rackham: Mål skall INTE godkännas om:
5 - om målburen flyttats från sin normala position eller någon del av målburen lyfts från isen.
Regel 471
sylf: Håller med dig fullständigt. Det var därför jag efterlyste om det finns klara regler för sekreterieatets roll. Jag har svårt att tänka mig att de själva skulle sitta och få mål bortdömda.
I och med att de satt och viftade med ett par hörlurar så måste man dra slutsatsen att videodomaren kollat och ville ha kontakt med Claesson.
Då kommer frågan. Kan videodomaren själv ändra ett domslut utan att domaren själv begär en granskning? Om så är fallet varför ändras inte fler felaktiga domslut i så fall?
sylf: Absolut... Men nu blev det inte så idag. Bara att komma igen i nästa match. Vi får hoppas att pajasen som dömde matchen sover illa inatt. Lika illa som de personer som varit med och hjälpt till at påverka domsluten.
Vad är sekreteriatets roll under en match? Det måste finna solklara regler för detta. Jag vill minnas en incident i AS förra säsongen när sekreteriatet påvisade för domaren att bortalaget gjorde nåt felaktigt...å fick bannor för det.
Huge: "Efter koll fram och tillbaka i videon så är det faktiskt en solklar offside och jag tyckte det såg väldigt misstänkt ut på direkten i livesändningen."
Om offsiden är solklar skall man inte behöva fingranska en situatio fram och tillbaka i videon. Jag bestrider inte ditt omdöme eller din slutsats. Bara ordvalet... ;)
sylf: Visst kan man begära det, absolut. Men ett bortdömt mål ska inte behöva rendera i att man går bort sig i egen zon och helt plötsligt tappa konceptet helt.
"Vi har ett jävla Go i laget" är ett svar man fått höra många gånger från Brynäshåll. Har man det så skall inte en dålig domare kunna sätta stopp för laget. Skulle han lyckas ändå så skulle det vara övertydligt och saken skulle inte passera obemärkt förbi.
Man kan bara hoppas att det inte upprepas och att förbundet tar ett rejält snack med vederbörande.
sylf:Det hela är väldigt enkelt. Man k a n inte vinna jämt, så enkelt är det. Så länge man vinner de viktiga matcherna så får man vara nöjd. Den enda Brynäsare som tror nåt annat lever i en drömvärld.
Men jag har lite funderingar kring matchningen av laget. Nåt skumt är det. Kedjan med Hermansson, Dixon och Vas var den formation som "läckte" mest. Sedan blev Dixon skadad och Sunström kom in. Kedjan slutade att läcka. Dixon kommer tillbaka och man börjar läcka igen. Inget ont om någon av spelarna i den kedjan men det verkar ganska klart att de inte ska spela tillsammans.