70 Rodrigues: Min gissning är att TJ har kanske 3-4 matcher till på sig att visa förändring. Men det behövs mer än en ny tränare för att fixa detta.
Jag tycker den policy som verkar finnas,att Brynäs inte sparkar spelare,i grunden är bra. Men allt har en gräns och vissa presterar helt enkelt inte.
Brynäsgubbe: Helt rätt. Vi fick tydliga svar ikväll. Folk behöver lämna och folk behöver komma.
Tiden har kommit för obekväma beslut.
Så vad har vi fått se den här matchen? Två slarvmål som följd av uteblivet försvar, trots att de "jobbat hårt med försvaret" under uppehållet. Vi fick också se mycket puckinnehav men ett spel som håller sig otroligt mycket ute på kanterna, och ett anfallsspel som går ut på att dumpa i sarghörnet. Powerplay-spelet innefattar ett triangel-spel mellan två yttre forwards och Djoos på blålinjen och otroligt få avslut, även i 6 mot 4. Ingen spelare vågar ta skotten mot mål och spelet blir långsamt och idéfattigt.
Vet ärlig talat inte om jag orkar rent mentalt att se vidare på detta. Blir alldeles för stor påverkan på mig och familjen eftersom jag bryr mig nästan för mycket om Brynäs. Vill inte se den här föreningen våldtas av en handlingsförlamad ledning, för det är precis vad som sker just nu... det är bara för jobbigt att se på.
Nån som har koll på Brynäs hemmaplansstatistik mot Frölunda? 1 vinst dom senaste 5 åren?
Efter 8 raka måste väl nåt hända i alla fall.
Redigerad kommentar
Huge: Jämn match ja, men fall framåt vete tusan. Vi mötte troligtvis SHLs näst sämsta lag för tillfället, så vi får väl säga att hemmaplansfördelen avgjorde.
nu var jag väldigt positiv......
Westerholms har ju fått mycket skit,befogat många gånger. Men två fowards som gör mig vansinning är Blomqvist och Nordqvist.
Blomqvist ser allt som oftast ointresserad ut och kommer inte med i spelet. Nordqvist hinner nog helt enkelt inte med.
Redigerad kommentar
#BRYNICEF vi skänker oavkortat alla våra vinster till mer (nåja) behövande.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Efter att ha sett den här matchen känns det inte osannolikt att det blir dom här båda lagen som får nöjet att lira kvalspel till våren. Två gamla storheter på väg utför.
Hur kylig är den nye sportchefen. Den gamla reagerade väl efter sju raka förluster och bytte tränare?
Christian Djoos. Tyvärr saknar han helt Killer instinct. Han vågar aldrig skjuta. Man kan lika gärna ha en liten pallplint på blålinjen som man får tillbaks pucken av. Alltid sidled eller lite snett framåt till en spelare med halvtaskig vinkel.
När man skjuter så händer det saker. Lär dig det någon jävla gång för helvete..
Redigerad kommentar