Brynäs IF

446312 inlägg · 7961 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF den 28/12-12

« · 1544818 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF den 28/12-12
Rossa: de spelar JVM....
Kommentera

Lindström: Skrämmande usel, och har varit en längre tid. Att han tar en plats är ett hån mot alla som vill upp!
Kommentera

brynäs08: Var inte det tydligt? Färjestadsspelaren tacklar Lauritzen innan han är i närheten av pucken. Enligt regelboken kallas det interference.
Kommentera

sylf: Maken till horor!!!!! Va fan va det där????
Kommentera

Jajjen: Å publiken fortsätter drömma...
Kommentera

Jajjen: ja det är ditt sett att se på det. Jag anser inte att det är lika enkelt att bedöma det som interference såsom situationen uppstår. Det känns som båda försöker gå ur situationen men väljer samma håll.
Kommentera

Så jävla surt att inte räcka till....

Kommentera

Lindström: Brynäs kommer att ha fullt upp att komma till slutspel. Vi har ingen spets framåt och backar/målvakter fortsätter att skänka bort mål och poäng. HGK/Sundlöv skulle ha gett fan i att suga Loobkuk och plockat in Bäckström och nåra till redan i oktober. Allra helst när man inte sett till att ge laget en rimlig chans att försvara guldet!
Kommentera

brynäs08: Ja, domaren och Karlstadspubliken tycker nog som du. Regelboken säger nåt annat.
Kommentera

Lindström: Som jag sa dags att syna domarna i Jönköping och Karlstad ren jävla parodi Fyfan agera hockeyligan och domarförbundet! Man mår fan illa!
Kommentera

brynäs08: Om Hockeyligan vill göra något för att göra Elitserien till en attraktivare produkt kan de ju börja med att säga åt domarna att göra så att "lirarna" kan spela istället för att lägga all energi på att bannlysa våra bästa hockeyspelare från Elitserien.
Kommentera

sylf:
6,9% effektivitet
Kommentera

Jaja, 1 poäng med oss från seriens kanske två tuffaste bortamatcher. Men känns ändå fantastiskt surt. Vi förtjänade mer på denna bortaturné. 3 poäng mot Luleå är ett krav.
Kommentera

tjugo8: Otroligt!

Var är ersättarna för Jakob, Larsson, Ekholm, Wännström, Svedberg?

Visst fan, Lasse Jonsson skulle ersätta de flesta!

Kommentera

Förra säsongen vann Brynäs såna här matcher. I år förlorar vi för att vi gör fler misstag än motståndarna. Det enda som kan göra skillnad för Brynäs i år stavas N-i-c-k-l-a-s B-ä-c-k-s-t-r-ö-m. Dags att börja bojkotta elitseriehockey så länge dom envisas med att erbjuda den betalande publiken en sämre produkt. Bara för att FBK och HV säger det.

Peja: Hockeyligan ägs av de rika och mäktiga. Brynäs är inte med där. Än.

Kommentera

Jajjen: Hoppsan Modo rycker och VF naffsar oss i våra julskinkor:-(
Kommentera

90Steen_: Förtjänade... 

SM-guld 2012/2013. 

Nej. 

Omöjligt med detta lag.

Kommentera

Anders Berg: Som sagt detta lag har inget i slutspel att göra! Var är spetskompetensen????????
Kommentera

Det går inte att låtsas längre. Det går inte att förneka att truppen är för tunn i år.
Kommentera

Ännu en hedersam förlust, vad härligt. Glöm inte bort det när tabellen summeras om några månader!

Widing gör sitt konstmål via axeln på backen, Simon Löf gör det andra. Undra vart problemet sitter?

Ge Nordan & Basse lite av Lasses medicin eller skicka iväg dom till Mora. 

Kommentera

munkas: Vi hade tur. Jag önskar er trots era synpunkter på mina favoriter ett

GOTT NYTT ÅR

och vi ses i slutspelet. Det är då det är viktigast att vinna eller hur :)

Kommentera

munkas: I bästa fall är Brynäs ett lag bland de åtta bästa i år men långt från topp fyra. Brynäs måste tjäna mer pengar om Sundlöv ska ha råd att sno de bästa spelarna. Kunna plocka matchvinnare som Salak eller Calle Söderberg. Det är omöjligt att vara självförsörjande på såna spelare i längden.

Vi börjar med att fylla Läkerolen på söndag.

Kommentera

Jajjen: Vi har Skröder vi. Räcker långt det :-)
Kommentera

Monno: Hmm ja just d????
Kommentera

foppa78: Säger du emot?
Kommentera

Jajjen: Jo, men till den här säsongen hade vi ju ändå de bästa förutsättningarna, både sportsligt och ekonomiskt, på en herrans massa år. När vi nu har tappat en rad med duktiga elitseriespelare och ersatt dessa med juniorer, utfyllnad och i vissa fall ingetdera så börjar man bli lite fundersam. Lägg därtill tappet på Bertilsson, en av de mest fysiska backarna i elitserien, som ersatts av Skellefteås avbytare, lika fysisk som Danne Johansson, så kan man ju räkna ut med röven att vi kommer fortsätta dala. Sen blir man bara irriterad när Jonsson, för andra matchen i rad, hävdar att man skulle haft 3 pinnar när laget mäktat med 3 mål på dessa båda matcher. Säg istället som det är, Brynäs saknar spetskompetens och i nuläget krävs det 30-40 klara målchanser innan puckjäveln sitter i mål.  
Kommentera

munkas:

Visst är det tråkigt när vi dalar i tabellen och lagen under oss tar in på oss, men att måla fan på väggen efter dessa två matcher tycker jag är lite magstarkt. Lag som HV och FBK, som år efter år ligger i tabelltoppen kan det inte va nån katastrof att förlora mot, i synnerhet inte på bortaplan. Brynäs har istället visat de två senaste säsongerna att man spelar jämnt mot ALLA lag....... i en jämn serie så krävs det att man har marginalerna med sig om slutspel skall nås, det borde väl alla sportintresserade fatta??? eller har ni alldeles nyss börjat följa elitidrott???

Kommentera

Tväst:För att få marginalerna med sig istället för emot sig så kan man kanske tänka sig nån sorts förändring i spelartruppen. Det finns lag som väljer att förstärka vissa lagdelar om något i spelet klickar. Vad tror du skulle kunna vara skillnaden mellan att åka i kvarten kontra att ta sig till semi eller final när det gäller Brynäs? 
Kommentera

Tväst: 6,9% Du som är sportintresserad. Kan du dra en slutsats? Min slutsats är att man får marginalerna emot sig jävligt ofta när man inte har bättre effektivitet än så.

Wake up and smell the coffee

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst: Brynäs hade ju hyfsade marginaler med sig när Widing gjorde mål...
Kommentera

Tväst: Bara att skratta åt dom sedvanliga dagisanalyserna härinne. Skulle munkas et consortes få bestämma hade vi sett ett helt nytt lag på isen efter varje förlust. Realistiskt så det förslår....
1 pinne borta mot seriens två svåraste bortalag känns surt med tanke på hur spelet sett ut, kunde lika gärna ha varit 6 pinnar. En obegriplig videobedömning i Jönköping och Honkens självmål igår, där har du skillnaden mellan de faktiska matchresultaten och vad vi lika gärna hade kunnat fått oss hem i poängväg, större är inte skillnaderna i slagstyrka mellan lagen just nu.
Tyckte vi hade bra fart under rören igår och var det bättre laget. Gäller dock att sätta chanserna mot framförallt ett lag som FBK, där man aldrig får nåt gratis.
Synd att Honken gör sin obligatoriska groda som brukar komma ungefär var 10-15:e match, annars hade vi haft 3 pinnar med oss igår och ingen hade klagat.
Ja, bortsett från dom vanliga gnällkärringarna förstås, som alltid gnäller och vill byta spelare/sportchef efter varje förlust....
Kommentera

Huge:" Bara att skratta åt dom sedvanliga dagisanalyserna härinne"

Men gör endast det då, så slipper vi andra läsa dina patetiska försvarsinlägg. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:"En obegriplig videobedömning i Jönköping och Honkens självmål igår, där har du skillnaden mellan de faktiska matchresultaten och vad vi lika gärna hade kunnat fått oss hem i poängväg, större är inte skillnaderna i slagstyrka mellan lagen just nu."

Det är PRECIS det jag talar om. Har man så grymt dålig effektivitet så blir man väldigt känslig för minsta lilla motgång.

Till sist: Den "obegripliga videobedömningen" gjordes av vidoedomare, folk som har utbildning och är insatta. Så de måste ju göra rätt. Du hävdar ju hela tiden att ingen här på HS har några som helst kunskaper om något och att de som är tillsatta kan allt.

Men det gäller tydligen inte när saker och ting går emot vad du tycker...

Kommentera

munkas:

Du undrar vad jag tror om Brynäs framtidsplaner..... jag tror man vill se vilket skick våra juniorer har efter hemkomsten från J-VM..... avvakta hur NHL skall ha det med sin säsong. 

Möjligt att dom har planer på att ta in någon.... i så fall vad det skulle va har jag ingen aning om.

Kommentera

Slajsarn:

OK.... så enkelt var det, när du druckit upp ditt kaffe kan du väl meddela Sundlöv vilka avslutare du hade tänkt dig.

Kommentera

Tväst: Tycker du själv att vi har den spets som krävs för att försvara guldet, för det är ju det som är målsättningen? 
Kommentera

Tväst:Men det är väl för fan inte mitt jobb. Det är Sundlövs ansvar att värva ihop ett lag som är slagkraftigt inte mitt. Så någon namedropping kommer inte från mig.

Trodde du verkligen att jag går runt och tror att jag skulle göra ett bättre jobb än Sundlöv? Så jävla pubertalt.

Jag konstaterar att situationen inte är hållbar just på grund av att effektiviteten är långt under vad som är elitseriemässigt. Så nu vill jag höra DIG som verkar ha en sån otrolig kunskap om idrott berätta varför man kan försvara ett guld utan att göra mål.

Kommentera

70 Rodrigues:

I nuläget, nej..... på papperet ser laget hyffsat ut tycker jag, Styrman, Persson plus några som varit skadade kan vi nog hoppas mer av när dom blivit inkörda med vårat spel.

Men varför dom inte sätter sina chanser??? Jag tror att vi måste hoppas på en islossning när det gäller målandet..... eller oxå hostar vi upp några miljoner i januari...... har vi några garantier för att det blir fler mål gjorda då tro?

Kommentera

Tväst: Det behövs förstärningar. Det ger inga garantier att det blir bättre, men att låta det vara som det är ger definitivt inga garantier heller. Då är det bättre att visa ambition och värva in en bra avslutare. Skicka en signal till spelare och supportrar att man inte är nöjd med situationen.
Kommentera

Slajsarn:

Ursäkta mig isåfall..... det brukar va så vanligt med namedropping här så jag trodde att du hade nåt på gång kanske.

Jag har förklarat i några andra inlägg vad jag tror och hoppas på, men då jag långt ifrån är nån frälsare så säger väl inte mina profetior så mycket..... 

Kommentera

Tväst: Klart vi inte har några garantier, men det finns pengar och effektiviteten lär ju knappast bli sämre. Spetsen skulle givetvis ha värvats redan från början. Om man verkligen vill ge målsättningen om att försvara guldet en rimlig chans så måste det värvas ett par namnkunniga målskyttar.
Kommentera

Tväst: Jag lämnar namedroppingen till pettisbif och de andra. Jag förlitar mig på att Sundlöv gör skäl för den halv miljon han plockar ut varje år.

Kommentera

Slajsarn:

Om det fortfarande finns tillräckligt med pengar..... om man hittar nån med någorlunda potential för att hitta målet..... visst, kanske det duger som signal efter nyår. 

Men minns att det lät precis likadant för ett år sen...... odugligt lag, sportchef och styrelse..... sparka, bänka och byt ut.

Balansgången för vad som är RÄTT är nog inte så lätt.

Kommentera

Tväst: För ett år sedan låg problemen i defensiven och man släppte in billiga mål på slarv. Idag ramlar målen på, delvis slarv men även enhel del tillfälligheter.

Förra säsongen hade vi Silfverberg som räddare. Idag har vi....?

...Ett helt gäng spelare som åker runt och gömmer sig.

Igår var det våra brunkare i Granis och Hansen som visade vägen. Vad gjorde de spelare som är värvade att vara spets?

Åkte runt och fes sillsllad.

Kommentera

70 Rodrigues:

Om det vore så lätt så man bara behövde sätta sig i april- juni..... googla "hur försvara ett guld" lätta på börsen och sen är det klart.

Jag skulle väl tro att de flesta egentligen var ganska överraskade i våras när det visade sig att Brynäs, som många trodde skulle få det väldigt svårt ändå lyckades knipa guldet.... det är ju det som är tjusningen med idrott, inte alltid de dyraste alternativen med mest muskler o pengar vinner.

Jag tycker att Sundlövs försök till balans mellan juniorer och värvningar ser ganska bra ut..... OK, lite för tunt o lätt på backsidan hela hösten, men jag hoppas o tror att man kan lyckas få ihop det.

Man spelar jämnt med ALLA lagen i serien..... tillfälligheter avgör ofta..... MEN..... om Bisset har nån son eller halvbror på gång..... öppna lädret ;-)

Kommentera

Tväst:"Man spelar jämnt med ALLA lagen i serien..... tillfälligheter avgör ofta..... MEN..... om Bisset har nån son eller halvbror på gång..... öppna lädret ;-)"

Visst gör man det. Då kan du tänka det hur det hade sett ut med en NORMAL effektivitet. Då hade vi varit i ett mycket bättre läge rent tabellmässigt.

Kommentera

Slajsarn: Nu är Videll kickad, som någon tipsade om i början på veckan. Men han är antagligen svindyr...
Kommentera

SH:Videll är jag väldigt skeptisk till. Jag har aldrig gillat hans stil och jag är säker på att han int brukar vara poppis hos lagkamrater. Det kanske finns en anledning till att han fick kicken.

Då tror jag mer på Danielsson (om han nu är ledig fortfarande) Han har en historia om att ha varit dryg som person när han spelade i Brynäs. Men han har ju själv erkännt detta och att det berodde på att han var ung. 

Kommentera

SH: Frågan är väl hur eftertraktad Videll är på den internationella markanden, med tanke på att alla andra ligor tar in NHL-spelare?
Kommentera

Slajsarn: Danielsson är vad jag förstått utlånad till KHL, alternativt bytt klubb till nått khl lag. Han fick iaf en riktigt bra start i sin nya klubb.

Sen är det ju mkt skit snack idag, men han har iaf sagt att det bara är Modo som gäller i sve. Fast i dagens hockey ändras ju sånt över en dag. Eller i samma takt som lönen trillar in :-)
Kommentera

« · 1544818 · »