1150x200-brynasbanner.jpg

European Trophy

« · 1542719 · » Till forumet

Sv: European Trophy
Gurra88: Stackars Gurra88. Jobbigt för honom att brynässpelarna har en egen vilja. Som dessutom inte överensstämmer med hans. Det skulle han tänkt på innan han blev brynässupporter. Korkad var ordet.
Kommentera

tjugo8: Stackars stackars Brynässpelare. Jobbigt för dem att vara en helg i Wien..Det skulle det tänkt på innan de förlorade mot Luleå. Bekväma var ordet.
Kommentera

arnio:

Borta bra, hemma bäst

Kommentera

Lindström: ja jag tycker definitivt att de du räknade upp varit elitseriemässiga. Självklart ska de få flera chanser, de tillhör ju laget och de har en hög högstanivå. Att Elias presterat bättre Nordan är ju bara kul och vi får glädjas av framgången där.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Tycker du att Widing, Nordan, Lauritzen & Sunken te x presterat ES mässigt så här långt?
Tror du att Granis kommer att göra skit jobbet?

Saknas helt tävlan inom laget, när spelare som är helt under isen får fortsätta lalla runt utan att behöva ta ansvar så ser inte spelet eller passningarna bättre ut än vad det gör.

Ska Elias överglänsa Nordan med 5787532% så är det något spm är snett.
Nordan presterar inte likaså Widing men dom matas med massa mera förtroende. Efter såhär mångs omgångars chanser behövs det sändas ut signaler inte klemas mera med dom.
Finns andra som isf ska kunna få chansen.
Kommentera

arnio: Någon som såg matchen igår, var Styrman bra?
Kommentera

maddog1970: tänk att Brynäs så dåliga trots att de ligger femma.....
Kommentera

Jag fattar inte! Varför spelar inte karln? Han har ju en frisk arm! Han klarar sig säkert lika bra som vissa tvåarmade backar i brynäs...
Kommentera

Skönt att höra att Bertilsson förlänger! Han lär inte sakna anbud.

Kommentera

Zappaholic: att några obetydliga forumbesökare kräver att Brynäs ska vinna i år igen är inte mycket att bry sig om. Ingen i hela världen förutom några tiotal forumbesökare vet ju ens om att killarna existerar överhuvudtaget (absolut ingen inom Brynäs IF).
Kommentera

Bakom kulisserna inför utematchen. 
Kommentera

Tväst: Jag tror en del härinne inte riktigt förstår sig på lagsport. Det är inte så enkelt att gå ut och vara bäst hela tiden samt att kunna prestera på sin maximala kapacitet match efter match efter match. Det handlar också om att du ska ha med dig huvudet. Du ska själv orka mentalt samtidigt som alla dina medspelare ska göra detsamma. Det är ett pussel att få alla bitar att klaffa samtidigt. Det lyckades vi med förra säsongen, det är fan så svårt att lyckas två år i rad, vilket många här kräver.

Kommentera

Jajjen:

Ja, troligtvis är det så..... vissa gillar nog bara att provocera, det får man försöka tackla på nåt bra sätt.

När jag läser vissa kommentarer så undrar jag ibland vem personen bakom insändaren är.

Har dom själva tävlat i nån sport? - lag/individuellt? - haft egna målbilder? - egna reaktioner när resultatet ev. gått emot? - är dom medvetna om att det finns en motståndare som också vill vinna?........ är det möjligt att göra en bra match, men ändå förlora?

Kommentera

Huge: Det är inte ATT man förlorar utan HUR. Det borde tom du förstå. ;-)
Bra att Styrman gav ett positivt besked i alla fall.
Kommentera

Anders Berg: Nä, du har förstås rätt. Vore bättre om Brynäs aldrig fick delta i European Trophy och andra internationella turneringar utan mest harvade omkring här hemma som Timrå, Rögle och majoriteten av svenska hockeylag. Här finns ju dom stora vyerna och dom stora rubrikerna.

Berg, du tillhör dom stora, klassiska förlorarna i världhistorien - aldrig våga nåt själv, alltid smutskasta dom som faktisk försöker. Och fan ta dom som uttalar ett mål eller en vision som dom inte når. Då ska dom hängas ut på torget och stenas.

Kommentera

Roger Ramkvist: Förlåt, jag tar tillbaka allt! Jag tycker att det var en lysande och viktig turnering för Brynäs att delta i - tänk så mycket mediautrymme den fått, bara för att nämna några av fördelarna.

Grym framgång!

Kommentera

Anders Berg: Jag hoppas att du aldrig tippar eller spelar på trav för om du gör det har du väl för avsikt att vinna eller spelar du för att förlora. Så i dina egna ögon sett måste du vara en förlorare av stora mått om du nu inte prickar in 13 rätt och 7 rätt varje vecka. Men det är klart du kanske spelar säkert alltså inget. Mål är just mål nått man försöker sträva efter tror du har missförstått hela betydelsen av ordet. Men annars var det en skitmatch som få får bra betyg för.
Kommentera

Lunkan: Helt fel. Man bör aldrig ha ambitionen att vinna om det inte finns en vinstgaranti när man kliver in i en sån här turnering.
Tycker även att vi borde ha fått en garanti från övriga lag att dom inte går för vinst. För jävligt att det öht FINNS andra lag att möta. Nåt av dom kan ju få för sig att jävlas genom att försöka slå oss....
Kommentera

Slajsarn: Berg mår bättre om han får gnälla lite. Klart som fan målsättningen är att vinna om man ställer upp. Det behöver ju inte vara ett dunderfiasko om man inte lyckas.

Ekonomiskt får man väl en del slantar också, min gissning är att man gått jämnt upp.
Kommentera

Peja:Fast hade man gjort det så hade man i alla fall sparat in en del pengar. Jag kan tänka mig att det kostar en rejäl slant att flyga ner ett helt hockeylag till Wien och bo på hotell.

Kommentera

Anders Berg: Dunderfiasko hade varit att åka ut i gruppspelet.
Kommentera

Gurra88:

"hockeyns Champions League"   det var inte ditt inlägg jag svarade på ..... det råkade bara bli du.

Kommentera

Huge: Med den inställningen är det bättre att avstå och ge spelarna ledigt, så kan de finna den avkoppling som passer dem bäst själva. Sen finns ju naturligtvis ändå risken att någon skivar handen istället för julskinkan....
Kommentera

Huge: Otaggade, halvnöjda, småfeta och bakfulla brynäsare mot HV på annandan menar du? Nej tack, det har vi sett tillräckligt av hittills.. 
Kommentera

Zappaholic: Bra avkoppling för halvslitna spelare.
En weekend i Wien, lite gluhwein och sachertårta.
En tur i pariserhjulet på Pratern och sen hem till jufirandet utan några skador rapporterade.
Går det att få en bättre uppladdning inför allvaret som stundar på annandan?
Kommentera

Peja: Han har helt rätt i att Mårts ser död ut.
Kommentera

Dunderfiasko! Målsättningen var ju att vinna rubbet.
Kommentera

Gurra88: Jag tycker att Wikegård sammanfattade det bra...
Kommentera

Peja:Helt riktigt, därför som fördelningen är som den är i media. Han fick uppmärksamhet ja, i form av att verka helt tappad.

Kommentera

foppa78: förlust i en träningsmatch. Nu slipper vi skitturneringen och kan koncentrera oss på att försvara guldet :-)
Kommentera

Tväst: Nej, vi kommer inte igen, vi är utslagna!
Kommentera

Gurra88: Vilken sport är inte lillebror till världens största sport? Jag tycker att det var ett smart uttalande av Mårts. Han syfte var antagligen att få uppmärksamhet vilket han ju också fick...
Kommentera

Tväst: Bara att kliva på planet hem igen då!
Kommentera

Tväst: Nu syftade jag inte på förlusten sig, ganska väntat mot ett bättre lag.. Syftar på turneringen i säg, och Mårts hjärndöda utlåtande om hockey vs. fotboll
Kommentera

Hur mycket vann vi med?
Kommentera

Gurra88:

Luleå vann med 4-3 för att dom var bättre.... defensivt och offensivt, framförallt ett fantastiskt PP. Lägg därtill ett mindre bra pass av Widing så räckte det den här gången för seger. Vi kommer igen.

Kommentera

Är det de här vi kallar hockeyns  Champions League? Mårts tycker kanske att detta ska få lika mycket uppmärksamhet som CL i fotboll? Här har vi en av alla anledningar att hockey är lillebror.
Kommentera

sylf: Det sorgliga är att sportchefen, tränaren och styrelsen verkligen tror att det här laget har stora chanser att vinna sm-guld. Bedrövligt! 
Kommentera

sylf:Bränna alla stålar de får in på sina banners för match.com ;-)

Nu ska du se att det är fest i dagarna tre för laget...

Kommentera

sylf: man gick ju för att vinna hela skiten
Moahaha :-)
Kommentera

90Steen_: En bedrövlig insats av Brynäs. Va fan skulle dom ner dit och göra?
Kommentera

hahii:

Periovis bra spel, men Lule tar vara på sina PP och gör väldigt få misstag. Luleå är helt enkelt bra. 

Kommentera

Jäkligt fint reduceringsmål från Harjus klubba, hans sjätte mål i ET. Synd bara att det kom aningen för sent.

Jaja, fokus på ES nu.

Kommentera

90Steen_: Från Rögles junisar till Timrås dito gör vad dom vill mot våran målis och ute spelare framför mål i båda zoner.

Visar flatheten och den lilla viljan som finns för att verkligen vilja vinna.
Kommentera

hahii:

Kanske i senaste laget... 3-4 riktigt bra spel

Kommentera

sylf: helt otroligt vad dåligt dom kan spela
Kommentera

sylf: Snarare att dom jobbar som ett lag, där ALLA jobbar. Widing Mr One man show.....
Kommentera

Lindström: Känns som jag sitter och kollar på Tingsryd eller Asplöven. För inte spelar de som om de vore regerande svenska mästare precis.
Kommentera

Lindström: Luleå är för bra!
Kommentera

Inte på 33 min har jag sett Bif vinna en närkamp eller dela ut en riktig propp.

Tar dom livlinan nu då?
Kommentera

« · 1542719 · »