1150x200-brynasbanner.jpg

FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009

« · 1138974 · » Till forumet

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Gusten: Nollade hemma i 2 raka kvartar är ju likvärdigt med att sitta och bajsa på klubbmärket. Ska man dessutom ha mer folk än det här så krävs mer offensivt spel.

Bara för det så är det videokoll.......sätter en 100:- på att det INTE blir mål.
Kommentera

sylf: Nej men ska vi torska så kan vi lika gärna bli nollade de här sista två matcherna. DÅ måste till och med Sundlöv inse att vi saknar spets.
Kommentera

Det är ingen vacker slutspelsstatistik BIF har sen 2001,precis. Vi har de där segrarna i kvarten mot HV -07 men i övrigt ett 15-tal förluster eller nåt ditåt och respass varje gång i kvartsfinal i slutspelen -01, -02, -06 och -07. Och så klart nu också -09... Brynäs har åkt ut i slutspelet mot Färjestad -86, -90, -91, -02 och nu -09!! BIF har inte vunnit en enda slutspelsamtch mot FBK sen hemmasegern med 5-2 i semin -86. Då det sen f ö blev 2-11 eller nåt sånt i den avgörande matchen. Tala om drömmotståndare...
Kommentera

Gusten: Skönt att vi sålde Brendl, han hade inte varit bra för gruppdynamiken.
Kommentera

sylf: bättre att vi spelar i kvalserien då vill vi iallafall vinna nått
Kommentera

Gusten: Åsså missar vi till å med frilägen......
Kommentera

sylf: Bra Sandin! Spänningen är lidlig!
Kommentera

sylf: Nu kommer väl det förutspådda, förödmjukande raset, som vi trots allt varit förskonade från hittills i kvarten...
Kommentera

sylf: klacken suger ingen sång laget suger ingen elit nivå.bättre och se en disney film mer stake där
Kommentera

Gusten: För att inte tala om stämmningen som verkar råda i arenan, kan det va 2000 på plats?
Kommentera

Gusten: Herregud vilket försvarsspel dom visar upp nu, juniornivå!!
Kommentera

Lindström: Det finns inte många som vill så mycket som Molin.

Och där blev vi tillbakatryckta och fick ett mål i arselet ... BÄNKA LAURI ... eh
Kommentera

Lindström: Game over!!!
Kommentera

Bissett19: Ja inte är den linan fast tryckta i egn zon som Molins, men de klart bättre att spela på namnen än på dom som visar vilja.
Kommentera

rafalski: Ja vi får se om Cz´s favorit ska få nöta på bänken nu då, eller om dom ska bänka några andra så dom får lite tid till att komma in i matchen....
Kommentera

LindströmOch Sandin som du aldrig skrivit ett ont ord om är lika stekhet som vanligt?:
Kommentera

rafalski: Kanske läge att lufta Herman tillsammans med Molin och Hansen.

Man ändrar inte ett vinnande lag heter det. Vi spöar Timrå i näst sista omgången. Sen petar vi in lårbenshalsen och vips går vi mot fjärde raka torsken.
Kommentera

rafalski: Flyt får vi när vi jobbar hårdare, smartare, skjuter mer och inte delar ut baklängesmål i parti och minut.
Kommentera

65selander: ja Lauritzen har inte många rätt. Blytungt mål i baken efter att ha haft bra chanser att ta ledningen. Nu får vi se om vi orkar vända matchen. Lite flyt nu skulle inte skada.
Kommentera

65selander: En riktig pissperiod, utan tempo och målchanser. FBK urusla, ändå kan inte Brynäs låta bli att ge dom en gratisledning. Jävla muppar!!
Kommentera

man håller på ett lag som verkar helt slutkörda sen förra matchen.....Det är hemskt o se att ett lag kan vara så tamt som brynäs är (spec i pp) men
även i övrigt...Fy faan suck suck suck
Kommentera

Gusten: Ja du tittar då inte mycket på Bif matcher du.

Han har ju förfan inte TILLFÖRT något i hela slutspelet ändå så får han istid.
Det kan ju du förklara. Eller du vill väl skriva 5 år med han direkt nu va?
Kommentera

sylf: Molins jävla prinsess ingripande framför målet ska man fan STENAS FÖR.
Sen Lauritsen skicka han till Bofors NU.

Kul att vi har 2 spelare som förstör för hela laget, men ikförbannat får hur mycket istid som hellst.

BÄNKA FÖRFAN DOM SOM ÄR ISKALLA!!!!!!!!!!!
Kommentera

65selander: Dessa misstag har kittills kostat oss 2 matcher.....Men vi har en bra trupp!!
Kommentera

ett ord e.första som beskriver brynäs: STORBEDRÖVLIGT!!!
Kommentera

Lindström: Grattis, äntligen gör Lauritsen ett grovt misstag ... måste vara kul för dig.
Kommentera

sylf: Oförmåga att göra mål i PP och ett nybörjar misstag av Lauritzen det avgör period 1. Annars så går nog solen upp...
Kommentera

Lindström: Lugn i stormen, på onsdag 21,15 ser du dom inte på ett tag.
Kommentera

Gusten: Snart så sänker ja nr.16 å 21. BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!BÄNKA DOM NU!!
Kommentera

Gusten: Klantarslena firar stora triumfer. Men vi har en bra trupp!!
Kommentera

Gusten: Lauritzen gör en Andersen. Fan va kul det är med hockey.
Kommentera

sylf: Ja vi fick chansen med två PP ... men vi tog den inte.
Kommentera

Jag är ett enda nervdaller ikväll....Måste vara för att jag så innerligt jävla
gärna vill att Brynäs IF VINNER IKVÄLL, SNÄLLA KOM IGEN NU GRABBAR!!!!!!!
Kommentera

Gusten: Coolt tifo!
Kommentera

det närmar sig.....
Kommentera

Gusten: -f+v
Kommentera

sylf: Ja för 7-8 stycken räckte inte i sista omgången. Iofs så saknade ju vi får schweizare då.
Kommentera

Gusten: 15 till så har vi en chans:-)
Kommentera

Huge: Verkar som att Laatikainen saknas i FBK också.
Kommentera

sylf: Och din egen dumstrut, sitter den bra?
Våra allsvenska bajskorvar har ännu inte ramlat ur ES, trots dina tvärsäkra profetior om detta inför varje säsong...
Kommentera

Huge: "Alla självpåtagna experters tvärsäkra uttalanden, som när facit är tillgängligt står där med dumstruten på huvet, visar ju bara på hur vanskligt det är att leka Putte Kock.
Så dom kan gott få sig en känga..."

Ja, du lär ju veta, din dumstrut har väl slagit rot efter år av misslyckanden.
Kommentera

GävleLasse: "Din målsättning verkar inte vara högre än att bara ta sig till sliutspel så jag förstår att du är mer än nöjd."

Jag är mer än nöjd med slutspelsplatsen den här säsongen, sett till förutsättningarna.
Om du sen krävt SM-guld med det här laget så helt Ok för mig.
Men begär inte att jag ska hålla med dig.
I ett längre perspektiv är det väl ingen som konstant nöjer sig med att bara ta sig till slutspel varje år.
Trodde i min enfald att det var underförstått och att jag inte skulle behöva påpeka en sån självklarhet.

"Du sitter och gottar dig åt det faktum att de "hockeyexperter" som du med jämna mellanrum bespottar med att vara onyanserade och okunniga har tippat Brynäs fel."

Gottar och gottar...
Alla självpåtagna experters tvärsäkra uttalanden, som när facit är tillgängligt står där med dumstruten på huvet, visar ju bara på hur vanskligt det är att leka Putte Kock.
Så dom kan gott få sig en känga...
Kommentera

GävleLasse: "det är ditt argument och således ditt jobb att leta fram sånt som styrker din tes. och kom inte med nåt uttalande från nån jeppe i Brynäs. De har alltid sagt saker som känns bra för stunden sedan kommer det fram andra saker på årsmöten och liknande."

Ok jag trodde att det var allmänt kännt att Brynäs inte översteg lönebudget förra säsongen men visst ska jag leta efter en länk. Kan du leta efter en länk som stärker ditt påstående också?
Kommentera

GävleLasse: "Jag försöker se en ljusare framtid för Brynär där man faktiskt GÅR FRAMÅT i utveckligen. Sundlöv har inte tagit Brynäs framåt ett uns sedan han tillträdde. Han har misslyckats och därför är det dags att ge en ny sportchef chansen att göra ett bättre jobb."

Enig.
Kommentera

arnio: länk... det är ditt argument och således ditt jobb att leta fram sånt som styrker din tes. och kom inte med nåt uttalande från nån jeppe i Brynäs. De har alltid sagt saker som känns bra för stunden sedan kommer det fram andra saker på årsmöten och liknande.
Kommentera

Huge: Din målsättning verkar inte vara högre än att bara ta sig till sliutspel så jag förstår att du är mer än nöjd.

Du sitter och gottar dig åt det faktum att de "hockeyexperter" som du med jämna mellanrum bespottar med att vara onyanserade och okunniga har tippat Brynäs fel. Är dessa "experter" okunniga och har de missbedömt Brynäs eller är de kunniga och det är Brynäs som har tagit sig till slutspel "mot alla odds". Det vore intressant om du kunde bestämma dig för en linje istället för att vända dina argument utifrån vad du vill "bevisa".

Jag försöker se en ljusare framtid för Brynär där man faktiskt GÅR FRAMÅT i utveckligen. Sundlöv har inte tagit Brynäs framåt ett uns sedan han tillträdde. Han har misslyckats och därför är det dags att ge en ny sportchef chansen att göra ett bättre jobb.
Kommentera

GävleLasse: Jag är 100% säker på att Brynäs inte överskred lönebudgeten förras säsongen. Kanske kan hitta nåt bevis på Google.
Kommentera

claesw: Det stod väl aldrig 2-0 i matcher då?
Kommentera

Huge: Så bara för at arnio påstår att det inte kostade några pengar så är det sant? Vart är dina krav på¨bevis den här gången. Jag har då inte fått några som helst bevis för att hans tes är sann.
Kommentera

I kväll ska jag upp till Gävle, då blir det seger.

Motsvarande läge senast mot HV71, då lyfte vi oss just i match 3.

Sedan tar vi 1 i Karlstad och vinner match 6 i Gävle.
Kommentera

« · 1138974 · »