1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446103 inlägg · 7963 ämnen

ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!

Sv: ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
mattias - 74: och vem har ni i mål då? Örnen?

Carl Lejonkräk:

Tänk att det förvånar mig inte att du inte vet det. Vi har Alsenfelt och Gistedt som jag håller som båda bättre än Rahm , Honken är dock när han är som bäst bättre än båda våra så det jämnar ut sig ;)

Redigerad kommentar

mattias - 74: synd att det inte händer så ofta då med tanke på att ni allt som oftast spelar i en division under.

mattias - 74: Just så ;-)

mattias - 74:

Vad menar du? Sundlöv gör ju aldrig fel. Puckplanket Rahm är bara en late bloomer. :)

Johan Norrström:

Ingen tavla utan Rahm.

Johan Norrström: ja, han blir säkert bra inom 10 år sisådär... ;)

mattias - 74:"Vi har Alsenfelt och Gistedt som jag håller som båda bättre än Rahm"

Ahlsenfeldt imponerade storligen i Modo, vilken keeper!!

Carl Lejonkräk:

Har du kollat upp hur mycket han spelade i MoDo? I Lakers och i Leksand har han varit absolut formidabel. Tror han kommer få sitt riktigt stora genombrott i ES kommande säsong. Kan bli nyckeln till om vi skall klara oss från kvalserien eller kanske rentav nå slutspel.

mattias - 74: det finns kanske en anledning att han fick lite istid i Modo....

Carl Lejonkräk:

Leksand har åtminstone två målvakter som känns spännande och som är på uppgång. Annat än vad man kan säga om Rahm/Honken.

Johan Norrström: För MIG känns Rahm verkligen spännande, förra säsongen kastades han in i hetluften utan att ha spelat matcher på flera år och utan en fullständig försäsongsträning. Nu är läget annat, han har en säsongs träning och matcher i kroppen och han kan gott och väl vara på uppgång. Honken var stundtals strålande förra säsongen och var till och med uttagen i landslaget så jag tycker att båda känns spännande.

Carl Lejonkräk: teoretiskt möjligt, men sannolikt att han växer ut till en toppmålvakt? Inte i min värld, önskar dock att både Rahm och Honken enbart gör stormatcher, blir uttagna i tre kronor, etc. etc... Tycker att farhågorna är befogade, alltså vi spelar inte med säkra kort...

Carl Lejonkräk: Rahm är inte spännande för fem öre. Vårt hopp står till Honken och att Johansson får sitt genombrott.

Gurra88: Kanon. Då vet vi att Rahm kommer att få sitt genombrott.....

Gurra88: När jag skrev att Rahm var spännande så var referensobjekten Alsenfeldt och Gistedt och inte några stormålvakter direkt.

Redigerad kommentar

Huge: Det skulle han ju redan fått denna säsongen enligt dig!

Exakt 3 jävla sommarmånader kvar...

Tar gärna hjälp o hålla koll efter biljettsläpp...eftertraktade plåtar tro???

13m

Det är väl ändå stor humor att Leksands IF:s nye ekonomichef kommer från..tam-ta-ram...Leksands Sparbank. Övergångssumman: 25 milj kr.

tjugo8: Har du kollat upp vilka kommunala uppdrag han sitter på? Ansvarar kanske för trottoarkanterna inom kommunen.... ;-)

Huge:

Nåja nåja. Du är inte direkt ishockeyns Saida Andersson du heller. :)

Gurra88:

Jo nog har det varit spännande när Rahm vaktat kassen alltid. Eller blandar jag ihop det med skräck och nervositet ? :)

Johan Norrström: En målvaktsmatch mellan Rahm och Alsenfelt kittlar.

Carl Lejonkräk:

Jo ibland lär man ta det man får.

Redigerad kommentar

Gurra88: Håller med om att det kan bli viktigt att Jonas Johansson kan komma in och prestera på ES-nivå redan nästa säsong. Jag litar inte heller på Rahm.

För att delta i målvaktsdiskussionen så måste jag dela med mig av mina tankar. Honken kändes helt rätt att förlänga med, stort hjärta och var som skrivit tidigare stundtals lysande förra säsongen.
Rahm däremot.. Jag kan lova att jag ska köpa en Leksand tröja med Rahm på ryggen om han skulle imponera kommande säsong och ens komma över 90,5 i räddningsprocent. Otroligt svajig förra säsongen och ser tyvärr ingen potential i honom överhuvudtaget.

Ett utav Mickes sämsta köp genom tiderna. Tänk er denna förstakedjan i Mickes favoriter:

Rahm( Jamie Ram)
Skoog-Svanberg
Wanvig-Arnason-Vas

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: Den som Lever får se, men varför sponsra tiggarna med en tröja?

Köp en brynäströja med Rahm på ryggen om han kommer över 90,5% istället.

Resa bokningsbar

Mitt tips: 1-7

Ollas 3

Scott 2

Kilas 1

Elias 1

tjugo8:

Va? Gör inte Svett något mål?

Så här vill jag se laget mot Leksand. Räknar med att Lindholm stannar ;-)

Målvakter: Holmqvist(Johansson)

1:a Gunderson-Bertilsson   Scott-Lindholm-Harju

2:a Sundqvist-Kilström   Sweatt-Enterfeldt-Rödin

3:e Persson-Djoos   Brodin-Lindgren-Ollas

4:e Jakobsson-Nörstebö   Molin-Granström-Thuresson

Extra: Lauritzen och Löf

Nordan kan stanna hemma.

70 Rodrigues: Ser bra ut fast kanske borde Nordan ta Molins plats...dagsform avgör.

70 Rodrigues: misstänker att Nordan och Lauritzen gör kanonförsäsonger igen, och spelas, men tyvärr hamnar i samma form som förra året, och Molin och Lindgren får mer och mer istid... Den högre lönen skapar en reserverad plats i laget, till att börja med - gissar jag...

Hoppas såklart att Molin och Lindgren övertygar, direkt slåss om platserna på sportslig grund, och Nordan och Lauritzen får kämpa sig tillbaka till bidragande roller i laget, det vore sunt utvecklande för truppen...

DavyDjoos: Det känns tyvärr som att vissa får lira bara pga namnet på tröjan.

70 Rodrigues: namnet eller lönen, är det inte samma sak!? ;)

DavyDjoos: Jo det är väl så, är nog lite trött tror jag :-)

70 Rodrigues: Gamla meriter spelar förstås in.  Om två slåss om en plats och den ene har gamla meriter och den andre inga meriter så väger de gamla meriterna tungt. Molin och Lindgren får vi hoppas på men de har en bit kvar till att peta Lauritzen och Nordan vill jag tänka. Vi får hoppas på en sund konkurrens om platserna som faktiskt kan gynna både skadebenägna äldre spelare och yngre orutinerade förmågor.

DavyDjoos: Jag tycker att Molins utveckling snarare gick bakåt än framåt under förra säsongen. Känns som att det är upp till bevis för honom nu.

Peja: Att vara Ove Molins son sätter nog en del press på killen, folk(medvetet/undermedvetet) förväntar sig att han ska göra det lika bra som farsan ;-) Tror faktiskt att det lossnar för pöjken den här säsongen. Lindgren är en kille som jag tror mycket på. När det gäller herrarna Lauritzen och Nordqvist så blir det nog något liknande som förra säsongen är jag rädd. 

70 Rodrigues: Jo, visst sätter namnet en del press på killen, men det finns nog fördelar med det också. Jag tycker att han har fått många chanser i ES sett till vad han verkligen har presterat (dvs inte mycket). Det är inte många juniorer som i stort sett får två säsonger som "inkörningssäsong på ES-nivå" som han har fått, men jag hoppas att tålamodet lönar sig.

70 Rodrigues:

Vi får hoppas att det blir en bättre balans i laget i vinter..... det gynnar väl alla spelartyper, gammal som ung. Med ett stabilare defensivt uppträdande kommer målisarna inte va så utlämnade som förra säsongen. Med bättre defensiv får anfallsspelare ägna sig mer åt det dom skall göra.... anfalla.

När det gäller Lauritz så var han ju faktiskt bänkad flera matcher förra säsongen så han vet nog vad som gäller.

Men stannar Elias så behöver vi ju bara räkna in Omark.... eller den spetslirarn vi köper för pengarna som blir "över"   ;-)

Deadline för NHL-inatt?

- Omark presenteras imorgon? En teori baserad på rykten. Förutsatt han inte får kontrakt over there...

Tväst: Som det ser ut nu så är det ett grinderlag som ställs på isen. Jag väntar fortfarande på den utlovade spetsvärvningen :-)

bradberry: Har hört många sådana rykten nu :]

var väl idag kl 15.00 han skulle blir klar, eller nått ;))

Åker Elias över kan vi eventuellt få se ett nyförvärv annars är det så här truppen ser ut när vi startar säsongen. =)

HappyX3: Om Elias drar och inte Sundlöv ersätter honom så är han dummare än vad jag trodde var möjligt.

Några från Gävle som ska åka?!

Lindström: Är ju inte från Gävle men jag är på plats! :-)

bradberry: Deadline för NHL-inatt?

- Omark presenteras imorgon? En teori baserad på rykten. Förutsatt han inte får kontrakt over there...

Vilken tid är det han ska presenteras idag!? :-)

Redigerad kommentar

Wesley: Tycker du skall ta "en teori baserad på rykten" för vad vad det är, d.v.s. inte rena fakta. Jag har aldrig varit säker. Däremot hört "tissel" från flera håll att det är något i antågande. Då "ingen rök utan eld" brukar råda kan jag inte skriva av Omark ännu. Att han skulle presenteras idag var en gissning utifrån NHL-fönstret...

bradberry:

Jag vet. Skulle bara skoja lite med dig :-)

bradberry:Oavsett vad. Hur intressant är det med en spelare som kommer till Brynäs på grund av brist på andra alternativ. Det luktar nödlösning...

« · 1580723 · »