1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733014 inlägg · 7961 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
Slajsarn: tydligen fick man runt 200.000:- genom att ta sig till slutspelet, samt att man inte gjorde förlust på försäsongsmatchandet för första gången genom tiderna, så budgetmässigt är det nog både guld och gröna skogar än så länge...

Gurra88: men "många backar små" är väl ändå Brynäs melodi historiskt sett!? ;)

Slajsarn: det kan ju ha kostat 25-35.000:- också, jag undrar vart den fasta summan 100.000:- kommer ifrån? (jag nämnde den hypotetiskt efter att ha sett den här tidigare)

Vad gav avancemanget till slutspelet i ET?

Tydligen är det extra matchandet något "vi" velat ha, ge laget lite mer mening i träningsmatchandet, juniorer får någon extramatch per säsong mot kvalificerat motstånd etc. - sedan så får man utvärdera om det påverkar positivt/negativt i seriespelet, om juniorer utvecklats positivt/negativt av ET-deltagandet etc. - troligtvis, och förhoppningsvis, utvärderas allt sådant i rätt instanser inom föreningen, alltså både ur sportsligt och ekonomiskt perspektiv...

Zappaholic: precis...

Gurra88: många bäckar små - och andra uttryck - är inte något som enbart är applicerbart åt ena hållet, många bäckar små, räknat i åtgärder för att hitta den optimala uppladdningen inför resterande del av ES, kan anses vara en god investering.

Oavsett vad det kostat är det nog värt det, i mina ögon, inte i dina. Men nu är det ju inte vårt beslut, utan de som är inröstade att styra skutan... Jag litar på dem i detta läge...

Slajsarn: Är det någon som sitter inne med en uppgift om hur stor utgiften var för ombokningen av flyg var? Det blir ju lite svårt att diskutera huruvida det var onödigt eller inte...

Själv nöjer jag mig med att i detta fall lita på att ledningen i Brynäs har koll på ekonomin, något de visat att de har under de senaste åren. Detta är inget som påverkar möjligheten till nyförvärv, då inte pengarna som togs till hemresan ligger under samma budgetpost.

DavyDjoos: Hade Brynäs haft match idag så hade den extra utgiften kanske varit försvarbar i det avseende du syftar på. Dessvärre så tror jag inte att dessa få träningar på hemmaplan ger så mycket.

Om nu träningar på hemmaplan med mycket tid med familjenunder uppehållen är så otroligt viktiga att man kan punga ut med 100 000 så kanske Brynäs skall omvärdera beslutet att ens delta i ET. Om detta är ett sätt att starta matchandet under försäsongen så känns det väldigt dumt att detta skall ge utgifter i den storleken i december.

Kanske hade det varit nyttigt för laget att stanna i Wien och tagit tiden tillsammans till något nyttigt. Det finns många saker man kan göra för att stärka dynamiken i gruppen.

arnio: Varför då? Vad har det med saken att göra? Nejnej, nu ska vi spendera.. dubbla flyg till alla slutspelsmatcher!!

Gurra88: varför inte lägga med hela brynäs, då blir det inga utgifter alls.

DavyDjoos: Hört talas om många bäckar små?

Gurra88: om man väger fördelar och nackdelar, så handlar det inte enbart om att spelare ska umgås med sina familjer och att det är jättekul att betala extra för att komma hem tidigare, utan man gör bedömningar om att utgifterna i paritet med förberedelse för ES-matcherna — att vara bra rustade, att kunna träna i egna anläggningar där spelarna kan göra sitt enligt vanliga rutiner — är värt minst lika mycket som de extra kostnaderna.

Vad finns det för extra kostnader, som isträningar etc. genom att vara kvar utomlands?

Det finns en budget, som innefattar spelarkostnader, rörelsekostnader etc. etc. — man har koll på ekonomin och vad truppen mår bäst av... I detta fall anser jag det vara kaffepengar... Om du pratar 100.000:- (någon summa jag tyckte mig läsa i forumet tidigare under dagen/gårdagen) så får man inte mycket kvalitet i någon spelare under någon längre tid än någon vecka... Tar man då istället och ger hela truppen optimala förutsättningar för att tackla fortsättningen av ES har man investerat klokt...

Jag vill också ha förstärkningar i truppen, men jag anser inte att det ena utesluter det andra — vår trupp ska både förvaltas och förbättras, på ett eller annat sätt...

faceoff: ja jag säger ju det.. Boka dubbla flyg till slutspelsmatcherna så att se får komma hem tidigt om det inte blir förlängning.
Bortskämda var bara förnamnet

faceoff:Gå till dig själv å ställ frågan?,(kommer jag att fungera bättre på mitt jobb om mitt sociala liv fungerar?)eller tänk tvärtom...

Gurra88:Hur fan orkar du!!

lucky luke: Hehe

Gurra88: Tyvärr är det för ofta vårt forum på HS får mig att tänka på en aforism av Jan Carle, nämligen:

"Dårskapen låter sig inte inspärras"!

(Det är inte oavsiktligt, jag styr inlägget mot en av dina inlägg!)

Gurra88:

Egentligen daltas det alldeles åt h---vete för mycket....... the big red machine låg internerade 11 månader om året. Men så kunde dom lira hockey oxå.

Jajjen: Jag håller med. I slutspelet tycker jag att man ska åka flyg till alla matcher.

En biljett om matchen är avgjord efter 60 minuter och en om matchen går till förlängnig. Så att spelarna kan få en halvtimme längre med sina familjer på kvällarna.

Vi har ju råd dessutom.

Gurra88: Ja, billigast är ju att hålla nere spelarbudgeten, låta dom åka buss och tåg till matcherna och käka matsäck. Det är ju så alla framgångsrika lag gör.

Klarar inte ledningen av att bedöma vilka extrakostnader man har råd med då ligger vi taskigt till. Har du sett några tecken på att Brynäs egentligen inte hade råd med att ta hänsyn till spelarnas önskemål?

Jajjen: men jag ser hellre nyförvärv än att man bränner pengar på ombokningar och missade flyg. Oansvarsfullt mot de som sponsrar klubben

munkas: Fatta vad en hockeyspelare kostar! Sundlöv har lyssnat på stämningarna ute i landet - långt, långt ute i landet - och håller nere kostnaderna. Klokt.

Gurra88: Du tillhör inte dom som vill ha ett par backar, målvakt och nån sniper, va?

Gurra88: Det blir ju ändå inga etablerade nyförvärv så de kan ju lika gärna bränna pengarna på ombokningar och dyl. Arslen!

tjugo8: ytterligare utgifter med andra ord. Undra hur många potentiella månadslöner de förbrukat där nere nu

tjugo8: Gardemoen är inte direkt en stor flygplats heller...

tjugo8: det var säkert backarna som gick bort sig av gammal vana ;-)

dreamland:

Krökande på hemresan...?

"Men när de mellanlandade i Oslo så gick halva laget fel på flygplatsen.

Efter flera timmars strul fick halva laget åka med ett plan till Sverige, den andra halvan med ett annat.
Brynäs kanske borde färdas med buss fortsättningsvis."

arnio: Precis vad jag tänkte också....blev förvånad när jag såg första och andra pris. Trodde iaf det skulle vara lite mer men samtidigt så är ju turneringen rätt ny också

Anders Berg: inte lätt att få till en bra turnering med Europeiska klubblag inte. Rejäla prispengar saknas tror jag och skulle klubbarna tex. Ha chans att vinna tio miljoner eller nåt och nån miljon för slutspel så skulle det nog tas på ett helt annat allvar.

En skräpturnering - men Luleå tog den på allvar och vann. Stort GRATTIS till Luleå!

Huge: Sorry att jag inte vet den exakta siffran. Men jag vet bara att man fått köpa nya biljetter, och de lär väl kosta lite mer än enkelbijetterna på din buss?

Gurra88: Så du vet fortfarande inte hur mkt det har kostat och om utgiften ska klassas som "onödig" eller inte?
Alltså sitter du bara och gissar, som vanligt.

"Du menar som när jag gissade till mig att den nya backen hade samma årsmodell som Bertilsson.."

Vem har påstått att du gissade dig till det?

Huge: Det jag vet är att man fått köpa nya biljetter, alltså inte omboka... Sen i övrigt var det bara rena antaganden. Vet inte hur många de är som åker ner. Men antar att de är runt 30 st.

"Du sitter ju bara och gissar, som vanligt."

Du menar som när jag gissade till mig att den nya backen hade samma årsmodell som Bertilsson..

Gurra88: "Det var rena spekulationer. Lägger man över 100000 för att få en extra helg med julmat hemma hos familjen så tycker jag det är värt att diskutera."

Hmmm...
Du säger att det är spekulationer, samtidigt som du vet att det handlar om över 100.000.
Hur har du kommit fram till den siffran, om du inte har en aning om hur resekostnaden för Wientrippen ser ut?
Du sitter ju bara och gissar, som vanligt.

Gurra88:

Tar det som ett ja och ett nej. :) Ja och skit var som sagt ordet. :)

Johan Norrström: HAHAHA.. inte det minsta, jag älskar att diskutera. Men jag tröttnar ganska fort på folk som klagar på ämnena, men som inte kommer med ett skit själva.

Gurra88:

Har du problem med att bli ifrågasatt eller vad är problemet? Ja eftersom du fortsätter grina. Trodde vi rett ut att du tyckte ämnet var högintressant, jag tyckte det sög. Enas om att vi är oense?

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Nej vi kör på din variant. Att ingen säger något innan det har gått igenom ditt filter om vad som får publiceras

Gurra88:

Låter ganska logiskt tycker jag. Gör dig beredd på fler mothugg då.

Gurra88:

Varför måste man ha något eget diskussion ämne att bidra med för att utdöma någon annans som ointressant?

Johan Norrström: Du är fri att kommentera, men JAG bestämmer vilka ämnen JAG vill diskutera.

Zappaholic: Absolut inte.. Det är fullt tillåtet att diskutera, när har jag sagt det?.. Men larvet om vilka ämnen som får diskuteras är ju bara löjligt när ni inte har något bättre att komma med själva.

Gurra88:

Vart har jag skrivit att jag har för avsikt att ta över makten gällande det som skrivs här?

Däremot så tänker jag även i fortsättning att ifrågasätt inlägg på det här forumet som jag inte håller med om. Är inte detta själva idén med ett forum? Eller ska vi lämna ifrågsättandet exklusivt till dig?

Gurra88: Du får väl räkna med mothugg när du tar upp ämnen att diskutera. Det är väl vad ett forum är till för...att tycka olika. Tål du inte att det du skriver blir ifrågasatt...LÅT BLI att skriva ;-)

Johan Norrström: Okej, då tycker jag du kan stå för diskussionsämnena framöver, blir lättare för oss andra att veta vad som är godkänt eller inte.

Det var rena spekulationer. Lägger man över 100000 för att få en extra helg med julmat hemma hos familjen så tycker jag det är värt att diskutera. Om du inte tycker det är värt att diskutera - LÅT BLI

Slajsarn:

Nä det var nog den diskussion jag främst syftade på faktiskt.

Johan Norrström:Bortsett från spekulationer om hur Brynäs bokat sina biljettter, JA

Redigerad kommentar

Slajsarn:

Ja visst var den?

Gurra

Om det är den här sortens dynga man förvänta sig att bidra med, så avstår jag nog hellre.

Huge: Lite typiskt dig att hälla på bensin på en falnande diskussion som inte ger ett skit.

Släpp det, Gå vidare...

Gurra88: " Ska jag vara helt ärlig så är jag nog ännu mer trött på de som klagar på vad som diskuteras här inne utan att själva bidra till någon diskussion överhuvudtaget."

Håller med.
Här försökte du få igång en oerhört seriös diskussion kring ombokade biljetter, nåt som faktiskt riskerar hela vår ekonomi och framtid.
Förstår inte varför du får mothugg...

« · 1543044 · »