1150x200-brynasbanner.jpg

FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009

« · 1139327 · » Till forumet

Sv: FBK-Brynäs Kvart 2 lör 7 mars 2009
Huge: Visst men målet kommer senara efter att wash out skulle ha skett.

Den där regeln säger bara att man inte får göra mål med hög klubba. Spelar man till en motståndare ska det doch vara wash out, vad motståndaren sedan gör med pucken är upp till honom.
Kommentera

Peja: Nej, det har du helt rätt i. Till nästa säsong när det gäller anfallare vill jag att man gör sin av med spelare som Vas, Hermansson, Alcén, Danielsson. In med Thegel & Rödin. Plus att man värvar en riktigt vass målskytt och en riktig förstecenter.
Kommentera

arnio: Läs lite längre ner:

492 - SPEL MED HÖG KLUBBA

d) Inget mål kan göras när en anfallande spelare träffar pucken med sin klubba över målribbans höjd.
Kommentera

Riktigt tråkigt med förlust idag. Trodde faktiskt på något helt annan både innan och under matchen (dock inte 3:e). Nya tag på onsdag.
Kommentera

Huge: Det är ju precis det som står Huge, om pucken spelas till en motståndare ska det vara wash out. Spelas pucken rätt in i mål från en hög klubba så ska det underkännas. Eller ska dommaren först göra wash out och sedan underkänna målet menar du?
Kommentera

munkas: Vem har snackat om oflyt?
Har du problem med läsförståelsen?
Det är inte nyttigt att ligga under en sten så där länge....

Jag talar om ineffektivitet i komb med Gustavssons målvaktsspel.
Det är framförallt dom två sakerna som fäller oss idag.
Att 1 mål på 3 matcher inte håller i ett slutspel behöver man inte vara nån Einstein för att inse.
Kommentera

MarcusElving: De vassa avslutarna har ju inte fått chansen de senaste säsongerna... Om man kollar på de unga gardet.
Kommentera

Fy fan vilken tråkig förlust. Jag tycker att man förlorar matchen redan i första perioden när man inte gör mål på alla jättechanser som man skapar. VI BEHÖVER EN ELLER NÅGRA SOM KAN AVSLUTA!!! Vi skjuter Gustavsson mitt i magen för det mesta.

I alla matcher har Brynäs gjort ruggigt bra första perioder, varför inte förtsätta gnugga på? Luften går väl ur när man inte får hål på Gustavsson.

Jag tror inte FBK vinner SM-guld i alla fall. Tycker inte de imponerar särskilt mycket. När FBK möter lag med vassare avslutare och folk som driver på mål och skymmer Gustavsson så kommer de få problem.

Jaja, Brynäs har ju gjort en bra säsong i alla fall.. Vi tog oss ju till slutspel!
Kommentera

arnio: Regel 471, paragraf 2:

"Inget mål ska godkännas om en anfallande spelare varit i kontakt med pucken med klubban över ribban."

Står inget om att det ska godkännas ifall pucken därefter reflekteras i mål via ex målvakten.
Så det var nog helt korrekt att inte godkänna målet.
Kommentera

Peja: Svårt att bli riktigt upprörd över det bortdömda målet, värre för Saik då.
Kommentera

munkas: Amen! Gör man 1 mål på 3 slutspels matcher så vet man vad man måste träna på.
Kommentera

arnio: Om man vinner födel genom att spela med hög klubba brukar ju spelet alltid blåsas av. Jag ser inget konstigt i att det dömdes bort. Om Färjestad hade fått ett likadant mål godkänt tror jag att det hade varit ett jävla liv om det här inne.
Kommentera

Huge: Man borde väl inte förvånas över att Brynäs har svårt att göra mål. Man gjorde ju nästan minst mål i serien och FBK släppte väl in minst av alla... Men idag tycker jag faktiskt att Brynäs klarade av deras försvar ganska bra, men det var det här med målvakten...
Kommentera

Huge: Ditt snicksnack om oflyt bla bla bla är som att försöka dölja lukten av en rejäl skitkorv med ett ynk nässpray. Ett mål på tre matcher funkar inte i ett slutspel, så enkelt är det.
Kommentera

Huge: Jag tycker att Fbk var närmare sju mål än vad Brynäs var fyra. Såg vi samma match? Utskåpning var det i matchen jag såg.
Fbk hade bättre målvakt, bättre defensiv, bättre offensiv, var starkare fysiskt, hade bättre passningsspel osv. Brynäs boxplay var dock riktigt bra och Molins mål skulle definitivt ha godkännts.
Kommentera

Peja: Du sammanfattar matchen mkt bra, tycker jag.
Idag hade vi verkligen en bra chans att vinna men deras mål kom i lägen där vi istället borde fått utdelning på alla chanser som skapades.
Gustavsson har växt ut till ett spöke och fortsätter han så här så kommer fler än våra egna forwards att slita sitt hår i förtvivlan och ta stressade avslut i ren frustration.

Sammantaget tycker jag ändå att vi stått upp bra hittills och siffrorna 0-3 i matchserien känns lite missvisande.
Känns som att vi är där men ändå inte, sas.
Kommentera

Peja: Grejen är att han slog pucken till Gustavsson och där skulle det ha varit wash out. Man får ha klubban i taket så läge pucken går till en motståndare är min solklara tolkning

"a) Att stoppa eller slå pucken med klubban över axelhöjd är förbjudet. Spelet
skall stoppas, utom om:
1 - pucken slås till en motståndare, i vilket fall spelet skall fortgå och domaren ska
visa tecknet wash-out,"
Kommentera

Tycker att Brynäs var det bättre laget i 2 perioder, men en kombination av uddlöshet och bra målvaktsspel gjorde att Färjestad kunde vinna. Surt sa räven men det finns ingen skam i att förlora mot ett bättre lag.
Kommentera

Jag har inte sett alla repriser men om det var så att Molin slog in pucken på volley så var det ju solklar hög klubba. Rent spontant känner jag att videodomarna nästan alltid tar rätt beslut i sådana situaitoner.
Kommentera

Huge: ...till en motståndare, i vilket fall spelet skall fortgå och domaren ska
visa tecknet wash-out,

Molin slojupucken till Gustavsson som styrde in den via sitt benskydd. Solklart mål.
Kommentera

Huge: Väldigt lågt du har lagt ribban för att klassifisera en match som bra från Brynäs sida.
Kommentera

arnio: "Att stoppa eller slå pucken med klubban över axelhöjd är förbjudet"

Ja, det är väl själva fan att Ove inte är ett par centimeter längre.
Då hade målet godkänts....
Kommentera

munkas: Måste väl vara nån form av rekord va?
Retar mig på att inte Carlsson tog fighten med Kåberg där på slutet...
Kommentera

JanT: "Farbror munkas, han är den allra gladaste muntergöken av dom alla!"

Ja, nu fick vår egen lilla hovnarr äntligen chansen att lufta strupen, efter att ha legat under sin sten ändå sen vi fixade slutspelsplatsen.
Måste har varit en jobbig tid för den stackar´n, så jag unnar honom gärna lite dagsljus...

Sammanfattning i övrigt:

Match 1:
dom kontrollerar det hela bra och vinner rättvist. Kändes som att vi inte var riktigt nära att vinna.

Match 2:
vår kanske bästa match därnere på oerhört länge. Små marginaler avgör till deras fördel

Match 3:
åter en bra match från vår sida men ineffektiviteten/Gustavssons storspel fäller oss. Det håller inte att bränna så många jättelägen som vi gör idag.
Det straffar sig till slut. Vi åker dessutom på jobbiga mål rent psykologiskt och inte ens när vi gör ett mål så blir det godkänt.

Även om det känns avgjort så hoppas jag att vi kan ge dom en riktig match på onsdag. Nu har vi inget att förlora och det kanske gör att det släpper lite vad gäller målskyttet. Hoppet är det sista som överger en.
Kommentera

492 – SPEL MED HÖG KLUBBA – High sticking the puck
a) Att stoppa eller slå pucken med klubban över axelhöjd är förbjudet. Spelet
skall stoppas, utom om:
1 - pucken slås till en motståndare, i vilket fall spelet skall fortgå och domaren ska
visa tecknet wash-out,
Kommentera

munkas: Kom igen, det finns faktiskt något positivt med att Alcen fortfarande spelar. Nu KAN ju inte Herman och Vas ingå i Sundlövs och Cz:s planer för nästa säsong. Trots fyra raka torskar så är dom utanför laget. JIHAAAAA!
Kommentera

arnio: Alcèns facit: 53 matcher, 2 poäng.
Kommentera

Per Styfs facit i slutspelet: 3matcher 2 mål 2 assist
Brynäs IF: 3 matcher 1 mål 1 assits
Kommentera

arnio: Kanske var det må men jag vet inte exakt hur högt man får hålla klubban men hoppas att domaren har koll på det.
Kommentera

Svanru: Skulle inte Molins mål ha blivit bedömt som korrekt? Pucken tog ju på målisens benskydd och in i mål men jag kanske har missupfattat rglerna.

Jag ser inte håller nåt fel på SAIKs mål, stenklart att pucken var inne, eller?

Plattmatch annars, slut på bränsle i Brynäs. Trisst
Kommentera

Svanru:
:) LOL .. det finns hopp för ditt släkte ändå... ;)
Nu ger den här Brynäsaren upp...
Gonatt
Kommentera

Horace76c: Ironisk nej men försöker hålla humöret uppe som Leksingarna säger inte baktala sina ovänner bättre att ägna sig åt backchecking
Kommentera

rackham: Bäst på TV ikväll. Slapshot som pågår på "9"
Förövrigt så tyckte jag att Emil hade ärvt lite av Widings eminenta dribblingar ikväll..
Vi vinner två raka borta nu för att bli "nollad" på hemmaplan igen ;-)
Kommentera

Svanru:
Önskar jag var i sinnestämning att suga åt mig av din ironi.... (även om heja på leksand är just det jag kommer göra...måste hoppas på nåt som kan tända min slocknande hockey-låga)
Kommentera

65selander:

Jag har gått på sommarlov och återkommer i juni vid årets viktigadste match.
Kommentera

Horace76c: Ni får väl heja på Leksand istället :)
Kommentera

rackham: Kikade lite på de andra matcherna också och där var det kämpatakter och liv. Men fetkärringen på Sätra har då sjungit färdigt så nu är det bara att spara hotelnätter för Brynäs och ge upp ;-)i
Kommentera

Horace76c: Kolla gärna i Wikegårds blogg och den intressanta diskussionen om målvakter.

"jag är djupt imponerad Lindbäck" säger målvaktstränaren..

Jag tror att vi i nuläget har goda chanser att behålla Lindbäck ännu ett år;

Nu kan han på allvar hota Markström om förstaspaden.

Vem hade kunnat tro på denna utveckling efter Markströms spel i höstas?
Kommentera

rackham:
Följer i dina spår och gratulerar jag med....trots att jag sa 4-0 i macher (hoppades på 4-1) så är jag besviken...att man aldrig lär sig.
Men grattis som sagt, tänker däremot inte önska lycka till ;)
Kommentera

Svanru:
Var absoult inte tanken att förnedra FBK, och om du uppfattade det så ber jag om ursäkt... sa bara som det var, hade ni uppträtt så här mot LHC eller HV (Vilket ni tyvärr inte kommer göra) så skulle ni får tvärtorsk..
Kommentera

Svanru:

Grattis till en komfortabel kvartsfinalserie.
Det lär betala sig i semi till skillnad från förra årets "holmgång" mot Frölunda i Paraply-serien... = )
Kommentera

Horace76c: Att vara förnedrande mot sina motståndare finns väl inte fast det gäller inte dock inte mot VF och Mathias (Leksingen ni vet som kaxar upp sig i de lägre divisionerna). Ha en bra kväll trots allt.
Kommentera

Horace76c:
Åsså läste man stisses krönika och får veta att man inte kan nåt om hockey, tydligen var Brynäs urusla matchen igenon... den jag var på var dom iaf om än inte bättre än motståndet minst lika bra de 2 första perioderna(vill egentligen säga bättre, men har kanske åkt på nån slutspelsknäpp så jag lämnat mitt normalt neg-neg bakom mig...så jag säger inte bättre)
Kommentera

JanT:
Till FBKs nackdel måste dock tilläggas att inte ens Gustavsson kommer kunna stå emot HV's eller LHC's offensiv då deras kvaliteer på detta område är mångfaldigat brynäs kunnande...
Med FBKs spel idag hade dom fått stryk med 4-5 mål mot nån av dom motståndarna, deras def skulle behövt varit mer på alerten för att kunnat rubbat dom.
(Vilket jag är glad över då jag uttryckt min åsikt om världsmästarna i ett tidigare inlägg)
Kommentera

Horace76c: Nu är det tyvärr kört, men det är bara att erkänna att Gustavsson har varit överjävlig i mål. Fortsätter han så här så blir FBK livsfarliga.
Kommentera

Svanru:

Farbror munkas, han är den allra gladaste muntergöken av dom alla!

Superlativen haglar ur hans väna mun!
Kommentera

Horace76c:
Var det riktigt bortdömt förresten??? SNÄÄÄLLA säg att det var 100% riktigt bortdömt..höga klubban och direkt in i mål va?!
Kommentera

JanT:
Hemkommen och tom. Vill inte ens gå in på fbks forum för jag vet att ödmjukhet inte finns i vokabulären där... ingen kommer erkänna att det var gustavsson som vann matchen åt dom..
Som Gusten sa: "när vi kände att math #55 var förlorad skulle vi offrat nån, vem som helst, som kunde klyva deras jäkla målis"
Vi var förtjänta att vinna i kväll...
Kommentera

Svanru: Mmmm, om ni verkligen ville ha spänning och lidelse kanske ni skulle ha valt ett annat lag i kvarten...?
Kommentera

Svanru: Uppgivna fans?

Nu skojar du väl?

Du ska veta att muntergökarna härinne hade gett upp redan innan första nedsläpp i torsdags.

Årets upplaga av Brynäs IF anses av dessa experter hålla ungefär samma klass som Skåre BK.

Kort sammanfattat anses Brynäs vara elitseriens sämsta lag alla kategorier, att vi trots allt hänger kvar kan ingen förklara.

"Till och med Rögle skulle vunnit 2 matcher mot Färjestad" (okänd)
Kommentera

« · 1139327 · »