Brynäs IF

724394 inlägg · 7957 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !

« · 596881 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Hong Kong: Ja är inte den som inte kan erkänna när jag har fel, det är något som flera här på GB:N skulle ta lärdom av :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Kul att du ger DJ lite cred för sina fina insatser så här långt i serien.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
JanT: Lika bra som han har varit så här långt den här säsongen, lika dålig har han varit dom senaste 3 säsongerna. Tycker att det5 är skitkul att han är på G nu, det behövs sannerligen när backar som Skoog o Lavins gör bort sig match efter match. Dax för Skoog att kliva ner till Uppsala o Almtuna, han har fått sina chanser men inte tagit dom!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Hong Kong: Vår banner får mig att tänka på följande rader av Lars Demian;

och den långe blonde riddaren som spelar schack med döden

men döden han är listig och vinner som han vill

vad säger man då till riddaren; Lycka Till!

Skall det bli några poäng behöver vi sannerligen lite flyt...

Det är väl ändå inte KS-spöket som är med på bild? Trodde spöket hade bosatt sig i dalarna för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Verkar som om Boorken har ett oändligt tålamod med Skoog. Jag såg honom i Jönköping mot BIF för 2 säsonger sedan, då var han bra. Har tydligen stannat upp i utvecklingen, för potential bör finnas.

Tråkigt att Niklas A. får harva i AIS då han sannerligen inte hade gjort bort sig i de matcher han spelade.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
JanT: Ner med Skoog till AIS o Upp med Niklas!! Jag hoppas o tror att så blir fallet tills imorgon!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Tycker du är hård mot Lavins. Han har inte haft det lätt (läs=lett//Ha, ha) med Skoog. Rodrigo var riktigt ok mot Mora å fick förtroende.

En annan grej: Doftar inte din nymatchning av kedjorna lite väl mycket fruktsallad....?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues:
Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-N Andersson Viitakoski-Lind-Malmström

2:a Sundqvist-Johansson Dackell-Bäckström-Aarnio

3:e Kuparinen-Öhrstedt Miettinen-Wahlberg-Månsson

4:e Lavins Danielsson-Almtorp-Molin

Jag är ganska övertygad om att Boork kommer att sära på backparen. Med tanke på att vi blivit bättre defensivt så kanske det vore dumt att röra runt för mycket.

Aarnio är fortfarande borta med hjärnskakning och lär inte spela förrän tidigast på torsdag. Wahlberg tränade inte idag. Jag har inga uppgifter på vart han var eller vad som gjorde att han inte tränade.

Ska man bänka Molin? En av Brynäs bästa spelare i de två senaste matcherna?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
bradberry: Tycker jag inte jag inte alls, man måste våga för att vinna, tror att min uppställning gör sig jävligt bra mot FBK:s disciplinerade o fartfyllda spel:-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Glömde totalt att Aarnio var borta, släng in Molin på Aarnios plat o Spets på Molins, lite mycket alkohol just nu märker jag(Ja, jag vet att det bara är måndag) :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Molin i 4:e???? Och så ska vi starta med 4 femmor? Menar du att Molin ska bänkas? I så fall blir jag förundrad. Han är den som hållt genomgående högst standard bland samtliga utespelare hittills i år. Oerhört viktig kugge. Du kan inte mena allvar.......?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Tycker mig inte se någon kvalitetsskillnad på dina förslag till laguppställningar..... :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge: klart du inte gör, om det hade varit Boork som hade givit samma förslag så hade det ju varit klockrent enligt dig :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Om Boorken hade kommit med samma förslag så hade jag nog trott att han också varit full..... :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Jag tror nog att man skall ge Spets chansen ett tag till. Jag har en känsla av att det kan bli en mindre ketchup effekt nu när han äntligen fick måla.

Den första jag skulle bänka vore Almtorp. Han har inte levererat. Han försvinner under matcherna, tekar dåligt och har inte rätt moral. Det märks även på träningarna.

Nu är det ju lite ovisst med Wahlberg. Men säg att vi blir utan honom.

Då blir det helt säkert Miettinen som får gå in som center.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Almtorp har levererat det han alltid har levererat. Mycket kan man säga om honom men dålig moral är han väl inte känd för iaf.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Ja, Almtorp har ju gått rätt bra en längre tid, så det kan nog ha kommit ngn sorts reaktion. De nya från AS har nog haft det rätt tufft ett tag överlag. ES-tempot börjar kanske ta ut sin rätt...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
prosten: Det intrycket har jag fått efter att ha bevittnat en hel del på träningarna. Idag mopsade han opp sig när Boork gav honom en tillrättavisning. Han släppte in sin gubbe på ett sätt som man: "Jag har sagt det en miljon gånger, du får A L D R I G släppa in din gubbe där"

Det var tydligen inte poppis hos Boork... Å den kritiken kunde inte Almtorp förstå...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse:
Ähum, Almtorp & Boork - vem sa vad, när och hur? Jag begriper ingenting.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
westerlind: Det var Boork jag citerade... Almtorp var mest frågande om varför å kom med en del motargument som inte var poppis hos Boork.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Är det osäkert med Wahlberg? Vet du varför? Sjuk, skadad? Om han nu inte skulle vara med tycker jag att det är synd, Wahlberg har varit ganska bra hitils i år.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
brynasaren: Som jag skrev, jag har ingen aning om varför han var borta.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
brynasaren: Han har väl drygat ur som han brukar att göra, tycker att man kan bänka den divan, han har gjort en bra säsong o den gjorde han i MoDo
!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
brynasaren: Walle har migrän
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Vet inte om det kan kallas för dålig moral men...jag var ju inte där som du var. Det jag säger är att han annars varit känd för att alltid kämpa och slita även om det har fattats andra kvalitéer.
Boork tog ju med sig honom från Almtuna...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Det jag sett på träning så har Wahlberg bytt skepnad lite grann... Ifrån att ha varit lite av en primadonna så är det ofta man hör just wahlberg skrika ut beröm till de andra när de gör nåt bra.. Det har till och med fått mig att omvärdera honom.

En annan sak som jag har noterat är att Lind och Miettinen är ruggigt samspelta. Jag skulle kunna tänka mig att ha en kedja med Miettinen, Lind och Malmström. Men det är ju lite tunnt på centersidan nu när Almtorp inte levererar... Molin som center kanske?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
prosten: Ja, Boorken är ju knappast känd för att backa upp några divor, direkt.....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Aha, då förstår jag.

Själv misstänker jag att Boork liksom många andra ledare/lärare i hemlighet gillar rebeller och ifrågasättande ungdomar - bara det inte går till överdrift. Mardrömmen måste vara att få 25-30 lydiga får som helt okritiskt och med tindrande ögon suger i sig allt, utan att reflektera över vad du säger.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
westerlind: Ja kanske men Boorken visade tecken på frustration några gånger. Några som fick stå med dumstrut var Kuparinen, Lavins, Skoog, Skoog, Skoog och Almtorp.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Ah ok.. då lär han spela imorgon i alla fall...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Med tanke på det som diskuterades tidigare i veckan gällande våld o huliganism, så tänker jag meddela här o nu, att jag tänker slå ner på det jävligt hårt, fruktansvärt hårt om jag lägger märke till det här på GB:N, i Gavlerinken eller på bortaresor, kommer inte att acceptera att några rötägg ska dra Brynäs IF i skiten.Hoppas att flera är inne på min linje???
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Finns det en Firma här på GB:n?Nä skämt åsido,det är väl bara en person som har uttryckt såna tankar här o den snubben har jag inte hört av sen dess!

Här älskar vi bara vårt Brynäs!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: Han lär du inte höra av igen heller.. inte under det nicket i alla fall. ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues:
Backar upp till 100%.
Och jag tar för givet att detta gäller ALLA lag i hockeysverige - sådana tendenser kväser man enklast i sin linda. Och internt bland fansen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Jahapp då var det dags att för första gången denna säsong att möta en av "de stora" på bortaplan.

Jag vill ha ett kvitto på att vi är att räkna med.

Det tar emot att skriva men för omväxlings skull så skulle jag inte bli deprimerad av en så kallad hedersam förlust. Det viktiga är att inte vika ner sig och göra en DIF med medföljande svagt självförtroende.

Tips 3-1
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Metal Guru: Det är en självklarhet tycker jag.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Gusten: Finns inga "hedersama förluster"!!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Okej då! Det finns förluster och pinsamma förluster. Väljer hellre en förlust i så fall. Nu är det ju självklart så att jag hoppas på vinst eller poäng.
Uttryckte bara min oro över en eventuell storförlust då vi för första gången möter ett riktigt bra lag på bortaplan. I såfall har vi vips en Korhonen med en tveksam match mot Mora och en förnedrad Honken i bagaget.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Gusten: Jag anser att vi har chansen mot FBK.Jag tycker inte att de har övertygat under de matcher som varit.Mycket upp och ner från match till match och även under matcherna.Spelar de tätt mot FBK spelarna så har de definivt chansen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
svennis: Klart att vi har chansen ikväll,no doubt about it.............FBK har ju inte rosat marknaden i Löfbergs 4 poäng av 12 möjliga,så all press ligger hos dem!!

Vi hoppas på Bajskorvarna ikväll!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Gusten: Lag som har har en dålig trend har ju för vana att vända den mot just Brynäs!! Tror dock på seger ikväll, full fart med 3 femmor i början så ordnar det sig :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: Förtydligande om Bajskorvarna,så att det ej missuppfattas!!

Sylfs citat;"Det går inte att göra guldtackor av skitkorvar."
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: Skönt var fundersam men vågade inte fråga... Seger ikväll nä knappast präktiga egocentriska FBK blir tyvärr för svåra. Vinner vi ska jag tamefan ta en starköl på fredag lunch så det så!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: När vi ändå är inne på ämnet (eller ni, rättare sagt); jag har sett att Sundlöv går under benämningen mormor då och då. Vad beror det på?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: Jag tror bajskorvarna kan skrälla ikväll.Mycket ligger nog i det Rodrigues säger,3 femmor och en 4:e som kan ta nåt byte ibland och avlasta.Honken/Korhonen tokspelar och Skoog stannar hemma.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Så om Mossens IF förlorar med 5-4 mot NYR i Madison Square Garden så är det inte en hedersam förlust?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Westergren:Det var under hysterin under lockouten förra året som Micke kläckte ur sej föjande,angående Chris Phillips:


" Det kan bli han, mormor eller någon annan. När ett kontrakt är påskrivet kommer klubben att meddela det. Allt jag kan säga är att något kommer att hända."
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
sylf, 70R: Jag är inte så säker på att maximal speed är segerreceptet mot FBK hemma. Tror mer på tjockt med folk i mittzon, en målman som spikar igen och snabba spelvändingar och kontringar. De lär satsa allt de har på en "all-out attack" och spelar man smart--och har tur--så kan man konstraslå. Gäller att inte ge dem utrymme för att få fart i mittzon.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Jompe:Dem spelar ju inte ens i samma division:-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: Försöker problematisera begreppen här...
Kommentera

« · 596881 · »