1150x200-brynasbanner.jpg

European Trophy

« · 1514084 · » Till forumet

Sv: European Trophy

hahii: jag är en Mclearen fan fast kimi har alltid varit en favorit förutom när han körde för den röda pesten.... :)

Kommentera

Zappaholic: " tycker det är rätt tydligt att vi behöver få in lite stabilitet i backlinjen. Kan djurgårdare sätta sån press och tvinga fram misstag så är det inget mot vad motståndarna i ES kommer att göra."

Nja, man kanske ska ge Djrurgården en eloge istället för att automatiskt anta att dom är ett lätt byte bara för att dom spelar i AS den här säsongen.
Svårt att säga om det är vi som är "dåliga" eller om det är Djurgården som är bättre än vad många tror.
Helt klart är iaf att det behövs en stabil back när Hellström nu verkar vara ute ur bilden.
Tycker iaf att det ser skapligt ut rent spelmässigt.
Och Rahm kommer sannolikt att ta förstaspaden, som jag redan förutspått.

Kommentera

Huge: Brynäs kommer bli bra i pp i år igen. Thure gör 3-0
Kommentera

Zappaholic: Ja, där har vi gjort ett annat kap, förutom Rahm.

Haha..
Ollas får en exakt likadan tackling på samma ställe som Bertilsson utdelade sin.
Ingen åtgärd från Andersson.
Hmmmm....

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Fantastisk uppåkning av Dennis persson och tillslut fint direktskott av Thuresson. Klart grepp för Brynäs nu.
Kommentera

Zappaholic:  " tycker det är rätt tydligt att vi behöver få in lite stabilitet i backlinjen. Kan djurgårdare sätta sån press och tvinga fram misstag så är det inget mot vad motståndarna i ES kommer att göra."

Jag har då inte sett till någon djurgårdspress idag..

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Det är tragiskt när domare tar utv pga skada och inte pga utförandet men det är ju inte första gången som det händer men lika jävla tråkigt än då.

Kommentera

Roger Ramkvist: fast samtidigt så är det himla svårt att hinna se vad som händer. Själv behöver jag alltid en repris innan jag säkert kan uttala mig om en situation är en ojusthet eller ej.
Kommentera

arnio: Då tror jag du missade de första tio femton minuterna av matchen? Det var äl efter första jag skrev det tror jag.
Kommentera

Zappaholic: Sant, jag missade en del i första perren
Kommentera

arnio:
Sitter nära båset i LA. Thure verkar vara en riktigt skön lirare...
Kommentera

arnio: varför inte en 2+2 på djyrgårdaren?
Kommentera

tjugo8:"Sitter nära båset i LA. Thure verkar vara en riktigt skön lirare..."

Berätta mer....

Kommentera

Jag kan rapportera att komentatorerna bara pratar om Djurgården
Kommentera

arnio:
Nä, men bara jävligt närvarande o bra gester...
Kommentera

Det händer inte mycket nu, Brynäs något övermodiga och spelar för svårt, Djurgårn får något fler chanser nu
Kommentera

Fin chans för Alexander Lindgren (Järnkroks ersättare) där.
Kommentera

Varför lirar inte Kroken?
Kommentera

Granström manglar en djurgårdare som blir lite sur
Kommentera

bradberry:Kroken krasslig, sent återbud
Kommentera

Nu gäller det bara att se till så att Rahm får hålla nollan, Brynäs har backat en aning nu för att säkra upp.
Kommentera

arnio: Ok! Simpel förkylning... Skönt. Tack för info!
Kommentera

Rahm håller nollan! 3-0 slut

Förutom Rahm så plussar jag Sundqvist, Gunderson, Ollas, Lauritzen, Persson, Thuresson, Nordqvist...Tröjorna var väldigt vackra. PP bra precis som boxplay.

Kommentera

Enkelt!

Bäst idag: Robin Rahm och Dennis Persson.

Kommentera

Gött med seger mot allsvenska DIF! Bra!
Kommentera

chansen till slutspel finns tydligen fortfarande i alla fall
Kommentera

Anders Berg: Postar du inlägg när Brynäs vinner? Vad har hänt, är du sjuk? ;-)
Kommentera

Skön seger :-) Sundqvist bäst i Brynäs. Skott 33-24. Nu ligger vi tvåa efter Tappara med 11 poäng o slutspelet är nära.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Berg: Rövslickare!
Kommentera

Jajjen: Vårda ditt språk slyngel!
Kommentera

Hur mycket folk?
Kommentera

Hemkommen från LA kan konstateras att det är mycket bra att Kuben inte dömer våra matcher i Elitserien. Katastrofalt felbeslut vid Bertilssons klockrena tackling. Rahm håller nollan men ska han funka i Elitserien krävs att han slutar att sprida returer...
Kommentera

tobhund: Trevligt med en seger sånt vill vi ha mer utav!
Kommentera

70 Rodrigues: vi måste ju komma 1:a för att komma vidare för vi kommer bli sämsta 2:an vilket gör att vi kommer åka ut...!

Kommentera

Brynäs_89: Kanske det blir så, kanske inte.
Kommentera

arnio: bra match igår. Ang. Bertilsson så tycker jag att det är lite svårt att bedöma då både harju och en djurgårdaren är iivägen strax innan smällen. Man ser att Bertilsson kommer in med benet lite före resten av kroppen. Säger dock inte att det är en bentackling, då han säkert kan ha samlat ihop kroppen innan smällen. Sen är han lite låg men inte tillräckligt för en clipping. 

Väldigt tråkigt med en så allvarlig skada i alla fall, både för Nisse och Bertil.

Kommentera

Venom:Förtydligande, jag säger inte att tacklingen var felaktig. Bara att det är små marginaler som avgör.
Kommentera

Venom: Tycker faktiskt det är en bra tackling. Inte just för att det är Brynäs som tacklar. Precis när han blir tacklad så lägger han all vikt på högerbenet, han lyfter liksom upp vänster så röven träffar knät. Om han hade gjort som Ollas och haft båda fötterna i isen så hade den träffat låret. Tråkigt att han blev skadad helt klart! Men som sagt, man ser på reprisen uppifrån att han försöker undvika med hjälp av att stödja på höger så han kan komma igenom. Vilket blir att han lyfter vänster ben precis innan, stenhård röv vs knä kan inte vara skönt.
Kommentera

Grymt skönt att se Lauritzen tillbaka i hyfsad form. Han kommer bli viktig iår! Bara jag som tycker DP har höjts sig? Blir bättre för varje match.

Någon som vet hur det är ställt med Kroken?

Kommentera

KevinNa : Fast jag gillar inte hans spel med allt för små marginaler. Han tenderar att slå sina sidledspassningar i PP som känns väldigt chansartade. En klubbspets och man kan få spelvändningar på sig. Samma sak gäller hans dribbel på egen blå. Precis såna saker man brukar få jobba för att ta ur juniorer som kommer upp till A-laget.
Kommentera

Slajsarn: Så är det, men så länge han producerar så är de små marginalerna bara härliga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Svedberg släppte också mycket returer i början av förra säsongen så tror nog Rahm kan få ordning på det så småning om! Han verkar hitills helt OK iaf! =)

Widing, Fan vilken försäsong han gör. Hans kedja som producerat varje match hitills. Först LEW kedjan och nu med Laurtiz och Norda. Hoppas han kan hålla en hög nivå genom hela säsongen, behöver vi! =)

Thuresson verkar också hittat in bra i BIF.

Hur var Lindgren igår? klarar han av ES/AS motstånd? =)

Kommentera

HappyX3: Lindgren var klart godkänd. Han tog för sig.
Kommentera

Peja: Lindgren helt ok, jag håller med
Kommentera

Jajjen: "Bara så jag förstår dej rätt - du är alltså inte nöjd med hur utvecklingen av Brynäs fortgår?"

Det är jag absolut. Men jag har svårt att se varför man ska lägga pengar på GP när det är backförstärningar vi behöver snarare än fler ledare. Speciellt eftersom vi redan har elitseriens bästa duo.

Kommentera

Gurra88: Det kan ju handla om avlastning, LJs påsar under ögonen växte ju månad för månad förra säsongen och det håller knappast i längden.
Kommentera

arnio:Säkert tanken. Men är du imponerad av GP?
Kommentera

okej, kul att Brynäs kan plocka fram fler unga talanger och ge dom chansen! =) Finns många fler i J-lagen som skulle vara kul att se..

Sen varför man plockar in GP. Vi måste se långsiktigt, vi har fått fram riktigt bra målvakter just för att vi har en målvakts coach, vi har fått fram några av landets bästa forwards och vi har en forwards coach. Vi har dock ingen back-coach och vi har heller inte några super backar för landslaget. Bertilsson har nosar där, Djoos är hyverintressant och jag har stora förhoppningar där.
Men med GP i laget finns faktiskt en större chans att vi kan förädla dom unga talangerna vi nu faktiskt har i djoos, Löf, Bertilsson, Fredriksson, bergling mfl. Vi får avvakta och se vad planen är med GP innan vi börjar kasta skit tkr jag=) för pengarna vi lägger på honom kan faktistk ge bättre backar i längden än att köpa in en klassback nu för stunden. Med en god plan kommer man långt!! :D
Kommentera

Gurra88: Nä, GP måste vara den sämsta backcoach som Sundlöv nånsin ställt i båset...
Kommentera

Huge: Börjar bli ett uttjatat tema nu!
Kommentera

« · 1514084 · »