Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14

« · 1638379 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK- Brynäs IF 13/11-14
Ny version. Det verkar som att TJ sitter säkert, iaf om man ska tro våran sk sportchef Bengtzén :-(
Kommentera

70 Rodrigues: Min gissning är att TJ har kanske 3-4 matcher till på sig att visa förändring. Men det behövs mer än en ny tränare för att fixa detta.

Jag tycker den policy som verkar finnas,att Brynäs inte sparkar spelare,i grunden är bra. Men allt har en gräns och vissa presterar helt enkelt inte. 

Kommentera

70 Rodrigues: det finns många frågor nu att ställa.
Kommentera

Davey_22: Frågan är om Bengtzén är rätt man att ta dessa beslut?
Kommentera

Brynäsgubbe: Helt rätt. Vi fick tydliga svar ikväll. Folk behöver lämna och folk behöver komma.

Tiden har kommit för obekväma beslut.

Kommentera

bifhjärta: Jag är glad att jag har min på axeln, man får helt enkelt sluta att bada på somrarna😉
Kommentera

bifhjärta: Det gör on nu. Och man undrar vad ska till för att vända detta.
Kommentera

Så vad har vi fått se den här matchen? Två slarvmål som följd av uteblivet försvar, trots att de "jobbat hårt med försvaret" under uppehållet. Vi fick också se mycket puckinnehav men ett spel som håller sig otroligt mycket ute på kanterna, och ett anfallsspel som går ut på att dumpa i sarghörnet. Powerplay-spelet innefattar ett triangel-spel mellan två yttre forwards och Djoos på blålinjen och otroligt få avslut, även i 6 mot 4. Ingen spelare vågar ta skotten mot mål och spelet blir långsamt och idéfattigt. 

Vet ärlig talat inte om jag orkar rent mentalt att se vidare på detta. Blir alldeles för stor påverkan på mig och familjen eftersom jag bryr mig nästan för mycket om Brynäs. Vill inte se den här föreningen våldtas av en handlingsförlamad ledning, för det är precis vad som sker just nu... det är bara för jobbigt att se på.

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Fyfan, jag var deprimerad innan jag såg ditt inlägg, men nu sträcker jag mig nästan efter snaran...haha. Hoppas verkligen inte våra tatueringar någonsin blir utdaterade..
Kommentera

bifhjärta: Fy fan ska ha en weekend nästa helg Brynäs Fbk. Kommer vi dit å ser ett Brynäs med 11 raka torsk. Känns inte bra alls. En gammalt varumärke i svensk idrott som vittrar bort i snar glömska. Detta gör fan ont i mitt Brynäs hjärta.
Om några år kommer folk fråga mig vad det är för märke jag har tatturat på armen.
Kommentera

Jag saknar spetskompentens i truppen. Laget är liksom jämngrått. 
Kommentera

bifhjärta: hur var det när Nokelainen, eller vad fan han hette, var tränare?
Kommentera

Har Brynäs IF någonsin haft 7 (!!!) raka förluster?
Kommentera

Jajjen: Jepp, efter åtta kommer nio.
Kommentera

Silfver: Efter jul är det alldeles för sent, han ska bort ikväll.
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs ett sju nkande skepp. Sju tton är bara tio bort.
Kommentera

70 Rodrigues: har TJ ett jobb efter jul? Hoppas inte...
Kommentera

Nån som har koll på Brynäs hemmaplansstatistik mot Frölunda? 1 vinst dom senaste 5 åren?

Efter 8 raka måste väl nåt hända i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jämn match ja, men fall framåt vete tusan. Vi mötte troligtvis SHLs näst sämsta lag för tillfället, så vi får väl säga att hemmaplansfördelen avgjorde.

nu var jag väldigt positiv......

Kommentera

Westerholms har ju fått mycket skit,befogat många gånger. Men två fowards som gör mig vansinning är Blomqvist och Nordqvist.

Blomqvist ser allt som oftast ointresserad ut och kommer inte med i spelet. Nordqvist hinner nog helt enkelt inte med.

Kommentera

Fanns en del positivt idag. Men vad hjälper det.
Kommentera

Huge: Hahaha!!!
Kommentera

KulaShaker: Jag tror det är jvligt sannolikt att dom två lag som får kvalspela åker ur. Dagens Brynäs rår inte på Asplöven.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:Ja ännu en, den sjunde i rad, små marginaler sa Bull.
Kommentera

Huge: Är det även det att första PP linan spelar mera i egen zon då än i anfallszon?
Kommentera

dacke72: Med den nuvarande bristen på kompetens och totala frånvaron av självförtroende skulle vi inte ens vara på övre halvan i Allsvenskan!
Kommentera

Zappaholic: Sur torsk, typiskt att det mesta går emot i vår sits. Ändå ett fall framåt i en jämn match med små marginaler.
Signifikativt att våra båda PP kommer efter 10 sek i första och 18.50 i sista. Så dags då....
Kommentera

Nu är fotbollslaget klart för elfte året i högsta serien.
Kan vara så att det bara finns plats för ett elitlag i den här stan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: mår djävligt dåligt nu. Jobbarpolarna vet hur sjukt fast jag är i hockey. Så nu trackas man som fan. Speciellt från en älgknullar fan / fbk. Dom having annat att göra på sommaren. Sätta på älgarna i skogen.
Kommentera

vi skänker oavkortat alla våra vinster till mer (nåja) behövande.

Kommentera

bifhjärta: TJ tyckte det var en bra prestation.
Kommentera

Jajjen: Njaee..2 andra storlag..Leksand och Brynäs;-)
Kommentera

Nu skiljer bara ett ynka mål från kvalplatsen. Frölunda på lördag. Känns bra!

Redigerad kommentar

Kommentera

Honken: Börjar undra om (t o m) Sundlöv innerst inne förstod att detta byggverk till lag han i våras åstadkom inte skulle hålla och att det var därför han efter alla år nu var så klar på att hoppa av sportchefsstolen?
Kommentera

Brynäs tävlar om att vara Sveriges mest idiotiska och lamslagna förening just nu, och man är på god väg. Bengtzén kanske faktiskt skulle ta sig en tripp till Ikea, chansen är nog större att vi hittar en gratis Sidney Crosby där än att vi vinner matcher med det här laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Får han agera, Sundlöv gjorde nog jävligt rätt som drog. Att vara sportchef i Brynäs verkar innebära att ha bakbundna händer!
Kommentera

Efter att ha sett den här matchen känns det inte osannolikt att det blir dom här båda lagen som får nöjet att lira kvalspel till våren. Två gamla storheter på väg utför.

Hur kylig är den nye sportchefen. Den gamla reagerade väl efter sju raka förluster och bytte tränare?

Kommentera

Man pratar om "bra prestation". Då utgår man från att man mött FBK som förening... För årets FBK känns inte bra. De hör för närvarande till bottenskiktet i SHL... Och Brynäs förlorar tämligen rättvist mot detta lag.

Blodflödet är inte stoppat i och med att man fortsätter göra helt oförklarliga individuella misstag som straffar sig. Ser inte bra ut!
Kommentera

munkas: 2 lag i kris innan matchen. 1 lag agerar under uppehållet och 1 lag agerar inte. I rest my case
Kommentera

Honken: Blir lätt vinst på lördag, lite på TJ "vi är på rätt väg"...
Kommentera

Ni som tittar på matchen idag (jag är bortrest) SNÄLLA citera vad TJ säger..
Kommentera

Davey_22: Problemet är väl att han fått fram ungefär 4 skott på mål så här långt i serien...
Kommentera

Steenm: vi får vänta till Tj lämnar själv. Livtidskontrakt. Precis som med lagets skapare Sundlöv
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Otroligt tungt detta, helt sjukt dåligt. Deppande bläääää. Sjutton vad man lider med laget och ledningen nu.....synd att Väsby åkt ur...
Kommentera

jävla soper
Kommentera

Vi har bara otur bla bla bla. Så jävla trött på det här jävla fipplandet. Det här har inget med otur att göra, laget är inte bättre o nu måste Bengtzén agera!!!
Kommentera

Christian Djoos. Tyvärr saknar han helt Killer instinct. Han vågar aldrig skjuta. Man kan lika gärna ha en liten pallplint på blålinjen som man får tillbaks pucken av. Alltid sidled eller lite snett framåt till en spelare med halvtaskig vinkel.

När man skjuter så händer det saker. Lär dig det någon jävla gång för helvete..

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1638379 · »