Brynäs IF

727035 inlägg · 7960 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009

« · 1188690 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 17/10 2009
Bissett19: Centrar Sundström mellan Kahna och Eero? :P
Kommentera

Vad har hänt Dackell? Vaddå känner sig "hängig"?? Ge mig en ordentlig diagnos!
Kommentera

MarcusElving:

Waow,jag tror Sundström hörde det;)

Orättvis reducering.
Kommentera

Bissett19: Vänder Brynäs det här ska jag springa naken runt Läkerol Arena vid nästa hemmamatch!
Kommentera

Bissett19: Självklart får folk vara besvikna. Men roligt att se hur förbannade vissa blir när man släpper in 1 sen 2 och sen 3 mål på kort tid.. Visst ska man vara arg, men om sen det kommer 1 mål framåt så är allt underbart istället :)
Kommentera

mattiaskarlgren:

O vem fan har bett dej sitta och leka viktighetsminister?
Låt folk vara besvikna!!
Kommentera

mattiaskarlgren: Orkar inte kommentera det där
Kommentera

Lindström: Markan har inget att göra på något av målen.. Sen kan man ju ifrågasätta varför nu bara Kudroc åker ut.. Visst han börjar och gör en ful grej men FBK spelaren slår tillbaka.
Kommentera

Måste finnas någon form av stolthet! Fan ta en fight eller en rejäl tackling - visa att man inte tänker tolerera att bli förnedrade och väck laget.

Saknar Boorken sådana här gånger! Hatar denna kärringmentalitet som råder i leden...
Kommentera

MarcusElving: Svar nej.. Släpper man in 3 mål på 2 minuter så är det väl rättvist, dvs dom är inte bättre för stunden.
Kommentera

mattiaskarlgren: Vad fan sysslade Markan med? Vilken pissinställning på mest hela laget, fy fan.
Kommentera

mattiaskarlgren: Bättre än 3-0 på två minuter är man definitivt
Kommentera

sylf: Skäms Sylf, även fast Brynäs är kass just nu smädar man dem inte på det viset!
Kommentera

sylf: Det är roligt att läsa hur förbannade alla blir, visst Brynäs spelar inte bra men samtidigt så är inte BIF bättre än så här. FBK borta är för bra.
Kommentera

MarcusElving: Ja, FBK är på riktigt, Brynäs är en bluff, en fejk, en hägring, en samling ufon, en dynghög!!!
Kommentera

Hur fan kan man släppa in 3 mål på typ 2 minuter. ÄR DET ETT SKÄMT ELLER!!

nu måste vi göra 4 kassar på fbk borta. JO HEJ DU!

åt helvete är vad det är, rent ut sagt
Kommentera

MarcusElving: Jaha, då får Läck debutera iaf...
Kommentera

sylf:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH 3-0 är det på riktigt.

tack o hej då.
Kommentera

tompap71: men för helvete!!!
Kommentera

3-0 NU

GÖR NÅT ERA JÄVLA LOSERS!!!!
Kommentera

Brynäs börjar förtroendeingivande! Pinsam insats hittills.
Hermansson tar en rutinerad tvåa och 2-0 är ett faktum.

Nu är det även 3-0..
Kommentera

MarcusElving: Det står inte 1-0 längre.

JÄVLA NOLLOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

MarcusElving: 2-o...
Kommentera

Hinner inte skriva klart innan de står 2-0 :P

inga sviter som bryts ikväll inte..
Kommentera

Ja då var det go natt då.
Kommentera

Så loggar man in på datorn och ser 1-0 till fbk efter två minuter och en tvåa på herman direkt efter. Tråkigt.......
Kommentera

Skitstöveln:
Jag säger så här Kahnberg sätter sitt första och Somervouri avgör mot sin forna klubb. 4-2, sista i tom bur.
Kommentera

Gusten: Spännande - stod nämligen nå helt annat i dagens GD.

Antingen blir det succé eller jordens flopp.
Kommentera

Skitstöveln: Enligt swehockey
Kommentera

Skitstöveln: Laguppställningen på liverapporteringen från stats.swehockey.se/
Kommentera

Pettisbif: Vart står den informationen?
Kommentera

Pettisbif:

Bra att de provar Kahnberg och Somervuori tillsammans, tror det kan bli bra! Kör den kedjan i PP så mycket det går också så ska de nog börja producera! :D
Kommentera

Pettisbif: Var har du sett det? Det senaste jag sett står Hermansson där du har Kahnberg.
Kommentera

Äntligen mitt förslag till första kedja!!
Så här ser kedjorna ut idag:
Kahnberg-Dixon-Somervouri
Silfverberg-Hansen-Lauritzen
Molin-Granström-Sandin
Hermansson-Sundström-Rödin
Kommentera

GävleLasse: Fan ingen Dacke idag. Men inte sjutton kan vi väl köra med Hermansson i första?
In med Rödin, Silver, Kahna eler Laur där i stället. Hermansson borde ju rimligtvis om han nu ska spela få så lite istid som möjligt!!!

Svårt att tro på vinst idag, det enda som talar för en vinst är att sviter någon gång ska brytas.

Mitt tips (som jag inte ens själv riktigt tror på) är 2-3 matchavgörande mål gör givetvis Eero på sina gamla lagkompisar.
Kommentera

Anders Berg: Hermansson lär bli kvar kontraktet ut han har ju ett stort samlarvärde hos Sundlöv. ;)
Kommentera

Jag tror att Hermansson får chansen, en sista chans, att visa upp sig innan man lånar ut honom. Inte omöjligt att det är så. Kanske tar han chansen idag? (Jag gillade honom för någon säsong sen då han faktiskt var godkänd.)

Något som oroar mig annars är att laget inte kan göra mål. Vilka som ska ses som målskyttar i laget har jag ingen aning om längre, det oroar mig.
Kommentera

Huge: "Dags alltså att överraska alla och göra djävligt många Långenspelare besvikna.
Herman hänger det avgörande målet och sen kan ju Gävlelasse ringa CZ och fråga hur fan han tänker."

Ja det är hans jävla skyldighet att leverera. Spelar man i en förstalina så räcker det inte med att kämpa, man måste skapa framåt med.
Kommentera

tompap71: Ah, det förklarar saken...

Då e jag med... Jag får väl skylla på att jag blev distraherad av en inbillsk busschaufför helt utan egna åsikter från Enskede gård som inte får göra som han vill hemma för sin SÄRBO

Den killen har stake ;)
Kommentera

GävleLasse: GävleLasse: Som jag ser det är Hermansson i förstalinan mycket märkligt. Silfverberg är samma spelartyp som Dackell, han borde få chansen där och Hempa kan få gå in på Silfvers vanliga plats.

tompap71 @ gävleborgs län Idag kl. 10:31 | | Permalänk
Kommentera

GävleLasse: Nämligen att jag jämförde Silfverberg med Dackell!
Kommentera

GävleLasse: ".. jag tycker inte "Hempa" är oduglig, men i andan att inte röra om så tycker jag att mitt förslag att ersätta en spelartyp med en liknande, låt gå för mindre erfaren, borde vara att röra om mindre än att som du påpekar"

Kan vara en bra ide att du scrollar ner några inlägg och läser vad mitt förslag gick ut på då!
Kommentera

tompap71: Har du en evil twin?

GävleLasse: Tar saken till rätt tråd.
Jag kan förstå tanken att inte röra om för mycket, och jag tycker inte "Hempa" är oduglig, men i andan att inte röra om så tycker jag att mitt förslag att ersätta en spelartyp med en liknande, låt gå för mindre erfaren, borde vara att röra om mindre än att som du påpekar, sätta in en gubbe direkt från frysboxen.

tompap71 @ gävleborgs län
Idag kl. 10:44 | | Permalänk

Kommentera | Prenumerera | Anmäl | Spåra | Radera
Kommentera

rafalski: Du blir "len" i munnen om du även kör några shot bestående av Finlandia och Softlan Ultra
Kommentera

GävleLasse: Kanske dax du skaffar nya läsglasögon ifall du sett något sådant.
Kommentera

GävleLasse: Haha, tack för tipset.
Kommentera

tompap71: "Jag kan förstå tanken att inte röra om för mycket, och jag tycker inte "Hempa" är oduglig, men i andan att inte röra om så tycker jag att mitt förslag att ersätta en spelartyp med en liknande, låt gå för mindre erfaren, borde vara att röra om mindre än att som du påpekar, sätta in en gubbe direkt från frysboxen"

//.. jag tycker inte "Hempa" är oduglig, men i andan att inte röra om så tycker jag att mitt förslag att ersätta en spelartyp med en liknande, låt gå för mindre erfaren, borde vara att röra om mindre än att som du påpekar,..//
Kommentera

rafalski: Och tar sockret slut så kan du ju alltid ta tvättmedel, det påminner ju om socker. Precis som Herman påminner om Dackell
Kommentera

GävleLasse: Ursäkta? Har jag någonsin jämfört Dackell och Hermansson?
Kommentera

rafalski: Ja, 16 raka torskar i LLA och 23 raka hemmavinster för FBK borgar väl knappast för nåt annat än ytterligare en torsk idag.
Dags alltså att överraska alla och göra djävligt många Långenspelare besvikna.
Herman hänger det avgörande målet och sen kan ju Gävlelasse ringa CZ och fråga hur fan han tänker.
Du får ta över käbblet nu eftersom jag sitter i samma rävsax som du, vad gäller frugan eller snarare särbon....
;-)
Kommentera

« · 1188690 · »