1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733079 inlägg · 7961 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
Vad säger ni alla om att lägga Rahmdiskussionen och koncentrera oss på matchen?

arnio:Läge att reagera på inlägg här inne med i så fall...;-)

Jajjen: jag tycker nog allt att rodrigues allt som oftast är en skön snubbe. Just i denna fråga om öknamn håller jag dock inte med honom.

70 Rodrigues: Å du har lärt dej ett nytt ord. Vem stavade åt dej?

70 Rodrigues: Ja vi tycker olika, jag har inga problem med just det. Men skriv då rätt när du diskuterar... Du skriver ju att han är en fuskare, och jag ville barà poängtera att du har fel i sak. Han var en fuskare, det är viss skillnad. 

Jajjen: Och du är kort sagt en patetisk människa, dock inga nyheter..

Zappaholic: Rodriguez tillhör den skara duktiga människor som aldrig kört för fort, aldrig ljugit, aldrig fuskat, aldrig slickat brynäsröv. Kort sagt en jävligt duktig människa.

Zappaholic: Trodde det var epitet/öknamn vi talade om. vi kan diskutera det här in absurdum. vi tycker olka helt enkelt.

Slajsarn: Så det är sveket mot Färjestad som gör att Rahm inte förtjänar respekt?

70 Rodrigues: Självklart inte...men ser du verkligen ingen skillnad på att ha fuskat mot att ha mördat? 

70 Rodrigues:Är mördare en mindre mördare efter avtjänat straff?

Även mördare har namn som kan användas i en eventuell laguppställning.

70 Rodrigues: Rahm må ha varit en fuskare men han har ett namn som inte är Fuskare. Du har fel och du gör fel och har du något vett i kroppen så kallar du inte Rahm för Fuskaren eller dyligt. Du visar ingen respekt för Brynäs som förening överhuvudtaget och du uppträder ytterst omoget och vulgärt. Trisst att se.

Zappaholic: Är mördare en mindre mördare efter avtjänat straff?

70 Rodrigues: Nej, så tycker inte jag. Det är väl fakta. Han fuskade och fuskar förhoppningsvis inte nu. 

Jag körde för fort med bilen och fick böta för åtta år sen. Alltså är jag med din logik för evigt en fortkörare.

Jag snattade två kolor på Konsum när jag var en liten parvel. Således, enligt din logik, är jag för alltid en snattare.

:-)

Zappaholic: Så tycker du. 

70 Rodrigues: Tyvärr så har du fel, Rahm är ingen fuskare. Han VAR en fuskare men har avtjänat sitt straff

Huge: Varken du eller någon annan har mandat att  kräva en motivering av någon i det här forumet. Men du kan BE lite fint om motivering, det är nämligen det som kallas för hyfs och fason. Och vet du vad? Med vänlighet och snartness löser sig det mesta.

Nu till hockeyn. Jag förstår oron över backbeståndet, det har varit mycket chansningar på backsidan senaste året. Förra året slog det som tur var väl ut.
I så vet vi var vi får av Sunken, han är etablerad i ES, Bertilsson på väg, men sedan är det tunnt med ES rutin bland backarna. Klart att det ventileras befogad oro och förvånïng över att det inte värvas lika bra där som bland fordwards.

arnio: Det får du också tycka men det gör inte Rahm till en mindre FUSKARE!!

70 Rodrigues: Du är ingen bra människa det är tydligt.

arnio: Vadå öknamn, han är en jävla fuskare. 

70 Rodrigues: Jag har 10:an men är bortbjuden mot min vilja förbannade regering!!! :-(

Hade det varit möjligt så hade du fått låna den av mig;-)

Slajsarn: Rahm kanske inte förtjänar respekt men öknamn och sån skit känns bara så onödigt och det kommer definitivt inte att bidra till någonting positivt för någon.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Skippa öknamnet bara så är jag ok med vad du än tycker om Rahm. Det är ju nu i Brynäs som gäller och i Brynäs så har han inte dopat sig så att vi skippar öknamnet tycker jag är det minsta vi kan göra. Ställer du upp på det?

arnio:Och hur mycker respekt visade Rahm mot FBK, lagkamrater och supportrar när han tog beslutet att dopa sig?

Respekt är inget man får, respekt förtjänar man...

arnio: Som sagt, det får du gärna tycka och jag tycker att Robin Rahm är en jävla fuskare.

70 Rodrigues: jag tycker att man definitivt inte ska kalla Rahm för fuskaren oavsett vad man tycker om det han gjort tidigare i sin karriär. Du behöver definitivt inte gilla Rahm eller vad han gjort men att kalla honom för fuskare i en laguppställning är inte snyggt och det känns aningen respektlöst inte bara mot Rahm utan mot hela Brynäs som förening.

70 Rodrigues:Har tyvärr inte den :((

gevalia: Matchen går på 10:an om du har den kanalen?

70 Rodrigues:Du vet väl att så fort någon drar på sig en Brynätröja så suddas historiken ut totalt. I arnios värld är det bara gulligull och rosa moln.

För mig är Rahm en fuskare och kommer alltid att vara det. För mig är doping oförlåtligt. Men jag hoppas givetvis, för Brynäs skull att Rahm gör ett gott jobb i kassen för det ser ut som att det blir han som får rädda oss. Honken verkar ha passerat bäst-föredatum...

70 Rodrigues: Nå`n som hittat nån stream idag?

arnio: Så får du och andra gärna tycka, jag VET att det är massor med Brynäsare som tycker precis som jag. Det är väl underbart att man kan tycka olika eller tycker du att alla Brynäsare ska tycka att allt som Brynäsföretar sig vara det enda rätta hela tiden oavsett??

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:"Laget i em ser ut som följer:  Målvakter: Fuskaren"

Du är helt otrolig, tragiskt att du kallar dig brynäsare.

Tommy: Exakt, tur som fan att det bara är en försäsongs/träningsmatch som inte är så viktig trots det uppsatta målet att vinna hela jävla turneringen, men det är väl underförstått ;-)

Tommy: Ja, jag VET att jag inte satte nåt citationstecken i mitt ursprungliga inlägg men trodde att det var underförstått och att det inte skulle tolkas  bokstavligt.
Det faller väl på sin egen orimlighet att jag eller nån annan bokstavligt kan KRÄVA en motivering.
Och det borde du ha begripit om du inte varit så upptagen med att leta fel och avsiktligt missförstå vad jag försökte säga.
Och det var därför jag satte citationstecken runt ordet i mitt senaste inlägg, då jag insåg att det kunde tolkas bokstavligt.
Svårare var det inte.

70 Rodrigues:Satan....tur det "bara" är försäsongsmatch...de behöver man inte se...

Men jag gör det ändå, och jag vill ändå se revansch!!! :-D

Tommy: Nope, kör ju Canal +...

Tommy: "Jag vet att du försöker provocera och få mig förbannad"

Inte alls.
Jag försökte bara få dig att utveckla ditt facit lite mer konkret, så att det kan bli en någorlunda fruktsam diskussion där JAG kan lägga fram ev argument som talar FÖR GP.
Svårare var det inte.
Att vi sen inte är överens är en helt annan sak och nåt vi inte kan göra så mkt åt.

70 Rodrigues:Ja, det låter udda... inte Viasat hockey heller då?
Streama?

Tommy: Jag har alla möjliga och omöjliga kanaler, men 10:an ingår inte någonstans, helt jävla otroligt!!

70 Rodrigues: Den här Tommy har också planer på revansch, även om det blir i TV-soffan... :-)

Tommy: Laget i em ser ut som följer:

Målvakter: Fuskaren(Johan Holmqvist).

Förstafemman: Ryan Gunderson, Simon Bertilsson – Johan Harju, Calle Järnkrok, Andreas Thuresson.

Andrafemman: Victor Berglind, Jörgen Sundqvist – Jonathan Granström, Sebastian Enterfeldt, Jesper Ollas.

Tredjefemman: Dennis Persson, Alexander Hellström – Daniel Widing, Jonas Nordquist, Sebastian Lauritzen.

Fjärdekedjan: Martin Johansson, Mads Hansen, Mats Lavander.

Extra back: Simon Löf.

Huge: Skulle visserligen inte tjöta mer med dig för den här gången, men där sket du i det blå skåpet.....

Du satte INTE citationstecken kring ordet "kräver" i det inlägg jag reagerade på, dvs... igår kl. 22,26....

Jag har redan citerat det en gång idag, jag kan göra det igen om du vill...

"Ändå får man det argumentet kastat emot sig exakt varje gång som man ifrågasätter en åsikt och kräver lite konkret motivering till varför man tycker si eller så."

Redigerad kommentar

arnio: Som sagt, det är tur att TJ o laget ser annorlunda på saken. 

Huge: Nu har vi nog kommit till den där punkten där vi tvingas inse att vi inte är överens. Trots dina tafatta försök att tvinga mig att redovisa vad facit är. Facit är i det här fallet givetvis "mitt facit" när det gäller mina argument och min känsla. Eller om du så vill, uttryckt som mitt sätt att bedöma honom historiskt.
Jag vet att du försöker provocera och få mig förbannad, men det funkar inte. Vad jag än skriver så kommer du att fråga varför eller vad menar du etc etc...

Jag anser att han inte kändes stabil senast i Brynäs, inte heller under perioden i LHC. Jag anser inte heller att det är helt klarlagt att GP gjorde ett "enormt" jobb i AIK. Jag anser att man hade en förbannad stridsvilja och lagmoral med ett hårt jobbande lag över hela banan. Lika mkt Melins förtjänst i min bok. Och supportrarnas, och Gozzis...

Sen har diskussionen kantrat över till att bedöma GPs duglighet. Så var inte min intention från början. Man kan tycka att det är överflödigt att anställa en iofs bra person/ledare/spelare etc etc...

Jag hoppas att jag har fel och han är orsaken till att vi försvarar guldet, men det får framtiden utvisa...

NU lägger jag ner den här diskussionen med dig, det är fritt fram att få sista ordet...

70 Rodrigues: eftersom att försäsongsmatcherna inte ingår i Elitserien så kvittar det om vi vinner eller förlorar. Ser vi på tidigare år så kan man helt klart se att det är just så.

arnio: Undrar vad TJ skulle säga om det, han var rätt lack förra fredagen. Det är ALLTID bättre att vinna än att förlora, oavsett!!

Tommy: " Kommer aldrig att köpa att nån kräver nåt av mig här. Du kan be mig motivera något, men aldrig kräva."

Nä, det var därför jag skrev "kräva" med citationstecken.
Man ska mao inte ta det bokstavligt, mer att det vore en önskan om man motiverade sin åsikt.

Tommy: "Vad gäller GP så skrev jag i ett svar till dig att jag känner att anställningen av honom inte känns klockren. Jag tycker inte att hans facit är så övertygande."

Vilket facit hänvisar du isf till?

Jag anser att han gjorde ett enormt bra jobb som ass tränare i AIK, där han förmodligen var den som låg bakom mycket av deras fina försvarsspel.
Nåt som tog dom mkt långt dom senaste 2 säsongerna.

Tycker också att han gjorde ett bra jobb i Rögle som huvudtränare, med det material man hade.

Han är en dessutom en genuin brynäsare som brinner för klubben, vilket aldrig ska underskattas. För mig känns han iaf som ett utmärkt val, utan att jag egentligen har koll på om det öht funnits några konkurrenter till posten.

Sen kan man som sagt alltid diskutera om det hade varit bättre att lägga pengarna på en klassback istället, om ledningen nu ansåg att man kände sig tvungna att välja av ex ekonomiska skäl.

70 Rodrigues: resultat i träningsmatcher är oviktigt, vinst eller förlust spelar ingen roll så är det bara och detta finns det mycket underlag för. Försäsongsmatcherna är bara till för att förbereda laget för säsongen och och ingenting att hetsa upp sig över.

Huge: Kommer aldrig att köpa att nån kräver nåt av mig här. Du kan be mig motivera något, men aldrig kräva.

Sen skrev jag i stort sett samma sak i senaste inlägget som tidigare angående motiveringen. Bara lite mer runt i kring.  Men bra om det var upplysande.

Du får gärna tycka att det är luddigt, det skiter jag faktiskt i. Känslor är ju lite luddiga och svåra att beskriva i ord. Men jag tycker att de är lika mkt värda som statistik ex. Det finns ju de som tycker att det går att bevisa det man vill med statistik, till o med ljuga om man vill.

Till slut en utmaning till dig;

Försök att strunta i att få sista ordet vid något tillfälle. Det skulle vara stort av dig :-)

« · 1513991 · »