället för laget som startade den.

Laget som avslutade förra säsongen vs Nästa säsong

- Bäckis
- Bicek
- Almtorp

+ Brendl
+ Sundström
+ Gynge

Men nu ska inte en optimist som jag gräva ner mig. Det här kommer gå skitbra :)
Salle till Almtuna MÅSTE bara vara en tidningsrackham, snubben har ju potential som satan.
Kommentera

Gusten: Men du får ha i åtanke att det var en väldigt udda situation för Hauthonen vid den tidpunkten. Han kom till Brynäs efter att ha spelat väldigt lite, dels på grund av skador och dels på grund av hans misslyckade NHL försök. Vi vet inte heller hur hans försäsong såg ut rent träningsmässigt. Hauthonen gjorde ett par riktigt bra matcher precis när han kom till Bryns och försvann sedan helt när Boorken började träna ner laget inför slutspelet.

Janne är ett wildcard...
Kommentera

Jompe: Det blir till att förlita sig på det gamla gardet ännu en säsong är jag rädd. Gynge har jag redan skrivit mina tankar om, han tar inte en plats i första eller andrakedjan och i tredje eller fjärde har man ingen nytta av honom. Där behöver vi spelare med smartness. Hansen, Spets, Danielsson mfl.

Salmonsson har ju placerats i Almtuna, i alla fall om man skall tro på rykten. Det vore verkligen synd för jag gillar hans spelstil. Jag skulle kunna tänka mig en tredjekedja med Widing, Sundström och Salmonsson och sedan ovan nämnda trio som fjärdeline.

Boork får det jobbigt att matcha ihop ett lag av den "röra" av spelare vi har ;)
Kommentera

Jompe: Jo jag vet att det är Sundlövs tanke att Hauhtonen ska ersätta Bäckis. Men jag vägrar acceptera det :)
Vi hade honom OCH de andra centrarna tillgängliga de sista 15-17 omgångarna förra säsongen och vi räckte inte till då heller.
Kommentera

Gusten: Tanken var väl att Hautonen skulle ta Bäckis roll, men det är lättare sagt än gjort. Jag tror att en förutsättning för att vi ska få ökad kraft och tyngd framåt är att flera spelare lyfer sig ett snäpp. Om lammkötten (Brokeback!) Sundström, Salmonsson och Gynge (?) tar ett steg i utvecklingen och de gamla karparna Dackell, Molin och Lind ger stabilitet så kan det gå bra.
Kommentera

Jompe:

Messerschmidt?

Den där kommer att kosta...
Kommentera

Jonte321: Att man är helt slut efter 7 kvartsfinalmatcher är helt i sin ordning. Hur illa hade det inte varit om Brynäs åkt ur slutspelet med krafter kvar?
Kommentera

Jompe: Håller med dig, jag har skrikit mig hes efter en rejäl ersättare för Bäckis.
Det som talar för oss på forwardsidan är ju att vi har ganska många som har kapacitet att ta ytterligare ett steg i utvecklingen.
Å andra sidan har vi ju några som kanske ligger i farozonen att ta ett steg bakåt i den samma...
Kommentera

Dackell skulle kunnat lira i ett NHL lag förra året .
Jag tycker en spelare som Dackell som visa sina bästa
kvalitéer ska fortsätta med de och förlita sig på dom yngre
att dom vill visa upp sig och göra nåra pyttsare och ligga på framåt.
Kommentera

moreten: Håller med. Vad jag menar var offensivt sparkapital. Dackell var en gigant men kanske i första hand defensivt.
Kommentera

Jompe:
Sparkapital hos Dackell? Jag tycker han var Brynäs bäste spelare förra säsongen. Det var landslagsklass på honom!
Kommentera

Rättar mig själv innan rackham eller nån annan messerschmidt hinner före ;-)

Sundström tillkommer förstås, och Bicek lämnar.
Kommentera

65selander: Den allmänna bedömningen av truppen inför nästa säsong är att den är betydligt starkare jämfört med förra säsongens trupp. Bakåt ser det betydligt bättre ut, men jag förstår inte alla de som säger att vi är så mycket starkare framåt. Brendl in, Bäckis och Almtorp ut. Jag tycker att Almtorp drog ett rejält lass och betydde mer än hans 4+7 poäng antyder. OM Brendl levererar så är det förstås mumma, men jag blir alltid nervös när man lägger alla äggen i en korg.

Jag hoppas att spelare som Salmonsson och Månsson tar ett steg till i utvecklingen. Det lär behövas om man ser hur andra lag förstärkt sina trupper inför nästa säsong.

Sen är det väl också så som Lasse skrev tidigare att med bättre backar kan forwards lägga mer kraft på att producera framåt. Förhoppningsvis finns dte en del sparkapital hos Dackell, Molin, Hansen med flera.
Kommentera

Skulle faktiskt vilja se en ändring på försäsongsträningen... då Brynäs knappt orka med en kvartsfinal... va helt slut efter sista matchen mot HV 71. En träning som ger mer uthållighet... vorre inte fel:p Håller ni med?
Kommentera

65selander: Det vore nog bra om Bäckis inte trivdes med maten. Jag tyckte han såg ganska "rund å go" ut när tv-sporten åkte med till staterna. Han får göra en Sjödda och deffa ner sig under sommarn, sen kanske tempot kommer. ;-)
Kommentera

GävleLasse: Undrar hur många som stukar foten under fjällmarschen ;-)

Vore bra om vi kunde hålla oss på övre halvan samt att våra nya backar verkligen håller vad det gäller spelet. Nu kanske Hulken studsar igång också.

Ang Brendl så tror jag att han kommer att leverera men det sa jag även om Bicek efter turneringen i Tammerfors ;-)

Orkar inte tippa redan nu hur lagena kommer att placera sig men som många andra så tror jag iaf att BIF placerar sig på 5-6 plats.

Förhoppningsvis så trivs inte Bäckis med maten och kommer hem igen innan jul.
Kommentera

GävleLasse:Visst, men dom kunde väl ändå ha gjort en lite mer ingående intervju, tycker jag iaf.
Kommentera

70 Rodrigues: Nja, det är i stort ganska positivt. Vi har nått slutspel de år Boorken har fått köra sitt race. Det hade varit värre om det inte varit något nytt under solen om vi haft en ny tränare med högre ambitioner sas.
Kommentera

GävleLasse: Tyvärr!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo jag såg det.. inget nytt under solen...
Kommentera

GävleLasse: Lite tankar från Boork o co.

Se länk!
Kommentera

79 Andersson: Slänger in den här;

1. FBK
2. FHC
3. LHC
4. HV71
5. BIF
6. MoDo
7. TIK
8. SAIK
9. LHF
10. DIF
11. MIK
12. SSK

LHC lär förstärka defensiven med 2 man till, då Junland/Gunnarsson/Fransson/Ekbom inte håller som ordinarie en hel säsong om man vill tillhöra toppskiktet. Ramlar däremot Fernholm + en klassback till in blir LHC livsfarliga....

I övrigt känns det väldigt jämnt bland lag 1-7. Lag 8-12 tror jag blir avhängda.
Kommentera

Custemo lagkapten 2009 :-)
Kommentera

Dream Team: Ja man har målat in sig i ett hörn med epitetet man lagt sig till med. Men samtidigt så tror jag att man har plats i truppen för förstärkningar utifrån. Hur som helst så blir det en väldigt spännande säsong.
Kommentera

1. Hv71
2. Modo
3. Linköping
4. Frölunda
5. Färjestad
6. Brynäs
7. Timrå
8. Mora
--------------------------
9. Djurgården
10. Skellefteå
--------------------------
11. Luleå
12. Södertälje
Kommentera

Dom som kommer att vara i
-->Toppen
Brynäs
Färjestads
HV 71
Linköping
MoDo
Timrå
-->Mitten
Djurården
Frölunda
Luleå
-->Ingermansland
Skellefteå
-->Jumbo platserna
Mora
Södertälje
Kommentera

GävleLasse: Att ett mästarlag osvuret blir lika bra säsongen efter en titel står väl inte precis skrivet i sten. För MoDos del har åren av finalförluster givetvis byggt upp en revanschkänsla som då tillslut gav utdelning den förra säsongen. Detta i kombination med att man givetvis fick in rätt spelare i laget.

Frågan som jag känner det är väl om spelarna har riktigt samma driv och fokus inför kommande säsong. Risken att det infinner sig en viss mättnadskänsla hos spelarna är nog ofrånkomlig. Men Lückner vet säkert hur han ska hantera situationen.

Frågan är väl också om MoDo törs bli ett "köplag", som det så populärt heter, som handlar spelare utifrån bara för att de nu har blivit ekonomiskt köpstarka? Parollen "Heart of hockey" vill man säkerligen hålla fast vid i det längsta.
Kommentera

El Aka Ali: Ja det finns en del frågetecken inför nästa säsong. Ett av de största tycker jag är målvaktsfrågan i FBK. Jag tror att frölunda blir att räkna med den här säsongen, men man vet ju aldrig. När det gäller MODO så får vi se om de blir av med Timmander och Krizan. Skulle de bli det s får de ut och handla, och pengar verkar de ha fått ihop. Det blir ju inte sämre av att de vann SM guld och lär hitta en hel del pengastinna sponsorer som ökar lönebudgeten ytterligare. Med Werna och Warg så har de material till att skapa väldigt bra kedjor så forwardsbesättningen ser bra ut. Modo BLIR farliga.
Kommentera

GävleLasse: Som vanligt kommer jag kommande säsong att åka ner ett antal matcher och kolla in hur det går för laget. Jag ser inte bara Timråmatcherna utan det kan även vara andra. Då får vi se hur fel jag hade i mina bedömningar.
Det kommer med all sannolikhet att bli en intressant inledning. Är inte så säker på att Modo blir det topplag som alla vill göra dom till. Däremot Frölunda kommer att bli farliga. Brynäs kommer i min tabell att bli som i fjol mellan 5-7. D.v.s samma som jag tippade i fjol.
Kommentera

GävleLasse: Ja, och detta "ljumskfaktum" inverkade kanske inte så mycket på just Timo Pärssinen då han aldrig hade haft problem med just ljumskarna tidigare i karriären.
Kommentera

« · 886500 · »