1150x200-brynasbanner.jpg

FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009

« · 1139443 · » Till forumet

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
claesw: Det finns fortfarande en liten liten chans.

Nere i Karlstad i morgon gäller följande. Kämpa, visa att Brynäs i alla fall vill vinna. Satsa på nytt målrekord i slutspelet för Brynäs del dvs. minst 2 mål. Låt inte Färjestad förnedra oss igen.

Brynäsare som kämpar och gör sitt bästa och bär brynäströjan med stolthet är älskade av fansen. Räcker inte spelarna till rent kvalitetsmässigt/talangmässigt så är det inte deras fel, det är Sundlöv som har byggt laget.
Kommentera

arnio:
Djävkligt trist att traditionen med guld varje decenium är bruten, det känns vemodigt. Laget slet och försökte men räckte inte till.
Kommentera

Ljuset i tunneln. dvs Brynäs förbi en kvart är mycket långt borta men inom tio år så kan det gå. Final? 2025 kanske.
Kommentera

65selander: "Se till att avsluta denna serie med en seger på bortaplan så man kan slippa de negativa siffrorna med ingen seger i slutspel och ingen på bortaplan sedan Dackefejden."

4-3 I MATCHER TILL BRYNÄS ALLTSÅ. (-:

I övrigt ska sägas att jag håller med om att juniorerna ska vara ett komplement men de ska definitivt ges chansen att spela i bättre omgivning än fjärdefemman. Jag ser det som att Thegel och Rödin tar Alcén och förhoppningsvis Vas platser i laget. Alltså de kommer inte att försvaga laget oavsett hur värdelösa de är. Sandin är definitivt elitseriemässig nu, en av mina favoriter i Brynäs faktiskt, jag tror och hoppas att han är mogen för ännu ett steg framåt nästa säsong.
Kommentera

rackham: Jag kan lova dig att du kommer att få se 99% av årets upplaga av Brynäs även nästa år.

Den enda som inte kommer att finnas kvar är Widing som drar till joddlarland. Komihåg att det här laget tog sig till slutspel, smaka på ordet SLUTSPEL...Högre ambition har inte Brynäs IF.
Kommentera

GävleLasse:

Många kontrakt går ut. Det skapar möjligheter att renovera laget.

Nu får Sjödda visa vad han jobbat med från 1 aug.

Mer potential i laget.

Mer spetskompetens.
Kommentera

Horace76c: Kvartsfinalserien har varit över sedan omgång 55 när Brynäs valde att ha en maskerad på jobbet. Otroligt nog så hade samtliga valt att klä ut sig till hockeyspelare. Maskeraden pågår fortfarande...
Kommentera

rackham: Det man beskådade igår är summan av ett sexårsbygge som påstås vara ett hockeylag. Vilken byggherre han är Herr Sundlöv. En produkt bestående av " defensivt smarta spelare". Bra nog att inte få dyngstryk i alla matcher men inte bra nog att bjuda den betalande publiken på ett enda mål på 120 minuter. De enda som bjudits på något är FBK.
Kommentera

GävleLasse:

Ja, faxen är roten till allt ont.
Kommentera

GävleLasse:
HAHAHA!!! Skönt att få dra på smilbanden så här dan efter när man fortfarande är lite nedstämd!!
Kommentera

rackham: Ha inte för stora förhoppningar. Man planerar idagsläget den staty som skall resas utanför huvudingången till Arenan.

Det har talats om en version av St Göran och draken. Fast Med Sundlöv och faxen. Det MÅSTE vara den det är fel på.
Kommentera

Och så är det verkligen dags att välja huvudväg:

- snabbt spel
- smart spel
- tungt spel

För närvarande är vi varken snabba, smarta eller tunga i vårt spel.

Men vi har en bra gruppdynamik.

Total Brynäs makeover!
Kommentera

65selander:

För övrigt 1:

Jag vill ha en sportchef som är mer känd för smarta värvningar än slagsmål...

För övrigt 2:

Jag vill se Rödin-Lind-Thegel i morgon!

För övrigt 3:

En ny rationaliseringsplan för att slimma organisationen!

För övrigt 4:

Driftchefen msåte tag tag i i arenan, ordentligt!

För övrigt 5:

Det måste bli fler aktiviteter i (hockey-) arenan!

För övrigt 6:

Ta tag i biljetthanteringen, för helvete! Det är pinsamt att läsa alla undanflykter. Herregud, det handlar om inte annat om INTÄKTER! Hur jävla svårt kan det vara att: 1. Sätta ticnet-inställningarna på BETALA istället för RESERVERA, framför allt i ett slutspel när det är korta puckar inför första match och mellan matcherna. 2. Kunden har alltid rätt. 3. Hitta en bättre mix av platser och biljettpriser.

För övrigt 7:

Nu är inte ett bra läge att slappna av.

ÖKA takten!
Kommentera

arnio: OK, in med fler juniorer i laget, Rödin och Thegel. Vad är oddsen att vi sitter här om ett år och skäller på ett underpresterande Brynäs? Ungdomarna Sandin och Silfverberg vägde lätt igår mot FBK, precis som hela laget.

Logiken med J20-satsningen är att den ska producera spelare för A-laget. Men vi ska vara klara över att det är skillnad på J20 och elitserien och det kommer att ta att minst en säsng innan juniorerna är elitseriemässiga. Vi måste därför ha en ram av stabila ES-spelare inom vilken de yngre spelarna kan utvecklas. Juniorerna är alltså ett komplement till mer etablerade spelare, inget alternativ.

Jag ska gärna erkänna att jag är väldigt nervös inför silly season. Widing lär dra, Lind bör inte erbjudas nytt kontrakt, inte heller Alcén, Herman och Björne. Kan vi lösa kontraktet med Vas så vore det bra. De här spelarna ska ersättas av spelare som är bättre, inte lika bra. Och denna process ska orkestreras av - mormor.

Det var väl därför jag låg vaken inatt, kan jag tänka mig.
Kommentera

65selander:

Jag dricker aldrig kaffe...
Kommentera

rackham: Självklart man är väl storsint. Själv så gynnade jag dom inte med en krona i lördags och du köpte kaffe, korv, klistermärken till din Sambo ;-)
Kommentera

65selander:

Du menar att du vill servera FBK en miljon till...?
Kommentera

arnio: Ang Molin så var det väl bara han som kunde få in pucken i kontrollerade former, tyvärr så tycker jag att anfallspelet är stereotypt. Allt går efter kanten så FBK behöver inte ställa några i mitten...

Se till att avsluta denna serie med en seger på bortaplan så man kan slippa de negativa siffrorna med ingen seger i slutspel och ingen på bortaplan sedan Dackefejden.
Kommentera

30 Anders Lindbäck (Snälla stanna)
10 Peter Nolander (Ok om du stannar)
32 Jonathan Carlsson (Stanna gärna)
Forwar
29 Johan Alcén (Hej då)
27 Anton Persson (Hej då)
37 Alexander Sundström (Stanna gärna)
41 Daniel Widing (snälla stanna)
36 Mikael Lind (Tack för allt)
23 Björn Danielsson (Hej då)
17 Daniel Hermansson (hej då)
21 Ove Molin (tack för allt)

Välkomna Rödin och Thegel.

Bygg laget offensivt. Behåll alla backar om det är möjligt och satsa på rejäla förändringar i den offensiva delen av laget. Vi kan inte ha spelare som Alcën, Persson, Danielsson, Hermansson , Lind, (även Vas givetvis) som tar upp platser utan att tillföra nada.Molin kan få vara kvar om det finns en plats kvar efter att åtminstånde tre högklassiga nyförvärv och Rödin Thegel kommit in.
Det ska krävas någonnting för att få äran att spela i Brynäs...det måste bli slut på det sociala projektet för spelare som ingen annan vill ha.
Kommentera

MarcusElving: Jonte har utvecklats mycket senaste åren och står alltid upp för laget. Bättre att ersätta Nolander med någon som är en tillgång och inte bara "gör sitt". Tänk om Sundlöv kunde ersätta Nolander med typ en back som höjer medspelarna lite, skulle kunna sätta honom med Bertilsson och utveckla denne såsom Andersén har blivit bättre i Jonssons trygga närvaro.
Kommentera

Peja: Nej, han utmärker sig sällan. Men han gör sällan misstag som genererar i baklängesmål. Ospektakulär enkelt spelande back som sällan gör bort sig. Brukar vara stabil matcherna igenom. De får hellre göra sig av med Jonte C i så fall.
Kommentera

Jag fattar inte varför ni vill ha kvar Nolander. Han är ju så snäll att man kan tro att han är lobotomerad. Och han utmärker sig aldrig. Skulle gärna ersätta honom med antingen nån som kan spela PP eller nån defensiv tuffing.
Kommentera

Lindström: precis, konstigt verkligen. Nästa säsong vill jag se Thegel och Rödin i samma kedja. Skulle vara grymt fräckt. Sundström som center mellan dem kanske?
Kommentera

MarcusElving: Ja som Thegel eller Rödin skulle haft men i stället kommer en 4 linje spelare å tar en junis plats..
Kommentera

Bissett19: Mina personliga åsikter:

Backsidan:
Nolander? - JA
Jonte C? - JA

Forwards:
Widing?Lär väl sticka. - Gör det du kan Sundlöv
Anton Persson? - NEJ
Alcén? - NEJ
Herman? _ NEJ
Sundström? - JA
Dixon? - JA
Björne? -NEJ
Lind? - NEJ
Molin? - Svårt att bestämma mig 50/50
Kommentera

Bissett19: Som Peja å ja pratat om;
A Persson, Rödin å Thegel vad göra med dom-låter Djoos uppfostra dom?

Sen tror jag:

Alcen-Går till 99% till en As klubb
Herman-Leksand nästa tack
Widing-Hej då, Inga flera P16 dragningar
Nolander-STANNA
Sundström-STANNA
Björne-Pension
LIND-Se ovan
Molin-Se ovan
Dixon-STANNA
Carlsson-Ev om inte bättre finnes, nödlösning

Detta skulle jag villja ivf.
Kommentera

Lindström: Håller med i allt du skriver! Hansen vill jag se ett riktigt LÅNGT kontrakt på. Han är viktig som tusan.

Lauritzen är väl en favorit för coach Czarnecki, förstår inte varför? Skulle mycket hellre se en hungrig junior på hans plats.
Kommentera

Lindström:

Okej...

Hur resonerar Sundlöv kring förlängning av kontrakt på:

Backsidan:
Nolander?
Jonte C?

Forwards:
Widing?Lär väl sticka.
Anton Persson?
Alcén?
Herman?
Sundström?
Dixon?
Björne?
Lind?
Molin?
Kommentera

MarcusElving: Ja Sandin, Granis å Silverberg var väl dom ända som fick något tryck i anfallszon idag. Sen tycker ja fan synd om Hansen som får slita som ett djur men inte får nån utdelning alls.

Lite tråkigt att Widing, nr.16 (usch som snor en j20 killes plats), Molin, Jonsson mfl som är sk bärande spelare inte visar det när man väl är i slutspel.
Kommentera

Bissett19: Jag tycker det finns en hygglig grund på forwardssidan. Vi behöver Spets, spets, spets. Inte Lars-Erik såklart, men spelare som kan göra mål och skapa tryck i offensiv zon.
Kommentera

Bissett19: Silverberg har A-lags kontrakt nästa år oxå.
Kommentera

Peja: Jag säger Dixon, Hansen och Sandin. Tycker Sandin såg pigg ut, han ville något. Bröt igenom några gånger och spelade fysiskt.
Kommentera

Peja:

Sportchefen har mycket jobb framför sej,speciellt på forwardssidan:
Granis
Hansen
Sandin
Dackell
Lauritzen
Vasen

Det är väl dem som har kontrakt även kommande säsong.Hur är det med Silfverberg?Hittade ingen info om han har A-kontrakt nästa säsong?
Kommentera

Peja: Hm hm
1-nr.16
2-nr.16
3-nr.16

Nej skoja bara; Dixon, Hansen sen vetefan om inte Sundström platsar idag
Kommentera

arnio: Jag säger bara: AMEN!!!

Även om jag tycker att Vas vart undanskuffad en del på bekostnad av Alcèn.
Vas glimmrade ju till nån gång ivf, sen så kanske han måste ha bättre folk runt sig för att leverar.

Men nån som har glimmrat till på slutet e ju Hansen!! Fan han har inte gjort många dåliga matcher i år. Tänk om han kunde få nån som vet vart mål står brevid sig oxå.
Kommentera

Peja: Dixon Dacke Sundlöv
Kommentera

Vilka tycker ni var de 3 bästa Brynässpelarna mot FBK?
Kommentera

Lindström: tänk själv en spelare som har målsinne och haft rent offensiva uppgifter i J-20, mycket PP osv. när han kommer in i en fjärdekedja med defensiva kedjekamrater och tre minuter istid så blir det pannkaka. Ta med Thegel och Rödin och spela in dem ordentligt i med bra sällskap och ge dem förtroende och offensiva uppgifter så kan det bli riktigt bra.Skitr det sig så får vi väl panikvärva Vas okända syster till kvalserien. Då har vi i alla fall försökt att ta tillvara på våra talanger.
Kommentera

Peja: Japp, nu vill jag se bra värvningar till nästa säsong. En ny center på bekostnad av Lind och en ny vass målskytt. Kanske även en hygglig målskytt till om Widing försvinner. Sedan är Thegel och Rödin självklara tycker jag.

Bort med de som inte tillför något. Alla är väl överens om att Vas, Hermansson, Danielsson och Alcén inte tillför ett dugg.
Kommentera

arnio: Jo man kan ju inte kör rena junis lines, utan blanda upp dom å låta dom få förtroende i PP likväl som Bp,. Bara att titta på Bertillson kom in å spelade kallt å förståndigt, hade hellre sett han på isen idag istället för L Jonsson...... Likaså 2 killar från J20...
Kommentera

MarcusElving: Jag hoppas på en ny center. Vi kan ställa högre krav på rekryteringsfronten nu när Brynäs har en heltidsanställd scout. Sjödda har ju betalt för att Brynäs ska kunna ersätta t.ex Lind.
Kommentera

Gynge är hög högstanivå men låg lägstanivå. En spelare som behöver känna förtroende för att prestera. Han har ett naturligt målsinne, jag tror att han hade gjort 15 mål om han hade fått spelat med Lind förra säsongen.
Kommentera

Lindström: Är inne på din linje där jag med faktiskt. Tycker inte han har bidragit med så mycket. Riktigt fin passning till Widings 1-0 i Karlstad dock. Kan Lind bli den Lind som vi är vana att se nästa säsong eller måste vi göra oss av med honom och få in en ny center? Jag tror på det sistnämnda. Han håller inte in hel säsong.
Kommentera

Lindström: Inte lätt för juniorerna att komma in i en fjärdekedja och matas mackor från Alcén diekt. De behöver offensivt förtroende för att inte tappa målsinne och självförtroende. In med nån fjunis med Dacke så ska det nog gå bra,
Kommentera

Peja: Ja, Gynge har ju visat att han kan producera ordentligt i allsvenskan i alla fall. I ett lite sämre lag dessutom.
Kommentera

Peja: Ja tyvärr så var väl det hans attityd som satt käppar i hjulet för han. Men han hade ju helt klart talangen för att göra mål.
Kommentera

MarcusElving: Något som retar mig lite är att Lind har gått rätt in i en lina. Hade ju varit klokt att ha en spelare som har matchtempo till det kanske (Lind lever ju inte direkt på sin snabbhet). Å haft han inne bara i PP. För ska sanningen fram så har väl han inte tillfört speciellt mkt nu i slutspelet, eller?
Kommentera

MarcusElving: Jag tänker även på Gynge som är en riktig sniper och som man hade i organisationen men som inte fick chansen.
Kommentera

Lindström: Exakt! Brynäs spelar tillräckligt bra och skapar tillräckligt med chanser för att vinna idag. Men ingen förmår att göra mål på målchanserna. Problemet är så öppenbart det kan bli i mina ögon,
Kommentera

MarcusElving: Amen!! Det vi saknar är nån som kan träffa mål..
Kommentera

« · 1139443 · »